Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:35

Maar je spreekt jezelf wel tegen hier. Eerst maak je het punt dat de infecties met mazelen minder worden door minder gebruik van DDT, je wordt erop aangesproken en dan is dat niet wat je zegt, en even later zeg je wel weer dat de weerstand verlaagt door het gebruik van DDT waardoor ze vatbaarder worden. I'm sorry, maar je hele verhaal is gewoon niet logisch.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:16

Anoniem schreef:
dromertje2 schreef:
Moet je geen vliegtuig halen?

Heb jij niets beters te melden?
Kun je ontopic blijven ipv dit soort persoonlijke aanvallen te doen?

Het spijt me maar in dit topic ben jij degene die mensen persoonlijk aanvalt, incasseer het maar gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:39

Avalanche81 schreef:
Maar je spreekt jezelf wel tegen hier. Eerst maak je het punt dat de infecties met mazelen minder worden door minder gebruik van DDT, je wordt erop aangesproken en dan is dat niet wat je zegt, en even later zeg je wel weer dat de weerstand verlaagt door het gebruik van DDT waardoor ze vatbaarder worden. I'm sorry, maar je hele verhaal is gewoon niet logisch.

Lastig hè :P
DDT is 1 belicht punt uit de jaren 60 dat een behoorlijk verschil maakte met het heden.
Aangezien jullie het woord oorzaak nogal op een weegschaal leggen spreek ik liever van voordelen voor de volksgezondheid.
Dat je het als oorzaak niet kunt uitsluiten wil niet zeggen dat het dé enige oorzaak is.
Dé oorzaak is een combinatie van factoren.
In de jaren 70 werd het verspuiten van asbest verboden, ook een behoorlijke oxidatie stress veroorzaker.
Vanaf de jaren 60 werd men zich in het geheel beter bewust van de luchtvervuiling en ging men daar wat aan doen.

Afbeelding

In de jaren 80de zure regen.
De loodvrije benzine die rond 85 werd ingevoerd.. Enz enz...

Dus mij hoor je niet beweren dat het verbod op DDT the one and only oorzaak was van de afname van het aantal mazelen gevallen.
Het blijft echter wel een oorzaak die voor verbetering van de gezondheid zorgde, die op zijn beurt weer, samen met alle andere verbeteringen zoals hierboven genoemd plus betere gezondheidszorg en hygiëne enz, in het complete plaatje als onderdeel mag worden meegenomen.
Om het mazelenvaccin alle credits te geven van alle verbetering, zoals minder longcomplicaties en dergelijke, is wel erg kort door de bocht.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:32

Anoniem schreef:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/28471346/

*These results suggest that DDT sub-acute treatment causes oxidative stress

Maar waarschijnlijk word je nu nog steeds niets duidelijk.
Het staat je vrij om weer met cd's, of voor mijn part autobanden te gaan gooien om jouw punt te maken dat, inderdaad, compleet langs mij heen schiet.

Anoniem schreef:

Het staat je vrij om weer met cd's, of voor mijn part autobanden te gaan gooien om jouw punt te maken dat, inderdaad, compleet langs mij heen schiet.

Even om te benadrukken dat ze in het onderzoek waar je mee aangeeft dat DDT oxidative stress veroorzaakt ratten injecties DDT gaven. Wat net even wat anders is dan het inademen ervan. De oxidative stress was in het geval van de ratten dus in de nieren en niet in de luchtwegen. Daarnaast kreeg een groep ratten 50mg DDT geinjecteerd per kilo gewicht, en een andere groep 100 mg.
Dit pregen ze tien dagen achter elkaar.

Als we als voorbeeldje een mens van 60 kilo nemen betekend dat dus dat die persoon dagelijks drie tot zes gram DDT ingespoten zou moeten krijgen. Daarna heeft die persoon dus oxidatieve stress in zijn/haar nieren.

Daarnaast: oxidatieve stress klinkt heel ernstig maar kan bijvoorbeeld ook veroorzaakt worden door teveel zonlicht of sporten. Of hooikoorts.

Dan kun je dus ook gaan stellen dat we vroeger veel meer buiten speelden en meer fysiek aktief waren en dat dat dus de kans op mazelen verhoogde, en niet de DDT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:52

Drifter schreef:
[naam] schreef:

[naam] schreef:

Even om te benadrukken dat ze in het onderzoek waar je mee aangeeft dat DDT oxidative stress veroorzaakt ratten injecties DDT gaven. Wat net even wat anders is dan het inademen ervan. De oxidative stress was in het geval van de ratten dus in de nieren en niet in de luchtwegen. Daarnaast kreeg een groep ratten 50mg DDT geinjecteerd per kilo gewicht, en een andere groep 100 mg.
Dit pregen ze tien dagen achter elkaar.

Als we als voorbeeldje een mens van 60 kilo nemen betekend dat dus dat die persoon dagelijks drie tot zes gram DDT ingespoten zou moeten krijgen. Daarna heeft die persoon dus oxidatieve stress in zijn/haar nieren.

Daarnaast: oxidatieve stress klinkt heel ernstig maar kan bijvoorbeeld ook veroorzaakt worden door teveel zonlicht of sporten. Of hooikoorts.

Dan kun je dus ook gaan stellen dat we vroeger veel meer buiten speelden en meer fysiek aktief waren en dat dat dus de kans op mazelen verhoogde, en niet de DDT.

Wil je nu daarmee beweren dat het dus niet mogelijk is dat DDT oxidatie stress veroorzaakt in cellen?

Want dat is wat ik zei, dat het een bewezen oxidatie stress veroorzaker is.

Kun je mij uitleggen waarom pollen en sigarenrook dat wel doen en DDT niet?

Bij het laatste dat je zegt krijgt ik echt weer dit beeld voor ogen :')

als het toch allemaal niet zo erg was met DDT, lood..... reacties op vaccins.....
Ach, waar praten we dan nog over.

BigOne

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:18

Laten we het dan voordelen gaan noemen ipv oorzaak, voordeel van het mazelenvaccin is een ieder wel bekend, geen dodelijke slachtoffers en gigantische uitbraken in ons land, punt.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:19

Anoniem schreef:
Wil je nu daarmee beweren dat het dus niet mogelijk is dat DDT oxidatie stress veroorzaakt in cellen?

Want dat is wat ik zei, dat het een bewezen oxidatie stress veroorzaker is.

Kun je mij uitleggen waarom pollen en sigarenrook dat wel doen en DDT niet?

Bij het laatste dat je zegt krijgt ik echt weer dit beeld voor ogen :')

Nee, maar als jij aangeeft dat oxidatieve stress een lagere weerbaarheid op mazelen kan veroorzaken door dit te quoten:
Anoniem schreef:
To investigate further, the researchers triggered the virus surveillance pathway — known as the RIG-I pathway —in both nasal and lung cells.They found that both cell types generated an antiviral response and a defense response against oxidative stress, a form of cell damage induced by viruses and other inhaled irritants such as cigarette smoke ( of DDT rook in dit geval, want DDT is een bewezen oxidative stress veroorzaker *) or tree pollen.In nasal cells, the antiviral response was stronger, but in bronchial cells, defense against oxidative stress was more pronounced.

en dat onderbouwt door een onderzoek wat verband legt tussen oxidatieve stress en DDT, maar waar:
1. de DDT niet geinhaleerd wordt en
2. de oxidatieve stress zich in de nieren en niet niet in de neusholte of longen bevindt,
dan zet ik mijn vraagtekens bij de bronnen die jij plaatst als onderbouwing voor jouw conclusies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:27

Tja, of je de formaldehyde uit de peer nu injecteert of opeet, het komt allemaal op hetzelfde neer toch !

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:35

Anoniem schreef:
Lastig hè

Nou nee, ik vind het niet lastig. Het is in feite vrij simpel. Je bent een aantal beweringen aan het doen, die niet met elkaar in overeenstemming zijn. Dat is geen rocket science.
Anoniem schreef:
Aangezien jullie het woord oorzaak nogal op een weegschaal leggen spreek ik liever van voordelen voor de volksgezondheid

Volgens mij zit er vrij veel verschil tussen een oorzaak en een voordeel. Niet om vervelend te zijn, maar ik denk niet dat je die twee gelijk kunt trekken.
Anoniem schreef:
DDT is 1 belicht punt uit de jaren 60 dat een behoorlijk verschil maakte met het heden.

Anoniem schreef:
In de jaren 70 werd het verspuiten van asbest verboden, ook een behoorlijke oxidatie stress veroorzaker.
Vanaf de jaren 60 werd men zich in het geheel beter bewust van de luchtvervuiling en ging men daar wat aan doen.

En waar zie jij precies een oorzakelijk verband tussen dit en de plotselinge afname van ziektes waar mensen dood aan gaan, en tegen gevaccineerd kunnen worden?
Correlatie is geen causatie namelijk.
Anoniem schreef:
Dus mij hoor je niet beweren dat het verbod op DDT the one and only oorzaak was van de afname van het aantal mazelen gevallen.

Dat heb ik ook niet gezegd. Wel vraag ik waar volgens jou het verband tussen de plotselinge afname van mazelen zit, en de afname van al die factoren?

Anoniem schreef:

Anoniem schreef:
als het toch allemaal niet zo erg was met DDT, lood..... reacties op vaccins.....

Waar precies wordt dat beweerd dan?
Het probleem is hier, dat jij leest wat je wílt lezen, niet wat er staat. Vervolgens lees je dus iets wat er helemaal niet staat, en vraagt vervolgens een ander om zich te verdedigen voor iets wat die persoon in de eerste plaats niet gezegd heeft. Dat is niet hoe discussiëren werkt, en een discussie wordt vrij wat constructiever, als je leest wat er staat, en daar dan ook op reageert.
Ik kan jou ook allerlei woorden in de mond gaan leggen die jij helemaal niet gezegd hebt, maar zo werkt het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:47

Avalanche81 schreef:
[naam] schreef:
Lastig hè

Nou nee, ik vind het niet lastig. Het is in feite vrij simpel. Je bent een aantal beweringen aan het doen, die niet met elkaar in overeenstemming zijn. Dat is geen rocket science.
[naam] schreef:
Aangezien jullie het woord oorzaak nogal op een weegschaal leggen spreek ik liever van voordelen voor de volksgezondheid

Volgens mij zit er vrij veel verschil tussen een oorzaak en een voordeel. Niet om vervelend te zijn, maar ik denk niet dat je die twee gelijk kunt trekken.
[naam] schreef:

[naam] schreef:

En waar zie jij precies een oorzakelijk verband tussen dit en de plotselinge afname van ziektes waar mensen dood aan gaan, en tegen gevaccineerd kunnen worden?
Correlatie is geen causatie namelijk.
[naam] schreef:

Dat heb ik ook niet gezegd. Wel vraag ik waar volgens jou het verband tussen de plotselinge afname van mazelen zit, en de afname van al die factoren?

[naam] schreef:

[naam] schreef:

Waar precies wordt dat beweerd dan?
Het probleem is hier, dat jij leest wat je wílt lezen, niet wat er staat. Vervolgens lees je dus iets wat er helemaal niet staat, en vraagt vervolgens een ander om zich te verdedigen voor iets wat die persoon in de eerste plaats niet gezegd heeft. Dat is niet hoe discussiëren werkt, en een discussie wordt vrij wat constructiever, als je leest wat er staat, en daar dan ook op reageert.
Ik kan jou ook allerlei woorden in de mond gaan leggen die jij helemaal niet gezegd hebt, maar zo werkt het niet.

Oo sorry dat ik niet discussieer naar hoe jij vindt dat het werkt.
Dan stop ik er maar beter mee.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:17

Anoniem schreef:
Oo sorry dat ik niet discussieer naar hoe jij vindt dat het werkt.
Dan stop ik er maar beter mee.

Alweer iets wat ik niet heb gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:57

_lautje_ schreef:
Ter leeringhe en de vermaeck :))
Volgens mij komt dit van Vaccin vrij.
Helaas kan ik daar zelf niet op kijken na geblokkeerd te zijn toen ik kritische vragen stelde :(:)

Waar ik nog even op terug wil komen...
Ondanks dat dit screenshots zijn van een andere Facebook groep dan vaccinvrij, zijn dit wel screenshots van een discussie in de besloten groep vaccinvrij.
Jij bent daar lid geworden waarbij je toen de huisregels hebt geaccepteerd.

In de huisregels van vaccinvrij staat dat je geen discussies mag kopiëren en geen screenshots mag maken en/of die informatie buiten de besloten groep op internet mag plaatsen.
Dit doe jij nu bewust wel.

Je geeft aan dat je aanneemt dat deze informatie in de screenshots van vaccinvrij komt en plaatst dus bewust, terwijl je daarmee in overtreding bent, deze informatie hier op bokt.

Gezien jij van beroep jurist bent vind ik dit verre van correct. Al had je bij Albert Hein achter de kassa gezeten dan was het net zo goed verre van correct geweest.
Maar jij als juridisch medewerkster, of privacy officer of hoe je jezelf ook wilt noemen in je functie, hoort te weten dat je met de bovenstaande post heel ver buiten je boekje bent gegaan.
Niet alleen overtreed je de reglementen van vaccinvrij maar ook treed je het vertrouwen van de leden van die groep met voeten.
Het is dan ook terecht dat jij daar geblokkeerd bent.
Wat deze post van je betreft zou je hier op bokt ook door de mods op afgerekend moeten worden.
Echt niet netjes van je :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-19 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links naar screenshots verwijderd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:58

Nee foei Lau, 100 strafregels!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:18

En dit wil je vertellen nadat het topic al bijna een week stil ligt? Daarbij is dit off-topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:28

Ja, ik had nu even de tijd om er op terug te komen.
Het stoorde me al langer.
Maar het is hier blijkbaar normaal en geaccepteerd om op zo'n incorrecte manier met vertrouwelijke informatie om te gaan en de privacy van een besloten groep te schenden.
Fijne mentaliteit hoor!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:30

Anoniem schreef:
Ja, ik had nu even de tijd om er op terug te komen.
Het stoorde me al langer.
Maar het is hier blijkbaar normaal en geaccepteerd om op zo'n incorrecte manier met vertrouwelijke informatie om te gaan en de privacy van een besloten groep te schenden.
Fijne mentaliteit hoor!

Sorry maar iedereen op vv weet dat dit gebeurd ;)
Netjes is het niet maar het gebeurd wel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:37

En doet natuurlijk niets af van de inhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:01

dromertje2 schreef:

Ah dat maakt alles goed.
8)7
Zo ga je niet met elkaar om, maar ja...
Het leven zonder normen en waarden is wel stukken makkelijker natuurlijk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:12

Bye the way ik heb die shots niet gemaakt. Die zijn door iemand anders gemaakt en gedeeld op facebookgroep Dingen die Antivaxxers zeggen. Daar wordt dagelijks dit soort shots geplaatst. Netjes nee, vermakelijk ja.

Daarnaast is iedereen keurig geanonimiseerd. Ik ben overigens al jaren geleden verwijderd van vaccinvrij nadat ik een aantal kritische vragen had gesteld. Geen antwoord gekregen, gewoon bam weg verwijderd. Ook niet netjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:22

Een besloten FB groep oprichten en daarin incorrecte info verspreiden vind ik ook verre van netjes :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:27

Anoniem schreef:
dromertje2 schreef:

Ah dat maakt alles goed.
8)7
Zo ga je niet met elkaar om, maar ja...
Het leven zonder normen en waarden is wel stukken makkelijker natuurlijk.

Jij bent ècht niet de persoon om anderen terecht te wijzen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:39

Zelf ben je er ook goed uitgekomen DOOR het enten dus waarom zou het voor je kind heel anders uitpakken.

En zeker met het binnenhalen van vluchtelingen uit landen waar ze nooit enten worden de risico s dat deze ziektes weer uitbreken steeds groter terwijl iedereen zich veilig voelt omdat ze hier al jaren niet meer voorkomen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:47

speurneusc schreef:
Zelf ben je er ook goed uitgekomen DOOR het enten dus waarom zou het voor je kind heel anders uitpakken.

En zeker met het binnenhalen van vluchtelingen uit landen waar ze nooit enten worden de risico s dat deze ziektes weer uitbreken steeds groter terwijl iedereen zich veilig voelt omdat ze hier al jaren niet meer voorkomen.

Uh topic gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:52

MarcoBorsato schreef:

Nee, dat ben jij toch!
Want iedere derde post die ik van jou lees ben je weer druk aan het tem-en.

Zelfs op onrechtmatige handelingen mag geen kritiek gegeven worden.
Integriteit is ver te zoeken.
Lekker selectief discussiëren op deze manier :j
Alles wat niet in het straatje past, komt het mamatopic-vriendenclubje op af om te bashen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:00

Anoniem schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nee, dat ben jij toch!
Want iedere derde post die ik van jou lees ben je weer druk aan het tem-en.

Zelfs op onrechtmatige handelingen mag geen kritiek gegeven worden.
Integriteit is ver te zoeken.
Lekker selectief discussiëren op deze manier :j
Alles wat niet in het straatje past, komt het mamatopic-vriendenclubje op af om te bashen.

Welk mamatopic vriendenclubje?