Jwoltmanelp; als het zo belangrijk voor hem is om nageslacht op de wereld te zetten, dan denk ik dat je dus toch een definitieve knoop door moet hakken samen met hem nu het nog kan en dat kan op mijn manier of de zijne denk ik ... Sterkte ermee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Heeft een vrouw besloten dat ze kinderen wil, dan is ze meestal nog anderhalf jaar bezig haar partner over te halen.
Sim0ne schreef:Ik denk daarom dat juist geslachtsneutrale tijdschriften (zoals bv de Intermediair) hier wat neutraler mee om zou moeten gaan.
Karin schreef:Huisman worden is weer het andere uiterste.
Maar met de taken wat gelijker verdelen is IMO niets mis. Een kind heeft in de meeste gevallen een moeder én een vader.
Alleen wordt het in onze maatschappij toch niet als normaal en zelfs niet als gewenst gezien als de vader werktijd inlevert voor zijn gezin.
odetteke schreef:Het heeft er denk ik ook mee te maken dat (naast de gevoelsmatige kwestie en hormonen) de man over het algemeen meer geld binnenbrengt. Het leven is al duur genoeg, vooral als je een kind krijgt, dus dan is het niet meer dan logisch dat degene die het beste betaald krijgt het meest werkt.
Kaja schreef:Bizar eigenlijk hè... Welke veroordelingen het geeft als je geen kinderen wilt, voor mij zijn dat dezelfde veroordelingen als kinderen een keer stout zijn en anderen vinden het een brutale snotneus, die niet opgevoed is! Maar verder kijken dan hun neus lang is... helaas...
Voor mij is dat wel zeker een stuk intolerantie, mensen kunnen zich steeds moeilijker verplaatsen in een ander, en vooral in kinderen!
Karin schreef:Dat laatste is dus wat ik bedoel.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mannen zich met het onderwerp bezighouden binnen een relatie. Maar in de media ligt IMO de nadruk toch wel erg op de vrouw als het om zaken gaat als (g)een kinderwens, 'uitstelgedrag' of kinderen combineren met werk.
Citaat:Tijdens uw zwangerschapsverlof en bevallingsverlof ontvangt u een uitkering ter hoogte van uw salaris. Deze uitkering is wel gebonden aan een maximum. De opbouw van uw vakantiedagen gaat tijdens uw zwangerschapsverlof en bevallingsverlof gewoon door.
Citaat:De regeling ouderschapsverlof 2010 wordt in dit artikel compleet uitgelegd. Het opnemen van ouderschapsverlof is vanaf 1 januari 2009 een stuk aantrekkelijker geworden voor ouders, ook in 2010 geldt deze uitgebreide regeling voor het opnemen van ouderschapsverlof.
Het ouderschapsverlof is uitgebreid en flexibeler op te nemen, ook hoef je vanaf 2009 niet meer deel te nemen aan de levensloopregeling om in aanmerking te komen voor ouderschapsverlofkorting wanneer je ouderschapsverlof opneemt. De hoogte van ouderschapsverlofkorting bedraagt voor 2010 € 4,07 per uur.
De veranderingen in de regeling ouderschapslof die ook in 2010 gelden:
Recht op 26 weken ouderschapsverlof (voor 2008 was dat nog 13 weken);
De verlenging van het ouderschapsverlof geldt alleen voor nieuwe aanvragen ouderschapsverlof;
Om in aanmerking te komen voor de ouderschapsverlofkorting hoef je vanaf 2009 niet meer mee te doen aan de levensloopregeling. De ouderschapsverlofkorting bedraagt in 2010 ongeveer € 660,- per maand bij voltijds ouderschapsverlof, € 4,07 per uur.
Wat houdt dit precies in?
De verlenging van het ouderschapsverlof naar 26 weken geldt alleen voor nieuwe aanvragen voor ouderschapsverlof. Wanneer al ouderschapsverlof is opgenomen, al of niet gedeeltelijk, dan bestaat er voor dat kind geen recht op de extra weken;
Ouders kunnen voor elk kind onder de 8 jaar apart ouderschapsverlof opnemen. Voor elk kind waarvoor nog geen ouderschapsverlof is opgenomen, hebben ouders recht op de volle 26 weken;
Het exacte aantal uren ouderschapsverlof is afhankelijk van het aantal werkuren per week. Werk je 24 uur per week dan heb je dus recht op 26 * 24 uur = 624 uur ouderschapsverlof. Werk je 32 uur per week dan heb je dus recht op 26 * 32 uur = 832 uur ouderschapsverlof.
Het bedrag van de ouderschapsverlofkorting bedraagt maximaal je belastbare loon in 2009 min je belastbare loon in 2010.