Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:55

Push ups weiger ik gewoon.
Ik wil een hoop doen maar dat kan ik gewoonweg niet. :')

Trouwens mijn datadingetje al meerdere keren uitgeprobeerd.
Echt easy, knopje indrukken, lampje groen dan record ie.. Knopje indrukken, lampje oranje en opgeslagen. :Y)
Wel grappig, ik heb nu van 3 of 4 dingen een bestandje van mijn hartslag.

Als iemand nog een hartslagmeter zoekt is dit absoluut een aanrader, setje kostte 50 euro.
Hartslagmeter en apparaatje.. Low budget ding maar helemaal top.
Ik was zondag bij de Decathlon voor een reservebandje voor de buikband maar die was er niet.
Wat denk je? Medewerker maakt een kluisje open en pakt een band uit een opengemaakte verpakking.
Officieel mocht hij het niet meegeven, maar hij vond het maar onzin omdat er toch niets mee gedaan werd.
Erg blij mee, er zit namelijk geen garantie op dat ding en met dagelijks gebruik weet ik niet of het het eeuwige leven heeft. :+

Anoniem

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:14

Zo, dat is mazzel hebben!

Ik krijg van mijn moeder een hartslag meter.
Zij mag helaas niet meer lopen ivm een flinke peesontsteking in haar hiel.
Weet niet precies wat het was, maar het is in ieder geval zo ernstig dat ze niet meer mag lopen.
Geeft te veel druk op haar hiel.

Heel jammer, want ze vond het altijd heerlijk.
Heeft zelfs nog de 4 mijl van Groningen gelopen voor haar 60e verjaardag zoals ze altijd wilde.

Ze was 57 toen ze hem liep.
Geloof dat ze hem in iets meer dan 30min gelopen heeft.
Vond ik heel netjes :D

Heel wat anders:
We zijn op pagina 100 aanbeland, moeten we nu een nieuw topic aanmaken???

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:16

Dat is helemaal klote.
Knap dat ze dat gelopen heeft, het lijkt mij super zoiets te kunnen!
Voor mijn rug liep ik op de middelbare school bekant iedereen eruit. :Y)

Achteraf best spijt dat ik er toen niet meer mee gedaan heb.
Maargoed, als ik ooit wel die marathon kan lopen gaat de vlag uit! *\o/*

Echt mazzel van die buikband inderdaad, tis een low budget product en daar hadden ze geen reserveonderdelen voor. Heel netjes, maargoed als deze twee op zijn koop ik desnoods gewoon een nieuwe! Deze gebruik ik nu ook als horloge, en hij houdt zich beter als dat ik had gehoopt qua krassen ed.

Nieuw topic, ik ben niet origineel in dat soort dingen.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:50

ik vind sit ups totaal niks maar doe ze wel, moet toch wat overhebben voor een mooier lichaam haha..
mja mannen zijn ook vaak gespierde dus dan zijn pushups makkelijker :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:54

Het is maar net wat je mooi vindt zullen we maar zeggen.
Maar goed: back ontopic ;)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:02

manzano schreef:
Het is maar net wat je mooi vindt zullen we maar zeggen.
Maar goed: back ontopic ;)

daar ga ik helemaal in mee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:03

Een vriend van mij (die van wie ik volgend jaar de Ijsselloop wil winnen) rent een half uur, doet dan 100 situps, rent nog een half uur en dan sluit hij af met nog eens 100 situps.

Ik word al moe als ik er aan denk :')

Hoorde net een nummer op de radio die Evy vaak gebruikt, heb helemaal zin om te rennen straks!
Nu maar hopen dat het droog blijft :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:29

Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, sinds paard niet meer op de pensionstal staat maar in een wei rij ik nog maar zelden...
En mijn conditie was al helemaal niks........
Ik wil 2x in de week gaan lopen, moet nog wel een mp3 speler kopen om die lesjes op te zetten.
Maar hoe lang doe je dan les 1 lopen?
Ik ben al moe als ik hier de straat uit ben zeg maar :o Dus ik moet het heel rustig aan opbouwen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:31

Het beste is om bv maandag les 1, dinsdag rust, woensdag les 2 enz enz. Altijd een dag rust tussen 2 keer lopen in en gewoon de lessen 1 voor 1 volgen. Als je de lessen volgt, bouw je het ook op die manier gewoon rustig op :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:33

Ik wil op woendag en zaterdag (of zondag) gaan lopen, gaat het niet te snel als ik op woensdag les 1 doe en op zaterdag les 2?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:35

Nee hoor dat moet goed kunnen. Maar als je bv merkt dat je les 1 nog erg zwaar vond, loop je 'm gewoon zaterdag nog een keer. Dat kan zeker geen kwaad. Ik kan je trouwens ook zeker aanraden om goede hardloopschoenen aan te schaffen. Dat loopt echt 10 keer beter! Beste kun je dan naar een Run2day of een Runnersworld gaan. Maar ik kan me voorstellen dat je daar nog even mee wacht tot je zeker weet of je ook echt doorgaat met hardlopen. Wacht alleen ook weer niet te lang, want een blessure heb je zo opgelopen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:37

Daar wacht ik inderdaad nog even mee, eerst maar eens zin of ik het blijf doen :o
Koop ook nog geen ren kleren, gewoon een joggingbroek en t shirt om mee te beginnen.
Heb wel een fleece vest gehaald, maar die kan ik op koude dagen thuis ook aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:54

Normaal krijg je bij het opbouwschema dat ik gebruikt heb maar 1 dag rust tussen je rendagen, dus woensdag en zaterdag kan prima.
Hou er alleen wel rekening mee dat het dan wat langer duurt voor je conditie opgebouwd hebt.

Een fleece vest is lekker, maar is voor rennen juist niet goed.
Deze houdt je lichaam namelijk nat doordat het je zweet vast houdt.
Vooral als het buiten kouder begint te worden is dat niet gezond, veel mensen lopen zo een verkoudheid op.

Zou toch kijken of je geen speciaal t shirt kan kopen zodat je dit voorkomt.
Bij de Hema heb je ze al voor € 10 en volgens mij waren ze ergens anders € 7 maar ik weet niet meer waar...

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:58

Anc schreef:
Een vriend van mij (die van wie ik volgend jaar de Ijsselloop wil winnen) rent een half uur, doet dan 100 situps, rent nog een half uur en dan sluit hij af met nog eens 100 situps.

Ik word al moe als ik er aan denk :')

Hoorde net een nummer op de radio die Evy vaak gebruikt, heb helemaal zin om te rennen straks!
Nu maar hopen dat het droog blijft :')

zou ikook wel kunnen, behalve dat rennen haha XD ik ben meer een sprinter dan endurance :P ik ren dan ook vaak met heuvel op 15.0 en op 10.0 snelheid voor 2minuten ipv dat ik 10minuten op 8.0 snelheid ga rennen

ieder zijn eige voorkeur :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:39

Anc schreef:
Normaal krijg je bij het opbouwschema dat ik gebruikt heb maar 1 dag rust tussen je rendagen, dus woensdag en zaterdag kan prima.
Hou er alleen wel rekening mee dat het dan wat langer duurt voor je conditie opgebouwd hebt.

Een fleece vest is lekker, maar is voor rennen juist niet goed.
Deze houdt je lichaam namelijk nat doordat het je zweet vast houdt.
Vooral als het buiten kouder begint te worden is dat niet gezond, veel mensen lopen zo een verkoudheid op.

Zou toch kijken of je geen speciaal t shirt kan kopen zodat je dit voorkomt.
Bij de Hema heb je ze al voor € 10 en volgens mij waren ze ergens anders € 7 maar ik weet niet meer waar...

Dan word het fleece vest gewoon voor thuis voor koude dagen :D
Kijk wel voor een speciaal shirt dan, vaak hebben ze bij de Lidll ook speciale hardloop kleren.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:06

100 situps... Pffff, ik wou dat ik het kon. Kom niet verder dan 30 of zo. En pushups? Aaaaah, daar krijg ik altijd de slappe lach van. Dat kan ik ECHT niet.

Vanavond weer lekker lopen (hoop ik). Wilde gisteren gaan, maar we hadden een ontsnapte shet, een paard dat gehecht moest worden en een paard met gaskoliek. Was om 22u thuis en had het he-le-maal gehad. Gelukkig gaat het met de beestjes wel weer goed.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:42

Net les 17 gelopen 2-3-6-6-7. Dacht dat ik dood ging. Maar dat was niet en ik heb het toch maar mooi volgehouden. Ik loop altijd in een natuurgebied hierachter met mooie paadjes en vennen, maar de route die ik normaal loop is te kort aan het worden, dus ik denk ik neem eens wat andere paadjes. Ja hoor, verdwaald! Op zich heb ik wel een goed richtingsgevoel en weet ik wel welke kant ik op moet, maar dat ging niet altijd omdat er dan geen paadjes waren, alleen maar vennen. En om nu te gaan zwemmen.....

Al met al na de route van de training van 4,5 km nog 3 km extra moeten wandelen voor ik thuis was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:46

Jeetje, dat is wel heel vervelend.
Als ik klaar ben met mijn rondje heb ik echt geen zin om vervolgens nog een paar km naar huis te moeten lopen :(:)

Ik ga zo lekker naar huis en mijn rondje lopen.
Het regent, maar dat boeit niet, ik heb gewoon weer zin om te lopen :D

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:18

EllenB schreef:
100 situps... Pffff, ik wou dat ik het kon. Kom niet verder dan 30 of zo. En pushups? Aaaaah, daar krijg ik altijd de slappe lach van. Dat kan ik ECHT niet.

Vanavond weer lekker lopen (hoop ik). Wilde gisteren gaan, maar we hadden een ontsnapte shet, een paard dat gehecht moest worden en een paard met gaskoliek. Was om 22u thuis en had het he-le-maal gehad. Gelukkig gaat het met de beestjes wel weer goed.

Vandaag 5sets gedaan met push ups, in totaal 113 en ik ben gesloopt, kan egt niet 1bij... zie ik op het programma dat ik er morgen 133 moet doen :') LEUK (not)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:20

kan dr égt niet 1 bij joh. dan moet je misschien een extra les Nederlandse les doen :+
sorry, ben een taalzeikerd :P

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:24

Wat hoort het dan te zijn? Ik ben idd niet de goedste in het nederlandse taal :p

OOHh , je doelt op "echt" haha sorry ik zit op me mobieletelefoon egt typt wat makkelijker! Excuses haha

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:39

je bent inderdaad niet de goedste nee _O- :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:40

overigens is een jongen/man die correct ABN spreekt en typt vele malen aantrekkelijker dan een jongen/man die 133 pushups/situps kan doen :o maar dat is mijn nederige mening :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:41

Situps en pushups enzo... Jeetje :P Ik loop hard, fiets veel en dat vind ik wel genoeg. Misschien ga ik nog fitnessen/groepslessen volgen met m'n zusje maar dat was 't dan ook wel.

Anc, goed dat je 't zegt van dat fleecevest, wist ik helemaal niet.

EllenB, heftige avond op stal dan gister :=

Bloodymary, leuk is dat he, als je merkt dat je normale route te kort wordt :D Je beweging heb je zo wel weer gehad met die 3 km extra :=

Arie, doe mij maar een man die 't allebei kan :P

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:54

Ariebombarie schreef:
overigens is een jongen/man die correct ABN spreekt en typt vele malen aantrekkelijker dan een jongen/man die 133 pushups/situps kan doen :o maar dat is mijn nederige mening :')

Je snapt wel dat dat als grap was hé? Dat goedste xD? In het echt spreek ik goed abn hooralleen op me mobiel gaat dt moeilijke door het gewiebel van de trein! Dus geen zorgen ik blijf aantrekkelijk :') (hopelijk is het grapje overgekomen).

Om even ot te blijven, yoga is na hardlopen is echt suuuper lekker! Sauna en stomkabine's ook!! Doen als iets van dat soort faciliteiten te regelen zijn bij je sportschool (zou je op een sportschool zitten natuurlijk)