[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:08

ooeehh goed hoor Mootje!! Ik ga vanaf volgende week zwemmen, dat vind ik leuker dan de sportschool *waar ik ook een abbo op heb*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:14

Sortschool ben ik al mee gestopt... Daar liepen zulke rare figuren rond :')
Ik loop twee keer in de week een rondje van nu 6km met collega's... Mooie stok achter de deur!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:23

Vandaag weer een lastige dag. Voedingsonderzoek, dus dan is het eten wat de pot schaft en niet zeuren :P

Maar ik heb gister een uur spinning gedaan. Heerlijk. Volgens internet 600-700 kcal verbrand. Weet niet of het klopt, maar als het zo zou zijn zou dat wel super zijn :D

Nu lekker naar de paarden en dan naar het voedingsonderzoek. Ben benieuwd :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:57

Succes SSdesign!

Bij mij is het nu Sinaasappeltijd! Mjam!

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:25

Zwemmen lijkt me ook wel wat, ik ga mn broertje vragen of hij ook weer wil gaan starten. Hij had altijd een abonnement voor onbeperkt zwemmen. Geen idee wat zoiets kost, ik zal het opzoeken..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:29

Ik heb er toen ook naar gekeken, maar ik vond het schandalig duur en op zeer beperkte tijden!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:34

oh, hier valt het nog wel mee met zwemmen! Ik ben 27,50 kwijt voor een 10banen kaart... dat is dus 2,75 per keer.. beperkte tijden hebben ze ook niet echt, er is genoeg ruimte en tijd om rcreatief te zwemmen (beetje jammer dat ik op al die tijden niet kan..behalve op zondagochtend 9:30)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:37

Vandaag ook hier een uitdaging: vanavond naar het wokrestaurant met familie. Wokken is op zich niet zo slecht, ik denk dat ik gewoon veel groenten moet opscheppen zodat ik snel vol zit :D maar die lekkere dingen die bij het buffet staan zijn toch wel heel moeilijk te weerstaan ben ik bang :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:55

Mars, Er zullen vast genoeg goeie dingen bij het wokrestaurant te eten zijn :) En sojasaus is ook geen dikmaker (toch?)!
Ik heb vandaag voor de 5de keer in 2 weken taart afgeslagen... Goed bezig!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:34

Goed bezig Mootje!
Gaat je wel lukken toch Mars, vanavond! :j :j

Ik heb net lekker een omeletje gehad met sla en uien :9

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:35

Hoe slecht is een gekookt ei eigenlijk? Daar heb ik nl erg zin in! :))

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:42

gekookt ei is heel goed :j wordt op diverse sites met afvaltips vaak genoemd als goed tussendoortje!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:50

Is er bij jullie eigenlijk nog verschil tussen het eten doordeweeks en het eten in het weekend?
Bij mij namelijk wel, doordeweeks moet ik mijn best doen om niet te veel te eten en in het weekend eet ik altijd veel te weinig.
In het weekend heb ik altijd al veel te weinig gegeten (vaak pas avond eten als eerste).
Ik probeer nu wel ook in het weekend gewoon goed te eten, maar ik vind het erg moeilijk.

Ik ben wel eindelijk 1 kilo kwijt.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:01

Ik heb in het weekend de neiging om veel meer te snaaien. Vooral 's avonds als ik televisie aan het kijken ben. Doordeweeks 's avonds niet zoveel thuis dus dan snaai ik ook niet echt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:03

Eieren (het witte, het oranje is pure cholestrol) zijn eiwitten. Met name als je veel sport heb je veel eiwitten nodig om je spieren te laten herstellen (spieren zijn eiwitten). Het eten van veel eiwitten zonder sporten zou ik persoonlijk niet aanraden :)
Heleen, In het weekend eet en drink ik een stuk minder dan doordeweeks. Snaaien doe ik niet, want dat heb (en haal) ik niet in huis.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:05

Ik ben wel een voorstander van het eten van veel eiwitten. Vullen goed, waardoor je minder trek hebt in andere dingen. :) En daarbij inderdaad goed voor de spieropbouw.

Zo voedingsonderzoek was wisselend. Het was een buffet met brood, broodjes (kroket), fruitcocktail, salade en fruit. Ik heb een kroket gehad (:o) en verder alle andere dingen ook. Was wel erg lekker. Nu snel naar practicum.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:07

Gisteren had mijn steifmoeder een boodschappenpakket van de Emté voor me gehaald (na lang zegeltjes sparen!) hier zitten allerlei artikelen in t.w.v. €50 ! Ik heb alle ongezonde spulletjes eruit gehaald zoals chips, mars en chocomel... die mogen ze fijn zelf opmaken!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:08

Dus eigenlijk is het beste als je ei eet, om gewoon het binnenste oranje eruit te halen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:08

Ik heb eigenlijk geen idee of ik veel eiwitten, koolhydraten ed binnen krijg of dat ik die met mijn nieuwe voedingspatroon juist aan het mijden ben :o Ik eet wat ik denk dat goed voor me is. Verder denk ik dat we als mensen alles mogen eten, maar met mate. En dat laatste gaat mis bij mij, want de rem ontbreekt als het gaat om zoetigheid en andere lekkernijen :o

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:10

Ik eet vooral veel eiwitten :j En verder gewoon kleinere porties (geen 2 stukken vlees meer, niet 2 keer opscheppen etc.)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:10

Mars, op de calorieenteller die vanochtend gepost was staat ook direct je inname van eiwitten, vetten en koolhydraten. Er staat ook een uitleg op de site hoeveel de a.d.h. is :)

Dat is trouwens herkenbaar, bij mij gaat alles op na het openen van het pak, ongeacht of het een bak ijs, pak koekjes of reep chocolade is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:34

SSDesign schreef:
takkie_muis schreef:

ja ik weet het , maar heb er eigenlijk geen behoefte aan. klinkt raar maar heb ik altijd wel gehad , maar ik probeer een halve liter per dag naar binnen te krijgen. en als ik bezig ben dan drinkt ik ietsjes meer :)

Wacht maar tot het een keer goed mis gaat... ;) Ik heb er zelf helaas ervaring mee, alles behalve fijn te noemen.

nu nog niet := het is gewoon wie ik ben :)

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:38

als je veel water drinkt heb je ook sneller een vol gevoel en zul je ook minder snel gaan eten... Beter voor je figuur..
voldoende drinken is erg belangrijk.. zelf drink ik veel water en thee, soms met een scheutje melk. frisdrank alleen in het weekend, meestal appelsap of pure sinasappelsap.. in frisdranken zitten ook al gauw veel suikers en meer calorien dan je denkt..helemaal in die cola troep.. maar vocht en dan vooral water is erg belangrijk voor je lichaam

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:53

Takkie, als je voldoende drinkt (in jou geval dus minimaal 1l. meer!!!) voer je ook meer/beter je afvalstoffen af ;)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:04

Voor vandaag kom ik op 1300 calorieen uit. heb ik vanmiddag stiekem als tussendoortje rond een uur of 4 nog ff 2 boterhammen gehad. Eten pas rond 7 uur, dus dat trek ik denk ik niet.

En wat een last van mijn darmen zeg..allemaal lucht.