Ohh, weer wat geleerd! Dank je wel! Dus eigenlijk niet voor de warmte? Dacht misschien wel lekker voor van de winter als het koud is zag me alweer hannissen met een normaal mutsje wat niet blijft zitten. Ik vind ze ook schattig staan
Peppertree
Geplaatst: 06-06-20 23:18
Ze zijn ook voor de warmte hoor! Vaak van wolzijde of wol, zijde en katoen. Welke maat heb je nodig? ik heb er nog best veel liggen dacht ik.
Ze kunnen zeker ook voor de warmte zijn! Ik vind ze ideaal. Ze zitten mooi over de oren, schuiven niet en gaan ook niet makkelijk af. Ik heb hele fijne van wolfleece, voor de winter.
MoonWencke
Geplaatst: 06-06-20 23:34
Britt schreef:
Ik heb eventueel nog een geweldige blauwe handwoven van Rhockett weave, maat 5, met diverse wolsoorten, die voor een redelijke prijs weg mag. Zal eens foto’s en de blend opzoeken.
Ja, zelfde als kledingmaten vaak. Alleen die van Cosilana vallen redelijk aan de kleine kant. Ik heb gister mijn maatjes 50/56 verkocht. Van Joha heb je ook strikmutsjes met drukknoopjes in plaats van strik, die zijn ook echt ideaal!
Oh die wil ik wel van je overnemen Marit! Hij heeft nu maat 62 van kleding ongeveer dus kan ik iig even kijken of het iets is voor ons en dan altijd even kijken met de tijd voor een winter exemplaar.
Butterfly
Geplaatst: 07-06-20 20:39
Even een vraag voor diegene die ervaring heeft met Greyse draagjassen. Ik was op zoek naar een fijne jas, aangezien ik anders bijna een longontsteking oploop nee geintje, maar ik draag nu met mijn zwangerschapssoftshell en dat past. Maar daarmee is alles gezegd en ik heb er nauwelijks bescherming voor mijn dochter in omdat ik de rits maar half dicht krijg. Nou had ik bijna een jas bij Bonprix gekocht, maar die kunnen alleen maar als je op de buik draagt. Nu prima natuurlijk, maar ik wil ook wel graag dat ze mijn rug op kan als de tijd daar rijp voor is (quote vrij gejat van MW )
Hoe warm zijn deze jassen? Als in: te warm voor lente, koude zomerdagen, herfst enzo of juist fijn voor deze periodes?
Ik heb hem comfortabel gedragen tot +5 graden, met een lekkere trui er onder. Daaronder vond ik het echt te koud worden. Maar je kindje onder je jas is zo’n warm kacheltje, dat je veel meer kou kunt hebben dan zonder kind en doek op je lijf.
Dus de jas is wel geschikt voor voorjaar, najaar en wellicht wat koudere dagen in de zomer? We blijven Nederland natuurlijk, dus het kan 15 of 40 graden worden
Ik heb dan weer juist een maat groter besteld dan ik nu heb, omdat ik liever ietsje meer ruimte heb. Als ze wat groter worden en de echte schoenen aan hebben bijvoorbeeld, heb je al gauw meer ruimte nodig. Of wanneer je beiden een dikke trui aan hebt en nog een dikke doek.
Deze week mag ik de artipoppe Leopard lenen van Yalou! Morgenochtend direct een wandelingetje mee maken als het droog is. En hierna de Pinknova van MaritB. Ben benieuwd! En die collectie van Yalou .
Vandaag mn 2 doeken binnen gekregen. Tis niks in vergelijking met jullie collecties maar het begin is er Inmiddels gewassen en hangen te drogen... morgen eens knutselen!
Die cubes is mooi! Mooi verloop van kleuren! Ben benieuwd wat je van de Triskele vind, die heb ik in het rood gehad en vond ik erg lastig knopen, maar was toen nog niet zo ervaren en was mijn eerste maatje 4!