Hardlopen met dit weer? Fanatiek hoor! Doe mij maar de droge warme sportschool. Gisteren stiekum nog ff op de weegschaal gestaan, en nog 90.3. Dus was geen toevalstreffer, en niet nogmeer af gegaan, wat mij betreft wel goed, anders gaat het té hard. Morgen weer voor't eggie wegen, aangezien ik een tabelletje bij houd met gewicht van vrijdag morgen direct uit bed.
Suzanne F.
Geplaatst: 05-11-09 14:45
Ik ga ook eindelijk goed. Heb weinig honger door de griep en kan daarom eindelijk even goed doorpakken.
Hanneke84
Geplaatst: 05-11-09 15:22
Oeh start to run, leuk! Als ik me weer fit voel, wil ik het ook weer oppakken.
Ik zou enorm saggerijnig zijn als ik die dieten zou volgen met zo weinig calorieën denk ik.
Deze week nu weer goede koolhydraten toegevoegd. 's ochtends stuk fruit en muesli met veel vezels en weinig koolhydraten.
O: muesli met magere yoghurt glas tomatensap T: manderijntje L: Stoofpannetje met heel veel groenten en kipfiletstukjes T: handje nootjes en wat geitenkaas denk ik, of bakje hutenkase. A: meestal grote bak salade met veel groente en hamblokjes T: suikervrije zelfgemaakte kwarktaart
Grapjasjes12
Geplaatst: 05-11-09 15:36
Ik kom net binnevallen en ik zie dat dit topic al weer 100 pagina's heeft, dus al snel een slotje krijgt. Maar de meeste van jullie zijn rond de 60 kilo? Wat is daar mis mee, of zijn jullie dwerg-klein?
Ik weeg 70 kilo en ben 1,78m, namelijk en ben echt niet dik. Wisten jullie trouwens dat afvallen makkelijker gaat als je volvette producten eet? Je kan dan minder eten en je hebt geen honger + genoeg energie, zo ben ik 40 kilo afgevallen 3 jaar geleden, in een half jaar tijd, en er is nog geen grammetje bijgekomen en heb geen dag honger geleden. M'n cholesterol is laag en m'n bloeddruk is zelfs wat aan de te lage kant en ik eet vrij veel vlees en eieren. Geen vet eten is trouwens slecht voor je gezondheid ook, al die 'slank' producten zijn niet goed voor je. Natuurlijk moet je niet de snackbar induiken, maar 48+ kaas op je brood is gezonder dan 30+, zelfde geldt voor melk, yoghurt etc, en je valt nog sneller af ook.
Kytha
Geplaatst: 05-11-09 15:40
ik weeg zo'n 64 kilo bij 1.70. Dat is niet superzwaar, maar voel me gewoon fijner bij 58/60 kilo.. en zonder lovehandles
phormicola; wat jij zegt heb ik idd weleens vaker gehoord dat je dan eerder voldaan bent.. dit klinkt ook wel als een lekker ' dieet' http://vriendin.nl/lijf/genietdieet
ik ben 1.79 en 74,5 kg (ja dames ik ben echt 2,5kg aangekomen ggrrrrr) Dat lijkt misschien netjes maar ik hoef ook niet veel af te vallen van mezelf..... 2,5kg voor de kerst. Ik kom van de 83kg af dus heb al een lange weg gehad! Het laatste stukje wil alleen niet zo lukken! Ik vind eten gewoon echt veel te lekker helaas. Maar ik sport wel veel!
Grapjasjes12
Geplaatst: 05-11-09 19:43
ja 40 kilo is een half jaar. En de huid viel wel mee, ik was 21, dus rekte lekker terug. Als ik ga sporten word ik vrij langzaam smaller. Ik was laatst 2 jaar gestopt met rijden, omdat ik ZOVEEL lesgaf dat ik daarna echt geen puf meer had om te rijden. Nou, m'n beentjes waren net die van een topmodel. Maar goed, spiermassa is ook belangrijk helaas, want zonder zie ik er echt toppie slank uit, ben van het type dame dat erg snel powermuscles kweekt! Dus voor mij zo min mogelijk sporten eigenlijk, alleen maar paardrijden
Suzanne F.
Geplaatst: 05-11-09 21:39
Het gaat toch niet om het gewicht maar om hoe je je voelt in je lichaam? Ik ben dan lichter dan 60 kilo maar toch wil ik er nog wat af. Ik wil bepaalde plekken strakker hebben en me prettiger voelen.
Vind ik ook, ik heb een mooi BMI maar voel me nog niet altijd lekker in mijn lijf! Voor het eerst durf ik nu zo'n lang gebreid jurkje aan te doen dat halverwege je bovenbenen eindigd! Een jaar geleden deed ik dat echt niet!
Tja, een anorexia patient vindt ook dat ze dit er nog even af moet en dat nog even strakker. Tot op zekere hoogte gaat het om hoe je je voelt. Maar dat is zo subjectief dat het ook een ongezond gevoel kan zijn.
Hanneke84
Geplaatst: 07-11-09 15:40
Phormicola: Je bedoelt het vast goed, maar het moet toch niet zo zijn dat mensen zich nu moeten verdedigen omdat jij vind dat ze slank genoeg zijn? Ik denk dat als mensen anorexia neigingen hebben hier gauw door de mand vallen als ze hun eetpatroon posten
ik zeg helemaal niet dat ze slank genoeg zijn, ik heb ze toch niet gezien? Ik zeg alleen maar dat zeggen dat je vindt dat er nog wat af kan, ondanks gezond gewicht, heel erg subjectief is en dus niet objectief, net als bij een anorexia patient, that's it. Niks persoonlijks, ik zeg niet dat ze anorexia hebben, haal gewoon even een puntje aan.
Ik werk met dat soort mensen dus als ik die kant op zou gaan denk ik dat er door mijn werk wel ingegrepen wordt haha Nee hoor ik heb een gezond gewicht maar een vetrolletje teveel, ik zie er geen probleem in om daar vanaf te willen! Ik eet goed, sport veel dus ben gewoon gezond haha
Ik weeg 84 kilo, en ga volgende maand officieel op fitness. Dus hopelijk ga ik dan ook gezonder eten,. doe nu namelijk helemaal niet aan sport, en dus heeft het voor mij ook geen zin om gezond gaan te eten, want dan gaat het toch maar sloom.
Ook zonder sporten maar met gezond eten kan het hard gaan hoor! Als je wat extra wandeld, de trap neemt ipv de lift dat soort dingen. Het zijn kleine dingen die veel verschil kunnen maken.
Suzanne F.
Geplaatst: 08-11-09 11:36
Nou ja goed, het gaat erom wat je zelf wilt. Volgens sommigen hebben ik ook anorexia achtige trekjes maar dat komt omdat ik mijn lichaam goed ken. Ik neem echt weleens een hamburger of een milkshake. Dus anorexia heb ik niet. Maar ik eet verder expres heel weinig. Ik weet dat dat crashen is en dat de stofwisseling plat gaat etc... Maar ik heb een tijd een gezond eetpatroon gehad en daar kwam ik van aan. Zwaarder als dat ik wil zijn. De enige optie voor mij is weinig eten en daar kan ik mee leven. Ik slik multivitamines en heb het ervoor over om slank te zijn/worden.
Hihi, vandaag zooooo slecht bezig. Had van morgen echt gene honger, dus zou op uni lunchen, maar wat ik op uni moest doen ging nie door, dus meteen naar stal, daar lang blijven hangen, dus ook nie gegeten, dus nu eindelijk wat eten... En nieteens echt honger :S Heel slecht...
Maar wel onder de 90, man ik benz ooo blij:D
Hanneke84
Geplaatst: 09-11-09 18:36
Airborn, gefeliciteerd! Nu pas eten ik was al 3x neergevallen denk ik.
Hier is nu 4 kilo af Deze week 2 volkoren producten en 2 fruit toevoegen elke dag. Vanmiddag hard volkoren bolletje en dan merk je toch snel wat dat met je bloedsuikerspiegel doet, uurtje later had ik alweer trek. Gelukkig hadden we nog druiven liggen.