Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:54

Hey, weten jullie dit?
ik zat even wat te puzzelen met pben..
ik wou nl even iets typen, dan opslaan zodat je later op de dag verder kan, maar ik krijg dat niet voor mekaar!
dit is wat ik deed: nw bericht, onderwerp ingevuld, even iets intypen waar je je verhaal ook normaal neerzet, en dan onderin"opslaan"maar kan het nergens terug vinden.....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:10

Ook niet bij Pb Concepten?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:13

JAAAAA thanks! whaha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:29

Ik ga nog even een heel positief berichtje met jullie delen, want ik stuiter echt momenteel :):)

Zoals jullie weten speel ik saxofoon. Ik heb bij ons op de vereniging blokfluitles gegeven, tijdje geen les gegeven en nu heb ik weer een leerlinge op saxofoon.
Meisje heeft ADD en heel erg last van een slechte concentratie.
Die heb ik net dus les gegeven. Echt, wauw!! Ze gaat ineens met gigantische sprongen vooruit!!
Daar is zoveel mis gegaan met lessen van de docente voor mij. (lees: 2 jaar les, veel frustraties, kind huilend naar les en niveau van ongeveer een half jaar les :x)
Ze is in september bij mij gaan lessen en niveau was om te janken. Ze had er geen lol meer in, oefende nooit, ging al huilen bij het idee van een lesboek.

Ik ben toen gewoon stomweg jeugdorkest stukjes gaan doen met lessen. 20 minuten les per week, alleen maar stukjes doorblazen. Langzamerhand konden we er ook echt aan gaan werken en na 2 maanden heb ik voorzichtig een lesboek geïntroduceerd. Leuk boek, met cd waar ze mee kon spelen enzo.
Inmiddels les ze bij mij thuis, een half uur tot een uur. Om de verloren tijd in te halen. Concentratie gaat super goed! Ze kletst veel tussendoor, maar goed, dat is niet zo erg :+
Ze studeert thuis elke dag minimaal een half uur, omdat ze het zo ontzettend leuk vindt :D
Dirigent van het jeugdorkest is helemaal verrast dat ze het zo goed doet.
En we hebben het er net over gehad dat ze volgend jaar A examen mag gaan doen en als ze dat haalt dat ze in het grote orkest mag. Mits ze zo hard blijft werken uiteraard :D
Ze was helemaal blij!!
En ik helemaal de trotse juf natuurlijk :D
Daar doe ik het allemaal voor!! Dat is zo onwijs leuk!!

Mooie is dat ik waarschijnlijk de saxofoonlessen bij ons op de vereniging mag gaan verzorgen. Ik heb lesbevoegdheid en het niveau, dus kan makkelijk.
Ik heb wel mijn voorwaarden gesteld: lessen bij mij thuis op een tijd dat ik het wil en alle vrijheid om te bepalen wat we doen met lessen, passend bij de leerling.
Nu even afwachten of ze akkoord gaan.
*ziet voorzichtig toekomstbeeld weer voor zich met deels kantoorbaan en deels saxofoondocente :):) *

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:02

@amanda, wat supertofcoolgeweldiggigantisch leuk!!! ik hoop voor je dat ze akkoord gaan met je voorwaarden, en dat je er maar veel plezier en genot van mag hebben!

met mij wordt het even een flinke stress week, mijn baas is vanmorgen op vakantie vertrokken voor 1week, dus moet nu (gelukkig wel met de moeder van baas) alle stallen doen + paarden longeren en alles wat daarbij komt kijken, heb donderdag en vrijdag alvast "geoefend" om het op haar manier goed te doen,
EN zit nu met een overbelaste pols van de longeerzweep *sip*
heb nu al heel de dag een polsband om en heb al 2x ijs gelegd zodat ik hopelijk de komende week goed aankan.
gelukkig heb ik de week hierna wel een week vrij gevraagd, zodat ik weer kan bijkomen van deze stress week, en voor de rest weer wat op adem kan komen.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:38

@ crazyshar, Amanda en bobomelo bedankt! :)

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Bianca, woonachtig in Friesland en ik studeer communicatie met als minor grafische vormgeving. Vanaf jongs af aan ben ik aan het paardrijden. (verassend op een paardenforum ;)) Ik ben vooral aan het dressuurrijden maar ik ben ook geinteresseerd in de springsport. Verder werk ik naast mijn studie bij de klantenservice van een kabelprovider.

Ik heb al vanaf mijn vijftiende snel last van stress omdat ik mij snel druk maak over bepaalde situaties die ontstaan in het dagelijkse leven, en omdat ik de lat voor mijzelf te hoog wil leggen. Ik heb op die leeftijd ook veel last gehad van dwangmatigheid. Dankzij gesprekken met een deskundige ben ik hier zelf weer vanaf gekomen. Vanaf het begin van de zomer van vorig jaar zit ik in een negatieve spiraal van oververmoeidheid. Daarvoor had ik een ontzettend drukke en emotioneel vrij zwaar belastende periode gehad. Ik kreeg een motivatieprobleem en daar schrok ik enorm van. Ik had de energie niet meer om bestaande en nieuwe uitdagingen aan te gaan. Ik durfde het ook niet meer en ik kreeg last van besluiteloosheid. Het motivatieprobleem en het vermoeide gevoel gingen niet weg en ik heb mij gestort op stage en het werken erbij waardoor ik veel uren maakte in de week. Hier werd het eigenlijk alleen maar erger door. Ik ben overdag ontzettend moe en ik lig het liefste de hele dag in bed. Ik heb regelmatig maag- en buik klachten en soms ook rugklachten. Ik merk ook veel spanning in mijn lichaam. Zodra ik een dag vrij heb dan ben ik van slag en is het een drempel om bijvoorbeeld naar de kapper te gaan. Ik heb mij verdiept in de verschijnselen van een burnout en overspannenheid en ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wellicht hebben jullie ook tips voor mij. :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:02

Alsnog welkom,
En we komen zoveel als we kunnen met tips!
Mijn pb is nog niet zo ver....zijn vandaag nl hele dag op pad geweest, op kraamvisite, uiteindelijk daar ook nog blijven eten, zijn nu net thuis! (visite woont op 1,5 uur rijden van ons huis :P)
En eerlijk gezegd was mijn dag vandaag wel rustig in me hoofd en lijf, dus dat hou ik komend half uurtje nog maar even zo voordat ik op bed ga hihi, maar, de pb is in de maak hoor!

En Amanda....in 1 woord superrrrrrrrrrrrrrrrr

morgen maar weer een uitgebreidere reactie van mij, maar dacht, laat even weten dat ik wel metpb bezig ben, maar dat ie wat vertraging heeft.....hihi

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:03

Komt vanzelf :(:)
Lekker uitrusten nu :j

BenB: ik kan een heleboel tips geven, maar vandaag niet meer.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:07

@amanda, thanks, doe ik!
@crazyshar, nou, sterkte komende week!!!! doet je baas nu wel weer wat liever tegen je?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:18

afgelopen week was echt een super sfeer , weer net zoals in het begin.
de schema's die ze had gemaakt klopten wel hoelanger hoe minder :P maar ja daarvoor werk je toch ook deels met paarden , dus er moet enige flexibiliteit zijn, MAAR ze reageerde er wel cool op toen er dingen mis gingen waardoor ik het ook bij haar kon laten en niet mezelf (soms ook wel maar rome is ook niet op 1dag gebouwd toch?) leggen dus het ging wel een stuk beter.
nu hopen dat het echt zo blijft, want doe mijn werk super graag.

lekker uitrusten hoor die PB zien we heus wel verschijnen, niet druk om maken, lekker op je gemak!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:26

hoop dat de sfeer zo zal blijven crazyshar!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:44

thnx dat hoop ik ook, ik doe het werk echt ontzettend graag. en dan hopen dat mijn lichaam het nog een tijdje volhoudt :P

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:58

wat heb je lichamelijk dan?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:02

veel last van mijn rug. kisten op mijn polsen. chronische ontsekingen op mijn bovenschouder/nek spier.
voornamelijk veroorzaakt voor stress, overspanning en overbelasting

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:06

kisten op je polsen? bedoel je dat je kisten op je polsen hebt laten vallen? of zijn kisten op je polsen iets medisch?
en ja, last van rug, en boven in je rug.nek/schouder, bekend probleem ja!

merk ook altijd gelijk spanning daar als ik me dus echt opfok, of iets heel belangrijks moet doen en je dus heel zenuwachtig bent! of als het koud is en je je schouders wat optrekt, is maar even en dan merk je auw, dat je je schouders moet laten hangen en geen spanning op moet zetten!

maar voor jou vooral lastig voor het werk dat je doet!!! heb je ook fysio oid?

Nou, ik zal zo naar bedje! morgen weer werken bleggie hihi, had je me pb nog gekregen?(mocht je nog reageren, dan lees ik hem wss morgen wel!)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:10

kisten is een belgische volks benaming. is medisch, betekend grof weg, door chronische ontseking door herhaaldelijk foute/belastende bewegin te blijven doen komt er een soort knobbel te zitten. bij mij op mijn pols gewricht , het is een losse knobbel tussen mijn gewricht waardoor het niet geopereerd kan worden, en enkel door rust weg zou kunnen gaan.
meestal goeit het vast op je gewricht of een bot of spier,.. waardoor het gewoon verwijderd kan worden , revalideren en klaar is kees.

idd dat is zo bekend!

en ja had je pb nog gehad, ga even meedenken voor zinnetjes ;)
ga ook me bedje in *gaap*
trusten iedereen!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:38

Goedemorgen
Ik heb dit weekend leuk/druk!
Ga met vriendin mee naar Ermelo, welsh hengstenkeuring! En we overnachten daar ergens in een hotel!
Dus ben óf zaterdagavond laat weer es online, of zondag!
(En mss es tussendoor via mobieltje, maar dan schrijf ik geen lappen tekst hihihihi

Korte update, gister contact Arbo arts gehad, komende week nog 5 uur per dag, en daarna 6 uur per dag, en zien of dat gaat en of er nog wat bij komt, of dat we het daar bij laten tot aan mijn zwangerschapsverlof!

En voor de rest, heb ik me deze weinig geergerd aan die k*tcollega, heb d'r wat genegeerd, denk: tsjah, eerste woord hoeft toch niet van mijn kant te komen op "leuk even babbelen-gebied". {Puur op zakelijk/werk gebied dat ik d'r netjes aanspreek, maar verder niet....) werkt best......En als er zo ook niks van haar komt....: lekker rustig! :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:23

Gezellig weekend! Veel plezier!
Ik heb je pb gehad, maar nog geen puf gehad om te lezen.
Komt nog :j

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:33

Bobomelo das wel een fijn idee dat je t mag proberen maar als t niet gaat t ook goed is zo.
Let goed op jezelf je moet niet uitgeput je verlof in gaan...

Ik ga vanaf volgende week week twee ochtendjes *werken* dit totdat ik kan starten in Zeist.
Verder heb ik woensdag afscheid genomen van Lumpevrouw mijn poesekind van bijna 17.
Ze had sinds enkele dagen epileptische insulten en medicijnen mochten niet baten.
Tis leeg hier ondanks Kidoman hier nog rondbanjert en logee poesel Sam...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:42

@Kido
17 is ook een hele mooie leeftijd voor je poes!!!!
En als medicatie niet meer helpt, en't oude poesje moet zo lijden met die epileptische aanvallen, dan denk ik dat je echt een goede keus hebt gemaakt!!!!
Sterkte ermee in elk geval!!!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:03

Bobomelo ze had sinds maandag echte insulten en woensdag is ze ingeslapen...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:31

Hoe gaat het nu met je dan kido?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:49

Hoi allemaal.
Ik ben even een tijd afwezig geweest op bokt omdat ik tentamens had en echt even alle zeilen bij moest zetten om me niet af te laten leiden. Ik ga vanaf nu weer meelezen en reageren :)
Ik ben alleen bang dat we even een nieuw topic aan moeten gaan maken... we zitten alweer aan de 100 pagina's :P

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:56

en hoe zijn je tentamens gegaan jarrah??
en gezellig dat je d'r weer bent in elk geval!!!

vraagje, waarom moet je bij 100 paginas nieuwe topic maken?
ik zit in een andere huiskamer topic en daar doen ze het bij de 500 paginas.

maar weet eigenlijks niet wat de officiele regels zijn. jullie?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:43

Geen idee maar anders maken we er zelf een HK topic van dus t volgende topic openen we in de HK...
Kunnen we t ook over andere dingen hebben dat mag oficieel niet hier....