@ crazyshar, Amanda en bobomelo bedankt! 
Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Bianca, woonachtig in Friesland en ik studeer communicatie met als minor grafische vormgeving. Vanaf jongs af aan ben ik aan het paardrijden. (verassend op een paardenforum
) Ik ben vooral aan het dressuurrijden maar ik ben ook geinteresseerd in de springsport. Verder werk ik naast mijn studie bij de klantenservice van een kabelprovider.
Ik heb al vanaf mijn vijftiende snel last van stress omdat ik mij snel druk maak over bepaalde situaties die ontstaan in het dagelijkse leven, en omdat ik de lat voor mijzelf te hoog wil leggen. Ik heb op die leeftijd ook veel last gehad van dwangmatigheid. Dankzij gesprekken met een deskundige ben ik hier zelf weer vanaf gekomen. Vanaf het begin van de zomer van vorig jaar zit ik in een negatieve spiraal van oververmoeidheid. Daarvoor had ik een ontzettend drukke en emotioneel vrij zwaar belastende periode gehad. Ik kreeg een motivatieprobleem en daar schrok ik enorm van. Ik had de energie niet meer om bestaande en nieuwe uitdagingen aan te gaan. Ik durfde het ook niet meer en ik kreeg last van besluiteloosheid. Het motivatieprobleem en het vermoeide gevoel gingen niet weg en ik heb mij gestort op stage en het werken erbij waardoor ik veel uren maakte in de week. Hier werd het eigenlijk alleen maar erger door. Ik ben overdag ontzettend moe en ik lig het liefste de hele dag in bed. Ik heb regelmatig maag- en buik klachten en soms ook rugklachten. Ik merk ook veel spanning in mijn lichaam. Zodra ik een dag vrij heb dan ben ik van slag en is het een drempel om bijvoorbeeld naar de kapper te gaan. Ik heb mij verdiept in de verschijnselen van een burnout en overspannenheid en ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wellicht hebben jullie ook tips voor mij.