Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:01

Om heel eerlijk te zijn vind ik je gewicht prima klinken en wat je eet op een dag ook. Je bent 13, diëten zou helemaal niet aan de orde moeten zijn. Lekker bewegen en goed eten, je lichaam energie geven om te groeien.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:02

Mij lijkt het ook allemaal Oke! Mogelijk groei je nog iets, hierbij heb je je voeding die je nu binnen krijgt zeker nodig. Mocht je iets willen veranderen zou ik gaan voor de chocolademelk en optimel. Verder mag je wel 3l water drinken per dag, mogelijk voelt je lichaam daar iets gezonder door als je dit een tijd volhoudt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:06

Binkie_Eline schreef:
Zou ik me hier ook mogen melden?
Ik ben Eline, 13 jaar (word eind februari 14) en wil ook graag een gezond lichaam hebben en wat meer conditie opbouwen. Ik ben 1.58 m en ik weeg ongeveer 58 kilo. Mijn gezonde gewicht zit rond de 54 kilo, dus ik zou er ook graag wat af willen hebben. Wat ik normaal gesproken eet:
O: cruesli met magere melk of cornflakes met halfvolle optimel kwark
T: appel of banaan of een ander stuk fruit
L: 3 boterhammen, 2 met kipfilet of kaas, 1 met zoet (appelstroop)
T: handje nootjes of een snack-a-jack
A: aardappels/rijst/pasta, groente en vlees
D: bij de lunch een pakje magere chocomel, ontbijt meestal een beker optimel en tussendoor slimpie limonade
B: ik turn 1 uur in de week, rijd 1 keer paard en ben vooral op de manege. Op school loop ik veel en ik ga overal fietsend naartoe.

Ik ben best kieskeurig qua eten en maak meestal ook niks, maar misschien hebben mensen tips voor mij?

Wat goed dat je zo met je gezondheid bezig bent!
Het voordeel als je nog zo jong bent is dat je lichaam nog groeit en vormt. Daardoor is afvallen niet nodig, maar kun je er beter voor zorgen dat je nu op hetzelfde gewicht blijft. Gezond eten kan natuurlijk wel heel goed! Wat je kan doen is je chocomel en optimel gewoon vervangen voor wat water of thee. En verder natuurlijk het snoepen laten staan. Dan zul je zien dat je zonder af te vallen toch slanker wordt

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:06

Ik kom als stiekeme meelezer toch even binnenvallen.
Ik weet eigenlijk niet of het wel zo positief is dat ze nu al met haar gezondheid en gewicht bezig is.... En ja, ik zeg dit uit ervaring met eetstoornissen.

@Binkie_Eline, ik zou als ik jou was nog eventjes wachten met lijnen. Waarschijnlijk ga jij je groeispurt nog wel krijgen. Dan zul je zien dat het zich gaat verdelen en het waarschijnlijk helemaal niet nodig is om te lijnen! Gezond kan natuurlijk altijd: genoeg fruit en groentes, meerdere maaltijden per dag en genoeg afwisseling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:10

Het is natuurlijk nooit erg om op te letten en gezond te eten. Maar als jonge meid steek je een hele hoop energie in de groei en de veranderingen van je lichaam. Dan is het dus echt niet erg om lekker een bakje optimel te drinken :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:11

Marinke182: volgens mij wordt dat advies wat jij aan Binkie_Eline geeft al eerder gegeven. Vanwege haar leeftijd, lengte en gewicht wordt haar geadviseerd om gezond te eten, niet perse om af te vallen.
Gezond eten is voor iedereen belangrijk. Ongeacht leeftijd, of wat dan ook ;)

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:23

Zo ik mij hier mogen melden?
Ik ben esmee, ben 17 jaar oud en doe momenteel de studie social work op het saxion in Enschede. Ik heb geen last van erg overgewicht maar ben momenteel wel aan de zware kant. Het is meer dat ik wil voorkomen dat ik echt overgewicht krijg omdat ik er achterkwam dat ik de laatste tijd heel slecht eet. Doordeweeks veel chips, koekjes en snoep, gewoon uit gemakzucht en omdat dat lekker was. Nu ben ik in een aantal maanden best wat aangekomen en daar baal ik van. Ik weeg momenteel 65 kilo en ben 164cm. Verder belangrijk om te weten is dat ik last heb van beide knieën door het patella femoraal pijnsyndroom. Daarnaast heb ik aan mijn rechterknie wellicht nog een bijkomende blessure omdat ik hier echt amper iets mee kan tegenwoordig en ik heb al pijn, linker knie verbeterde aanzienlijk bij de fysio maar rechts totaal niet. Hier krijg ik vrijdag een mri uitslag van en dan word ook meer bekend hoe en wat ik kan doen aan wel of niet opbouwen met sporten. Eerder reed ik ongeveer 4x in de week paard, waar ik dan ook altijd naar toe fietste. 5km heen 5km terug. Helaas gaat dit nu veel minder door mijn knie en soms drukte van school. Ik ben nu sinds 3 dagen begonnen met buikspier/fitness oefeningen thuis die ik wel kan doen, dit doe ik icm met gewichtjes en de wondercore. Verder ben ik ook bezig met gezonder eten en niet meer snoepen (iig niet doordeweeks uitgebreid snoepen, enkel in het weekend een bakje chips mag wel).

Ik zou graag weer rond de 60 kilo gaan wegen wat ik hiervoor altijd heb gewogen. Dit is niet een vast streven maar eerder omdat ik graag een doel heb. Ik wil gezonder en bewuster leven maar ik weet dat ik jong ben en moet oppassen dat ik niet doorsla.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:15

*** komt weer even binnen vallen :o ***

Erg druk gehad laatste tijd.
4 januari intake gehad voor voedings- en trainingsschema.
12 januari daar geweest om mijn voedingsschema op te halen en hebben hun mij de oefeningen laten zien.
Ik heb nu een split-schema gekregen ipv full-body

Erg veel verschil met het voedingsschema en wat ik al deed was er niet, dat deed me al goed.
Wel moet ik nu 2 x per dag warm eten en heb ik inzichtelijk gekregen hoeveel van wat ik mag eten.
Zit nu op iets meer dan 2000 kcal per dag.

Alleen nu zit een beetje ermee met de “cheat”dag.

Eten jullie op zo’n dag wel meer dan normaal of vervangen jullie gewoon een maaltijd / tussendoortje en kijken jullie dan wel nog naar de kcal? Weet niet zo goed hoe ik zo iets in moet delen op zo’n dag, want wil me dan natuurlijk niet al te veel laten gaan.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:52

Ik zou bijvoorbeeld één warme maaltijd vervangen voor een patatje met 1 snack.
Of één gezond tussendoortje voor een ongezond tussendoortje

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:00

Op een 'cheatdag' ben ik gewoon niet bewust bezig met mijn voeding, ik tel dan geen calorieën en eet waar ik trek in heb (helaas krijg ik dan wel snel te weinig binnen).
Mijn eetpatroon is zo aangepast dat ik eerder trek heb in een bakje kwark of broodje dan een bakje patat. Dus in dat opzicht kan je het niet echt een 'cheatdag' noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:08

Ik heb niet echt cheatdagen, maar wel cheatmaaltijden. Plan die vaak in als ik bijvoorbeeld uit eten ga, of als ik heel erg zin heb in iets dat niet per se in mijn dag past. Vind dat persoonlijk fijner, na een hele dag heb ik vaak moeite met de draad weer oppakken en de volgende ochtend gezond eten, terwijl het met een maaltijd wat beperkter blijft. Dan plan ik zo'n maaltijd verder niet in mijn dag maar eet ik het gewoon als ik er zin in heb, en dan is mijn volgende maaltijd gewoon weer netjes.

Af en toe gewoon prima hoor, vooral om je hoofd er ook gelukkig bij te houden.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:04

Emmaa_ schreef:
Ik heb niet echt cheatdagen, maar wel cheatmaaltijden. Plan die vaak in als ik bijvoorbeeld uit eten ga, of als ik heel erg zin heb in iets dat niet per se in mijn dag past. Vind dat persoonlijk fijner, na een hele dag heb ik vaak moeite met de draad weer oppakken en de volgende ochtend gezond eten, terwijl het met een maaltijd wat beperkter blijft. Dan plan ik zo'n maaltijd verder niet in mijn dag maar eet ik het gewoon als ik er zin in heb, en dan is mijn volgende maaltijd gewoon weer netjes.

Af en toe gewoon prima hoor, vooral om je hoofd er ook gelukkig bij te houden.

Oh maar ik wil ook zeker geen cheatdagen houden :o . Was van te voren al bijna hetzelfde bezig. Mijn schema is goed vol te houden, nu ook geen behoefte om te cheaten... maar toch zal het af en toe moeten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:05

Het lijkt me niet meer dan menselijk dat je af en toe iets eet wat misschien niet de allerbeste keuze is maar waar je wel heel veel zin in hebt :D Ik zou het in dat geval gewoon eten en er verder niet al te veel over nadenken.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:58

Hoi allemaal! Ik laat ook weer is wat van mij horen.
Ik heb net gezien dat ik afgelopen Juni voor het laatst had gereageerd :+
Maargoed... Nog steeds erg bezig met sporten en het gezonder eten gaat steeds beter, na de zomer tot kerst zo'n 6 kilo afgevallen, tijdens kerst en oud&nieuw (en daarna 1 week studiereis naar Polen) een kilo erbij die er nu weer af is. Vanaf nu gaan ze er hopelijk alleen nog maar af.

Inmiddels doe ik wekelijks 6 km hardlopen en dan daarnaast nog 3 keer per week bootcamp.
Dus het gaat nog best lekker, ik wil voor de zomer nog wel wat kilo's er af in ieder geval.

Heb af en toe dit topic doorgelezen, maar wil nu wel weer actief mee gaan doen. Zag al veel mensen met goede transformaties etc. Echt toppers :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:54

Ik ben afgelopen maandag begonnen met bootcamp! Alleen na de fittest al flinke spierpijn in mijn buik.
Gisteren eerste echte les en vooral benen getraind... Krijg de koppeling van de auto net ingeduwd :')
Verder de suikers (qua drinken) weg aan het laten en betere tussendoortjes aan het pakken ipv kitkat of mars.

Drink ondertussen +- toch gauw anderhalve liter water per dag. Misschien nog net te weinig, maar voorheen dronk ik totaal geen water!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:19

loez schreef:
Ik ben afgelopen maandag begonnen met bootcamp! Alleen na de fittest al flinke spierpijn in mijn buik.
Gisteren eerste echte les en vooral benen getraind... Krijg de koppeling van de auto net ingeduwd :')
Verder de suikers (qua drinken) weg aan het laten en betere tussendoortjes aan het pakken ipv kitkat of mars.

Drink ondertussen +- toch gauw anderhalve liter water per dag. Misschien nog net te weinig, maar voorheen dronk ik totaal geen water!

Ik zie dat je in Venray woont! Waar bootcamp je? Ik bootcamp altijd in Venlo bij City Bootcamp

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:13

Ik ben nu in Vierlingsbeek begonnen :) 15 minuutjes rijden. Maar ze willen het dalijk ook in Venray opstarten!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:23

loez schreef:
Ik ben nu in Vierlingsbeek begonnen :) 15 minuutjes rijden. Maar ze willen het dalijk ook in Venray opstarten!

Leuk!

Trainen jullie ook nog voor doelen?

Ik inmiddels voor de volgende;
- Eind maart Venloop 5km (moet me nog inschrijven :') )
- 9 april 1/4e marathon van Rdam (10.5km)
- midden juni Venloop 12km stormbaan *\o/*
- eind juni KIKA run Rdam (10km)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:02

Mijn doel is om in Kroatie van de zomer gewoon met alle activiteiten mee te kunnen doen (canyoning, lange bergwandelingen, bergbeklimmen, etc) :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:18

Ik ben ook weer lekker bezig na de feestdagen. Deze week wat minder gesport ivm nieuwe baan, maar dat vandaag weer opgepakt met YouTube. Had er ook weer echt zin in:lekker 50m cardio waaronder kickboxen.

Cheatmeals doe ik niet aan, ik noem het iig niet zo. Als ik echt zin heb in iets (maar dan ook echt) dan neem ik t gewoon. Of dat nu eens MacDonalds is of een chocolademuffin of B&J, maakt niet uit. Ik compenseer dat gewoon de rest van de week. Soms heb ik er weken geen behoefte aan en soms 2x in de week. So be it. Het moet mentaal ook wel leuk blijven hoor :)

Ik merk wel met deze kou dat ik veel meer honger heb. Meer mensen daar last van?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:38

krimpenaar schreef:
loez schreef:

Leuk!

Trainen jullie ook nog voor doelen?

Ik inmiddels voor de volgende;
- Eind maart Venloop 5km (moet me nog inschrijven :') )
- 9 april 1/4e marathon van Rdam (10.5km)
- midden juni Venloop 12km stormbaan *\o/*
- eind juni KIKA run Rdam (10km)

Nee, ik heb als doel voor nu echt even wat conditie op te bouwen en fitter te worden en alvast wat spiermassa creëren! :)

Daarna ga ik idd wel richtlijnen zetten voor een bepaald doel! :)

Knap! Venloop op zich lijkt mij idd ook
Leuk! Alleen wil ik dalijk wel meer richting de krachttraining, maar ook zeker cardio.

Ik moest maandag bijna 1 km hardlopen dat hield ik nog niet vol :oo haha! Oeps!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:31

Het sporten staat weer op een verschrikkelijk laag pitje bij mij. Door drukte met school en stage kan ik gewoon de tijd niet vinden om voldoende te sporten. Vanaf half februari lijkt er iets ruimte te komen dus ik hoop dan weer aan de bak te kunnen. Dan ga ik het ook gewoon in plannen in mijn weekplanning.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:46

Er is al lang niets meer gepost hier.

Wilde maandag even een egopost plaatsen omdat ik een super goede meting had gehad afgelopen zaterdag (was 5,6 % lichaamsvet kwijt in 2 weken tijd)
Vind mijn voedingsschema prima vol te houden en op cheatdagen mag ik alles eten maar kies ik toch gewoon voor de "gezondere" dingen.

Maar alles valt even in het niets aangezien ik dinsdag geheel onverwacht mijn paard in heb moeten laten slapen, ze had koliek.
Laatste jaren was het al een beetje een "probleem" kindje.... hoefbevangenheid, dikke benen door einschuss, onverklaarbaar dik knie en een kleine 2,5 jaar geleden eruit gekomen dat ze cushing had.

Nu werd ik dinsdag ochtend 7 uur gebeld door de staleigenaren dat het niet goed ging met haar.
Nog geen 2 1/2 uur later in de kliniek heb ik de knoop voor haar door moeten hakken en heb ik haar laten gaan. Altijd gedacht dat ik deze keuze moest maken ivm haar cushing, maar met koliek.... ze heeft nog (bijna) nooit koliek gehad, in ieder geval niet bij mij......

Het is nu wel ontzettend moeilijk, want ja, je zoekt je troost toch in lekker dingen, chocola, wat volkomen normaal is. Maar ik probeer door toch te gaan sporten me niet te laten verleiden hierdoor.
Het doet wel zo ontzettend pijn, vooral als ik weer op stal kom voor mijn ander paardje en zie haar lege stal dan..... dan is het toch weer de realiteit dat ze niet meer terug komt |(

Wel vanaf zondag iedere dag hardgelopen.... want aangezien mijn vetpercentage zo snel gedaald was heb ik 3 x 30 minuten cardio per week extra gekregen bij mijn krachttraining..... maar heb ik dit ook gedaan om mijn gedachten wat af te schakelen.... ff lekker muziekje erbij

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:54

Sterkte met je verlies zeg! Wel fijn dat je dan rust vindt in sporten. Zo n dingen doen zoveel pijn :'(