Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:04

O: bakje yoghurt met muesli en een beetje honing
t: appeltje
L: wasa sesamcracker met pindakaas, wasa sesamcracker met boter en kaas
T: 100 gram rivierkreeft, met kappertjes en blokjes komkommer en sla
A: uit eten, waarschijnlijk grote biefstuk met peperroomsaus, gebakken aardappels en seizoensgroenten

b: 45 minuten crosstrainer
15 minuten roeien
30 minuten hometrainer.

caloriën niet geteld en de weergaven van verbranding van calo's op de fitness geloof ik voor geen ene meter (iemand enig idee, in hoeverre die betrouwbaar zijn? of hoeveel procent je kunt nemen voor een meer realistisch beeld?)..

voor vandaag geloof ik het wel, als ik geen gekke dingen doe qua drinken vanavond zit ik vast wel aan de positieve kant van de streep.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:24

Mooie lijstjes weer :).

Die proteïne bars wat zijn dat precies?

Toch netjes de wedstrijd !
Zou mij niet lukken :D :D

Gister een hele slechte dag gehad. Veel te veel gegeten :( en niet gesport.
Ja 10 stallen gemest maar dat telt imo niet.

Vandaag blijf ik netjes op de 1500 en denk vanavond nog minimaal een uur fietsen à 22 km/h.
En niet flauw gevallen vandaag :p.

Ik vertrouw het aantal calorieën op mijn fiets ook niet.
Kijk zelf altijd op internet daar staat een hoop en daar tel ik nog wat extra vanaf just to be sure :o

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:31

Ik eet proteïnebars van Dr. Atkins :) zijn gewoon repen met extra eiwit erin. Ik vind ze best lekker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:41

Was jullie kwijt :oo , heb jullie weer gevonden *\o/*

Momenteel even slechte week gehad , morgen weer vol aan de bak. Ben heerlijk jullie lijstjes aan het stalken voor wat inspiratie , keukenmachine staat klaar om de mooiste smoothies te maken . Want ik krijg fruit er paar dagen in en dan echt niet meer , alles gewoon in de keukenmachine met wat yoghurt en hop erin werken. Maak het gewoon avond van te voren , ben ook enorm lui en wil geen moeite doen liever. En dat is vaak mijn probleem , en geen doorzettingsvermogen. Maar financieel is het ook enorm duur , vaak heb ik nog wat geld over voor wat laatste dingen en de gezondere alternatieven kan ik dan niet in huis halen.

Maar dat weet ik zelf ook , ben in principe heel zwak :Y)

-gaat weer aan de inspiratie-

Niks gemist? , op mobiel klik ik geregeld op stipjes ><

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:49

Gezond eten hoeft echt niet duurder te zijn dan ongezond eten Rebecca, dat is een heel hardnekkig fabeltje. Goed op de aanbiedingen letten en minder geld uitgeven aan ongezonde dingen..

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:13

Mooie lijstjes allemaal weer :)
geeft me altijd veel inspiratie .
& Inderdaad ik ben ook echt een koopjes jager..
bepaal vaak pas in de winkel wat ik ga eten omdat ik dan aan de hand van aanbiedingen koop.

Mijn lijstje:
O: 250 gr magere kwark met caramel crusli (tip van de kapper en omg wat is die crusli lekker, niet zo ''gezond'' dus mezelf voorgenomen mezelf dit 1x in de week toe te staan)
L: Maaltijdreep + Banaan
T: Crackers
A: Sandwich met drie volkoren boterhammen, gerookte rip, plakje bacon, ei, zelfgemaakte saus, tomaat, komkommer en sla (super lekker! :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:20

Als ik echt blut ben eet ik een zakje soepgroenten van de Lidl (60 cent, kan ik twee keer van eten) met een handje noten die ik altijd wel in huis heb en afhankelijk van het budget met wat stukjes kip erbij ofzo. Wokken met wat ketjap en kruiden en dan kan je dus ook voor minder dan een euro gezond eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:21

Emmaa_ schreef:
Gezond eten hoeft echt niet duurder te zijn dan ongezond eten [naam], dat is een heel hardnekkig fabeltje. Goed op de aanbiedingen letten en minder geld uitgeven aan ongezonde dingen..

Ja let ook echt op , de huisdieren hebben ook weer hun kostenplaatje elke week. Vaak houd ik 20 a 25 euro over voor mezelf , vorige week moest ik baal hennep en nog wat zacht stro voor de hamsters toen rezen de kosten de pan uit. Ook moet ik alles er van doen , shampoo etc gaat van mijn weekgeld. Dan gaat het soms hard , dingen als vrouwenverband voor down under vind ik merk alleen fijn. Haal het in de aanbieding maar blijft een dure grap

Emma _/-\o_ Geniaal en lekker goedkoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:34

Ik gebruik ook het liefst OB Pro comfort als ik ongesteld ben, maar zo'n doosje kost 4.50 en daar doe ik hooguit een week mee. Soms komt het dan in een week dat ik echt geen geld heb en dan kan je niet anders dan goedkoper inkopen. Ik heb dan alsnog liever een week goedkope tampons die minder lekker zitten dan een week ongezond eten ofzo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:40

Emmaa_ schreef:
Gezond eten hoeft echt niet duurder te zijn dan ongezond eten Rebecca, dat is een heel hardnekkig fabeltje. Goed op de aanbiedingen letten en minder geld uitgeven aan ongezonde dingen..

Precies. Wij hebben op dit moment ook niet veel te besteden. Maar als je ongezonde dingen laat staan en er gezonde dingen voor in de plaats koopt, valt het besr mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:43

Ik heb ook absoluut niet veel te besteden, vooral omdat ik slecht ben met geld en dus vaak geld uitgeef vlak na stufi en dan de rest van de maand maar 20 euro per week heb. Ik rook ook nog eens := Maar ook dan kan je prima gezond eten. Goed opletten voor aanbiedingen, minder vlees eten want dat is vaak achterlijk duur, en meer seizoensgroenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:52

Ik eet ook geregeld bij ouders warm , ergens gaat het mis elke week..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:01

Gezond eten hoeft inderdaad niet duurder te zijn :).

Al is het soms wel even puzzelen.

Ik moet straks gaan fietsen. Heb nu nog echt geen zin :').
Al valt het meestal wel mee als ik uiteindelijk op de fiets zit :p.
Misschien dat ik 2 uurtjes probeer vandaag. Normaal fiets ik er 1,5. Maar aangezien ik gister niks gedaan heb O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:03

Het is inderdaad af en toe even puzzelen, en ik ben ook niet heilig hoor. Ook ik grijp wel eens naar een zak chips van 60 cent als avondeten :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:04

Ik probeer dat echt niet te doen. Bij mij is het vaak als ik me eenmaal vergrijp aan iets slechts dan gaat het de rest van de dag of zelfs wel dagen slecht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:05

Ik doe het ook zo min mogelijk hoor, maar ik heb soms echt geen zin om moeilijk te doen met recepten zo goedkoop mogelijk maken, en dan is het zo handig om iets goedkoops maar ongezonds te grijpen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:23

Rebecca schreef:
Ik eet ook geregeld bij ouders warm , ergens gaat het mis elke week..

Probeer anders eens op te schrijven wat je precies uitgeeft :j
Dat helpt misschien om uit te vinden waar het mis gaat

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:39

Ik ben er ook niet goed in, op mijn uitgaven letten. Vanaf volgende maand ga ik veel goedkoper boodschappen doen.

Ik heb gister weer een foto gemaakt.
De eerste foto is van 28 november 2015, de tweede van 23 december 2015 en de laatste van 13 februari 2015:

Afbeelding

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:49

Netjes maanlicht!!

Wat woog je op de eerste foto en op de laatste foto?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:01

Eerste foto woog ik 62,5 kg. Op de laatste 59 (maar volgens mij is dat ook een hoop vocht dus ik denk 58,5/58)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:39

Netjes hoor :j

Wat uitgaven bijhouden betreft. Ik hou dat ook niet strikt bij. Wat bij ons wel heel veel geholpen heeft, is het maken van een lijstje voor het avondeten van de hele week.

Wij gingen voorheen een paar keer per week om avondmaaltijden naar de winkel. Meestal kwam er dan nog een heleboel ongezonde troep mee en dus extra kosten.

Nu zijn wij per week zo'n 50 euro aan boodschappen kwijt. Dan moeten we tussendoor alleen nog om brood, maar dat is ook het geld niet (ongeveer 90 cent voor een half brood)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:49

Wauw netjes zeg!
Ik moet nog een foto maken. Heb een foto van een kleine 6kg geleden.

En off we go. Heb eigenlijk echt geen zin :D
Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:51

Als ik dat zie krijg ik er juist wel zin in haha! Lekker serie aan. Zit ik hier op mijn reet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:54

Ik zit ook op mn kont. Vanmiddag gewerkt. Net een ibuprofen genomen. Heb last van mn hoofd, kiezen, keel en oren. Bah, mag hopen dat het morgen over is :/

Kan ook niet wachten tot ik kan beginnen in de sportschool :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:57

Moet zeggen dat ik je best mager vindt op die laatste foto maanlicht, (tweede eigenlijk ook al, maar daar zie je er nog 'gezond' uit imo), je ribben zijn zo ontzettend zichtbaar..

Maargoed, dat is mijn mening. Niet nodig om er weer een discussie voor op te starten ;).

Ik heb vandaag de hele dag rondgerend in de ikea en in heerlen en thuis haha