Als je net begonnen bent kan je natuurlijk de wereld aan spullen kopen, omdat je gewoon nog weinig hebt. Maar t kan juist ook een motivatie zijn, bijv. als ik zoveel km kan lopen mag ik dit of dat kopen
Qua doelen zijn we nu eerst bezig om 10 km binnen t uur te lopen en daarna dam tot dam uitlopen. Daarna zien we wel weer verder!
Eliine
Geplaatst: 11-04-13 13:09
hahaha zo wil ik ook wel calorieen verbranden
ik loop ook met hartslagmeter, vind dat erg fijn houdt precies mn snelheid, afstand en hartslag natuurlijk bij. En mijn calorieenteller klopt wel gelukkig
wollie2004
Geplaatst: 11-04-13 13:09
Balen Karin! Misschien breien of punniken? wel minder voor je conditie...
mooie doelen Eline! Ik had met mn schoenen geluk, was kindermaat, dus scheelde de helft! was erg aangenaam verrast!
Ja de hartslag is ook wel erg handig, vooral omdat ik ook aan het afvallen ben en dan moet ik toch eigenlijk in mn vetverbranding blijven... toch maar eens uitproberen, misschien zaterdag... hahaha! runkeeper geeft ook de calorien aan, za ze eens vergelijken...
Spullen heb ik niet nodig, gelukkig heb ik een action in de buurt, dus als ik wat tekort kwam qua shirts dan kon ik altijd snel iets (betaalbaars) bij halen
Anoniem
Geplaatst: 11-04-13 13:19
Dat is handig Wollie! Ik heb grooote voeten Zat goddank nog in een vrouwenmaat
Die vetverbranding is echt heeeeeel langzaam lopen hoor! Kan je beter wandelen of fietsen want met hardlopen zit je er gewoon boven.
Als ik gewoon relaxt loop zit mijn hartslag tussen 160-170 en als ik mezelf even erdoorheen bijt loop ik rond de 175. Geloof dat vetverbranding voor mij tussen de 140-150 zou moeten zitten. Daar zit ik dan weer net onder tijdens m'n wandelinterval...
wollie2004
Geplaatst: 11-04-13 13:22
owja zo hoog? hmmm dan moet ik toch snel dat horloge eens om gaan doen.... maar ik loop dus ook niet zo snel, 8,3 km in 60 min...ben ook niet heel erg buiten adem dan
Anoniem
Geplaatst: 11-04-13 13:24
Ik ben nu overigens de muziek van STR aan het uitzoeken omdat ik een bestandje wil hebben met allemaal dat tempo muziek erin om uiteindelijk op te kunnen lopen met de Dam tot Dam
Sommige nummers (vooral die tijdens de loopintervallen zonder veel tekst) kan ik gewoon niet vinden
Wel net deze gevonden;
Maar je hebt ook zo'n Spaans nummer... iets met 'Americano' of zo? Iemand die heel toevallig weet welk nummer dat is? Scheelt mij eindeloos gegoogle
Ik loop ook niet zo snel hoor... Alleen gisteren toen ik met een vriendinnetje liep heb ik op haar tempo gelopen en zat ik op de 9,7 per uur Maar meestal rond de 8,3 inderdaad.
Edit... al gevonden
Eliine
Geplaatst: 11-04-13 13:27
Ik liep gister op 9,9 km/h en dat is voor mij wel stevig doorlopen, tenminste wel 30 minuten achter elkaar Mijn gem hartslag zit rond de 150-160 met pieken tot 175. Vind dat nog best hoog voor een 'basis'loophartslag. Maar denk dat dat nog een conditiekwestie is.
Horse_xx
Geplaatst: 11-04-13 13:27
Mijn ouders hebben vorig jaar uit Italie hardloopbroeken voor me meegenomen (lange en korte) en een hardloopjasje. Van asic en maar rond de €20,-. Verder wil ik nog wel wat hardloopshirtjes en hoop ik dat ze dit jaar weer wat meenemen
wollie2004
Geplaatst: 11-04-13 13:28
ik heb ook een run playlist, is vooral lady gaga, shakira, beyonce, jessie j, black eyed pease, christina aquilera, pussy cat dolls, sean paul...
loopt heerlijk! ik heb met evy 2006 gerend, maar die muziek vond ik niet zo denderend
Anoniem
Geplaatst: 11-04-13 13:28
Zo, dat is een flink tempo Eline!! Hoewel ik mensen ken die dat 1,5 uur volhouden, maar daar kan ik me dan gewoon weer geen voorstelling bij maken
Oh! Black Eyed Peas!! (Ik heb een A4-tje helemaal ondergekladderd met allerlei artiesten en titels )
Eliine
Geplaatst: 11-04-13 13:37
Nou 1,5 uur lang zie ik mezelf ook nog niet doen hoor Maar mn doel is wel om iig 5 km op 10 km/h te lopen minimaal. Als ik voor de 10 door ga trainen zal mn tempo in eerste instantie ook wel weer wat zakken denk ik
Ja precies, dat heb ik ook voor ogen... Eerst m'n tempo op de 5 verhogen en de rest rustiger terwijl ik doortrain naar de 10.
Voor 16,1 kilometer met een tijdslimiet van 2 uur moet ik minimaal 8 km per uur blijven lopen en volhouden. Dat zou dan te doen moeten zijn, maar kan me er nu nog geen beeld bij vormen hoor
Eliine
Geplaatst: 11-04-13 13:49
Nee maar ik moet je zeggen dat ik 4 weken geleden echt nog niet geloofde dat ik 5 km aan 1 stuk uit zou lopen (begon ik al te piepen bij 10 min achter elkaar ). Nu gaat het me makkelijk af!
Bizar hoe hard het gaat he? Ik liep gisteren hardop te schelden op Evy; "WAAT? Nóg een keer zeven minuten?? Ben je gek of zo!!!!" Maar op de een of andere manier kan het gewoon
Eliine
Geplaatst: 11-04-13 13:54
Ik heb mezelf er letterlijk van moeten overtuigen dat ik geen hartaanval zou krijgen van 10 minuten achter elkaar rennen Sindsdien zijn mn hersens en ik steeds betere vriendjes geworden alhoewel ze gister ook HEEL HARD riepen dat we echt dood zouden gaan als we in dit tempo die 5 km af gingen maken (moest nog 300 meter ) het is gek hoe je hoofd je lijf tegen kan houden.
Ik weet nu wel hoe ik precies 5 kilometer kan lopen trouwens. Gisteren liep ik 4,4 dus ik plak er nog even de weg langs mijn huis op en neer aan vast Oftewel; iets vroeger beginnen met hardlopen en dan op de terugweg vanaf de andere kant naar mijn flat lopen
BusyMissy
Geplaatst: 11-04-13 14:14
Jee, wat zijn jullie hard gegaan met de pagina's, moest echt even flink bijlezen.
Op mijn verlanglijstje staan ook oortjes voor mijn telefoon, deze hobbelen steeds uit mijn oren tijdens het hardlopen, zwaar irritant, maar op mijn Samsung zit een of andere speciale aansluiting en gewone oortjes (met beugel had ik gekocht voor op mijn hoofd) die doen het daar dus niet in .
Heb gister net een armband voor mijn phone besteld en die lag net al in de brievenbus. Want vind het nu te warm worden om met een jasje te lopen en verder heb ik geen zakken in mijn kleding.
Wendy, jij schreef over hoofdpijn door te weinig drinken? Heb namelijk de laatste paar keren ook wat hoofdpijn na het lopen, ik ga eens proberen of meer drinken helpt!
Ik heb dat inderdaad ook dat mijn hoofd denkt dat het niet gaat, dan vind ik die hartslagmeter echt fijn die mij dan "verteld" dat er ECHT niets aan de hand is en dat ik gewoon zo door kan lopen!
Nou heb gister dus 5,3 km intensief hard gelopen, kwam echt kapot thuis (hartslag moest, dacht ik,tussen de 157 en 163, maar dat is voor mij dus echt hoog!), blijk ik iets verkeerd te hebben gedaan met de berekening echt lomp van mij. Maar heb het wel uitgelopen. Eerste 4 km heb ik 11,6 km per uur gelopen, maar dat hield ik dus niet vol. Eindgemiddelde was 11,3 dus ging wel echt harder. Maar op deze manier trainen was niet leuk, dan moet je wel heel hard aan jezelf trekken! Maar dat kwam dus ook door mijn fout, ik had eigenlijk tussen de 145 en 156 moeten lopen. Weer wat geleerd....(even narekenen voordat ik ga starten )
Hmm.. armband is gezien het weer wel fijn ja. Ik heb alleen het ritsje aan de achterkant van m'n hardloopbroek zeg maar, maar daar heb ik mijn sleutels in zitten. Mijn MP3 kan er eventueel nog net in, maar mijn telefoon zéker niet!
Ja was ook echt bijna dood na die moordaanval.........
Eliine
Geplaatst: 11-04-13 14:21
das wel stevig doorlopen ja
BusyMissy
Geplaatst: 11-04-13 14:40
Mijn dochter belt gisteren op: Mam, heb je die colorrun gezien op de tv reclame, dat is echt gaaf! Zullen we die samen gaan doen? Kun jij dat hardloopprogramma naar mij doormailen dan ga ik ook beginnen! Maar helaas hebben we op 26 mei een familiereünie. Nu heb ik ons ingeschreven voor Colours bij the Sea in Vlissingen,(kan ze niet meer terug krabbelen ) en moet ik er toch nog aan geloven. Het is nog krap 10 weken tot 14 juni, dus ze zal flink haar best moeten doen. Wel gezellig om zo samen iets te doen.
Wilde dat met mijn dochter doen, maar ze is dat weekend bij mijn ex en die wil daar helaas niet helemaal aan meewerken. Ja, ze mag wel meedoen, maar dan moet ik haar dezelfde avond nog bij ex afleveren terwijl ik slaapplek heb in Middelburg (bij dochter haar beste vriendinnetje)...
Beetje jammer wel...
wollie2004
Geplaatst: 11-04-13 14:55
Lijkt me wel heel erg gaaf! en indd leuk omdat met je dochter te doen! Voor mij wat ver weg vanuit Limburg...erg jammer... Maar jeetje wat een tempo heb jij zeg! ik heb maar korte (en kromme) beentjes dus dat wordt hem voor mij echt niet
Oh jammer Lente, ik vind het ook altijd echt leuk om iets samen met mijn dochter te doen. Maar dan is het niet echt haalbaar idd.
Nou dit tempo gaat het voor mij voorlopig ook niet worden Wollie, dat was eenmalig! En eventjes niet voor herhaling vatbaar. Voelde vanochtend ook niet zo lekker toen ik op moest staan, echt zware benen. En het moet wel leuk blijven!