Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:59

Deze werd zojuist op de facebookpagina van onze box geplaatst met de tekst "day after wallballs" zo herkenbaar...
Afbeelding

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:03

Hee Dees!! Ook toevallig :D. Ja klopt alleen zullen we nu niet heel veel samen gaan. Hij werkt als beveiliger in het OV dus heel veel wisseldiensten. Maar ik dacht ja lekker. Loopt hij er straks helemaal strak bij en ik als een slappe vaatdoek, haha!

Je had toch een nieuw paard na Utopia? Heb je die verkocht?

Gianti, ik gebruik Runtastic.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:23

Haha ja precies. En het is als je leuke school hebt ook vewoon lekker om te sporten.

Ja klopt! Alleen toen ik ben verhuisd naar zuid holland kon hets niet zelf betalen. Zoveel duurder hier. En moet eerlijk zeggen zou nu ik samenwoon en full time werk en hier zo druk leuk leven heb zou k het niet meer 5/6x week willen zo fanatiek

ga donderdag op paard van collega rijden lekker western buitenritje heerlijk niet die wedstrijd druk erop.

Wie weet ooit weer maar nu echt niet meer die drang on zo te trainen en op redelijk hoog niveau te rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:12

Hier ook geen paardje meer. Mis het wel een klein beetje, maar het is heerlijk om niet meer die druk van het moeten gaan te hebben. Nu kan ik zelf mijn tijd indelen zoals ik wil ipv passen en meten om te kijken dat ik ook nog tijd heb voor n paard.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:24

Zelfde hier hoor. Al reed ik geen hoog niveau maar de druk om er elke dag heen te moeten werd ontzettend hoog. Vandaar ook de keuze om te verkopen. Nu rijd ik 1x per week op een super leuk paardje, voornamelijk lekker buiten en rustig aan. Hij is tenslotte al 26, haha!

Ontopic: hebben jullie er ook een speciaal dieet bij? Ik probeer zo gezond mogelijk te leven. 1,5 liter water per dag, volkoren spelt crackers als lunch en veel fruit. Overdag makkelijk vol te houden maar 's avonds is echt killing voor mij :'). Daarbij houd ik ook wel van een wijntje in het weekend.

De zomer komt er ook weer aan en dan ben ik ook regelmatig op een festival te vinden. Dat wordt ook nog leuk met al het vette eten en alcohol :+

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:41

Welkom Maris :) Ik heb wel een eigen paard, maar ik rijd alleen in het weekend, omdat ik op kamers zit. Maar toen ik nog wel volledig thuis woonde kon ik het prima combineren, maar dat was meer omdat ik toen toch 'tijd zat' had.
Ik volg een beetje het zelfde 'dieet' als jij. De dagen dat ik naar de sportschool ga lukt het genoeg drinken me met gemak, maar op de dagen dat ik niet ga schiet het er een beetje bij in. En ik heb ook wel een beetje moeite om mijn wijntje te laten staan in het weekend. :+
Avonden zijn voor mij niet zo moeilijk. Ik zwicht juist sneller onder 'groepsdruk'. Ik heb een praktijkweek achter de boeg, dus dan loopt de helft van je klas tussen de middag naar de kantine voor een vette hap. En vrijdag gingen er grote koeken door de klas rond als afsluitertje. Heb ik allemaal kunnen onderdrukken, maar toen na onze radio-uitzending (afsluiter van de week) de taart op tafel kwam heb ik ook maar een heel klein stukje genomen. :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:50

Ik moet echt weer gezonder gaan eten :o :o echt te erg hoe ik laatste tijd eet...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:19

Ik probeer wel heel hard met mijn eten bezig te zijn ja. Begin van de week maak ik een menu voor de hele week waarop ik alles inplan en op zondag bereid ik voor wat ik voor kan bereiden voor de week zodat ik me er ook echt aan houdt. En dan schuif ik best nog wel eens of eet iets dat niet is ingepland, of gooi mijn planning om, maar over het algemeen werkt dit voor mij heel goed :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:35

Volgens mij wordt mijn bil ronder. :wow:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:40

Yay voor jou bil :D

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:02

Oh secricible, zo herkenbaar dat plaatje! Zo voel ik me altijd op dinsdag als ik smaandags weer fanatiek mee heb gedaan met bodypump :+ . Ik heb echt een verschrikkelijk snaai weekend. Vrijdag jarig en savonds visite dus taart, nootjes en toastjes en alcohol. Zaterdag zijn mijn broer, schoonzus en neefjes nog langs geweest dus weer taart. Savonds uit eten geweest. En had iets teveel chips enzo ingekocht vrijdag. Wanneer vriend en ik wéten dat het in huis is moet het ook op. Dus net weer chips gegeten.

Vanaf morgen dus weer op het eten letten en sochtends lekker sporten. Ik ben deze week alleen, heeft iemand nog gezonde recepten voor het avondeten voor 1 persoon? Niet al te moeilijk graag, normaal kookt mijn vriend altijd aangezien ik dat niet zo goed kan :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:33

Soepje?
Ik doe vaak een blokje kippenbouillon en daar 2 drumsticks in leggen, 20minuten laten koken. Dan drumsticks er uit en vlees er afhalen, botten gooi je weg en vlees in de soep. Zakje groente erbij (soepgroente, of roerbakmix oid) en nog 5minuutjes laten koken. In een andere pan noodles koken en die er ook bij doen als ze gaar zijn, eventueel gekookt eitje er bij, beetje gebakken uitjes er overheen en eten.
Vrije interpretatie van dit recept: http://chickslovefood.com/snelle-maaltijd-kippensoep/

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:41

Soep maak ik inderdaad regelmatig. Of kippensoep of groentesoep :) denk dat ik ook een pastasalade met kip ga maken en een keer wraps. Hoef ik nog maar 1 dag te koken! Vrijdag is vriend weer thuis :o

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:07

Hooi mag ik mij ook melden hier?

Zelf ben ik werkzaam in de fitness maar door een blessure en operatie zelf een hele tijd niet mogen sporten. Wil dit graag weer oppakken maar mijn motivatie is soms ver te zoeken :o

Wil sowieso 1x in de week een groepsles gaan volgen (boksen) en 2x zelf fitnessen. Ben sowieso vaak in de fitness dus dan is het net zo makkelijk om er even een uurtje trainen achteraan te plakken.
Maar daadwerkelijk ook doen moet nog gebeuren heb me voorgenomen vanaf aankomende week te gaan beginnen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:22

Welkom danielle! Het scheelt dat als je er al bent inderdaad er makkelijk een uurtje kan aan plakken :) even doorbijten voor de motivatie.

Ik heb mn eerste resultaat al geboekt! Begin aan beide armen al lichtelijk mn triceps te voelen als ik ze aan span :D en vorige week 0.8 kg afgevallen! Trots op mezelf en dit is motivatie om door te gaan!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:40

Nog een (semi) beginner hier! Was goed bezig, en toen kwam er een knieblessure. Dus ik kan na 4/5 maanden niet tot nauwelijks vanaf scratch beginnen (onder begeleiding van fysio nu, heb dinsdag ook echografisch onderzoek op de planning staan om dingen uit te sluiten). Dus motivatie is altijd welkom :)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:58

Mijn blessure is/was ook aan mijn knie. Helaas zijn ze er na 5 jaar nog steeds niet achter wat het is.

Dus begin weer lekker met kracht trainen in de hoop dat dat dit x wel helpt.

Morgen even in overleg met een collega van me een gepast schema maken ik heb er zin in.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:13

Knie blessures zijn volgens mij meest voorkomt maar daarmee zeker niet de makkelijkste :n Ik heb inderdaad ook het advies gekregen om kracht en stabiliteit te verhogen om daarmee hopelijk de klachten te verminderen. Ga nu ook nog even lekker de sportzaal in om nog wat oefeningen te doen.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:43

suc6!

Wat voor oefeningen doe jij zowel om de knie sterker te maken?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:18

welkom nieuwe!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:43

Ik loop ook al jaren met knieproblemen helaas. Bij mij is de diagnose PFPS, ontstaan door een disbalans in mijn bovenbeenspieren dus voor mij is het zaak mijn bovenbeenspieren intensief te trainen, icm het tapen van mijn knie :) heel langzaamaan verbeterd het iets, maar het kan maanden duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:19

Hier ook knieën die niet meewerken. Doordat ik al vanaf dat ik klein ben scheve enkels heb zijn ook mijn knieën scheef gaan groeien. Ik was als kind zijnde te eigenwijs om steunzolen te dragen. Helaas heb ik daar nu veel last van. Ik kijk per dag wat ik aankan. Meestal heb ik pijn tijdens de squats. Die doe ik dan iets minder diep.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:42

danielle_x schreef:
suc6!

Wat voor oefeningen doe jij zowel om de knie sterker te maken?

Uhm sowieso squats in allerlei mogelijke varianten, legg press (1 been ter gelijker tijd), lunges (maar hier heb ik vaak behoorlijk last van), oefeningen om de bilspier te versterken en dan vind ik het zelf fijn om met een elastiek te werken, belansoefeningen. Maar ook oefeningen om de buik en de core te versterken.

Vandaag heb ik het heel rustig gehouden veel last gehad de afgelopen week, ik heb een klein rondje (1 km) hard gelopen buiten om warm te worden en daarna squat oefeningen gedaan.

_lauraaa_ schreef:
Hier ook knieën die niet meewerken. Doordat ik al vanaf dat ik klein ben scheve enkels heb zijn ook mijn knieën scheef gaan groeien. Ik was als kind zijnde te eigenwijs om steunzolen te dragen. Helaas heb ik daar nu veel last van. Ik kijk per dag wat ik aankan. Meestal heb ik pijn tijdens de squats. Die doe ik dan iets minder diep.

Ah dat is balen, heb zelf ook niet helemaal geweldig functionerende enkels (platvoeten) maar steunzolen heb ik nooit als advies gehad. Maar zou het echt recht/beter gegroeid zijn als je ze braaf gedragen zou hebben? Wel tof dat je de handdoek niet in de ring heb gegooid en toch voorzichtig bezig bent door gewoon te kijken wat je kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 01:30

Ik weet niet of er voor platvoeten steunzolen te krijgen zijn, maar denk het wel! Ik heb ze nu ongeveer een jaar en merk dat ik veel steviger sta.

Ik heb een knikvoet zegmaar aan alle 2 de kanten. Ik loop dus op de binnenkant van mijn voet. Als ik als kind niet zo eigenwijs was geweest had het tijdens het groeien nog een beetje rechter kunnen groeien. Ik denk toch dat ik eens een afspraak maak bij de dokter of fysio. Misschien dat ze mij ermee kunnen helpen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:59

Welkom nieuwe!
Mijn weekend viel mee alleen gister onwijs gecheat.
Bitterballen op paar chippies 1 handje en Chinees gehaald.

Zo even een uurtje werken en dan lekker naar de sportschool.