Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Esplendido schreef:Ik heb gelezen dat het voor 2% van de vrouwen niet mogelijk is om bv te geven. Voor de andere 98% dus wel!
Het wordt aangeraden om een baby de eerste tijd bij de ouders op de kamer te laten slapen onder meer omdat het de kans op wiegendood verkleint. Bovendien passen het slaap- en waakritme van moeder en baby zich dan goed op elkaar aan. Verder kun je inderdaad op kleine signalen reageren en meteen voeden bij de eerste vraag. Uit onderzoek is gebleken dat moeders die bv geven en hun kindje op dezelfde kamer hebben slapen gemiddeld de meeste uren nachtrust hebben van alle moeders met baby's.
Ukkie heeft zes maanden volledig bij ons op de kamer geslapen en nu vaak een deel van de nacht. Gaat prima hoor. Ze heeft echt geen stress in haar eigen bedje en slaapt bij ons ook goed.
Ik weet niet meer wie et vroeg, maar ik ben nu ruim 23 weken zwanger en geef nog bv aan ukkie. Mijn productie is wel minder geworden, maar ze kan nog steeds lekker drinken.
Rinske schreef:_Friemel schreef:Beeb gaat hier ook gewoon op eigen slaapkamer, we slapen naast elkaar (appartement) en beide deuren staan open
Dan nog vang je niet de eerste signalen op, omdat dan de afstand tussen jou en je kindje te groot is. Smakgeluidjes hoor je niet, en je ziet het ook niet als de baby zijn vinger in de mond stopt (= hongersignaal). Dan hoor je het toch pas als het begint te huilen = stress, omdat eerste signalen niet opgevangen worden.
_Friemel schreef:En toch gaat de beeb in haar/zijn eigen bedje, waarom neem je anders een kinderkamer?
mooi argument ja. Beetje in het rijtje van: ik geef geen borstvoeding omdat het zo leuk is voor de kraamvisite om een flesje te geven
.

tessie1985 schreef:nou ik ga fv geven, en wil echt dat niemand anders haar dr fles geeft, dat doe ik lekker zelf
en mn beeb blijft in het ziekenhuis naast mij, en ik denk dat ik haar thuis meteen in dr eigen kamertje leg, maar dit wil ik graag met de kraamverzorgster bespreken, als zei zegt het is beter dat ze op mijn kamer ligt, vind ik dat ook goed
MarianneV schreef:Wij zijn bijna aan het einde van pagina 100
Wat ik nou laatst las in welk tijdschrift weet ik niet meer
Maar als je nou graag een meisje wilde moest je de man het meeste werk laten doen...
Hoe zeg ik nou fatsoenlijk welke dinges ik bedoel...
Geloof er niks van btw

fanci_mike schreef:Rinske Jawel, maar het begon in mijn (op dit moment een beetje overgevoelige misschien) ogen een beetje op drammen te lijken. Zeker met de opmerking over fv voor de visite erbij. Ik ga er altijd maar van uit dat iedereen het beste voor heeft met z'n beeb en weloverwogen beslissingen neemt. Vandaar mijn opmerking. Was niet rottig bedoeld verder ofzo. Komt weer eens k*t m'n strot uit. Sorry.
Heb je die lijst ergens Friemel? Ben wel benieuwd. Want ja, ik wil het vrijdag dus wel weten!