danielle_x schreef:suc6!
Wat voor oefeningen doe jij zowel om de knie sterker te maken?
Uhm sowieso squats in allerlei mogelijke varianten, legg press (1 been ter gelijker tijd), lunges (maar hier heb ik vaak behoorlijk last van), oefeningen om de bilspier te versterken en dan vind ik het zelf fijn om met een elastiek te werken, belansoefeningen. Maar ook oefeningen om de buik en de core te versterken.
Vandaag heb ik het heel rustig gehouden veel last gehad de afgelopen week, ik heb een klein rondje (1 km) hard gelopen buiten om warm te worden en daarna squat oefeningen gedaan.
_lauraaa_ schreef:Hier ook knieën die niet meewerken. Doordat ik al vanaf dat ik klein ben scheve enkels heb zijn ook mijn knieën scheef gaan groeien. Ik was als kind zijnde te eigenwijs om steunzolen te dragen. Helaas heb ik daar nu veel last van. Ik kijk per dag wat ik aankan. Meestal heb ik pijn tijdens de squats. Die doe ik dan iets minder diep.
Ah dat is balen, heb zelf ook niet helemaal geweldig functionerende enkels (platvoeten) maar steunzolen heb ik nooit als advies gehad. Maar zou het echt recht/beter gegroeid zijn als je ze braaf gedragen zou hebben? Wel tof dat je de handdoek niet in de ring heb gegooid en toch voorzichtig bezig bent door gewoon te kijken wat je kan!