[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:06

Ja ik vind dat soort dingen dus echt vreselijk om in mijn haar te smeren, dan voelt het voor mij gewoon vies, terwijl ik het net de avond van te voren gewassen heb. Dan zou ik om de 3 uren in de douche stappen alleen al om die prut er weer uit te wassen. Ik heb bijna de neiging die pluk gewoon kort te knippen en te houden als een pony.. ik ben er nu wel zo klaar mee namelijk dat ik gewoon het weer eraf wil hebben haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:07

Wat adviseert de kapper?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:10

Daar ben ik al sinds december volgens mij niet meer geweest, of anders al sinds oktober, dus ik heb geen idee. Ik wil daar binnenkort wel weer heen, ook omdat ik extreem veel klitten heb nu elke ochtend en niet alleen onderin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:13

In dat geval zou ik aan de kapper om advies vragen, waarbij je duidelijk vermeld dat je het wilt laten uitgroeien. Dan kunnen ze daar met het modelknippen rekening mee houden. :j
Wel in model laten knippen hoor, met alleen de puntjes los je dit probleem niet op ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:31

Ik denk dat leren vlechten toch echt je oplossing is, dan kun je het in twee Franse vlechten naar achter doen. Is helemaal zo moeilijk niet!

Misschien een haarband proberen? Zo’n dun plastic ding, of eentje van stof als dat niet houdt?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:42

Ik heb het topic net even vluchtig doorgelezen en wil me ook graag melden. :D Ik heb inmiddels na lang sparen eindelijk weer een mooie bos haar (nadat ik een aantal jaar geleden had bedacht dat het een goed idee was om het kort te knippen) maar ik mis wat inspiratie qua wat ik er mee kan doen.. Ik heb het of los, of in een staart, of in een knotje. :+

Afbeelding

Zaterdag gaan de puntjes er af en komt er weer een wat donkerdere kleur koper in. Ik ben van mezelf blond en heb inmiddels alles weleens geprobeerd:
Ik heb het eerst kort met een permanent gehad (waarom stond mijn moeder dat toe? :')) daarna felroze, daarna bruin, dreadlocks, rood en daarna zwart. Toen extensions van 50cm en nu sinds bijna een jaar rood/oranje/koper/rossig.

Iemand suggesties hoe ik mijn haar nog meer zou kunnen dragen of leuke websites met voorbeelden en eventueel uitlegfilmpjes?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:45

Pinterest!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:46

Ik ga over twee weken mijn haar laten ontkleuren en bleken in een poging om van donkerbruin naar paars te gaan. Van de kapper kreeg ik de tip om mijn haar te wassen met head&shoulders om de kleur al wat er uit te halen. Echter is dat spul veel te aggressief voor mijn hoofdhuid en na een paar keer begint mijn hoofdhuid geirriteerd te raken. Ik vroeg me dus af of er nog andere manieren zijn om de kleur wat af te zwakken?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:29

Is je haar donkerbruin geverfd ? Dan misschien colorremover. Frummels had het daar een paar pagina's terug over.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:42

Het is inderdaad donkerbruin geverft. Ik zag dat idd ook voorbij komen, maar is dat niet gewoon ontkleuring? Denk dat de kapper er niet zo blij mee is al ik daar zelf mee ga aanrommelen. Dat zou ik sowieso pas de dag van te voren kunnen doen, want wil echt niet nog twee weken met oranje haar lopen :')

Ik wil het zeg maar zoveel mogelijk proberen om de kleur minder te laten worden zodat het ontkleuren bij de kapper makkelijker word. Dan kunnen we het misschien in 1 afspraak paars krijgen ipv in twee.

Eerst hield mijn haar de kleur dus echt niet goed vast, en was het na 8 weken weer mijn eigen kleur. Maar helaas is dat nu niet meer en blijft ie nu ontzettend zitten :')
Laatst bijgewerkt door Pluisje1998 op 28-02-19 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:44

Sorry dat weet ik niet. Ik begreep dat colorremover echt alleen de verf weghaald. Maar ???

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:49

Pluisje1998 schreef:
Het is inderdaad donkerbruin geverft. Ik zag dat idd ook voorbij komen, maar is dat niet gewoon ontkleuring? Denk dat de kapper er niet zo blij mee is al ik daar zelf mee ga aanrommelen. Dat zou ik sowieso pas de dag van te voren kunnen doen, want wil echt niet nog twee weken met oranje haar lopen :')

Ik wil het zeg maar zoveel mogelijk proberen om de kleur minder te laten worden zodat het ontkleuren bij de kapper makkelijker word. Dan kunnen we het misschien in 1 afspraak paars krijgen ipv in twee.

Eerst hield mijn haar de kleur dus echt niet goed vast, en was het na 8 weken weer mijn eigen kleur. Maar helaas is dat nu niet meer en blijft ie nu ontzettend zitten :')

Zo was het eerst:

Afbeelding

Het is niet echt ontkleurer volgens mij ik heb het toevallig gister gebruikt en het is echt niet oranje. Eerder lichtbruinisch.

Afbeelding

Afbeelding

Alleen zwart haalt hij er niet goed uit. Dat geeft dus die donkere stukjes er nog in. Ik ga nu even bedenken welke kleur ik eroverheen ga doen :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 08:55

Het is inderdaad geen bleek ofzo, maar verf verwijderaar. Als je het opzoekt op internet dan staat het heel goed uitgelegd. :j

Lau: wat goed gelukt! Heel mooi zo dat lichtbruine <3

Hier werd mijn haar toch wat oranje na een paar x wassen :( hardnekkig, dat rood haha.
Heb er gisteren licht as bruin overheen gedaan en ben zo blij!
Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:05

Hoi!
Marktplaats was geen succes helaas, dus ik vroeg me af of ik hier iemand blij kan maken met een potje Apple green van directions :D
Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:11

Mooi haar Frummels <3

Ik twijfel of ik een pony neem.. wat vinden jullie? Even voor het idee deze foto's gemaakt, niet de mooiste foto's. :+
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Dit is hoe het nu zit.

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:23

Ja. Het zou prachtig staan bij de vorm van je gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:42

Ik vind juist dat het je gezicht iets boller maakt dan hij werkelijk is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:46

Ik zou het ook niet doen, vind het inderdaad je gezicht boller maken. Misschien zou een lange lok nog wel iets voor je kunnen zijn?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:50

Als je een pony zou doen, zou ik hem recht maken zoals de bovenste twee. Schuin vind ik niet bij je passen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:11

Ik zou geen pony doen, je krijgt er inderdaad een wat boller gezicht door terwijl je dat helemaal niet hebt.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:24

Ik ga het toch maar niet doen. :+
Ook veel gedoe een pony.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:52

Eventueel een iets kortere pony en dan schuin in een lok is misschien wel leuk, maar echt heel kort zou ik met de vorm van jouw gezicht niet doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:16

Ik vind juist een pony heel goed staan! Een gave rechte!

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:13

Ik ben al een tijd helemaal verliefd op balayage/ombre en denk dat ik het nu toch maar wil gaan doorzetten. Ik ben van mezelf rood/koper en wil dan dus aan de onderkant naar blond gaan. Ik heb zelf nog nooit geverfd en mijn haar is ook nog nooit geverfd, dus ik denk dat het slim is om naar de kapper te gaan ervoor.
Ik vraag me wel af hoelang zoiets mooi blijft aangezien je niet echt last hebt van uitgroei maar wel van verkleuren denk ik? En of er aanbevelingen zijn voor goede kappers die hier verstand van hebben in omgeving Spijkenisse of Rotterdam?

Foto erbij hoe mijn kleur van nature is.
Afbeelding

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:00

Ik heb eindelijk mijn haar 'paars'. Het bayalage idee wat ik eerst had ging hem niet worden aangezien ik korte lagen in mijn haar heb. Ik begon ook last minute een beetje terug te krabbelen omdat ik mijn donkere haar niet kwijt wilde :') Uiteindelijk met de kapper overlegd en besloten om highlights te zetten en die dan paars te maken. Heel mijn haar ontkleuren zou sowieso geen doen zijn, daar is het te donker voor. De highlights zijn wel donker gebleven waardoor we een hele donkere paars erover moesten zetten, maar uiteindelijk is het wel gaaf geworden. Het beste van beide werelden, donker haar en toch met een paarse gloed erdoor. Het is alleen onmogelijk op de foto te krijgen dan lijkt het gewoon zwart:')

Ik denk dat ik over twee maanden nog eens highlights laat zetten, denk dat het dan beter zichtbaar word. Alleen doe ik dan het paars maken wel gewoon zelf, want dat zou toch weer geld schelen.