2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:18

Ladybird & Sandyislief :(:)

Supervixen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 07:38

Ik heb me gisteravond een beetje laten gaan met de fudge.. grr. Maar heb wel 900kcal met sporten verbrand. Vandaag weer beter hoop ik.
Vechten tegen jezelf is lastig ja. Dat heb ik 's avonds.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:37

Hoop dipjes zo te lezen. Hier ook een mindere dag gehad, niet zozeer qua veel eten, maar wel ongezond. De treinen reden niet, waardoor ik niet thuis kwam voordat ik naar paardrijles moest. Daardoor een vette hap gehad op het station en na de les pinda's. Soms lukt het gewoon even niet.

De avonden zijn voor mij ook het lastigst, als ik niet ga doen, dan gaat het meestal fout.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:41

Als ik savonds zin krijg om te snacken pak ik een rijstwafel met pindakaas of met kipfilet en augurk. Dat werkt wel even prima. Of een eitje koken. Of wat skyr of kwark.

Hier gister om 7 uur in de sportschool dacht even fanatiek te zijn even uurtje geweest minder lang dan normaal maar had daarna in ochtend nog afspraak. Savonds lekker kabeljauw burger op meergranen bol gegeten met zelfgemaakte soep. En heel op tijd gaan slapen want moe. Helpt ook tegen snacken. :')

Ik merk wel dat als ik steeds een flesje meeneem ik genoeg drink, als ik die vergeet dan drink ik weer veel te weinig p een dag.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:14

Ik heb vandaag weer gewogen, -1,3 *\o/*
Het is nog niet zo veel maar ik ben er blij mee. :j
Het begin is er, en het motiveert Wel!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:18

Gisteren had ik ook een hele slechte dag. Hele tijd honger/trek en slechte keuzes gemaakt. Net toch maar even ingevuld op MFP, 2800 calorieën :') Dat moeten we maar niet elke dag doen. Vandaag weer vol goede moed beginnen :j

Van het weekend wordt het wel weer lastig, want 2 keer uit eten (3 gangen diner & all you can eat) en een avondje stappen. Dat ga ik maar compenseren met zaterdag een rondje hardlopen en zondag een lange wandeling.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:21

Ik moet het hele weekend werken, dus dan heb ik Mn rondje sportschool wel gehad :+.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:23

Dat ligt er aan wat je doet. Maar dat zal bij jou wel bewegen zijn. Ik ga ook het hele weekend werken (BTW-tijd) en dat betekent op mijn kont achter de computer zitten. Niet echt goed. Al moet ik zeggen dat ik sinds kort ook een verhoogd bureau met deskbike heb, dus leg toch nog wel wat kilometertjes af.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:33

Haha ik loop veel, sjouw veel en mag de hele dag zeurende klanten aanhoren :+.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:49

Hoeveel gram houden jullie aan voor eiwitten (per kg lichaamsgewicht)?
Op internet lees ik 0,8 voor niet sporters en dan 1,2-1,5 voor duursporters en nog iets hoger voor krachttraining.
Ik sport 3 keer per week (vaak 20-25 minuten krachttraining (2x) en een uur paardrijden en soms een uur zwemmen). Ik vind zelf dat ik niet zeer intensief sport, dus ik vraag mij af hoeveel eiwitten ik dan nodig heb.
En hoe consumeer je die eiwitten? Doe je extra eiwitten op de dagen dat je sport - dus 0,8 op dagen zonder sport en bv 1,2 op dagen met sport - of consumeer je de hele week dezelfde hoeveelheid eiwitten?
Is er iemand hier die dit allemaal weet? :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:00

Ik hou 1g eiwit per kg lichaamsgewicht aan. Dan zit je voor de meeste mensen wel goed. Ik consumeer in principe de hele week hetzelfde, maar soms neem ik een eiwitshake na het sporten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:02

Es_ther schreef:

Vooral dat laatste vreet energie ja!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:26

Mizora schreef:
Ik hou 1g eiwit per kg lichaamsgewicht aan. Dan zit je voor de meeste mensen wel goed. Ik consumeer in principe de hele week hetzelfde, maar soms neem ik een eiwitshake na het sporten.

Hoe vaak en zwaar sport jij dan? Als ik vragen mag..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:32

Bloodymary schreef:
Es_ther schreef:

Vooral dat laatste vreet energie ja!

Oh echt waar haha!
Ik ben gek op mensen, doe een studie waar ik psychologie en design samen kan doen, maar soms word ik er echt moe van :+.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:34

WillBokkers schreef:
Mizora schreef:

Hoe vaak en zwaar sport jij dan? Als ik vragen mag..

Op het moment nauwelijks, maar dit was ook voldoende toen ik 3-4x per week 1.5 uur ging fitnessen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:46

eiwitten is hier nog steeds een klein probleem, dus mss maar 2 kippen extra aanschaffen en meer eieren eten :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:26

Eiwitten zitten ook in noten en bonen en dergelijke. Dat hoeft niet perse een dierlijk product te zijn.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:15

Hier ook een dipje. Had op school (werk) na de lunch een appelmuffin gekocht.. :') Na een hap besloot ik dat ie niet lekker genoeg was en ipv dooreten weggegooid :+
Ik mag vandaag wel een snack dus heb net een bak haagen dasz (?) ijs gekocht, karamel zeezout.
Ik hoop dat het de calorieën waard is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:17

Probeer mij op het juiste pad te houden , volgende week komt een vriendin hier om oud en nieuw even over te doen :') (ze was ziek toen) . We gaan naar de wok , dan nog wat hapjes. Word wat :P , maar soms moet het kunnen :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:57

Vandaag op de weegschaal gestaan voor het eerst deze maand en ben al 4kg kwijt :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:49

Wow dat doe je goed! Wat doe je ervoor AfricanLady?

Ik ben steeds weer wat zwaarder. Zat op min 2 kilo en nu inmiddels weer op min anderhalf. Ik heb een slecht weekend gehad maar me verder echt wel goed aan mijn doelen gehouden! Hopelijk is het gewoon doordat ik gisteren krachttraining gedaan heb dat mijn spieren wat vocht vasthouden ofzo. Ik hoorde namelijk dat ze dat doen haha!

Hier is eiwitten ook een probleem.Al gaat het al veel beter in vergelijking met eerst. Ik begin nu standaard de dag met kwark in plaats van brood :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:51

Britt_Sisi schreef:
Wow dat doe je goed! Wat doe je ervoor AfricanLady?

Ik ben steeds weer wat zwaarder. Zat op min 2 kilo en nu inmiddels weer op min anderhalf. Ik heb een slecht weekend gehad maar me verder echt wel goed aan mijn doelen gehouden! Hopelijk is het gewoon doordat ik gisteren krachttraining gedaan heb dat mijn spieren wat vocht vasthouden ofzo. Ik hoorde namelijk dat ze dat doen haha!

Hier is eiwitten ook een probleem.Al gaat het al veel beter in vergelijking met eerst. Ik begin nu standaard de dag met kwark in plaats van brood :)

Tot nu toe niet veel.
Puur houden aan mijn 6 eetmomenten wat soms ook noet lukt en dan eet ij 1x per dag bewegen doe ik op het werk zo 10 a 15km per dag

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:59

Nou, ging het bij mij ook maar zo makkelijk haha!

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:45

Wauw wat goed 4 kilo!

Hier ook een klein dipje, moet echt m'n eten in blijven vullen, merk dat dat zo veel scheelt!
Ook een paar dagen geprobeerd een calorie arm ontbijt te eten, maar dat werkt niet zo :Y)

Sinds een tijdje last van hoofdpijn tijdens het hardlopen, vanwege spierspanningen in m'n rug en nek. Vandaag er wel eindelijk voor naar de fysio geweest, zodat hardlopen weer leuk wordt.
En net m'n eigen kettlebells besteld (6 en 10 kg), vind het stiekem best leuk die work-outs :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:58

Ladybird schreef:
Ik stop er mee voor deze week. Maandag zien we wel weer wat de schade is. Ik ben al de gele week zo tegen mezelf aan het vechten...

je stopt waar precies mee?
met gezond eten?

maar wat gebeurd er dan als je straks op gewicht bent en 'er mee stopt'.

wellicht moet je het 'lijnen/dieten' loslaten en naar alternatieve lekkere dingen zoeken die wel passen binnen je kcal doel per dag.. want als je aan het vechten bent, dan lijkt het mij alsof je bloedsuikerspiegel teveel schommelt, of dat je te weinig kcal binnenkrijgt.. of te weinig eiwitten/vetten, waardoor je tekort aan brandstof of te kort aan 'voldoening' hebt.