Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lennox

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:57

Van harte gefeliciteerd _lautje_!!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:04

Van harte gefeliciteerd Lau!!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:09

Hsg is dat om te kijken of er verstoppingen zitten?

Gefeliciteerd lautje!!
Wat fijn hoe gaat het en is alles goed gegaan?

Succes cobiie!
Hou ons op de hoogte.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:03

Ja, dat klopt. Dan spuiten ze constrastvloeistof door je eileiders en maken dan direct rontgenfoto's. Ik geloof dat het als je wel een verstopping hebt het een vrij pijnlijk onderzoek kan zijn.

Ik heb meegedaan aan een onderzoek omdat ze het vermoeden hebben dat de kans op een zwangerschap na dit onderzoek vergroot wordt als ze contrastvloeistof op oliebasis gebruiken. Maar dat is duurder dan op waterbasis vandaar dat het meestal met vloeistof op waterbasis gebeurt. Ze proberen nu door dat onderzoek aan te tonen dat het gebruik van vloeistof op oliebasis meer kansen geeft zodat dat de standaard zou kunnen worden. Daardat je eileiders zijn doorgespoten zijn ze vrijer doorgankelijk en daardoor heb je tijdelijk een grotere kans op zwangerschap.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:37

Gefeliciteerd, _lautje_ !

Wat interessant, Lennox! Heb er niets over gehoord, heb er ook niets over gevraagd, wist het niet. We zullen wel zien wat de toekomst hier gaat brengen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:56

Gefeliciteerd _lautje_ <3 probeer er een beetje van te genieten ondanks het harde werken.
Zettem op!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:19

Hier gaat alles de goede kant op.
Vandaag hebben de donor en ik weer een echo gehad.
Er zijn heel veel eitjes te zien.
Teveel is niet goed voor de kwaliteit moet ik er wel bij zeggen.
Maar we zijn naturllijk heeeell blij met het resultaat.
Mijn baarmoederslijmvlies is ook goed opgebouwd en gelijkmatig.

Komende 2 weken zijn spannend.
Maandag hebben we weer een echo.
Ik verwacht daarna de datum van de punctie (dat hoop ik) en dan duimen voor mooie kwaliteits eitjes en dat de bevruchting ook verloopt.
De week erop kan ik dan onze eerste terugplaatsing hebben!

Ik vind het echt ontzettend spannend.
Wat ik erg leuk vind is dat de donor en ik leuk klikken.
We gaan samen naar de afspraken toe en leren elkaar ook zo beter kennen.
We zitten toch 3 uur met elkaar in de auto en nog de wachtruimte tijd erbij.

En de eerste keer spuiten deden we samen en van de week kreeg ze een 2e spuit erbij hebben we ook weer samen gedaan.
Het is fijn dat je het traject naast mijn vriend dan nog met iemand kan delen.
Ik mis dat toch wel.
Hebben/hadden jullie dat ook?
Ik heb een handje vol echte vriendinnen maar geen 1 heeft mij deze week bv succes gewenst.
Vind ik erg jammer.
Terwijl ik dan wel weer een berichtje krijg van de eigenaresse van mijn (oude) bijrijpaard.
Ben sinds een paar weken gestopt met rijden ivm het traject.
Of het ligt gewoon aan de hormomen dat ik mij zulke dingen aantrek of wat eenzaam voel haha.
Dat kan natuurlijk ook.
Voor ons is dit heel belangrijk en zijn spannende weken maar ik denk dat jullie dit hier ook zullen begrijpen.
Misschien moet je daarvoor ook in de situatie hebben gezeten dat je een traject echt in gaat.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:24

Linie, spannend! Top dat alles er goed uit lijkt te zien.
Kan me voorstellen dat het jammer is dat je vriendinnen niets van zich hebben laten horen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:46

Super spannend en echt heel tof dat jullie zo goed samen klikken. Dat maakt het toch wat aangenamer om het hele traject door te lopen.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:27

Gefeliciteerd Lau! Ik hoop dat het allemaal wat soepel gegaan is en dat je nu heerlijk kunt genieten van je dochter.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:40

Oh wow linnie, wat fijn dat je het inderdaad zo kan delen. Ik herken dat wel hoor dat vriendinnen niet zo goed weten wat ze er mee moeten. En dat niks doen net zo goed niet leuk is. Maar het staat vaak heel ver van ze af en ze kunnen zich toch moeilijk verplaatsen denk ik.

Fijn ook dat je het hier deelt Linnie, heel interessant :j en ik hoop met je mee op een mooie uitkomst. Gaat goedkomen!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:14

Ik kom als outsider om een hoekje spieken. Alhoewel ik wel een vroege miskraam gehad heb kan ik verder niet met jullie meepraten aangezien ik/wij nu niet met een kinderwens ten uitvoer bezig zijn vanwege mijn chronische ziek zijn.

Maar, vanwege ziekte ben ik het en der gaan graven richting gen mutaties (oa MTHFR), en kom ik daar ook wat over zwangerschap, lastig of niet zwanger worden en miskramen tegen. Ik geloof dat iemand in dit topic ooit haar verhaalbaar verteld hoe ze geholpen is door oa bloedverdunners etc en dat in België? eindelijk als haar oplossing voorgeschreven is.

Ik ben in afwachting van mijn gen mutaties uitslag, en hoop daardoor gezonder te worden en ook de kans op gehoor kunnen geven aan kinderwens groter te laten worden.

via de SNP's (single gen mutaties) en MTHFR kom ik ook veel tegen over miskramen. Wie weet kan het iemand hier met een kinderwens helpen.
Hier staat een stukje in Jip en Janneke taal: http://rikaonline.nl/herhaalde-miskramen/

Niet alleen factor V leiden is een grote stoorzender.
http://www.ivfmoeders.nl/archive/index.php/t-14385.html

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:59

Bedankt voor de informatie.
Wie weet heeft iemand er iets aan.
Hoop dat jij binnenkort ook goed nieuws krijgt voor jou situatie.

Hoe gaat het Lau?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:44

Ja gaat goed.

Zijn hectische dagen. Maar er begint nu meer rust in te komen en het is echt genieten van ons meisje. Nachten zijn wel gebroken, maar ik kan gelukkig overdag bijslapen. Voor mijn man is dat (zeker vanaf morgen) een stuk zwaarder.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:37

Ik meld me hier weer even :o

Begin van de maand zó blij met mijn menstruatie, gisteren en vandaag nóg blijer geworden.
Gezien mijn verleden vond ik het niet zo gek dat ik angsten en doem-gedachten had. Maar dat mijn lichaam dit keer (voor het eerst) zo mee zou werken had ik nooit gedacht.

Ik heb afgelopen maandag mijn eisprong gehad :):) Hoe gelukkig kan een mens met zoiets zijn, ik word keer op keer emotioneel.
3 dagen voor de ovulatie (dus vrij, za, zo) gemeenschap gehad, dus ik hoop van harte dat ik over 10 dagen een positieve zwangerschapstest vast mag houden := :o Spits me er iig niet te erg op.

Even getwijfeld of ik het hier zou posten. Er is uiteraard nog niets gebeurt maar ergens voelde het niet zo goed, gezien de meeste dames het hier een stuk moeilijker hebben. Ik had alleen gewoon echt niet verwacht dat ik nu al een menstruatie én eisprong zou hebben gehad. Hopelijk stoot ik niemand voor het hoofd met mijn (blije) berichtje :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:53

Goed nieuws Bowena dat de menstruatie en de eisprong netjes verlopen zijn.

Hier gaat nog niet alles naar wens. De menstruatie heeft niet voldoende doorgezet om de nieuwe medicatie te kunnen spuiten voor de IVF.
Nu dinsdag weer een echo en als het dan nog steeds niet goed uitziet krijg ik pillen om de menstruatie door te laten zetten.

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:16

@ Lautje... PROFICIAT !!!

@ Linnie, Hormonen kunnen wat met je lichaam doen hé!!! Probeer positief te blijven, no matter what!
Hoe gaat het nu met jullie?

Bij ons gaat alles rustig! Nog steeds pauze hier...

Heb blijkbaar wel een eisprong gehad op dag 23 -> 14 dagen later was mijn menstruatie daar..;
Niet zwanger dus maar heb dus ondertussen wel een cyclus :-) (Beter dan vorig jaar, .. 4 maanden niets) (Met de hormoonbehandelingen had ik ook telkens rond dag 23 mijn eisprong, zelfs met de hoogste dosis!). Nu nog een maandje afwachten en dan weer bekijken hoe het verder moet!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:06

Spannend bowena! Duim voor jullie.

Cobii hou ons op de hoogte.
Wat voor medicatie krijg je met ivf?

Gribeltje fijn dat de menstruatie op gang is.
Krijg jij ook echo's om te zien hoeveel eicellen je hebt en of ze rijpen? Of is dat alleen als je begint met de hormoon behandeling.

Hier gaat alles goed. Het is allemaal heel spannend.
Onze eicel donor heeft de punctie gehad.
Omdat ze zoveel eitjes had domiston erbij gekregen als pijnstilling.
Savonds had ze wel last van krampen en is nog erg moe. Verder gelukkig alles goed.
Gisteren te horen gekregen dat er 9 zijn bevrucht.
Dat is echt super goed nieuws.
We kunnen het bijna niet geloven.
4 embryo's liggen nu in de vriezer.
5 liggen er nu bij de kliniek in de broed stoof.
Maandag horen we hoeveel embryo's er goed gedeeld hebben en of er 1 tussen zit die van goede kwaliteit is.
Zoja dan denk ik dat dinsdag de terugplaatsing is.

Ik slik nu naast de estradiol utrogestan.
Heb nog geen bijwerkingen.
Hebben jullie die bolletjes ook gehad? Hadden jullie bijwerkingen hiervan en na hoeveel dagen begint dat?

Ik heb alleen wat huiduitslag op mijn gezicht.
Maar dan kan ook komen door mijn nieuwe dagcrème.
Moeilijk te zeggen.
Omdat ik douche spullen en crèmes nu zoveel mogelijk parfum en parabeen enz vrij gebruik heb ik een organische antirimpel crème haha.
Afwachten of het weg trekt als ik het even niet gebruik.

Heeft iemand hier ook het boek de Innesteling?
Halen jullie daar tips uit?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:31

Veel succes.

Ik heb die vieze bolletjes ook gehad, moet jij die inslikken?

Hoe gaat het in Nederland in zijn werk? Want lees dat er 4 al in de vriezer liggen, dan vriezen ze die al heel vroeg in, nog voor ze ver verder gedeeld zijn dan?

In belgie vriezen ze van dag 3 in, maar hoe later hoe beter. Dan zijn ze al verder gedeeld.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:39

Nee ik moet ze inwendig inbrengen.
Had je er bijwerkingen van?

4 zijn nu inderdaad 1 dag oud.
Als we van de 5 wat over hebben wat van goede kwaliteit is gaat dit ook de vriezer in.
Dat is dan 4 of 5 dagen oud.
Kliniek waar wij zitten werken samen met dusseldorf en Leiderdorp.
Onze eitjes zijn naar Leiderdorp gegaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:53

Bij de eerste terugplaatsing had ik daar wel wat bijwerkingen van, mottig zijn, pijnlijke borsten,... DIe poging was negatief.

Bij de volgende tp van een cryo was ik ook mottig op mijn maag, wel anders mottig dan de eerste keer, bij deze poging was ik zwanger, dus ik weet niet wat van de pillen was of vande zwangerschap. Ik wist al 6 dgn na tp dat ik zwanger was, had al vrij hoog hcg gehalte dus kan ook al van dat geweest zijn.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:03

Hcg gehalte gaat dmv een bloedtest?

Je hoort bij bepaalde trajecten ook wel dat met bepaalde hormomen spuiten dat gehalte ook hoog is maar dan klopt het niet.

Wel handig dat je het al na 6 dagen wist.
Hoef je niet op de wachtbankje voor 2 weken.

De bolletjes geven inderdaad zwangerschaps klachten hebben ze gezegd.
Je moet er dan inderdaad niet vanuit gaan dat je zwanger bent.

Ik heb dus nog helemaal geen klachten maar vandaag is het de 3e dag.
Wacht het wel af.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:12

Ja, als je pregnyl moet spuiten voor de eisprong op te wachten, kan je een positieve test hebben ook al ben je niet zwanger. Navenand de hoeveelheid kan je na een bepaalde tijd pas echt testen.

Ik had ook wel pregnyl gespoten maar wel maar 5000 eenheden, dan is dat al uit je bloed na een week. Ik had een tp een week na spuiten van pregnyl, dus kon niet meer van pregnyl zijn.

K moest normaal ook 2 weken wachten op bloedafname, maar kon zo lang niet wachten en heb thuis al een zwangerschapstest gedaan. Ook in verband met mijn werk en risico's.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:11

Ik heb de 2e ronde ook de utrogestan bolletjes moeten inbrengen (yuk)
Kreeg als leuke bijwerking voor het eerst in mijn leven een schimmelinfectie terwijl ik toch heel hygienisch werkte. De eerste ronde moest ik progesteron spuiten ipv de bolletjes. Eerste ronde flink pijnlijke borsten en moe en niet zwanger.
2e ronde hetzelfde en wel zwanger. Inmddels alweer bijna 6 maanden.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 27-08-16 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:35

Dankjewel Cobiie en Linnie :o

He wat naar Cobiie, dat de menstruatie niet goed door gezet heeft :( Wat een polonaise aan je lijf zo :(:)

Jeetje Linnie, wat ongelofelijk spannend! Wat prachtig dat je zo'n goede klik met de donor hebt en jullie zo fijn alles kunnen delen samen!! Gek hé dat de omgeving soms zo flauwtjes reageert :n
En wat een eitjes zeg, wauw! Ik ga keihard duimen dat er een mooie tussen zit!! Het is jullie (en iedereen) zó gegund!

Fijn dat je deze info hier deelt Hannanas :j

Gribbeltje, wat fijn dat je eisprong geweest is en je cyclus zich opgepakt heeft!! Spannende tijd, de komende tijd!