ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:26

Op stal zit ik echt in een hyperfocus-bubble. Opzich niet erg, maar wel irritant voor de mensen die wat van je verwachten die dag en niets met paarden hebben.. Ik ben dan altijd te laat en kan niet goed uitleggen wat ik dan wel niet al die tijd op stal heb gedaan :Y)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:45

Pagina 100! *\o/*

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:49

Zie je, we kunnen heus wel 'verslagen' typen.. :+

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:52

Ohjee, 100 pagina's al, gaat hard!!

Kan natuurlijk wel ja, dat ADHDers er eerder worden uitgepikt op jongere leeftijd. Anderzijds heb ik ook de diagnose ADHD pas sinds 2 jaar... En achteraf had ik wel kenmerken, maar niet dat mensen nou dachten: Oooohh my die heeft adhd.
Maar idd ook vanwege hoge intelligentie pas echt last gekregen aan eind van de middelbare en op het hbo en universiteit.

En nog steeds twijfel ik wel eens hoor... Of ik nou een echte ADHD'er ben. Zo'n stom label ook, zeggen dat je ADHD hebt. Vind het helemaal niets! Maarja, daar gaan die symptomen niet mee weg he!

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:05

Ik vind het wel fijn om te weten dat het niet aan mij ligt, maar dat het komt door AD(H)D, maar aan de andere kant kun je ook niet alles daarop afschuiven, je moet het uiteindelijk toch zelf doen...
En meestal als je mensen vertelt van ja, ik heb ADHD, dan krijg je óf dat ze je gaan behandelen alsof je achterlijk bent óf dat ze gaan zeggen van ja, maar ik ben zelf ook wel eens druk... Weinig mensen die echt snappen hoe vervelend het is...

Ofzo.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:21

Piloetje schreef:
Hahaha oh jee wat ben jij streng zeg.

Nah vind ik niet, ik vind dat je je verantwoordelijkheid tov jezelf en anderen moet nemen en niet moet autorijden wanneer je je niet veilig genoeg kunt gedragen :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:24

Ik verbaas me er vooral over dat niemand eigenlijk verbaasd is als ik het vertel.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:31

Ik verbaas me erover dat iedereen verbaasd is als ik het vertel :')

Ik heb overigens echt heel erg lol gehad vandaag. Mijn moeder zat naar dat gesprek te luisteren dat we vandaag hadden bij PsyQ en we liepen naar buiten en ze zegt... "Die dingen waar we het over hadden nu van concentratie en uitstellen en weet ik allemaal niet meer... da's toch normaal? Heeft iedereen dat niet dan?"

:') Nee, dat heeft dus niet iedereen, mam. Moet jij ook een gesprek bij PsyQ? :=

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:35

Is er hier iemand die ervaring heeft met neurofeedback?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:16

Nee, heb er wel veel over gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:22

Ik krijg steeds meer rust.

School is het eindelijk met mij eens dat ik ga stoppen met mijn huidige opleiding. Na weken zeuren kan ik volgende week opeens beroepskeuze test doen. En ze gaan mij helpen met aanmelden bij een andere school.

Maar weet al welke opleiding ga doen. Beveiling :D 20 weken studeren en de rest is voornamelijk praktijk. En krijg ook veel verdedigings lessen. En daarna kijk ik wel verder.

Ook eindelijk de papieren binnen voor begeleid wonen. Word dat ook gelukkig binnenkort op gang gezet. Moet ook wel. Want mams wil eigenlijk verhuizen naar een woonwagen. Maar daar zitten maar 2 slaapkamers in. En wil ook niet tijdelijk bij mijn vader wonen. Onze band word eindelijk beter. En hij heeft zware ADHD. Dus wij combineren niet altijd makkelijk.

Rijlessen gaan ook beter. Alleen valt de instructeur het wel op dat ik erg onzeker ben. Maar hij is verder wel positief over mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:45

Nooh heel even snel tussendoor! Dit hopeloze geval heeft vandaag haar rijbewijs gehaald *\o/*
Pilletjes werkte als een tierelier. Wereld van verschil. Enige aanmerking die ik kreeg was dat ik wat agressiever moest gaan rijden, maar op een examen is dat natuurlijk moeilijker dan in de les :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:48

Menino schreef:
Nooh heel even snel tussendoor! Dit hopeloze geval heeft vandaag haar rijbewijs gehaald *\o/*
Pilletjes werkte als een tierelier. Wereld van verschil. Enige aanmerking die ik kreeg was dat ik wat agressiever moest gaan rijden, maar op een examen is dat natuurlijk moeilijker dan in de les :P

Gefeliciteerd :D

Ik moet ook wat aggresiever rijden. Wacht te veel af.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:56

Gefeliciteerd! Retegoed!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:57

Menino schreef:

Van harte gefeliciteerd *\o/*

Bij mij zijn er nog 6 wachtenden voor me voor de ADHD test.
Deze week worden er 4 gebeld voor een afspraak. Dus het schiet eindelijk een beetje op.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:45

Menino schreef:

gefeliciteerd!!! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:50

Ik wilde hier even de tip geven over een supplement dat ik nu slik. Ik heb eerst zelf Ritalin gehad, daarna Concerta maar ik werd er niet heel blij van, ik kreeg vooral 's avonds in bed alle prikkels extra hard terug en een heel vol hoofd aan het einde van de dag. Ik heb toen ook B vitamines geprobeerd maar dat hielp ook niet. Toen hoorde ik over magnesium, dat het helpt bij autisme en AD(H)D dus ik dacht, proberen kan geen kwaad. Ik heb nu sinds 3 weken 'MagneDuo vrouw' in huis (ook met Bvitamines waaronder foliumzuur) en het helpt echt heel goed, vooral tegen mijn extreme vermoeidheid en mijn concentratie is ook verbeterd.

hier een artikeltje over magnesium: (ik had niet de concentratie om het in 1 keer te lezen :+ haha hoe ironisch)
http://www.spiegelbeeld.nl/spiegelbeeld_magnesium.pdf

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:06

set_elkol schreef:
Ik wilde hier even de tip geven over een supplement dat ik nu slik. Ik heb eerst zelf Ritalin gehad, daarna Concerta maar ik werd er niet heel blij van, ik kreeg vooral 's avonds in bed alle prikkels extra hard terug en een heel vol hoofd aan het einde van de dag. Ik heb toen ook B vitamines geprobeerd maar dat hielp ook niet. Toen hoorde ik over magnesium, dat het helpt bij autisme en AD(H)D dus ik dacht, proberen kan geen kwaad. Ik heb nu sinds 3 weken 'MagneDuo vrouw' in huis (ook met Bvitamines waaronder foliumzuur) en het helpt echt heel goed, vooral tegen mijn extreme vermoeidheid en mijn concentratie is ook verbeterd.

hier een artikeltje over magnesium: (ik had niet de concentratie om het in 1 keer te lezen :+ haha hoe ironisch)
http://www.spiegelbeeld.nl/spiegelbeeld_magnesium.pdf

Is dat ook magnesium die je aan je paard kan geven? xD

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:14

Heino schreef:
Piloetje schreef:
Hahaha oh jee wat ben jij streng zeg.

Nah vind ik niet, ik vind dat je je verantwoordelijkheid tov jezelf en anderen moet nemen en niet moet autorijden wanneer je je niet veilig genoeg kunt gedragen :)

Daar zit het in. Ik vind het veilig genoeg

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:28

Ik hoop dat je dat nooit uit hoeft te leggen aan de nabestaanden van een auto ongeluk dat je met te hard rijden en bokken in de file veroorzaakt hebt. Want echt, dat is not done. Regels zijn niet voor niets opgesteld en gelden ook voor jou.

Menino, super, van harte :D

Magnesium heb ik ook weleens geprobeerd maar deed helaas niks. Heb pas wel mijn dexamfetamine weer gevonden en geprobeerd. Als ik dat heel af en toe gebruik werkt het en blijft het werken :)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:40

Heino, er zijn heel veel mensen die echt gevaarlijk rijden. Die zijn zich er vaak niet eens van bewust. En hardrijders zijn er genoeg, ik denk meer dan 50% van de weggebruikers als ik om me heen kijk op de weg. Die zijn er alleen niet eerlijk over.

Maar ik hou erover op. Genoeg aan uitgelegd.

Menino hoe is het afrijden gegaan?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:53

Inderdaad, laten we die discussie over wel en niet autorijden maar achterwege houden hier. Ik kan me niet voorstellen dat Piloetje niet meer gaat autorijden omdat er hier mensen zijn die haar levensgevaarlijk vinden.

Ik vine autorijden echt heerlijk. Lekker bezig zijn, meezingen met de radio ofzo, beetje om me heen kijken zo af en toe. Ech tof vind ik het!

Menino, van harte gefeliciteerd!!
Ik moest juist iets minder agressief rijden, mijn instructeur trapte regelmatig op mijn rem omdat ik weer eens gas ging geven om nog net door oranje te mogen enzo :p heb vorig jaar een boete voor door rood rijden gehad, en das een hele flinke :(. Sindsdien doe ik iets minder assertief :p

Magnesium kan ik misschien ook wel eens proberen....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:07

Piloetje schreef:
Heino, er zijn heel veel mensen die echt gevaarlijk rijden?

En ook daarvan vind ik dat ze niet zouden moeten rijden...
Maar ik ben alweer weg hoor, een kritische noot is blijkbaar niet welkom ;)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:08

Potverdorie lees er gewoon keihard overheen. Wat een Doos!!!

Gefeliciteerd Menino! Nu hoef je er nooit meer over na te denken! In de pocket dat ding. Super tof!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:39

Heino: Een kritische noot is wat mij betreft welkom hoor, ben het ook deels met je eens :)
Alleen erop doorgaan heeft geen nut.