Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:16

joyce, is idd erg leuk om te doen, maar is een dure en vooral tijdrovende hobby!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:22

De spruw is bij ontstaan door het vele antibiotica gebruik, tijdens al die curretages. Heb twee keer van die nystatine oliebol gehad en miconazolcreme. Heeft niet afdoende geholpen. Nu hebben we het weer.
Ga nu met die gentiaanviolet in de weer. Heb het besteld bij de Eurolac en krijg het morgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:35

Cyntje schreef:
Lynn_Nikita schreef:
senna heeft ook spruw nu
maar geven jullie dat spul na bv of ervoor?
In bijsluiter staat niks, en dokter heeft het mij gewoon gegeven, senna niet bekeken niks
heeft wel witte tong maar merk verder niet veel aan hem

Heb je de Daktarin gel of dat mierzoete geel/witte spul? Nystatine, heet dat??

die 2e, smaakt dat zoet? Ik vond het naar hoestdrank ruiken
Senna heeft wel veel krampjes en spuugt ineens veel,

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:36

Vandaag dus weer bij het CB geweest. Milan was niks gegroeid in de lengte en in gewicht ook maar een beetje maar dat was niet erg zei de arts. Het was zelfs normaal dat kindjes die zo lang bv krijgen nu nog maar weinig groeien vooral als ze in het begin zo explosief groeiden als die van mij :D . Ach hij zit nu precies netjes gemiddeld dus ik maak me geen zorgen. Zijn groeicurve buigt ook regelmatig af want hij zat de eerste 5 maanden echt tegen de bovenlijn geplakt en nu dus precies gemiddeld :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:06

Cyntje schreef:
En vergeten te zeggen dat ik natuurlijk al 1 jaar BV geef *\o/*

Super goed van je!!

Ik denk dat ik het misschien net niet ga redden ;( De eerste 10 maanden is Joy nooit ziek geweest en nu is ze wéér ziek. Ze wil de borst niet, ze wil niet eten en ze drinkt maar 1/4 van kv ;( Vandaag 3e dag. Denken jullie dat ik me zorgen moet maken? Ze drinkt dus weinig, maar wel iets. Zondag spuugde ze, daarna niet meer. Wel nog diarree.

Ninita, fijn dat alles goed was met Milan bij het CB ondanks dat hij niet veel is aangekomen. Ik moet donderdag, maar denk dat Joy dan wel zal zijn afgevallen doordat ze nu niks eet. Maar zij zat ook altijd tegen de bovenlijn aangeplakt, dus kan ook wel wat hebben :9

Ankem, sterkte met de spruw. Wat een werk zeg...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:16

Lynn_Nikita schreef:
senna heeft ook spruw nu
maar geven jullie dat spul na bv of ervoor?
In bijsluiter staat niks, en dokter heeft het mij gewoon gegeven, senna niet bekeken niks
heeft wel witte tong maar merk verder niet veel aan hem

Dat kun je t beste na t voeden geven, want dan zit het zolang mogelijk op de spruw.
Als je het ervoor doet spoelt de borstvoeding het alweer weg zeg maar.

Wist trouwens niet dat het komt door antibiotica gebruik. Ik heb meerdere keren AB gehad in de zwangerschap toen ik weeën had door een urineweginfectie. Mijn kraamhulp zei dat het kwam door mijn schimmelinfectie die ik had in de laatste weken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:27

Schimmelinfectie is ook een factor :j
Ik had een blaasontsteking, AB en Chiara had AB voor de Streptk.B uds ging hier ook niet lekker :+

@ Ninita: Chiara heeft meerendeel aan de onderkant van de groeilijn gezeten maar ik maak me er niet druk om, ze is altijd vrolijk en actief :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:27

jenny, als je twijfelt moet je even contact opnemen met de huisarts. die kleintjes zijn zo uitgedroogd met weinig drinken en wel diaree.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:55

BA, toch maar wel ja. Begin hier doodongerust te worden. Joy slaapt nog steeds van haar middag-slaapje en het is bijna 19:00 uur! Ik maar haar nooit wakker (ze weet zelf het beste wanneer ze nog moe is ook al komt mijn schema in de war of haar avond-slaapje) maar ik denk dat ik haar toch zo wakker maak....al is het alleen maar om de koorts te meten ;(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:57

idd, gewoon wakker maken, temp opnemen en haar goed in de gaten houden. desnoods bel je de huisartsenpost als je het echt niet vertrouwt!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:14

Ze werd wakker nadat ik het getypt had. Ze heeft gelukkig geen koorts. Maar ja wel dus 3 dagen niks gegeten en weinig gedronken... ;(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:51

dan bel je morgen toch ff de huisarts? gewoon, voor de zekerheid. liever een keer te veel gebeld dan te weinig hoor!

*zucht, tessa heeft weer ernstige krampen vanaf half 4 en huilt dus nagenoeg non-stop. heb vandaag al 7 poepluiers verschoond en net zat ze tot haar nek onder*

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:48

@Lynn
Behandel je jezelf ook mee?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:49

nee, dat vroeg ik me dus ook al af
ik heb verder ook geen pijn aan mn borsten of zo, ik heb alleen dat spul gekregen en staat bij 4 x daags 1 ml voor senna

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:51

Je moet je jezelf ook meebehandelen. Anders besmetten jullie elkaar over en weer. Bij Elianne zie ik ook niets, maar moet ook meebehandeld worden. Plus al je wasgoed moet op minstens 60graden gewassen worden. Wat niet zo heet kan, moet je heet strijken. Daarom zie ik er ook zo tegen op.
Oja en alle speentjes, flesspeentjes en kolfspullen moet je dagelijks uitkoken en de gekolfde spruwmelk mag je niet invriezen...:(

Het spul kun je beter in plaats van 4x 1ml, na elke voeding het mondje mee insmeren. 1ml vond ik vrij veel. Bij de apotheek kun je miconazolcreme halen voor jezelf. Dat kun je op je tepels smeren.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:54

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:56

1 ml is idd erg veel.
Bij mij zei de verloskundige meteen, haal daar maar minstens de helft vanaf!
Ik deed 0,4 ml in t spuitje en smeerde dit rond in haar mondje. Je moet jezelf inderdaad ook behandelen. Ik smeerde de nystatine op mijn tepels maar dat spul plakt gigantisch.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:59

Ja, dat had ik de eerste keer ook. Tepels waren al gevoelig en door die plakbende nog meer, omdat de stof van kleding of bh er aan plakte. Die miconazolcreme was beter.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:04

*breekt even in*

Je kan voor jezelf Daktarine creme halen bij de drogist ( oa Da) voor behandeling bij spruw.
Dit heb ik ook gebruikt op aanraden van de da toen [***] spruw had, zij kreeg nystatine en ik had de Daktarine creme.
Omdat de ha het niet op voorraad had, heb ik het gekocht bij de da drogist.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 22:52

De gel kun je ook over je tepels smeren, zitten dezelfde werkzame stoffen in als de zalf, alleen plakt de zalf iets minder maar dan blijven de kompressen iig op de plaats zitten _o-

Verder niet de hoeveelheid gel in het mondje proppen maar gewoon na iedere voeding even wat op de vinger en door het mondje smeren of met een wattenstaafje ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:03

Yep, zo deed ik het ook nadat ik 2x met een bijna gestikt kind had gezeten -O-

2,5 ml van die plaktroep in zo'n babietje, tsss...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 23:04

Hier ook een stikgeval... kwam zelf met mijn blonde kop alleen niet op het geniale idee om na iedere voeding gewoon een klein beetje in het mondje te smeren :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:28

Ik ben toch ook flink aan de AB geweest, tijdens de zwangerschap ivm blaastontsteking, na de bevalling ivm de streptokken A infectie en erna nog een keertje met borstontsteking. Geen spruw gelukkig. Klinkt niet fijn allemaal, dus hoop dat we er geen last van krijgen.

Jenny: wat zei de huisarts, en gaat het alweer wat beter?

Hier zelfde als gisteren, bv gaat superrelaxed nu, en we slapen allebei als roosjes in de nacht. Voel me echt een stuk beter nu. Vanmiddag hebben we de baby bijeenkomst van de pufclub ben erg benieuwd hoe het met de andere vrouwen en baby'tjes gaat.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:21

Ik meld me ook even hier.
Ben sinds 10 mei trotse mama van zoon Nick. <3
Ik geef ook volledig borstvoeding. In het begin ging dat niet helemaal super en ik ben begonnen met voeden met een tepelhoedje. Gelukkig had ik een superkraamhulp en sinds zondag drinkt hij beide kanten zonder!
Links heb ik helaas een klein wondje zodat aanleggen niet echt fijn aanvoelt, maar als hij eenmaal drinkt heb ik gelukkig nergens last meer van.
Ik zit nu op ongeveer 8 a 9 voedingen per dag, dat ligt er net aan hoe zijn ritme is, dat is nog niet helemaal in balans, zeg maar.
's Nachts doet hij het wel super de laatste 2 nachten, hij kwam om half 10, toen om half 4 (ong) en toen vanochtend om 7 uur!
Hij zat gisteren nog maar 10 gram van zijn begingewicht af (=3430gr), dus hij doet het tot nu toe prima!

Ik ga proberen jullie hier te volgen en het is altijd handig als ik ergens tegen aan loop!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 13:28

Gefeliciteerd LH, geweldig dat je nu een kindje hebt :D
Foto's zijn altijd welkom O:)