Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmar_1995

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:10

Ik ook opzich totaal geen moeite met prikken in de zin dat ik het niet eng vind en meestal niet pijnlijk. Leuk is anders natuurlijk.. :+ alleen op het werk bij anderen injecties geven vind ik dan wel weer geweldig, vraag me niet waarom! haha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:14

oooohhh.... :=

Bij mij is het echt een angst voor naalden. Pijn doet het zeker niet!! (en ik ben wat dat betreft ook helemaal geen watje!)
Vroeger al deden m'n klasgenootjes van die spelden door het eelt in hun handen. Helemaal naar werd ik daar van.... Als ik een splinter heb, laat ik die er liever uitzweren dan dat iemand het met een naald mag doen....
Vind het al eng als ik de veiligheidsspelden in m'n dekbedhoes doe voor het wassen zodat niet alles erin gaat... :P
Maar verder ben ik best normaal hoor!! :+ :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 07:09

offtopic = raar he dat je was in de hoes gaat zitten :?

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:22

Lol :).

Nog even terugkomend op die nieuwe meter trouwens, die zou voorspellen hoe veel je moet spuiten: hebben jullie dat niet al lang dan? Die dingen zijn er toch al wel een tijdje. Het is in feite gewoon een ingebouwde carb counter (koolhydraten teller), alleen houden de meer intelligente versies ook rekening met hoe hoog/laag je op dat moment zit, hoe veel insuline je nog aan boord hebt en eventueel zelfs met je (instelbare) insulinegevoeligheid (want die varieert over de dag; vaak ben je 's ochtends minder gevoelig voor je insuline dan later op de dag).
Dus op zich werkt het wel, mits je bereid bent iedere keer netjes aan te geven wat je hebt gegeten (of iig hoe veel koolhydraten er in zaten) en wanneer je spuit, hoe veel je dan spuit.
Het kan heel goed helpen, maar het is ook weer een extra handeling.
In de meeste pompen zit dit trouwens standaard ingebouwd (kan weer een extra reden zijn om de pomp wel/niet te nemen).

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 11:21

Ik heb dus desbetreffende meter en ik vindt het een onding..display is niet verlicht dan moet je weer een apart knopje indrukken als de strip erin zit ook gebruik ik dat koolhydraten tellen niet ik gebruik hem puur om bloed te meten maar fijn vindt ik hem niet..

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:27

Haha, wat een actie Toot! :') Hollander ;)
Ja ik vind meten ook vervelender dan spuiten moet ik zeggen, maar ja ik doe het toch maar :P
Die meters die je vertellen hoeveel je moet spuiten vertrouw ik eerlijk gezegd niet, volgens mij kan je dat veel beter zelf bepalen, net als wat hier al gezegd is, ieder lichaam reageert anders en dan nog kun je er soms geen pijl op trekken, als je het zelf al niet kan, dan zal die meter dat zeker niet kunnen!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:28

tootje71 schreef:
offtopic = raar he dat je was in de hoes gaat zitten :?

raap me op! _O-

zit hier op me werk en keek al om me heen of iemand me hoorde lachen hahaha. idd raar!

Dagmar_1995 schreef:
Ik ook opzich totaal geen moeite met prikken in de zin dat ik het niet eng vind en meestal niet pijnlijk. Leuk is anders natuurlijk.. :+ alleen op het werk bij anderen injecties geven vind ik dan wel weer geweldig, vraag me niet waarom! haha

JA! dat heb ik ook. In de familie of op je werk als je dan aan het meten bent, dan zie je mensen wel eens kijken. Dan wil diegene eigenlijk ook wel meten wat zijn bloedsuiker nu is.. En ja hoor, dan komt het. zet je die spuit op die vinger - uiteraard met een nieuw naaldje enzo - en dan durf ik best nog te zeggen 'stel je niet zo aan!' :')

ps, mijn vriend valt flauw bij het gevoel van een naald in zijn lichaam.. kan het dus niet doen bij mijn vriend helaas -O-
iets met een ruggenprik, niet goed geprikt en flauw vallen..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 10:04

Vandaag even nergens aan denken ik ben jarig !! nu hopen op mooi weer ;-)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:07

gefeliciteerd Tootje! Maak er een leuke gezellige dag van! (heb ik afgelopen woensdag gedaan haha)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:51

Gefeliciteerd en n hele fijne dag toegewenst

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:53

Ik moest mezelf wel prikken van mezelf.
Je moet immers weten wat een ander voelt toch :=

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:49

tootje71 schreef:
Vandaag even nergens aan denken ik ben jarig !! nu hopen op mooi weer ;-)

Gefeliciteerd!
Alleen dat mooie weer had je misschien eerder moeten bestellen? -O-

Niemand anders heeft mij geprikt, ik ben gelijk zelf begonnen. Ik wilde voedsel!! :+
Met mij gaat het zijn gangetje eigenlijk, zit ook goed in mijn vel dus alles prima prima :P

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:56

Man man wat heb ik respect voor jullie!
Ik werk in de zorg en hebben een client die alleen in d'r buik gespoten wil worden,
In de ochtend 60 eh lantus en 38 eh novomix..
Je wilt niet weet hoe die buik eruit ziet..

Ik moet soms 5 minuten voelen voordat ik een zacht plekje heb gevonden..

Meiden, respect!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:35

Gefeliciteerd Tootje! :)
Hier is het mooi weer, zelfs het zonnetje schijnt :)

Hier gaat het alweer ietsjes beter, bls worden ook weer iets normaler, alleen zat ik vanochtend op 33,3 :=

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:24

Toot gefeliciteerd.
Spuiten en prikken kan me helemaal niets schelen. Heb er wel lang tegen aangehikt voordat ik in mijn buik durfde te spuiten maar ja toen was ik 11 ofzo. Mij moeder heeft me de erst 6 jaar gespoten vanaf mijn zesde spuit ik zelf. Een ander mag het ook niet doen want dat vind ik eng.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:42

Tootje, van harte gefeliciteerd!! Nog een beetje verwend vandaag?? :D

Daancats, dank je wel hoor! Wat een hoop eenheden zeg! Ik spuit ook alleen maar in mijn buik. Heb het heel even in m'n been geprobeerd, maar vond dat zo eng dat ik daar weer gauw mee gestopt ben... :o
Toen ik 2 was kreeg ik diabetes. Mijn moeder moest me toen prikken. DRAMA en als je dan kijkt wat voor 'n spuiten het toen waren..... Ze prikte toen in m'n rug :P (volgens mij is dat nu geen prikplek meer?!) Hoe minder ik zag, hoe beter het ging

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:48

Huh in je rug dat heb ik nog nooit gehoord :oo

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 19:59

Bij mij prikten ze altijd in mijn bil..vond ik ook zo stom...heb wel moeten wennen dat ik ook in mijn buik kon prikken.

En kentaro ik heb het niet gevierd dus ben ook niet verwent ;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:46

Jolandaa, 'vroeger' waren zeg maar de banen links en rechts op je rug ook prikplaatsen. En verder dan je billen, bovenkanten armen, buik en bovenbenen.

Afbeelding

Tootje, ook geen verrassing van je man of zoon?? :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 15:02

nee..maar dat hadden we ook afgesproken maar ja stiekem hoop je wel op een bloemetje nou ja de hint volgend jaar maar wat duidelijker doen ;-)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:33

Tootje nog gefeliciteerd! (beter laat dan nooit :P ) wel jammer dat je niet een klein beetje verwend bent.....
Ik had nog een vraagje voor jullie. Ik probeer altijd weinig koolhydraten te eten, dat gaat me goed af, voel me er ook goed bij. nou eet ik ook weleens een zak chips, afgezien van dat mn suiker dan meestal te hoog is, is dat ook geen probleem. Maar zodra ik iets zoets neem (nu bijvoorbeeld honingdrop) voel ik me echt beroerd.... Niet echt lichamelijk, maar meer geestelijk. Dat heb ik vaker als ik iets zoets eet (wat ik dus ook bijna niet doe) Hebben jullie enig idee hoe dat kan??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:50

In drop zit erg veel zout. Heel misschien dat je daar op reageerd?!
Ik probeer er wel enigszins op te letten. Het valt daardoor extra op als ik het wel eet. Laatst aten we ergens een patatje waar érg veel zout op zat. Heb me daar behoorlijk rot van gevoeld!

Tootje, weer typisch mannen.... :+

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:12

Inderdaad kentaro haha en dan heel verbaasd reageren zo van ja maar je wilde het niet vieren ...zucht... vandaag op zandvoort geweest mijn 12 jarige zoon heeft op het circuit gereden twee keer in de eigen auto en 1 keer in een lamborghini zo gaaf !! ben tot op het bot koud geworden want het regende flink maar och wat was hij blij heeft gewoon 190 gereden..oeps...morgen weer richting huisarts voor schouder ik wil nu dat er iets gaat gebeuren tegen de pijn ik slaap niet meer ben mega moe en de suikers kan je wel naar raden..vervolg horen jullie nog..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:21

Wat herkenbaar _O-
(eigenlijk moet je volgend jaar iets leuks voor jezelf kopen, inpakken en dan 's morgens héél verrast vinden en zeggen 'Schat dat had je toch niet moeten doen?!'...... }> :') )
Dat klinkt als een super leuk daagje!! Wat een snelheid zeg!!

Sterkte met je schouder!! Hoop echt van harte dat je nu eindelijk verder komt!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:11

Ik wil Tootje nog even feliciteren! :D

Hier druk druk, maar bloedsuikers gaan de goede kant op!