Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:04

Elohuppeldepup; Klink goed! Als je 18 holes loopt ben je inderdaad weer een paar km verder haha!

Jeej pagina 100 alweer :)

Net bij de fysio geweest, moet nu rustiger aan doen. Trainen mag nog wel maar moet meer echt sprinten (dan loop je meer op je teen) en dan langer tussendoor wandelen. Verder viel 't eigenlijk een beetje tegen, afgelopen maandag was het natuurlijk stukken erger dan nu dus kon ik de pijn ook niet zo goed aangeven..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:05

ja en dan nagaan dat we hier enkel een 9 holes baan hebben en ik dat al vermoeiend vond :')

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:05

pagina 100!!!!! *\o/*
(bijna) iedereen loopt lekker hier......mooi. :D
ik ga vanavond lesje 10 lopen van dutchrunners.

ben gisteren avond op willem naar de bossen geweest,en heb toen mijn nodige beweging wel gehad geloof ik....was gesloopt na terug komst......hij moet nog veel leren :+ liep gewoon met mij er op door een sloot om bij andere paarden te komen. 8)7 die ballen die ballen }:0
en hij had alleen standje dribbel of hard. :D
het was wel prachtig daar...dat wel haha

loop ze alllemaal en kijk uit voor blessures.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:06

vriendlief en ik gaan straks les 2 van renate lopen :j

les 3 doen we van t weekend in noordwijk :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:15

Kwart Marathon van Egmond is ook leuk :j We moeten binnenkort maar even inventariseren wie waar wil lopen.. Ik heb het al eerder gezegd, maar binnenkort is er in Texel ofzoiets een weekend allemaal trainingen e.d. Lijkt me ook superleuk om daar heen te gaan! :) Maar ik wil niet alleen...

Ik kom ook bij de sportfysio vandaan. Veel stabiliteitsopdrachten gedaan voor mijn knie. Wel een uur wezen fitnessen, wel heel lekker hoor! Maar ik voel mijn knie wel! Ze zeiden dat ik gewoon met deze pijnklachten door mag lopen, maar dat het niet mag verergeren. Volgens de fysio is het mijn pees, dus de boel moet daar sterker worden en dat helpt niet met rusten!

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:15

Wanneer is dat weekend in Texel?
Egmond ga ik wel lopen. Lekker dichtbij :D

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:38

Wow pag. 100!!
Ladiesrun klinkt leuk hoor, ben er nu alleen nog niet aan toe :)!

Net les 10 gelopen heb mezelf vanmiddag getrakteerd op nieuwe loopschoenen :). Lopen echt heerlijk!

@Bommeke wat voor oefeningen doe jij op de wii, ik merk dat ik ook wel wat last heb van mijn schenen soms :(.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:02

poeh, les 2 zit er op, de laatste 2 minuten ging ik kapot, steken onder mn ribben, etc.. :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 00:48

Ik wil ook nog even een berichtje plaatsen op de 100e pagina. :D Vandaag niet gelopen en de bedoeling was steppen in centrum van Amsterdam. Helaas waren mijn schenen niet berekend op dit harde afzetten en het stoten. Heb de step ingeruild voor een fiets :D Was super 2,5 uur fietsen door Amsterdam! Wat een aanrader!

Zaterdagmorgen ga ik weer lopen, morgen drukke dag, nieuwe auto halen, shoppen voor mijn volgende sollicitatie :D Druk, druk, druk!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:57

I_Nicky_I schreef:
Wow pag. 100!!
Ladiesrun klinkt leuk hoor, ben er nu alleen nog niet aan toe :)!

Net les 10 gelopen heb mezelf vanmiddag getrakteerd op nieuwe loopschoenen :). Lopen echt heerlijk!

@Bommeke wat voor oefeningen doe jij op de wii, ik merk dat ik ook wel wat last heb van mijn schenen soms :(.

Ja die wii oefeningen wil ik ook wel weten :) vergeet altijd dat we hier ook een wii hebben met een balance board :')|

Morgen kan ik al weer aan les 4 beginnen!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:02

In Texel is volgens mij het laatste weekend van september of iets in die trant..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:20

Nicky en Ele... ik doe geen oefeningen voor mijn scheenbenen op de wii :D ik doe oefeningen op de wii voor mijn bovenarmen, rug en schouders met EA Sport Active Personal Trainer en daarnaast apart zonder wat dan ook nog oefeningen.

Ergens moeten ze nog staan in het topic maar zal ze hier even neerzetten:
- 30 stappen op je hakken lopen, 30 stappen op je tenen. Dit 5 keer
- met schouders en billen tegen muur of deur staan, voeten schuin voor je op de grond, 30 tellen tenen optillen, 30 tellen op tenen staan, 5 keer herhalen
- idem tegen de muur, 1 tel tenen optrekken, 1 tel voet plat op de grond, 30 keer herhalen
- op traptrede staan met bal en tenen, 30 keer op je tenen gaan staan, 30 keer hakken laten zakken (beetje vaag), 5x herhalen

En dit doe ik iedere dag.... tenminste, dat probeer ik ;)

En wat Assepoes hier neerzet van lopen op je tenen is ook een goeie :j

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:33

Ik ga die oefeningen er ook bij pakken, merk je wel snel het verschil denk ik?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:36

het is meer preventief. wat nu bij mij niet meer opgaat omdat ik toch echt mijn schenen voel tijdens en na het lopen. gister ook direct gekoeld met icepack.

baal echt, wil zo graag die 5 km kunnen lopen maar iedere keer komt er wat tussen :( en stoppen met lopen dat wil ik ook niet :n want 1. ik groei dicht :o en 2. word stik chagrijnig :=

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:39

heb ik ook. Ga vandaag rondje door het bos :) Hand is uit het verband dus heb weer groen licht. Dam tot damloop komt dichterbij :P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:41

indd lauralarissa, komt zeker dichterbij.

Heb mij gisteren toch in de hardloopschoenen gehesen om 35 minuten hard te lopen, training gaat gewoon door

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:43

Fijn dat je weer losgelaten mag worden _O- Lekker door het bos lopen, tenminste wat schaduw, in de volle zon lijkt het me best warm vandaag.

Roane, goed van je +:)+ Even je hoofd leegmaken kan soms wat opluchting geven. Gaat het verder een beetje?

Ik mag morgen weer, lesje 9 met Renate. Gaan 's ochtends eerst de sleurhut uit de stalling ophalen, heb ik een week om 'm vol te proppen en dan lekker weg 8-) op naar de zon....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:44

ik ga ook morgen weer lekker rennen, heb er gewoon zin in :+

lauralarissa schreef:
heb ik ook. Ga vandaag rondje door het bos :) Hand is uit het verband dus heb weer groen licht. Dam tot damloop komt dichterbij :P

O gaaf zeg! hoeveel km is dat?

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:48

Ik doe de 4 mijl ladiesrun, dat is ongeveer 6.4 kilometer :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:51

Begin gewoon steeds meer te realiseren dat hij er écht niet meer is, dat ik niet meer naar stal hoef. Ik zit hier in m'n werkkleding en ik was net op zoek naar m'n stalkleding want ik moest nog naar Bart. Dat soort dingetjes. Zit je op je werk en skyradio staat op, en dan lijkt het net of alle sentimentele liedjes net voorbij komen als jij je wijk zet. Dus heb heel sociaal met m'n oordopjes in en mijn eigen muziek hard m'n werk gedaan.
Dat in combinatie met een moeder die elke scheet die je op het moment maakt op een ander forum zet en nog net niet met een liniaal de wallen onder je ogen meet is het niet echt leuk op het moment. Zal blij zijn als ze op vakantie zijn, heb ik gewoon even rust voor mezelf.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:06

He Roane :(:) Kan me 't heel goed voorstellen hoe dat is, alle dingen die normaal zo vanzelfsprekend zijn, hoeven nu ineens niet meer. Ouders bedoelen 't goed, maar komt vaak wat anders over :+ Duurt 't nog lang voordat ze op vakantie gaan?

Mijne komen vandaag na 3 weken weer terug, zal wel weer even wennen zijn..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:37

Roane, kan me voorstellen dat je even alleen wilt zijn. Denk dat het meer bezorgdheid is bij je moeder, goed bedoeld maar voor jou even niet :n

En ja, dat van die liedjes, heel herkenbaar, had dat na het overlijden van mijn vader. Is op 23 dec overleden dus dan krijg je de dagen daarna nog van die geweldige kerstsongs. En ik heb het met "Wanneer zie ik jou weer terug" van K3. Kids luisteren graag naar de laatste CD van hun maar daar staat dat nummer ook op. Wel heerlijk om als je alleen bent even een potje te zitten janken, lucht op ;) Sterkte meis :(:)

Assepoes, nu is het gedaan met je vrijheid :') en de rust :D Heb je nog oefeningen van de fysio meegekregen? En zo ja, welke? Benieuwd of die een beetje overeenkomen met die van mij. En wat voor schema mag je nu lopen?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:42

Nou eigenlijk stelde ik wat oefeningen voor, kwam vrij weinig uit haar zelf. Ze zei dat ik m'n trainingen korter moest maken, meer sprinten en langere stukken wandelen tussendoor. Dat was het dan ook :=
Moest ook even op de loopband, nou denk 5 minuutjes gelopen, heb vandaag nog steeds last van m'n schenen. Maar daar op de bank met haar 'tests' had ik natuurlijk nergens last van.. Hoge pijngrens, dat wel :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:52

hmmmm, klinkt weer lekker :n

vrouwen hebben sowieso een hoge pijngrens :j daarom kunnen mannen ook geen kinderen op de wereld zetten :+

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:53

Hahaha als dat je argumentatie is := Zou daar toch niet zo zeker van zijn haha!

Inderdaad, consult viel nogal tegen. Had toch wat serieuzer verwacht, zal wel weer onderschat worden..