Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:42

Ligt het aan je zadel of aan de instellingen van je fiets?

Er zijn grafiekjes waarin je kan opzoeken adhv lengte en gewicht welke maat je.moet hebben..ik heb zn grafiek misschien nog ergens liggen, maar probeer hem eerst even via Google te vinden want heb geen idee waar...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:46

Ik denk echt aan mijn zadel. Mijn fiets is helemaal naar mij afgesteld bij de winkel. Het kan natuurlijk de andere positie zijn (je zit toch wat meer op je zitbeenknobbels dan op een racefiets), maar mijn MTB-zadel is ook aanzienlijk harder dan mijn racefietszadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:06

Het kan ook gewoon een kwestie van wennen zijn!?!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:10

Tweet van Marianne Vos: Weet jij wat het is om vrouwen op de fiets te helpen en begeleiden en wil je mij helpen kennis met elkaar te delen? http://on.fb.me/1n9aWob
Misschien iets voor 1 van jullie.

Ik weet niet het wennen is. Ik vind het in elk geval niet fijn :+ En heb op mijn racefiets nooit problemen gehad.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:57

SplashIsLief schreef:
Tweet van Marianne Vos: Weet jij wat het is om vrouwen op de fiets te helpen en begeleiden en wil je mij helpen kennis met elkaar te delen? http://on.fb.me/1n9aWob

Ik weet niet het wennen is. Ik vind het in elk geval niet fijn :+ En heb op mijn racefiets nooit problemen gehad.

Net zo lang zadel uittesten tot je er een hebt die jou wel goed bevalt, een beetje dealer voorziet in die voorziening!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:19

SplashIsLief schreef:

Super cool, ik ga mailen!!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:04

Strakjes melden op de baan voor een proeftraining!!! Vind het zo spannend :D

Kreeg gisteren een telefoontje dat ze op mnw erk een militair vrouwen wielergroep willen opzetten voor wat internationale wedstrijden, gezien er te weinig militairen zijn kunnen ook reservisten aangewezen worden. Klinkt super cool!!! Ik word binnenkort gebeld om te horen wat de eisen zijn, hoe de selecties verlopen, welk niveau we over praten en al dat soort dingen. Ben benieuwd! Al is het maar om een keertje met zn team mee te mogen trainen oid

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:07

Romyv schreef:

Kreeg gisteren een telefoontje dat ze op mnw erk een militair vrouwen wielergroep willen opzetten voor wat internationale wedstrijden, gezien er te weinig militairen zijn kunnen ook reservisten aangewezen worden. Klinkt super cool!!! Ik word binnenkort gebeld om te horen wat de eisen zijn, hoe de selecties verlopen, welk niveau we over praten en al dat soort dingen. Ben benieuwd! Al is het maar om een keertje met zn team mee te mogen trainen oid

Gaaf :D !

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:09

Waaauw gaaf Romyv!!!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:44

Ja, gaaf Romy!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:26

Romyv schreef:

Volgende week vrijdag is het Nederlands Militair Kampioenschap wielrennen, weet alleen niet of je als reservist daar ook aan mee mag doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:33

Romy, vertel, hoe was het???? ;)

Wij hebben alle spulletjes bij elkaar gezocht, vertrekken morgen richting Valkenburg.
Hebben daar op het bungalowpark een huisje gehuurd en gaan lekker daar fietsen.
We zien wel wat het weer doet, heb mijn regenjas in ieder geval ingepakt :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:28

Ik.moest me uitschrijven omdat ik naar Brussel moet voor mn werk :( nmk is nl de voorselectie, daarom werd ik gebeld. Doe jij mee?

Op de baan was gaaf, super veel geleerd. Er was niemand dus had priveles. We hebben gekeken naar de afstellingen van mn fiets en daarna bochtjes gestuurd. Eerst achter de trainen aan om lijnen te zien, daarna ik.voor en toen hij ernaast ok.me in of uit de bocht te duwen.

Weet alleen niet of ik lid wil worden, die vrouwen afdeling is super mutserig (touren is max 50km, met koffie en niet boven de 30km/h)
De snelle mannen gaan op woensdag, dan kan ik nirt omdat ik mn werk en paard heb.. Daarbij hebben ze geen verlichting op de baan dus ze trainen maar een paar maanden paar jaar (5ofzo want ze hebben ook een zomerstop)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:59

Romyv schreef:
Ik.moest me uitschrijven omdat ik naar Brussel moet voor mn werk :( nmk is nl de voorselectie, daarom werd ik gebeld. Doe jij mee?

Op de baan was gaaf, super veel geleerd. Er was niemand dus had priveles. We hebben gekeken naar de afstellingen van mn fiets en daarna bochtjes gestuurd. Eerst achter de trainen aan om lijnen te zien, daarna ik.voor en toen hij ernaast ok.me in of uit de bocht te duwen.

Weet alleen niet of ik lid wil worden, die vrouwen afdeling is super mutserig (touren is max 50km, met koffie en niet boven de 30km/h)
De snelle mannen gaan op woensdag, dan kan ik nirt omdat ik mn werk en paard heb.. Daarbij hebben ze geen verlichting op de baan dus ze trainen maar een paar maanden paar jaar (5ofzo want ze hebben ook een zomerstop)

Ik doe zelf vrijdag niet mee. Ben ex-medewerker, dus mag niet meedoen. Mijn echtgenoot waarschijnlijk wel.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:06

Jammer Romy! Wel gaaf dat je les zo goed bevallen is :)
Ik kan ook echt niet tegen mutsen (niet met fietsen en niet met paardrijden, of welke sport dan ook :') ). Gaan met die banaan :D Go hard or go home!

Ik heb weken geleden gepland om vandaag voor het eerst met mijn zus te gaan fietsen op de Utrechtse Heuvelrug, maar nu blijkt het dus de hele dag zeikweer te zijn. Echt balen, had mij er zo op verheugd. Twijfel nog een beetje of ik mijn fiets gewoon zal meenemen en het laat afhangen van hoe het weer op dat moment is... Hier schijnt nu namelijk de zon volop.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:38

Unseen schreef:
Jammer Romy! Wel gaaf dat je les zo goed bevallen is :)
Ik kan ook echt niet tegen mutsen (niet met fietsen en niet met paardrijden, of welke sport dan ook :') ). Gaan met die banaan :D Go hard or go home!

Ik heb weken geleden gepland om vandaag voor het eerst met mijn zus te gaan fietsen op de Utrechtse Heuvelrug, maar nu blijkt het dus de hele dag zeikweer te zijn. Echt balen, had mij er zo op verheugd. Twijfel nog een beetje of ik mijn fiets gewoon zal meenemen en het laat afhangen van hoe het weer op dat moment is... Hier schijnt nu namelijk de zon volop.

Ben je nog gegaan? Vanochtend heb ik er nog met een lekker zonnetje overheen gefietst maar later kwam het wel met bakken uit de lucht...
Vanochtend leek m'n racefiets wel door het asfalt te gaan in plaats van erover. Heb zelfs halverwege m'n banden nog opgepompt maar het hielp niets. >;) Maybe i'm the pussy... Nu even rust na 200 km op de teller.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:41

Wij zitten momenteel in Zuid-Limburg :)
Keutenberg, Camerig & Vaalserberg (3 landen punt) sowieso vandaag gefietst en nog heel wat daar omheen... morgen is het tijd voor de Cauberg, eens zien wat dat voor iets is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:16

Cauberg lijkt op tv heftiger dan hij werkelijk is hoor... Ben er niet zo lang geleden zelf met een 'gewone' fiets op gereden en het valt reuze mee.

Doet me aan dit filmpje denken :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:16

Renee1991 schreef:
Cauberg lijkt op tv heftiger dan hij werkelijk is hoor... Ben er niet zo lang geleden zelf met een 'gewone' fiets op gereden en het valt reuze mee.

Doet me aan dit filmpje denken :')
[ Video ]

:') Die postbode is echt heel erg cool, hahahahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:08

Gaaf he?! Heb echt respect voor die vent... Wat een benen zal hij hebben zeg.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:09

Idd Cauberg was echt een lachertje na de Camerig en Keutenberg van gisteren.. zowel op als afgegaan, dalen is toch leuker ;) gewoon de 60 km/u gehaald.. toch spannend!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:42

Mag ik me hier ook komen melden? Ik ben sinds gister in het bezit van een MTB en wil hier ook verder mee gaan en meer ervaring in opdoen. Heb begin augustus een keer gefietst in het DFW en dat is zo goed bevallen dat ik er zelf maar 1 heb aangeschaft :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:55

Welkom Bonny_CT! Leuk dat je ook aan het fietsen bent :).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:36

Hoi Bonny :wave: