Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:20

Sharmila: meutbaby krijg je daar echt niet van hoor, hahaha. Jaren geleden was het idd niet gewoon, gelukkig hebben onderzoeken aangetoond dat bij ouders slapen veel beter is, ook veel minder kans op wiegendood.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:20

Man is elektrotechnicus.... momenteel bij een bedrijf dat vooral storingoplossend werkt. Hartstikke leuk natuurlijk, maar zo zwanger trek ik het niet om én 40 uur te werken, én het huishouden incl 2 katten en 1 hond te runnen én 2 paarden te verzogen.... Dus ik vrees voor het huishouden, paarden hebben denk ik vakantie en hopelijk red ik dan werk, zelf en hond/poezels verzorgen. Zucht. Het zal ook eens meewerken. Maar het ergste vind ik eigenlijk dat hij de echo mist....
Ik bedoelde het ook niet op die manier hoor Rinske, maar wij slapen allebei heel licht, en ik ben bang dat een zwaar chagrijnige mama ook niet gezond is voor beebje...We zien wel. Voor hetzelfde geld sleur ik beeb z'n bedje alsnog naar de ouderlijke slaapkamer tegen die tijd, ik wil ook niet teveel alles van te voren vast hebben staan maar flexibel opstellen. En ergens ben ik het ook wel met Sharmila eens.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:22

Esplendido schreef:
Ik heb gelezen dat het voor 2% van de vrouwen niet mogelijk is om bv te geven. Voor de andere 98% dus wel!

Het wordt aangeraden om een baby de eerste tijd bij de ouders op de kamer te laten slapen onder meer omdat het de kans op wiegendood verkleint. Bovendien passen het slaap- en waakritme van moeder en baby zich dan goed op elkaar aan. Verder kun je inderdaad op kleine signalen reageren en meteen voeden bij de eerste vraag. Uit onderzoek is gebleken dat moeders die bv geven en hun kindje op dezelfde kamer hebben slapen gemiddeld de meeste uren nachtrust hebben van alle moeders met baby's.

Ukkie heeft zes maanden volledig bij ons op de kamer geslapen en nu vaak een deel van de nacht. Gaat prima hoor. Ze heeft echt geen stress in haar eigen bedje en slaapt bij ons ook goed.

Ik weet niet meer wie et vroeg, maar ik ben nu ruim 23 weken zwanger en geef nog bv aan ukkie. Mijn productie is wel minder geworden, maar ze kan nog steeds lekker drinken.

Maar dan kan je ook weken (maanden) niet stofzuigen, dan hoor je je kleintje toch ook niet direct?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:23

Rinske schreef:
_Friemel schreef:
Beeb gaat hier ook gewoon op eigen slaapkamer, we slapen naast elkaar (appartement) en beide deuren staan open :)

Dan nog vang je niet de eerste signalen op, omdat dan de afstand tussen jou en je kindje te groot is. Smakgeluidjes hoor je niet, en je ziet het ook niet als de baby zijn vinger in de mond stopt (= hongersignaal). Dan hoor je het toch pas als het begint te huilen = stress, omdat eerste signalen niet opgevangen worden.

maar dat hoor en zie ik toch ook niet als ik slaap als ze op mijn kamer ligt, of ben ik nu oliebol?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:23

_Friemel schreef:
En toch gaat de beeb in haar/zijn eigen bedje, waarom neem je anders een kinderkamer?

_O- mooi argument ja. Beetje in het rijtje van: ik geef geen borstvoeding omdat het zo leuk is voor de kraamvisite om een flesje te geven :+ .

Baby kan overdag toch ook op een eigen kamertje slapen? Dan ben jij wakker en kun je veel alerter zij. Ook verschonen doen wij gewoon op het eigen kamertje.

fanci_mike

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:24

Laten we het erop houden dat we het gewoon niet met elkaar eens zijn?

Cindy, waar is deel 3? We zijn op pagina 100!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:25

Ik hoop nou niet dat je mij daar mee bedoeld wbt het borstvoeding geven..

Hoewel we 20 cm van elkaar af slapen hebben we wel een babyfoon, maak me dus niet zo druk om het niet horen :)

casanova

mijn dochter heeft 6 weken op onze kamer geslapen,zo leer je de geluiden van je baby kennen en wat heerlijk was het voor ons(lieve geluidjes/zuchtjes).na de 6 weken is ze met camera en geluid naar haar eigen kamer gegaan.ze heeft altijd doorgeslapen,ik heb 8 maanden bv gegeven en voedde om de 3 uur overdag en 11u sávonds en 7 uur sóchtends.voeden naar behoefte? dat zag ik aan mijn schoonzus,die dacht dat iedere piep/huilen honger betekende.kind heeft nooit rust gehad,mams dus ook niet.
bij mijn volgende beeb ga ik hetzelfde doen..

Rinske

Nee, dat was iemand die ik ken die dat zei...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:26

ik zou wel graag borstvoeding willen geven, zou ik 5 jaar terug nooit gedacht hebben dat ik dat nog eens zou vinden,Maar goed die bulten hangen er toch en het is altijd op temperatuur:), vooral het hechten vind ik heel belangrijk. maar goed het moet ook maar lukken, zie toch wel vaak in mijn omgeving dat het gewoon niet lukt, ook na alles geprobeert te hebben niet.
Wil het kindje in het begin wel bij op de slaapkamer in een cosleeper of wiegje.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:27

Bovendien is het gezaag van mijn wederhelft half niet zo prettig voor die kleine, beste voor ons is dus lekker in t ledikant op t kamertje, deuren open en babyfoon naast ons :j

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:28

nou ik ga fv geven, en wil echt dat niemand anders haar dr fles geeft, dat doe ik lekker zelf :-)
en mn beeb blijft in het ziekenhuis naast mij, en ik denk dat ik haar thuis meteen in dr eigen kamertje leg, maar dit wil ik graag met de kraamverzorgster bespreken, als zei zegt het is beter dat ze op mijn kamer ligt, vind ik dat ook goed

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:29

fanci_mike schreef:
Laten we het erop houden dat we het gewoon niet met elkaar eens zijn?

Er mogen toch wel argumenten gegeven worden :) ? Misschien dat er anderen zijn die denken: verrek, daar heb ik nooit aan gedacht, dan is dat toch top.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:30

Wij zijn bijna aan het einde van pagina 100

Wat ik nou laatst las in welk tijdschrift weet ik niet meer
Maar als je nou graag een meisje wilde moest je de man het meeste werk laten doen...
Hoe zeg ik nou fatsoenlijk welke dinges ik bedoel...

Geloof er niks van btw

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:31

tessie1985 schreef:
nou ik ga fv geven, en wil echt dat niemand anders haar dr fles geeft, dat doe ik lekker zelf :-)
en mn beeb blijft in het ziekenhuis naast mij, en ik denk dat ik haar thuis meteen in dr eigen kamertje leg, maar dit wil ik graag met de kraamverzorgster bespreken, als zei zegt het is beter dat ze op mijn kamer ligt, vind ik dat ook goed

Ik wil dat sowieso ook niet, wil ook niet teveel gelebber aan die kleine, zal er net 1 een koortslip hebben, de eerste paar maanden is het echt mijn lief en ik en de rest heeft gewoon pech, heb nog een babyborn liggen van 18 jaar oud als ze écht zo graag een flesje willen geven :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:32

MarianneV schreef:
Wij zijn bijna aan het einde van pagina 100

Wat ik nou laatst las in welk tijdschrift weet ik niet meer
Maar als je nou graag een meisje wilde moest je de man het meeste werk laten doen...
Hoe zeg ik nou fatsoenlijk welke dinges ik bedoel...

Geloof er niks van btw

Er is zo'n lijst met als je dit hebt krijg je een meisje, als je dat hebt krijg je een jongen, ik zit op 50/50 dus ik krijg denk ik een "het" :))

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:34

Ohja... volgende vraag komt weer op

Wilden jullie bij de 20 weken echo weten wat het werd?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:34

_Friemel schreef:
heb nog een babyborn liggen van 18 jaar oud als ze écht zo graag een flesje willen geven :')

Oh dat is echt te geniaal _O- .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:35

MarianneV schreef:
Wilden jullie bij de 20 weken echo weten wat het werd?

Nee, verrassing :D .

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:36

Rinske Jawel, maar het begon in mijn (op dit moment een beetje overgevoelige misschien) ogen een beetje op drammen te lijken. Zeker met de opmerking over fv voor de visite erbij. Ik ga er altijd maar van uit dat iedereen het beste voor heeft met z'n beeb en weloverwogen beslissingen neemt. Vandaar mijn opmerking. Was niet rottig bedoeld verder ofzo. Komt weer eens k*t m'n strot uit. Sorry.

Heb je die lijst ergens Friemel? Ben wel benieuwd. Want ja, ik wil het vrijdag dus wel weten!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:36

haha ja ik moest het weten! het is door 3 dokters bevestigd een meisje, maar toch heb ik die twijfel... raar toch

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:38

@Rinske, baby's kunnen wel meer geluid maken dan alleen maar huilen :D
Fenna die werd wakker en had uitrek sessie's, beetje rekken en strekken, kreunen en murmemellen.
Fenna heeft nooit echt gehuild om voeding, dus ik ga ervan uit dat het nu ook goed komt. En dat ik weer optijd wakker wordt.
Maar dat zal de tijd uitwijzen.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:39

Klinkt heel gek wat ik nu ga zeggen, maar sinds ik in dit topic zit... Ik krijg kriebels... Ik wil niet meer wachten

naja de kriebels waren er al... maar als ik jullie allemaal hoor...
Laatst bijgewerkt door MarianneV op 08-08-12 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:39

fanci_mike schreef:
Rinske Jawel, maar het begon in mijn (op dit moment een beetje overgevoelige misschien) ogen een beetje op drammen te lijken. Zeker met de opmerking over fv voor de visite erbij. Ik ga er altijd maar van uit dat iedereen het beste voor heeft met z'n beeb en weloverwogen beslissingen neemt. Vandaar mijn opmerking. Was niet rottig bedoeld verder ofzo. Komt weer eens k*t m'n strot uit. Sorry.

Heb je die lijst ergens Friemel? Ben wel benieuwd. Want ja, ik wil het vrijdag dus wel weten!

Ja ik ga even voor je zoeken :D

Ik heb aanstaande vrijdag mijn geslachts echo marianne!
Nu ga ik even de 20 weken echo plannen

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:41

weet je, ik ben normaal heel makkelijk ook met mn paarden, als iemand erop wil rijden (die ik natuurlijk wel ken) helemaal prima, maar volgensmij word ik echt een pitbullmama iedereen mag komen kijken straks maar haar vasthouden?? NEE ! hahaha zo ken ik mezelf niet, of zijn het zwangerschapshormonen?? _O-