[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen; Deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen; Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:53

Ik heb gisteren na 4 dagen neit zondigen een McFlurry gegeten :+ En normaal kan ik taart weerstaan, maar ja, als ze met appelkruimelvlaai aankomen... Die heb ik dus 'geluncht' om 12u. Vervolgens om 3u 2 wraps gegeten, hele gezonde!

Wrap met sla, komkommer, en tomaat. Een beetje gebakken kipfilet. Een paar croutons, een paar blokjes feta van de koe ;) en een klein beetje komkommer dille saus. Lekkerrrr! 2 van gegeten om 3u als zijnde 'avondeten' en om 6u eet ik heeel veel yoghurt en heb nog 2 stuks fruit tegoed vandaag. Dus ik denk dat ik die taart zo wel een beetje compenseer *voelt zich schuldig*.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:02

Blijf nu al 2 weken rond de 6 kilo zitten ( die ik ben afgevallen). Maar ik zou wel heel graag even wat meer stimulans willen hebben. Door maandag aan de 7 kilo te zitten :o
Wil natuurlijk niet niets eten, maar wie heeft een tip?
Soort van 1 dag dieet :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:05

kabwan schreef:
Blijf nu al 2 weken rond de 6 kilo zitten ( die ik ben afgevallen). Maar ik zou wel heel graag even wat meer stimulans willen hebben. Door maandag aan de 7 kilo te zitten :o
Wil natuurlijk niet niets eten, maar wie heeft een tip?
Soort van 1 dag dieet :P

fruitdagje?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:06

Ik ga vanaf maandag aankomende er weer 100% tegen aan :D Ik eet nu al wel weer gezond maar ik eet natuurlijk niet stipt op tijden, vakantie he :') en ga dan ook weer volop sporten :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:12

Tyrcanol: Sterkte met alles. Wat moet dat een schrik geweest zijn.

Mikkk: oeh een macflurry! Die zijn ook wel heeeeeeel erg lekker!

Mijn eetlust is door het ziek zijn helemaal naar de knoppen. Heb nergen zin in.
Naja voor vanavond is dat ook misschien wel goed. Ga vanavond naar mijn vriend en daar thuis wordt ik altijd in de verleiding gebracht door chips en toastjes.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:26

Ik zet mijn lijstje maar niet hier neer, heb helemaal geen eetlust dus er gaat [te] weinig in!
weet niet hoe het komt, heb daar de laatste tijd steeds meer last van ik heb dus geen moeite met dingen laten staan!
maar merk wel dat het sporten zo zwaarder word, dus ben echt aan het zoeken naar een oplossing!

Tyrcanol: Sterkte dat is schrikken zeg en zeker dat je dan ook nog de schuld krijgt gewoon puur omdat jij achter reed, balen :(:)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:32

nu ga ik even eten en dan werken.
en dan vanavond weer lekker 30 minuten er tegena aan met hardlopen!
ipv een soepje ga ik toch maar nasi met een eitje eten, dat vult toch iets meer, aangezien ik nog wil gaan hardlopen :P
net een sessie buikspieren erop zitten van 3x 15, en ik voel ze :+

zet hem op meiden! we kunnen het

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:36

Da's een goeie, ga ik binnenkort doen, een dag alleen maar fruit en water.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:35

we zitten trouwens weer op de 100 bladzijdes! :)
en ik ben vandaag een dagje aan t slenteren geweest in amsterdam.
niets gekocht maar wel slecht geluncht! :+
broodje gesmolten brie met ham en pesto... te lekker

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:40

Hoihoi, ik kom ook even meekletsen! :)
Moet voor m'n examenreis ook maar weer wat kilo'tjes af, heb dus nog even te gaan. Gisteren 'normaal' gegeten en m'n calorieën bijgehouden (caloriechecker.nl) en vandaag een 'balansdag' gehad.
Gisteren 2312 kcal en vandaag 1224 kcal! :D

Echt wel een verbetering, maar vind 't erg zwaar. Even een steuntje in de rug zoeken op bokt dus :) :o

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:45

Die vind je hier, hoor Assepoes! Echt waar, en hele hqndige tips om verzadigt te zijn met de juiste voedingsstoffen. Maar jee, hoe kom jij in jezusnaam aan 2312 kcal? Ik moet moeite doen om aan 1200 te komen.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:51

Heb vandaag ook niet zo'n goede dag gehad.. Slecht begonnen want we hadden alleen maar bolletjes en brood en hagelslag in huis := Melk was bijna op dus mocht geen brinta maken :=
Dus is dit mijn schema geworden... :n

O: bolletje, beschuitje, roggebrood met hagelslag
T: mandarijn
L: 2 broodjes kaas
T: peer
T: 1 chocokoekje die niet te weerstaan zijn en nog een peer en op stage nog een aantal engelse dropjes (gelukkig is de pot na het weekend wel leeg I think :D )
A: groot bord macaroni, heerlijk! :+:

B: 15 min fietsen, 15 min wandelen met de hond :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:54

zo slecht is dat toch niet gaitmonster?

Ik heb besloten dat ik morgen niet op de weegschaal mag, maandag pas weer al vrees ik dan voor het ergste.
gatver ik baal echt zo.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:56

@AmyII Ik zal je even het lijstje geven van die dag:

O: Bakje halfvolle yoghurt met cruesli, volkoren beschuit met pure hagelslag
T: Volkoren eierkoek
M: 3 witte boterhammen met roomkaas
T: Liga milkbreak, 2 blokjes melkchocolade
A: Zalm, aardappelschijfjes, sla en yoghurt met vruchtjes
T: Chips

Moet zeggen dat dit nog een dag was waarop ik voor m'n doen niet veel heb gegeten. Beweeg wel relatief veel, zowiezo de verzorging van m'n pony's 2x per dag, ca 1,5 uur fietsen per dag en af en toe paardrijden of hardlopen.

Vind het knap dat jullie op zo weinig kunnen leven, komen jullie dan wel aan genoeg voedingsstoffen?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:00

Tyrcanol schreef:
zo slecht is dat toch niet gaitmonster?

Ik heb besloten dat ik morgen niet op de weegschaal mag, maandag pas weer al vrees ik dan voor het ergste.
gatver ik baal echt zo.

Nou hagelslag, chocoladekoekjes en engelse drop is niet zo goed.
Maar ik probeer vooral erop te letten dat ik minder/niet meer ga snaaien, aangezien ik dat nogal snel doe ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:01

Tyrcanol, ik vermoed dat het toch door je pil komt. Wacht even rustig af en maak dan een frise start met afvallen, je kan jezelf opvreten maar je kan ook je hoofd hoog houden en stug doorgaan (makkelijk gezegd voor iemand die nog 12kg moet maargoed) en heel misschien is het toch je spiermassa en dan raadt ik aan om te meten in plaats van te wegen.

@ Assepoester; ooh jij bewéégt heel veel en vooral beweging waar je je spieren bij nodig hebt, ik kan op zo weinig door omdat ik weinig beweeg, mijn beroepskeuze is zwaar en tijdens mijn stage heb ik ook meer nodig maar nu ik op school ben redt ik het makkelijk. Ik zal jou even mijn doorsnee lijst geven;
O: havermout met 1 theelepel honing
T: mandarijntje
L: 2 sneeën brood met mager vlees
T: komkommer
T: (om de tijd te doden) wortel of komkommer
A: gewone avondmaaltijd, redelijk vol bord.

Ik eet geen zoet, 1 omdat ik het niet echt lekker vind en 2 omdat ik er hoofdpijn van krijg.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:04

Ik heb kokosreepjes met mango-banaandip van de AH, maar er staat geen voedingswaarde op. Is dat heel slecht voor 1x?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:04

klopt maar zoveel heb je niet gezondigd gaitmonter, en een beetje mag wel he ;)

AmyII ik vrees ook voor de pil, maar wanneer houdt het dan op? Ik vind het zo frustrerend heb zo hard gewerkt hiervoor en dan ineens boem pats alles weg. Als ik aankom door de pil, dan blijf ik toch aan komen door dat ding of zie ik dat verkeerd?
Volgens mijn HA kan het niet door de pil komen.. en door een lichtere pil bloed ik heen ..

Spieren kunnen het helaas niet zijn ..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:05

Butterfly schreef:
Ik heb kokosreepjes met mango-banaandip van de AH, maar er staat geen voedingswaarde op. Is dat heel slecht voor 1x?

Voor 1 x is niets tot vrij weinig slecht imo ..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:05

Verse kokos neem ik aan? De dip is minder, maar ik zou 't bij eens in de zoveel tijd laten. Ik weet eigenlijk niet wat cocos doet...

Tyrcanol, ergens houdt het op. Ik ben max. 4 kilo aangekomen en toen stopte het ineens.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:07

Ik las net op internet dat kokos op zich niet heel erg slecht is. Er zit wel veel vet in, maar ook weer veel plantaardig vet ofzo...is een beetje moeilijk te vinden op google

Ja, het is idd verse kokos gok ik :) dit is ook voor het eerst, dus als het niks is was het ook voor het laatst :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:08

Jeetje, nee daar zou ik niet op kunnen leven, dan val ik drastisch af en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Hebben jullie jezelf allemaal een doel gesteld van bijv het aantal kg dat je af wil vallen?

@tyrcanol; Ken niet je hele verhaal, maar ik merk dat het het er bij mij veel sneller aan komt nu ik (ongeveer een half jaar) de pil gebruik. Je krijgt er zowiezo meer eetlust van haha!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:09

Amy en als je dan weer afvalt (als dat lukt aangezien dat met weinig eten nu niet lukt) komen ze dan niet gewoon weer terug door de pil?

eetlust krijg je idd meer, maar die weet ik toch goed te beheersen, al wil dat niet baten helaas ..
In 5 dagen tijd 1.5 kg aangekomen..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:11

Ik wil eigenlijk 60 kg wegen maar ik heb het op de langere baan geschoven. Ik ben zelf tevreden met hoe ik nu ben en eruitzie, maar mijn familie niet.

@tyrcanol; bij mij gaan ze er wel af en ik blijf ook wel redelijk constant. -1 kg tot +1 kg

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:13

maar als jij zelf tevreden bent is toch het belangrijkste? wat is dat nou zeg :oo

IK probeer de moed maar niet op te geven, maargoed zit momenteel even letterlijk en figuurlijk in de kreukels helaas.