Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:02

Gave set Q! :wow:

Vorig jaar was ik ook eens een maand of 3 gestopt en moest een sportkeuring ondergaan. Dus ik aan dat longapparaat hangen. Vroeg die arts of ik soms heel kort en heel weinig gerookt had. Ja hoor, meer dan 30 jaar en de laatste jaren 2 pakjes per dag.
Tja, hij kon in de test er niks van terugvinden. Ik heb nog gevraagd of ik dan niet gewoon door kon roken als er toch geen schade te vinden was. Vond hij niet grappig.

Anoniem

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:07

bij mn laatste gezondheidsonderzoek via werk was mijn longcapaciteit beter dan de gemiddelde niet-roker :+

maar ik had laatste tijd dat ik rookte vaak wel 's ochtends pijnlijk gevoel in mn borst/longen :\

het gaat hier nog steeds goed. ik merk dat ik veel uit gewoonte/verveling heb gerookt, er zijn maar zo weinig momenten dat ik het mis. op 1 hand te tellen..
vind vooral fijn dat ik geld overhoudt. en tijd :j en geen gestress idd over hoeveel je nog hebt en moeten gaan halen enzo. en dat wijntje op het terras is zonder net zo lekker :9 :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:08

Ik ben ook gestopt geweest tijdens ziekenhuisopname en daarna... zuurstofopname bleef hangen op 50% en schoot naar 62/64% toen ik weer begon met roken _O- Roken maakt alles dood; bacteriën en schimmels in je lijf :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:53

Ben weer terug en nu zou ik zoooooooooo graag een peuk willen :? . Alleen al om de pijn die ik heb gehad weg te 'roken' :D . Vind gewoon dat ik het heb 'verdient' := .
Maar goed, ik kan niet weg, want dan lig ik zo plat, dus kan niks gaan halen (gelukkig maar), dus stop wel een pil in m'n heerlijke verdoofde snuit :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:41

Betteke schreef:
Tja, hij kon in de test er niks van terugvinden. Ik heb nog gevraagd of ik dan niet gewoon door kon roken als er toch geen schade te vinden was. Vond hij niet grappig.

:=
Vind um wel grappig :')

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:42

IngridB schreef:
Ben weer terug en nu zou ik zoooooooooo graag een peuk willen :? . Alleen al om de pijn die ik heb gehad weg te 'roken' :D . Vind gewoon dat ik het heb 'verdient' := .
Maar goed, ik kan niet weg, want dan lig ik zo plat, dus kan niks gaan halen (gelukkig maar), dus stop wel een pil in m'n heerlijke verdoofde snuit :D

Alles goed gegaan?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:46

Ivonka schreef:
IngridB schreef:

Alles goed gegaan?

Het was verschrikkelijk. Verschillende keren moeten bij verdoven en nóg de pijn erdoor voelen. NIet fijn als dat zo met
6 tanden gaat!!!!!! Één tand wou niet eruit, dus dat was slijpen, trekken en porren aan die tand. Een hel, echt waar!
Maar m'n nieuwe tandjes zitten erin, al kan ik niet zeggen dat ik daar nou zo blij mee ben :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:48

Zit dat nu op die wonden Ingrid? Lijkt me nogal pijnlijk? :=

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:49

God wat een horrorverhaal Ingrid...lijkt mij verschrikkelijk. Je zou liever wachten tot ze vanzelf je bek uit pleuren. Ik zou bijna zeggen dat je wel een peuk verdiend hebt :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:49

Wát??! Wel een heel pakje!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:52

Ja, ik dacht ik begin voorzichtig :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:01

IngridB schreef:
Ivonka schreef:

Alles goed gegaan?

Het was verschrikkelijk. Verschillende keren moeten bij verdoven en nóg de pijn erdoor voelen. NIet fijn als dat zo met
6 tanden gaat!!!!!! Één tand wou niet eruit, dus dat was slijpen, trekken en porren aan die tand. Een hel, echt waar!
Maar m'n nieuwe tandjes zitten erin, al kan ik niet zeggen dat ik daar nou zo blij mee ben :=

Tanden die vast zitten? Hoor je niet vaak want die hebben maar 1 wortel. Bij mij was het iig zo gepiept :j
Kiezen daarin tegen waren aan een kant ook moeilijk los te krijgen... gelukkig was de andere kant al klaar haha.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:02

_O- gaat nu naar de winkel omdat het mag van jullie :D

Maar inderdaad ja, de tandjes zitten nu heerlijk op de open wonden te duwen :j . Heerlijk gevoel ook 8)7 .
Morgen mag ik weer terug voor controle en dan gaan ze ff eruit en weer erin, maar dat erin zie ik niet zitten, want de tandarts
duwde ze vandaag nou niet bepaald zachtjes erop :? , dus ik denk dat ik morgen tegen het plafond aanspring daar! Maar kan ook zonder tanden gaan rondlopen de komende weken, al zie ik dat nou niet echt zitten :=

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:04

@Ivonka, dat was een hoektand waar al een kroon op zat en waarvan weinig meer over was. Dus telkens brak er een stukje af en moest de slijptol eraan te pas komen :j . Die wou dus écht niet meewerken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:15

Ingrid, heb je Ibuprofen zakjes mee gekregen? <3

Ivonka, wat heb jij een liefdevolle tekst over je zoon in je profiel, het raakte me :j

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:18

IngridB schreef:
@Ivonka, dat was een hoektand waar al een kroon op zat en waarvan weinig meer over was. Dus telkens brak er een stukje af en moest de slijptol eraan te pas komen :j . Die wou dus écht niet meewerken.

Ah vandaar :)
Boven is echt heel snel genezen :j
Erin en eruit halen stelt niks voor... onder is erger _O-

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:19

Quellian schreef:

Ivonka, wat heb jij een liefdevolle tekst over je zoon in je profiel, het raakte me :j

? Echt? Hihi is maar gewone tekst hoor :)
Maar lief dat je het zegt en je raakt :D

Al begint hij aardig te puberen maar nog is het een heerlijk en lief kind :))

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:23

Quellian schreef:

Ibuprofen pillen :j en ik begin te merken dat ik die ook echt maar in moet gaan nemen :?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:23

Ivonka, dan heb je mazzel!
Ik heb er eentje in de peuter puberteit, kan niet zeggen dat hij ALTIJD lief is hoor :D

Ingrid, gewoon doen hoor! Niet onnodig pijn gaan zitten lijden.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:26

JA idd even gewoon op de tijden in nemen :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:56

Ik heb vandaag mijn Champix ontvangen. Morgen ga ik beginnen met het innemen ervan.

Even een vraag aan de (ex) Champix gebruikers... Je mag de eerste 2 weken blijven roken. Hebben jullie dat gedaan of zijn jullie direct gestopt met het gebruik van Champix?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:04

Ik heb het wel gedaan en het gaat steeds minder lekker worden maar ik ben ook weer snel gestopt met de Champix en dat is goed gegaan!
Succes met stoppen!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:11

Dus je hebt geen vervolgkuur na die twee weken gebruikt? En heb je afgebouwd met de Champix of ben je in één keer gestopt met innemen?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:31

suze_ schreef:
en dat wijntje op het terras is zonder net zo lekker :9 :')

Ja dat valt me echt zo ontzettend mee! Joepeeeee!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:12

Je kan gewoon in 1x stoppen met Champix als je dat wil. Ik ga de volgende verpakkingen over op 1 pilletje per dag en dan stop ik na een maand helemaal ermee.

In juni ga ik voor het KWF de Alp d'Huez opfietsen en het staat nogal slordig als ik meurend naar rook daar rondfiets en -loop. :o Dat is op dit moment mijn grootste motivatie om het stoppen vol te houden.