Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:14

Zal zeker benauwd worden daan. Maar komt goed, het is wat dat betreft maar een korte afstand.

Zondag loop ik 10,5 bij de royal run. Zal met mijn knie en het warme weer geen pr worden denk ik zo :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:07

Daan_O, ik heb dinsdag niet meer hard gelopen. Wel een eind gewandeld in de stad met zoonlief, pokemon's vangen :)) Woensdag ben ik vanwege het weer maar de sportschool in gevlucht. Op de band m'n 20 min gedaan + 45 min krachttraining. Morgen eerst naar de kapper, brokken kopen, naar stal en dan de volgende training.

De Liemers, dat ken ik ook! Niet zo ver hier vandaan ook.

Goed bezig Hyawatta en Lotje_elmo +:)+

Judith, ik heb ook kleding van de Decathlon, een paar tights en shirtjes (die van €5,-). Vooralsnog heb ik geen klagen. De lange tight heb ik nog niet aangehad.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:14

DAAN succes met de wedstrijd vandaag, hoop voor je dat het een beetje te doen is.

NOISY waar uit de buurt kom jij?
ik had vanmorgen willen gaan maar moet een ochtend extra werken.
Misschien vanavond als het net zo afkoelt als gisteravond en anders morgenochtend maar.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:04

Ik ben gisteren na meer dan 3 jaar in het buitenand te hebben gewoond terug verhuist naar Belgie, eens dat ik klaar ben met uitpakken en een beetje aangepast ben ga ik mij voornemen iedere week minstens 2 keer te gaan lopen, en als het te combineren valt met school mij aansluiten bij een loopgroep!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:06

Succes daan!

Goed streven nanoukkie

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:55

Bedankt allemaal over de reactie's van de decatlon! ik ga er gewoon eens heen en een wat passen!

Wat goed dat sommige mt die warmte echt al ochtends heel vroeg gaan! knap! Ik kom me bed echt niet uit zo vroeg whaha

@benangelique hoe is het met je knie?

@daan_O scces met je wedstrijd! laat je even horen hoe het ging?

Ik heb besloten om toch gewoon lekker mee te gaan doen vandaag. Het is een stuk minder warm als gister, en ze hebben van de wedstrijd al aangeven dat ze met extra water staan. Heb nog even de tijden van vorig jaar naar gekeken, en de langzaamsten waren tussen de 30 en de 35 minuten (was verdeeld in verschillende leeftijden en geslacht) In limburg tussen de heuvels liep ik 5,5 km in 39 minuten, dus ik denk dat ik wel rond de 30 minuten kan uitkomen plus dat je nu met een groep loopt en dus misschien ook makkelijker door gaat (dit heb ik met het trainen in een groepje altijd wel)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:58

JUDITH succes vanmiddag, scheelt ook dat er wel wind staat he. Moet vast komen.

NANOUKIE weer fijn om terug te zijn?

Ligt aan het weer of ik vanavond ga of morgenochtend, ik ben meestal toch vroeg wakker, dus ben de warmte dan wel aardig voor

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:15

Jaa scheelt echt wel hoor! het waait hier best, en dat loopt altijd wel prettig vind ik!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:37

Yesh i did it! Ik heb de wedstrijd gelopen en ben zelf erg tevreden! 4 keer een klein stukje gewandeld en op een tijd uitgekomen van 32.59 ik ben blij!

Daan_o hoe ging het bij jou

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:39

En hoe is het gegaan met de wedstrijden?

Ik heb net weer een ronde gelopen, dacht bij 4 min pfff maar waren al voorbij voor ik het wist :D

Best beetje trots op mezelf hoe het gaat :o

Nou 2 daagjes rust en dinsdag mag ik weer.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:40

Netjes gedaan JUDITH +:)+ +:)+
Veel last van de warmte gehad of viel mee?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:18

_Juudith schreef:
Yesh i did it! Ik heb de wedstrijd gelopen en ben zelf erg tevreden! 4 keer een klein stukje gewandeld en op een tijd uitgekomen van 32.59 ik ben blij!

Daan_o hoe ging het bij jou

Goed gedaan Juuudith! :j
Daan, vertel! :)
Jij ook goed bezig Hyawatta

Gisteren naar Nirwana tuinfeest (3 daags rockfestival) geweest en daar als ruige 40+er een aantal keer de mosh pit in gedoken (I just love Killing in the Name of! <3) en de nodige biertjes gedronken. :D Vanmorgen kwart over 9 op mijn blauwe schoentjes de deur uit gegaan en 5.5 km gelopen in 8.7 km per uur incl. 2 trappen, een flinke brug en een aardig stuk over gras. Daarna om half 1 les op het paardekind, om vervolgens op de fiets weer biertjes te gaan drinken bij Foodstock. Ik heb het er maar druk mee. :+

Wel een beetje balen dat ik toch weer vanalles in mijn benen voel. :( Ik was zooooo lekker bezig, maar denk dat ik toch wat voorzichtiger moet zijn. Hoe houden jullie je benen heel / je training gebalanceerd? Of doe ik gewoon toch teveel? :oo

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:52

Nee met de warmte viel het best mee! het rondje was 2,5km en die moest dus 2 keer, en ze stonden op 2 plekken met water, dus ff een slokje, handjes in het bekertje en ff wat in de nek en om de mond. Het viel mij echt mee!

Goed bezig Zucchero! ik was niet gegaa als ik een festival had haha!

Hyawatta poedersuiker moment is dat het dat je na een paar minuten al denkt pff.. maar dat het toch dan ineens ook heel snel gaat is dan ook weer heerlijk!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:18

Oké dat is ook wel fijn dat ze dan met extra water stonden.

Was van te voren al dat ze 4 min zei maar was goed vol te houden gelukkig, dinsdag weer zelfde les als het goed is

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:39

Goede tijd judith! :j

en zucherro lopen na een wilde avond :P hihi goed hoor !

Ik ga morgen weer hardlopen, dan is de ergste warmte over, wel elke dag flink gewandeld (denk aan 3 uur per dag, verspreid over 2 uur en 2 x een halfuur).

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:07

Hyawatta, ik kom uit Wijchen. Mijn baas woont in de Liemers, in Groessen.

Ik heb gisteren ook een feestje gehad Zucchero maar ik moet echt nog even een beetje uitbrakken haha

JudithO, super gedaan +:)+

Goed streven Nanoekkie!

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:30

Hey! Tijdje niets laten horen,
Hardlopen gaat wel redelijk maar nu met die warmte doe ik het niet. Ik ben ook begonnen met fietsen op de mountainbike en dat gaat heerlijk, ook met deze hitte.
Wel een nieuwe hardloopbroek en shirt en vest gekocht. M'n broek die ik nu hem moet ik bijna elke 5 meter weer optrekken en dat loopt niet lekker, hopen dat dit beter zit.
Ik heb ook een sporthorloge gekocht. Een TomTom Spark. Deze houd het hardlopen en fietsen bij. Maar kan ook voor zwemmen gebruikt worden en indoor sport. Je hebt ook de TomTom Runner (2) maar ja de naam zegt het al.. Runner.. en gezien ik ook veel op de fiets zit dacht ik de spark werkt mooier. Erg fijn op mee te trainen, zit ook een hartslagmeter op en GPS. Erg nauwkeurig, Hij maakt contact met m'n telefoon en laat alles zien wat ik heb gedaan.
Ik loop normaal nu 3x in de week hard en ik fiets 3x in de week. Zondag is meestal rust. Maar soms de zaterdag, maar dat hangt er van af hoe pittig mijn paardrijles is geweest. Want dat heb ik op zaterdag nog.
Het is zwaar maar voor een goed doel!!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:17

Hoi allemaal,

Daar ben ik ook weer eens. Ik ben weer een klein beetje begonnen met hardlopen, nog afgewisseld met wandelen. Mijn spieren zitten toch meer vast dan gedacht.. Morgen opnieuw een afspraak met sportmasseur en dan mag ik toch hopen dat het weg is. Veel last van linkerkuit. Misschien is mijn lichaam er ook niet voor gemaakt.

@Nelleke: Pittige werkweken, logisch dat je even stapje terug hebt gedaan. Maar nog genoeg andere beweging.

@Benangelique: Fijn dat je geen last van je knie meer bleek te hebben!

@Zucchero: Klinkt als een leuk en gezellig weekend! Super dat je zelfs nog gelopen hebt!

@Summerless: Mooi dat je een sporthorloge hebt gekocht. Krijg je gelijk een goed overzicht van wat je allemaal doet.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:17

hyawatta schreef:
NANOUKIE weer fijn om terug te zijn?

Even terug aan wennen natuurlijk. Een groot verschil, maar ben wel benieuwd naar hoe alles gaat verlopen! Heb eergisteren hier mijn paard aangekregen, en dat is toch ook redelijk veel stress.. Maar over 3 dagen begint de school en als ik eens een routine heb en eraan gewent ben zal het waarschijnlijk zijn alsof ik nooit ben weggeweest.

P.S; ga seffes een abo nemen bij de sportschool en ben vandaag en gisteren 30 minuten gaan joggen voor 8 uur!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:00

Goedemorgen!

Benangelique, hoe is het gisteren gegaan?

Nanoukkie dat zal wel een flinke omschakeling zijn!

Judith wat leuk dat je de wedstrijd hebt gelopen, super hoor!!

Hyawatta je bent lekker bezig zeg :)

Zucchero leuke activiteiten gedaan :D Respect dat je toch bent gaan lopen!

Sumerless irritant zo’n afzakbroek. Ik heb de tomtom runner, die bevalt mij ook goed :) Lekker actief met 6x per week sporten.

Fabienne vervelend dat je last hebt van je spieren, hopelijk helpt de massage.

Mijn wedstrijd zaterdag is helaas door omstandigheden niet doorgegaan, baalde er wel heel erg van want ik had er juist zo veel zin in :( Mijn zus heeft wel gelopen, 4,1km in 15.59 met daarmee een eerste plek (echt bizar snel vind ik). Ik was normaliter 3e geworden aan de uitslagen te zien dus jammer. Hopelijk binnenkort een ander wedstrijdje lopen.

Gisteren wel een fijne intervaltraining gedaan en vanavond ga ik ook weer lopen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:18

ZUCCHERO leuk weekend gehad dus, en weer optijd erbij met lopen +:)+

FABIENNE balen dat je spieren zo vast zitten, hopelijk na de massage gauw over.

NANOUKIE ja dat zal best de nodige stress geven.
Idd weer ff routine krijgen dan zal het wel weer snel wennen.
Wel weer lekker gelopen al +:)+

DAAN wat balen dat je wedstrijd niet door is gegaan.
Wat een tijd van je zus zeg!! Knap van haar een mooie eerste plek +:)+

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:30

Hallo! Ik meld mij hier ook even, want ik heb een vraagje. Ik ben vorige week begonnen met hardlopen omdat ik bijna geen conditie meer overheb. Ik ben netjes begonnen met een rustig schema, en vandaag, de derde keer, heb ik 20 minuutjes gelopen, met één minuut wandelen, één minuut lopen enz. Nu heb ik na het lopen alleen best wel wat pijn net onder mijn kuit, ik voel het vooral als ik loop. Is het 'normaal' dat zo iets zo snel gebeurt ondanks dit rustige schema? Of loop ik echt te veel of te snel? Meer mensen die dit ook wel eens hebben gehad? Ik heb vorige week ook gelijk goede hardloopschoenen gekocht in een sportwinkel dus daar kan het in principe niet aan liggen. :)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:44

Hallo allemaal,
Ook ik ben sinds kort begonnen met hardlopen. Inmiddels loop ik 4.3 km zonder pauzes op rustig tempo. Geen last van blessures tot ik nike running shoes kocht. Meteen blaren. Iemand die dit ook heeft gehad? Is dit het inlopen?

4.1km in 15 min is echt megasnel! Ik doe er bijna 2x zo lang over...

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:17

@ femke; ja ik heb nikes met zo een hele sopele zool. Ben de naam vergeten, maar hij is plooibaar en ik krijg ook blaren en pijn. Welke schoenen raden jullie me aan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:19

wat jammer dat het niet door kon gaan Daan! je had echt een prachtige tijd gelopen en wat is je zus snel! dat hou ik nog niet eens een kilometer vol hahahah

leuk weer nieuwe mensen in het topic, welkom!

ik heb gisteren de royalrun gelopen. Ik stond ingeschreven door de 10,5k, maar ben na 2 rondes van 3,5k uitgestapt. De ondergrond was nat en glad en heel ongelijk, waardoor ik enorm langzaam moest gaan lopen om mijn knie te ontzien. Daarmee liep ik mezelf kapot; bloedheet en een torenhoge hartslag. Boven je tempo lopen is niet fijn, maar onder je tempo is helemaal dramatisch...
na 7k dus uitgestapt en dat is maar goed ook. zijn nog een aantal mensen gevallen en dat was het me niet waard. Nu knie heel houden tot zondag. Ik zie erg op tegen de afstand op de afsluitdijk, mijn mindset is vooral 'dit kan ik noooooit'....