[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:31

Ja oké, maar dan zijn ze dus niet bevoegd. :)
Dat is wat anders als niet bekwaam zijn, maar wel bevoegd.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:12

Nagini schreef:
Ja oké, maar dan zijn ze dus niet bevoegd. :)
Dat is wat anders als niet bekwaam zijn, maar wel bevoegd.

maar onbekwaam maakt onbevoegd...oftewel je kan bevoegd zijn, maar als je niet weet hoe het moet dan mag je het nog niet uitvoeren...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:54

Ja goed, maar voordat je bevoegd raakt moet je wel bekwaam zijn. :D
Anders is iedereen bevoegd.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:59

Nagini schreef:
Ja goed, maar voordat je bevoegd raakt moet je wel bekwaam zijn. :D
Anders is iedereen bevoegd.

een arts is bevoegd zodra hij zijn papieren heeft en een big registratienummer heeft...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:41

Pff, laat maar zitten..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 02:37

Nagini schreef:
Overigens, hebben jullie de spiraal laten zetten bij een Gyn of bij de HA?

Ik laat 't bij de HA doen, maar m'n ouders zijn een beetje onzeker daar over, en hebben het liever bij een Gyn gedaan...

Ik weet niet wat beter is, imo zet een HA het niet als ze het niet kunnen toch..

Ik bij de HA, en ik heb nog nóóit in mijn leventje zoveel pijn bij iets gehad, het was wel een assistente met een dokter erbij, spijt dat ik had! spijt!! thuis zakte ik ook echt in van ellende, de eerste maanden gingen wel maar in het nieuwe jaar kreeg ik extreme krampen, om een lang kort verhaal te maken, met spoed naar de gyn en nét optijd of ik was vrouwlijke delen binnenin kwijt geweest, ik kwam eraf met een baarmoederhals ontsteking.

ik had een mannelijke gyn en was zo gestresst omdat ik natuurlijk die ervaring had, maar hij was zó zelfverzekerd en relaxed, no way dat een HA ooit nog zoiets mag doen bij mij.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:28

Nagini schreef:
Pff, laat maar zitten..

tjah sorry...werk in de zorg waardoor we veel met die wetten en regels te maken hebben...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:42

Wat jij wilt. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:15

Mijn HA wilde hem niet zetten omdat ik nog geen kids had, dus moest naar de gyn. Die heeft het super gedaan dus ik ben helemaal tevreden :)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:02

Hi ladies, 100 blz doorspitten gaat me wat ver, dus vandaar dat ik mijn vraag gewoon even hier stel.
Wie heeft/had de implanon en wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie last gehad van bijwerkingen, en zo ja, welke? Vast bedankt!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:15

Helemaal onderaan in het vakje naast zoek naar implanon intypen en je krijgt alle posts uit dit topic over implanon.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:31

jiehaaa schreef:
Hi ladies, 100 blz doorspitten gaat me wat ver, dus vandaar dat ik mijn vraag gewoon even hier stel.
Wie heeft/had de implanon en wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie last gehad van bijwerkingen, en zo ja, welke? Vast bedankt!

ik heb hem er na ruim een jaar weer uit laten halen...eerste jaar heerlijk: niet meer ongesteld en nergens last van...en dit jaar in januari hele maand ongesteld geweest en in mei ook ruim 2 weken...hem toen eruit laten halen en nu zit ik na wat pilprobleempjes aan de minipil...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:24

Is dat iets wat vaak voorkomt lammie2701? Want constant ongesteld zijn is wel het laatste wat ik wil.

@zonnebloem18: ik zal eens kijken, bedankt!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:33

jiehaaa schreef:
Is dat iets wat vaak voorkomt lammie2701? Want constant ongesteld zijn is wel het laatste wat ik wil.

@zonnebloem18: ik zal eens kijken, bedankt!

er wordt gezegd dat je bloedingspatroon kan veranderen in minder, minder vaak, meer, vaker en onregelmatiger of uitblijven...oftewel er is geen pijl op te trekken...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:43

Maar bij jou was het in elk geval het eerste jaar prima. Toch raar dat het dan zo kan veranderen.
Ik heb altijd al een onregelmatige menstruatie gehad, soms wel een half jaar niet. De pil beviel mij niet, heb wel eens een andere soort geprobeerd (Diane) maar daar kreeg ik enorme bijwerkingen van. Spiraal heb ik veel slechte ervaringen over gehoord, en van zo'n nuvaring word ik ook niet enthousiast. Afijn, ik ga er vanzelf achterkomen, donderdag wordt het staafje geplaatst.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:45

jiehaaa schreef:
Maar bij jou was het in elk geval het eerste jaar prima. Toch raar dat het dan zo kan veranderen.
Ik heb altijd al een onregelmatige menstruatie gehad, soms wel een half jaar niet. De pil beviel mij niet, heb wel eens een andere soort geprobeerd (Diane) maar daar kreeg ik enorme bijwerkingen van. Spiraal heb ik veel slechte ervaringen over gehoord, en van zo'n nuvaring word ik ook niet enthousiast. Afijn, ik ga er vanzelf achterkomen, donderdag wordt het staafje geplaatst.

bij mij was het eerste jaar inderdaad super...en dat terwijl ik van nature een hele heftige en lange menstruatie heb...en die kwam na 1 jaar dus weer opzetten, alleen duurde die nu wel iedere keer erg lang...

succes donderdag in ieder geval...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:44

Ik heb het staafje sinds december. Tot nu toe ben ik wel vrij tevreden over deze vorm van anticonceptie maar dat is eigenlijk meer omdat ik de rest al helemaal niets vind. Ik heb nu absoluut geen regelmatige menstruatie en ik ben inderdaad zeer lang ongesteld, dan weer bijna 3 maanden niet en dan weer 3 weken wel en zo gaat het een beetje door. Tussendoor heb ik ook nog een soort van tussentijdse bloedingen zeg maar en die drie weken ongesteld zijn ook niet constant mega veel bloed, maar echt een sluimer iets. Omdat ik het niet aan voel komen (ik heb geen buikpijn voordat ik ongesteld word door het staafje), heb ik eigenlijk altijd als ik voor lange tijd het huis uit ga een mooncupje in. Ik heb geen zin in ongelukjes.

Daarnaast heb ik ook meer last van puistjes en jeukende hoofdhuid, maar de migraine aanvallen zijn wel minder en ik heb dus geen menstruatiepijnen. Iets wat ondanks dat het ook wel weer nadelen heeft, ook wel flink wat voordelen heeft dus. Maar ik moet wel zeggen dat ik na dit staafje geen nieuwe meer laat zetten. Wat ik daarna ga doen weet ik niet. Om eerlijk te zijn heb ik geen zin meer in hormonale anticonceptie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:33

Hallo ik kom hier even binnenvallen. Op dit moment slik ik de soortgenaamde Microgynon 30. Maar omdat ik straks dus veel aan het reizen ben ga ik over op de prikpil. Dit ook omdat ik hem nog wel eens vergeet in te nemen. Nu ben ik aan mijn strip begonnen en zit nu in de 5e dag. Maar ik kwam nu dus tot de conclusie dat ik bloed. Dit is dus erg irritant. Is dit normaal dat ik een beetje bloed? En is er verandering met de prikpil?
Ik hoorde namelijk dat je drie maanden niet ongesteld word. En aangezien mijn menstruaties niet echt geweldig zijn, ik ben ongeveer al een week van te voren met kwaaltjes bezig vind ik het alleen maar lekker.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:21

Hoi ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen (ik kom ook zomaar binnenvallen), het is wel beetje stomme vraag maar stel hem toch :+
Tot voor kort gebruikte ik altijd maandverband tijdens mijn menstruatie, maar vandaag had ik wedstrijd en ik was het gewoon helemaal zat want ik vind het altijd zo vies! Nu net dus toch maar tamp. geprobeerd maar dat valt eigenlijk wel een beetje tegen... Het doet ontzettend zeer, de hele tijd door, als ik zit sta of loop maar op de verpakking staat dat je hem niet meer hoort te voelen dus dat is wel een beetje raar. Hoort dit en gaat het vanzelf over of doe ik iets fout?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:27

Als je hem voelt, zit 'ie niet diep genoeg. Probeer hem zo ver te duwen als dat je vinger lang is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:33

Ik heb zojuist het spiraaltje laten zetten (half 11) .. en het viel me op zich wel mee, op 3 pijnlijke steken na.. Echt zo'n giga kramp zeg maar :=
Hij zat er iig snel in.. en heb nu nergens last van, geen buikpijn o.i.d. behalve rugpijn, maar die had ik al van ongesteld zijn.. :) Hopelijk blijft het zo positief. :D

(Wel vervelend dat je nu 6 weken condooms erbij moet gebruiken.. :') )

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:35

Kan je niet nog gewoon 2 maanden de pil erbij blijven slikken?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:12

Geen idee, lijkt. Me niet? Dan krijg je dubbel hormonen ofzo..

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:15

mogen er hier alleen vragen gesteld worden over anticonceptie?
Zo ja, ik kan geen ander topic vinden dus als jullie een ander topic weten zou iemand mij daar de titel van willen geven zodat ik het op kan zoeken? :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:16

mimeslosydy schreef:
mogen er hier alleen vragen gesteld worden over anticonceptie?
Zo ja, ik kan geen ander topic vinden dus als jullie een ander topic weten zou iemand mij daar de titel van willen geven zodat ik het op kan zoeken? :)

licht eraan wat je wilt vragen...zolang het in ieder geval maar anticonceptie of menstruatie gerelateerd is...