Shanelle schreef:Het is nu 2 weken geleden dat ik mijn laatste EMDR heb gehad en ik zou pas in april terug gaan. Inmiddels ben ik zelfs al aan het twijfelen of ik nog wel zou gaan...
Ik merk dat ik op de 1 of andere manier toch terug steviger in mijn schoenen sta, of het aan de therapie ligt dat weet ik niet. Ik ervaar nog regelmatig negatieve gedachten en gevoelens, maar voel me weerbaarder. Ik blijf er ook niet meer zo in hangen. Het is nog wel moeilijk om volledig in het hier en nu te zijn en te blijven, ik slaap heel veel (en dat voelt nog steeds te weinig).
Paardrijden is er echter nog steeds niet van gekomen, dus ik weet het niet goed...
Mjah, ik weet natuurlijk niet wat het probleem bij jou precies is. Maar ik denk dat je niet te veel in één keer moet willen en niet te veel druk moet leggen op jezelf om toch te gaan rijden.
Ik heb zelf ook veel problemen gehad met mijn pony. Eigenlijk was er geen link tussen mijn pony en hetgeen er gebeurd was waardoor ik me slecht voelde, maar toch bleef ik problemen hebben. Het is pas nu, na ongeveer 8 jaar dat ik echt verbetering opmerk. Ik ben nog niet waar ik wil zijn, maar het gaat wel beter.
Ik heb in die 8 jaar nog wel gereden, maar dat ging echt niet altijd goed.
Misschien moet je er over nadenken om naast je therapie ook gewoon bezig te zijn met je paard zonder dat je teveel druk op jezelf legt om te gaan rijden. Het kan ook wel eens leuk zijn om naar je paard te gaan en gewoon te gaan borstelen, je paard op de weide te zetten,...
Ik ben zelf ook begonnen met enkele lessen horsemanship, net om de band met mijn pony weer te versterken en het wederzijdse vertrouwen weer op te bouwen. Dat heeft mij ook wel geholpen.
En je kan nog andere dingen doen met je paard zonder dat je echt gaat rijden. Bv horse agility is ook erg leuk om het vertrouwen en de band tussen jullie te versterken. Het is vergelijkbaar met agility voor honden. Je loopt dus ook naast je paard in plats van erop te rijden. Leuk als afwisseling voor jou en je paard, althans dat vond ik.