Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:17

Ik heb in principe niet veel problemen op school of op het werk oid.
Vrijwel geen, functioneer prima (misschien wel bovengemiddeld).
Echter wanneer alles teveel is, dan trek ik niks.
Ik registreer wel alles, maar zoals ik gister/vandaag? al zei, ik kan mij wel 'afsluiten' en dan hoor ik nog maar bepaalde dingen bewust(er). Ik kan dus prima leren in een binnenspeeltuin, tenzij ik al overprikkeld ben.
Pas was ik zo overvraagd dat ik niks meer trok, geen tikje, niks, maar dat is echt de ultieme zeldzaamheid, zo erg als toen heb ik het eigenlijk (vrijwel) nooit gehad.

Ik kan alle prikkels die binnenkomen razendsnel verwerken, gelukkig. :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:27

Wow, veel pagina's erbij opeens. Leuk, een HK topic!
Ik zit nu op pottenbakken maar ik ben dus in mn dagelijks leven al een paar jaar nergens anders meer geweest dan op de manege, huis, supermarkt en soms op bezoek bij iemand. Ik ben 1 x geweest en vind het enorm spannend. Zelfs nu word ik weer knalrood en beginnen mn handen te trillen. Alleen praat ik er erg moeilijk over. Mijn ouders vinden dat ik er gewoon even doorheen moet en ik vind dat ook.
Alleen mors ik altijd in het openbaar en nu moest ik een kopje water drinken en toen gooide ik het over me schoenen heen en waren me ellebogen nat, zo erg morste ik en normaal maar een beetje over me handen en op tafel en nu was alles zeiknat.
Ik durfde niet goed te praten.
Allemaal nieuwe mensen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 23:48

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 00:02

even een vraagje,

Merken jullie qua eten dat je je ADHD oid kunt laten verminderen? ik heb dat idee namelijk helemaal niet. ik kan alles eten wat ik wil, maar voel me dr niet anders door

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:15

Ik vraag het me af... misschien een beetje, maar ADHD zit altijd in je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:43

@ladybird: Daarom lees ik dat topic ook niet. ADHD kan ik niet veranderen. Eens in de zoveel tijd komt er gewoon zo'n topic voorbij. :n

Ik blijf af en toe domme ondoordachte dingen doen. Asperger is ook heel lastig, ik kom nogal vrij snel bot over, ook op dit forum. En ik blijf moeite houden hoe ik met gevoelens van anderen om moet gaan.:(

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 00:55

Ja ik wil het eigenlijk ook niet weten, maar ik wil ook graag dat er zoveel onduidelijkheid de wereld uit gaat. Ik vind het echt moeilijk en jammer dat sommige mensen zon slecht beeld hebben over ADHDers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:00

Ja maar in dit geval hebben mensen al hun mening gevormd, wat je ook zegt. Dus daarom reageer ik er niet meer op.

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:31

ik vind het topic over ADHD ook vaag hoor. waarom zou ADHD niet bestaan? ik zou me haast gaan afvragen of Asperger wel bestaat :=

wat betreft bot uit de hoek komen, dat heb ik af en toe ook wel eens :=

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:42

Erwin89 schreef:

Haha dat heb ik zelf van de week ook nog gehad. Had ik ineens ruzie omdat ik 'bot' was, maar daar was ik mezelf dus echt totaal niet bewust van en het was ook echt niet zo bedoeld.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:04

Dat topic van ADHD bestaat niet, ben maar gestopt met lezen en reageren. Mensen moeten eens nadenken...
En zoals vandaag weer, ik merk dat ik m'n concerta ben vergeten, was tijdens m'n toets door van alles afgeleid (dus zo maar m'n voorraadje ritalin aanbreken).

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:19

zilverkenny schreef:
Erwin89 schreef:

Haha dat heb ik zelf van de week ook nog gehad. Had ik ineens ruzie omdat ik 'bot' was, maar daar was ik mezelf dus echt totaal niet bewust van en het was ook echt niet zo bedoeld.

haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:23

zilverkenny schreef:
Erwin89 schreef:

Mijn vriend heeft dat ook erg en dan zegt hij ook; ik bedoel het niet bot. Waarop ik dan zeg; zeg het dan niet zo bot :+
Hij is gewoon soms te eerlijk, is het er al uit voordat ie na heeft gedacht. Tja, soms is tactisch zijn beter :+ maar ja, dan heeft ie het al gezegd :D

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:49

Is het raar als je pas op je 26ste denkt dat je (een vorm van ) autistme hebt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:51

Nee hoor, waarom zou dat raar zijn?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:56

nee hoor, ik begon het ook pas te denken op mijn 23/24 en kreeg de diagnose op mijn 25ste. Jaartje meer of minder maakt het echt niet raarder of minder raar hoor. Zeker niet bij vrouwen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:09

Omdat het ( denk ik ) bij de meeste mensen toch vroeger ondekt word?

Hoe kwam jij daarbij dan Shiloh ? zat je al in de hulp of liep je vast of ?

Ik ben de laatste tijd best vast gelopen omdat de enige vriendin waar ik heel erg steun aan had ( kwa begrip enzo en leunde ook erg op haar helaas), is weggevallen.
Het kost me erg veel moeite nu nieuwe 'vrienden' te maken enzo.

Voel me heel gefrustreerd vooral, herkennen jullie dat?die frustratie ?
Gewoon dat alles zo zwaar is wat voor een ander makkelijk (lijkt) te zijn, en als je dat dan probeerd uit te leggen/uitten wil dat niet echt goed lukken.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:13

Weten jullie misschien hoe het zit als je jezelf wilt laten onderzoeken op eventueel autisme/vorm hiervan? Zorgverzekering, vergoeding etc etc?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:27

Frustratie herken ik ja. Ik wil ook zo makkelijk vriendschappen kunnen sluiten, doorgaan zonder overprikkeld te raken. Maar voor mij is het lot blijkbaar anders. Ik
maak er maar her beste van, zal er toch eeuwig mee moeten leven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:29

Bij mij viel het onderzoek zelf gewoon onder de basis verzekering, ik was dus enkel mijn eigen risico kwijt.

Ik kwam erop voornamelijk omdat ik vast liep met mijn studie vooral, en op sociaal vlak ook. Toen kreeg mijn zus in eerste instantie de diagnose, en toen dacht ik nog van, nee dat heb ik niet, want ik ben heel anders dan mijn zus. Mijn zus was altijd een beetje het "probleem geval" bij ons thuis en liep bij allerlei instanties, bij mij was alles normaal toch. Althans, zo was de verhouding binnen het gezin ook heel erg. Toen ging er bij mijn moeder echter ook wat dagen en zij dacht dat ze het ook had. Toen zij ook eenmaal de diagnose kreeg, ging ik er zelf toch ook weer meer over lezen en raakte ik steeds meer overtuigd. Ik ben wel echt als twee druppels water als mijn moeder. Toen ik toen ook nog eens met mijn studie vastliep, ben ik erachteraan gegaan.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:43

Heb je dit via de huisarts geregeld?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:50

Yep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:17

Ik was 17 en ze wouden het voor mijn 18de geregeld hebben de testen etc , maar ze waren al sinds mijn 9de radeloos over mijn gedrag. En op mijn 18de verjaardag gelijk wajong gekregen om geen schulden te krijgen

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:23

Ik heb ook een wajong.. Het is wel duidelijk dak nie spoor zeg maar alleen er is nooit een diagnose gekomen.
Wat voor gedrag vertoonde je dan ? :P

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:24

Hoe uitten jullie die frustraties ?
en na zon diagnose wat krijg je dan therapie ofzo?