Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:54

tengeltje11 schreef:
Die cup inhouden tijdens de seks... euh... dat zie ik nu niet echt voor mij... mijn cup zit gewoon laag(net als bij iedereen denk ik? Dus een penis past daar toch niet meer voor lijkt me? + ik zie het zo al voor me dat die saucis dan het vacuüm verbreekt en dan zit je pas echt in de jus....letterlijk....

This made my day :')
Maar, on topic: je binnenkant verandert van vorm en lengte bij seksuele opwinding en activiteiten :) Dus ik denk dat het wel zou moeten passen?!

Dat de Beppy hoger moet vind ik trouwens wel apart. Een cup is een cup, toch. Lijkt mij dat, als ie wat lager zit, er meer kans is dat ie alle flow opvangt:

Afbeelding

Beetje naar voren kantelen wil bij lekkage dus ook wel eens helpen als je dit plaatje ziet

Slmt9

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:59

Ik draag hem hoog en het is de enige cup waarbij ik niet door lek. Hij vangt het gewoon eerder op dan een andere cup denk ik.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:25

Hier ook zoals op het plaatje over de baarmoedermond
Maar hier de meluna al bijna 15 jaar denk ik......en ik wil niks anders meer.

Na de bevalling moest je verband voor maar na een week op de cup overgegaan. Echt zo not done dat je alles er uit voelt lekken :x

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:37

@ Kaatje, hier hetzelfde hoor na mijn bevalling. Ook geen problemen mee gehad.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:07

Ik weet het nog niet zeker met Beppy, ga komende ronde weer testen, maar de laatste dagen bevallen in ieder geval zo goed dat ik het alsnog probeer.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:11

tengeltje11 schreef:
@ Kaatje, hier hetzelfde hoor na mijn bevalling. Ook geen problemen mee gehad.

Oef, gelukkig niet de enige dus ;)

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:03

De Beppy ken ik nog niet. Ik zal eens kijken of die echt anders is. Misschien is die nog beter dan de Mami cup!
Ik ben begonnen met de Mycup L, maar ik kreeg die moeilijk uitgevouwen en de Mycup was steeds heel snel vol (halfuur, helaas 1 dag hele zware menstruatie) en dan wordt het echt een puinhoop als je het vacuum verbreekt...
Ik heb nu een roze Mami Cup L en die bevalt veel beter. De Mami cup L heeft een inhoud van 35 ml en die is ook en stuk steviger/stugger dan de Mycup waardoor die heel makkelijk openplopt. Dat is beter bij sterke bekkenbodemspieren. Op de heftigste dag moet ik nog steeds thuisblijven, of toch maar combineren met maandverband om veilig door te lekken. Maar verder bevalt de menstruatiecup heel goed, op mijn oude dag :D

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:26

Beppy heeft interessante producten! Ik kende die zachte spons tampons bijvoorbeeld niet. Die wil ik weleens proberen.

De Beppy cup is denk ik niet handig voor mij. In een review https://cupkiezer.nl/2020/06/beppy-cup- ... nners-cup/ lees ik dat Beppy zacht is en daardoor niet geschikt voor sterke bekkenbodemspieren.
Voorlopig houd ik het bij de Mami cup L. En ik hoop dat ik snel door de overgang heen ben :P

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:53

Update on Betty.
Ronde 3 voor onze vriendschap en wat doet ze haar best.
Voor het eerst in jaren niet doorgelekt op nacht en dag 1 en 2!
Beppy doet makkelijk uren aaneen haar werk en zelfs met zwemmen geen water in de cup (dit had ik al met de andere cups).
Kortom, na onze moeizame start toch een blijvertje... of eigenlijk 2 want bij beppy krijg je waar voor je geld :+

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:15

Albertina71 schreef:
Beppy heeft interessante producten! Ik kende die zachte spons tampons bijvoorbeeld niet. Die wil ik weleens proberen.

De Beppy cup is denk ik niet handig voor mij. In een review https://cupkiezer.nl/2020/06/beppy-cup- ... nners-cup/ lees ik dat Beppy zacht is en daardoor niet geschikt voor sterke bekkenbodemspieren.
Voorlopig houd ik het bij de Mami cup L. En ik hoop dat ik snel door de overgang heen ben :P

Dat is op basis van een enkele ervaring. Ik heb ook te sterke bekkenbodemspieren voor alle geprobeerde cups. Beppy is de enige waarbij ik niet doorlek.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:17

corine1981 schreef:
Update on Betty.
Beppy doet makkelijk uren aaneen haar werk en zelfs met zwemmen geen water in de cup (dit had ik al met de andere cups).
Kortom, na onze moeizame start toch een blijvertje... of eigenlijk 2 want bij beppy krijg je waar voor je geld :+

Wat fijn *\o/*

Wissel jij ook elke 8 uur en pak je ook elke keer een schone cup?

Ik zit toch wel op 12 uur en als ik naar bed ga heb ik niet altijd meer zin om de schone van beneden te pakken, of andersom.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:31

Slmt9 schreef:
Albertina71 schreef:

Dat is op basis van een enkele ervaring. Ik heb ook te sterke bekkenbodemspieren voor alle geprobeerde cups. Beppy is de enige waarbij ik niet doorlek.

Hmmm, dan moet ik het misschien toch proberen...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:09

Slmt9 schreef:
corine1981 schreef:
Update on Betty.

Wat fijn *\o/*

Wissel jij ook elke 8 uur en pak je ook elke keer een schone cup?

Ik zit toch wel op 12 uur en als ik naar bed ga heb ik niet altijd meer zin om de schone van beneden te pakken, of andersom.

Nee hoor, ik was Betty gewoon met wat zeep. Inmiddels ben ik daar ook handiger in geworden.
Mocht ik weten dat ik ergens naartoe ga zonder fonteintje in het toilet neem ik Beppy 2 mee..
Ik leeg 3x per 24 uur, op zware dagen om de 4-5 uur, wat al véél beter is dan met de diva, want daar moest ik elke 2-3 uur wel wisselen op de eerste dagen en lekte ik soms door.
Met Beppy dus niet, bizar.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:50

Ik wil voor het eerst een menstruatiecup proberen. Wie kan mij op weg helpen? Heb me natuurlijk zelf al goed ingelezen!
- stevige bekkenbodemspieren maar erg gevoelig
- ik bloed niet veel

Tampons irriteren me heel erg, alleen de ob mini pro comfort met zo'n glad laagje krijg ik fatsoenlijk in.

Wat raden jullie aan?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:16

Meluna sporty S zou je kunnen proberen. Klinkt precies zoals mijn situatie. :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:09

Minoes ik heb ook de Meluna Sporty S, bevalt heel goed :) Inbrengen was wel wat oefenen, maar voor mij werkt de c-fold het beste. Zo'n cup is wel iets 'gladder' dan een tampon om in te brengen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:14

Nog meer mensen bij wie hij erg diep zit? Als ik hem minder diep doe doet hij best zeer en als ik hem iets verder door duw zit hij goed. Alleen ik krijg hem van zn levensdagen niet goed te pakken. Ben zeker 5 tot 10 minuten bezig voor ik hem er pijnloos uit krijg. Ik kan hem niet pakken met 2 vingers. Ook kan ik hem niet eerst een stukje omlaag trekken aan het stokje want dan kan ik hem nog niet met 2 vingers pakken. Met 1 vingers kom ik ook niet bij de bovenrand.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:18

Bedankt voor jullie tips! Ik heb de meluna classic s besteld ondat ik lees dat als je een gevoelige blaas hebt een zachtere als prettiger ervaart.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:44

Minoes schreef:
Bedankt voor jullie tips! Ik heb de meluna classic s besteld ondat ik lees dat als je een gevoelige blaas hebt een zachtere als prettiger ervaart.

Ik had die ook, maar hij klapte bij mij niet uit, maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Opzich ook wel fijn als eerste cup om mee te oefenen. Zeker aan t begin kan zo'n harde best vervelend zijn met inbrengen, en al helemaal als je nog geen ervaring hebt met cups.
Ik voel de sporty trouwens helemaal niet zitten als die eenmaal zit en ben m ook wel eens vergeten... :o
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 11-08-20 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:46

Amado7 schreef:
Nog meer mensen bij wie hij erg diep zit? Als ik hem minder diep doe doet hij best zeer en als ik hem iets verder door duw zit hij goed. Alleen ik krijg hem van zn levensdagen niet goed te pakken. Ben zeker 5 tot 10 minuten bezig voor ik hem er pijnloos uit krijg. Ik kan hem niet pakken met 2 vingers. Ook kan ik hem niet eerst een stukje omlaag trekken aan het stokje want dan kan ik hem nog niet met 2 vingers pakken. Met 1 vingers kom ik ook niet bij de bovenrand.

Ja bij mij kruipt ie soms iets omhoog, kost me de ene keer meer moeite als de andere om m eruit te krijgen, maar lukt me wel altijd. Ik haal m er altijd uit als ik diep gehurkt zit, anders kom ik er ook niet bij.. :D

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:00

Minoes schreef:
Ik wil voor het eerst een menstruatiecup proberen. Wie kan mij op weg helpen? Heb me natuurlijk zelf al goed ingelezen!
- stevige bekkenbodemspieren maar erg gevoelig
- ik bloed niet veel

Tampons irriteren me heel erg, alleen de ob mini pro comfort met zo'n glad laagje krijg ik fatsoenlijk in.

Wat raden jullie aan?

Ik vond de claricup erg fijn vanwege de zachtheid, maar door de sterke bekkenbodemspieren bleef ik wel doorlekken. Ik ben uiteindelijk geeindigt bij Beppy, als je mijn post terugleest kan je mij ervaringen lezen.
Amado7 schreef:

Ja, gaat bij mij ook altijd erg hoog. Vond het ook lastig eruit halen, want ik kon maar net bij de steeltjes. Altijd problemen met velletjes ertussen.
Met Beppy heb ik dat probleem niet, want die heeft een soort lusje en die moet juist hoog.

Ennuh, ik werk niet voor Beppy. Maar na 2 jaar en 5 cups verder ben ik zielsgelukkig dat ik eindelijk een cup heb die aan alle eisen voldoet en gewoon doet wat die moet doen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:39

Morgen maar weer proberen. Heb hem iets lager geprobeerd want hij lekte weer. Maar nu lekt hij ook. Zucht :') Vorige maand zat tie wel goed en lekte hij niet. Maybe toch maar een andere gaan proberen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:06

Ik ben toch ook niet 100% lekvrij met de Meluna sport. Heb sterke bekkenbodemspieren, de Organicup kreeg ik bijvoorbeeld echt niet uitgevouwen. De Meluna vouwt wel uit, zit goed vacuüm, maar toch loopt er soms iets langs terwijl hij niet vol zit. Iemand tips of aanraders?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:13

Bij mij gebeurde dit de eerste twee dagen, dan zakte mn baarmoedermond in de cup (was dus sneller vol). Enige oplossing die ik kon vinden was een andere cup.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:52

Ik vermoed dat ik daar ook last van heb, welke cup werkte voor jou?