Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Veirl

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:29

Ik heb net mijn eerste keer hardlopen erop zitten. Het ging vrij goed. Ik heb 'm gewoon netjes uitgelopen, natuurlijk niet op een enorme snelheid. Op het laatst dacht ik zelfs dat ik nog wel langer kon. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:37

Kasmir schreef:
Muziek op je mp3 en lekker die 10km op je eigen muziek lopen, is ook heel leuk :j
Ja, die muziek van Evy ben je op den duur wel zat.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:37

Wat een goed begin Veirl!!

En twee lessen achter elkaar zou ik toch niet mee beginnen. Ook al lijkt het in het begin goed te gaan, je kan beter rustig opstarten. Blijf in ieder geval naar je lichaam luisteren!

Ik ga vanavond les 24 lopen. Ben dus volgende week ook klaar met Evy. Wil dan gewoon lekker gaan hardlopen en rustig opbouwen naar 8 km. Loop nu ongeveer 6km per keer. Dan ga ik daarna weer verder met Evy denk ik opbouwen naar 10km.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:38

Dames, moet dit topic niet gesloten bij 100 pagina's? Anders in HK verder praten over onze hardloopplannen/acties/blessures e.d.?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:38

Janine1990 schreef:
Zo ik heb net les 4 nog een keertje gelopen, ging nu stukken beter!! Ik denk dat ik morgen les vijf meteen ga lopen om toch enigszins wat in te halen. :)

Vandaag een record calorieën verbrand, namelijk 327!!! Ook een klein beetje verder gelopen omdat de hond moest zwemmen. Vervelend om een andere hond tegen te komen, want ik moest even teruglopen mijn hond moest snuffelen en de haren kwamen overeind te staan. Ik weet niet of hij deze hond al wel kon. Misschien wel niet. Mijn gemiddelde snelheid heb ik ook weer een record in, namelijk 6,62km/h terwijl ik aan het eind van Evy nog een minuut of tien moet om thuis te komen.
Ook weer een record op Cooper test, 1.53km.

Fijn dat je les goed ging, maar ik zou niet te enthousiast worden en morgen weer gaan lopen. Zeker als je nog in dit beginstadium zit moet je goed om je lichaam denken en niet gaan overbelasten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:45

Of hier een nieuw topic openen, None.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:08

Chrissie schreef:
Janine1990 schreef:
Zo ik heb net les 4 nog een keertje gelopen, ging nu stukken beter!! Ik denk dat ik morgen les vijf meteen ga lopen om toch enigszins wat in te halen. :)

Vandaag een record calorieën verbrand, namelijk 327!!! Ook een klein beetje verder gelopen omdat de hond moest zwemmen. Vervelend om een andere hond tegen te komen, want ik moest even teruglopen mijn hond moest snuffelen en de haren kwamen overeind te staan. Ik weet niet of hij deze hond al wel kon. Misschien wel niet. Mijn gemiddelde snelheid heb ik ook weer een record in, namelijk 6,62km/h terwijl ik aan het eind van Evy nog een minuut of tien moet om thuis te komen.
Ook weer een record op Cooper test, 1.53km.

Fijn dat je les goed ging, maar ik zou niet te enthousiast worden en morgen weer gaan lopen. Zeker als je nog in dit beginstadium zit moet je goed om je lichaam denken en niet gaan overbelasten.

Ik had de les zaterdag ook gelopen, maar dit ging niet lekker omdat ik op een vervelend tijdstip ben gaan lopen.
Vandaar dat ik morgen les vijf wil lopen, woensdag neem ik dan wel een rustdag en donderdag loop ik dan les zes. Omdat ik volgende week woensdag naar Londen vertrek, neem ik dan na les zes in plaats van twee rustdagen er één en kan ik op zondag en dinsdag nog lopen. Om daarna vier dagen uit te rusten. Waarschijnlijk vijf.

Eén keer twee dagen achter elkaar lopen kan volgens mij wel, twee lessen achter elkaar lopen vind ik dan weer een minder geslaagd idee.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:09

KarinvdM schreef:
Of hier een nieuw topic openen, None.

Mag dat ook ja? En dan gewoon over de hardloopervaringen doorkletsen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:24

Ja, dat gaat bij meer onderwerpen zo None. Oa een centraal topic over Tatoo's en er is ook eentje over het kopen van een nieuw paard (deel 8 inmidddels).

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:26

Janine1990 schreef:

Mooi dat les vier beter ging! Ik loop altijd hard met mijn hond, en op sommige dagen kom je dan zoveel honden tegen, super vervelend is dat. Meestal rent mijn hond toch wel met me mee maar soms kan hij het niet laten en dan moet ik wachten.... :P

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:26

Oke, nou prima dan toch!
Vind het namelijk wel nuttig en fijn om erover door te kunnen praten! Handige tips en een stok achter de deur. ;)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:31