Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:18

Jiheee met mijn gewicht gaat het de goede kant uit! Ik zit op de helft (sinds januari haha maar goed)

Alleen een heel klein beetje jammer dat ik over een kleine 2 weken op vakantie ga naar Turkije, all inclusive :9

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:59

MamaMiesje: Ik hoop voor je dat het snel raak is.. :(:)

VonDutch: Sterkte bij de crematie vanmiddag. Altijd naar, bah!

Daniella74: Wat balen dat je vriendinnen het niet opmerken, maar als je zo door blijft gaan dan kan kan dat nooit lang meer duren! :)

PardoesJessi: Joepie, op de helft!! *\o/*
Wat een heerlijk vooruitzicht, lekker naar Turkije! 8-) Daar zullen ze vast ook wel gezonde dingen hebben toch?! :)

Vanmorgen ben ik weer op de weegschaal gaan staan en ben weer afgevallen!! :))
Ik weeg nu 64.8 t.o.v. 65.2 afgelopen donderdag, ondanks m'n schandalige actie van zondag.
Hardlopen gisteravond ging weer super, heb nu 13 minuten achter elkaar kunnen rennen. :)
Eens kijken of ik aan het eind van de week het rondje in een keer kan rennen, en daarna het rondje maar eens groter maken.

Mijn eetschema voor vandaag:
O: Magere yoghurt met cruesli en een beschuitje met muisjes
T: Snack-a-Jack
L: 3 cracottes met light jam en een cup-a-soupje tomaat
T: Appel
A: Weet ik nog niet, ligt eraan of vriendje thuis komt vanavond

Als vriendje thuis komt gaan we ook weer hardlopen. :)

MamaMiesje

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:10

Jullie gaan goed, dames!! +:)+

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:14

Loesss schreef:
@ Luffie: Je vergeet je tussendoortje in de ochten (is belangrijk om je stofwisseling op gang te houden!) En je kunt beter geen hagelslag nemen! Dat is eigenlijk zonde! Als je perse zoet wilt neem dan Light Jam! Ook in de avond is rijst met kipkerrie saus geen superkeuze, maar ik snijd ook niet in mijn avondeten hoor!

Het tussendoortje in de ochtend voer ik dan vanaf vandaag in!! En ik verander mijn avondeten niet omdat ik af wil vallen. Ik blijf gewoon normaal avondeten, ook 1 keer in de week patat..... :D . Ik wil tussendoor en 's avonds gewoon niet meer snoepen en vreten!

Mijn schema voor vandaag:

O: kellogs met melk
T: liga
L: 3 boterhammen met kipfilet
T: appel
D: pizza
T: misschien wat japanse mix of een peer.

Is cup a soup trouwens erg vet?? Dat vind ik nl erg lekker om bij de lunch te nuttigen!

@mammamiesje: heel veel succes, ik zal ook voor je duimen morgen!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:19

vandaag ga ik niet rennen, ik mag vanavond gelukkig lekker paardrijden :) Heb net lekkere fruitdrankjes met melk gemaakt jamjam :P
strax de pony's even buiten laten rennen en dan weer verder rusten....
ik heb trouwens nog een vraagje: ben nu zo gezond als mogelijk aan het eten op rood, maar ik lust eigenlijk niet zo veel vleessoorten:S Maar nu hebben we hier thuis zalm voor op brood.... denken jullie dat dit heel erg vet is, of maakt 1 plakje niet zo heel veel uit??... ik vind vis namelijk wel erg lekker.
Ik eet trouwens voor de rest op brood meestal jong belegen kaas. ik vind 20+ of 30 + kaas niet lekker ( werk op kaasafdeling dus al vanalles geprobeerd)

@MamaMiesje: ik hoop voor jou dat het nu dan eindelijk snel raak is... zal duimen voor je
@ pardoesJessi: het is echt te erg he all-in vakanties:P ik moet zelf altijd uitkijken bij zo'n oosterse landen dat ik niet te veel gebakjes enz. ga eten:P. Ik eet dan meestal lekker veel fruit

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:22

Plakje zalm mag best hoor.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:48

Zalm is wel vet, maar wel 'goed' vet :j

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:57

En zo lang je geen halve orka wegwerkt iedere dag kan het weinig kwaad op de weegschaal.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:02

Goed bezig dames!

PJ, gewoon lekker gaan all-inclusiven en na terugkomst weer de lijn oppakken.
Ik wil zelf niet moeilijk doen in de vakantie...maar lekker wijnen op een zonnig terras :9

Luffie, cup-a-soup is best goed, als je maar een heldere variant neemt.

Hermlein, je kan ook jam, honing of appelstroop op je brood smeren. Dat is ook niet vet.

Ik heb nu geen sociale verplichtingen meer tot aan pasen, dus tegen die tijd wil ik weer in mijn rijlaarzen kunnen :D Ik schat dat dat nog 2 kg. te gaan is.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:06

Bedankt voor je reactie Kebie! Dan ga ik zo maar voor de kippensoep!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:13

Joehoe!

Zooo ook bij mij na het slechte weekend er toch weer 300 gram af. Niet veel, maar aangezien de rode vlag uithangt ben ik toch erg tevreden! Liever langzaam en permanent, dan snel crashen en jojo! Zit nu op 62! Nog 2 kilo te gaan voor eerste streefgewicht :)!

@ Luffie: ik eet ook gewoon normaal avondeten mee, ik let alleen wel op dat het niet té vet word. En ook ikke eet 1 keer in de week meestal heerlijk patat of iets anders! Lekkere smokkelmaaltijd!

Bluuh ik heb geen brood in huis, dus zo snel boodschappen doen en daarna sporten!

Eetplannetje vandaag wordt beetje raar, te lang in bed gelegen!
Brunchachtig: 4 crackers, 1 met swspread, 3 met smeerkaas 20+
T: sultanakoek
Late lunch: 2 boterhammen kip
A: Soep en broodje gegrilde kip
T: Peer

Cup a soup is weinig calos en lekker zout, dus mag best soms!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:14

Ik vind het trouwens voor de akantie ook erg belangrijk om te genieten hoor! Ik probeer dan wel beetje op te letten en niet de hele dag te vreten, maar wel lekker genieten!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:15

Ik duim voor je MamaMiesje!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:21

Loesss schreef:
Joehoe!

Zooo ook bij mij na het slechte weekend er toch weer 300 gram af. Niet veel, maar aangezien de rode vlag uithangt ben ik toch erg tevreden! Liever langzaam en permanent, dan snel crashen en jojo! Zit nu op 62! Nog 2 kilo te gaan voor eerste streefgewicht :)!

@ Luffie: ik eet ook gewoon normaal avondeten mee, ik let alleen wel op dat het niet té vet word. En ook ikke eet 1 keer in de week meestal heerlijk patat of iets anders! Lekkere smokkelmaaltijd!

Bluuh ik heb geen brood in huis, dus zo snel boodschappen doen en daarna sporten!

Eetplannetje vandaag wordt beetje raar, te lang in bed gelegen!
Brunchachtig: 4 crackers, 1 met swspread, 3 met smeerkaas 20+
T: sultanakoek
Late lunch: 2 boterhammen kip
A: Soep en broodje gegrilde kip
T: Peer

Cup a soup is weinig calos en lekker zout, dus mag best soms!

_O-
Die rode vlag hing bij mij vorige week uit, wat een drama is dat soms! |( Ik voel me dan af en toe net een opgeblazen ballon, echt niet leuk! Maar ja, die week gaat gelukkig ook weer voorbij.... ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:31

Mijn eten voor vandaag:

O: goede start brood met klein beetje boter (echt weinig. Hou niet zo van boter) en chocovlokken
T: -
L: goede start brood met ontbijtspek 2 plakjes.
T: 1 kinderbueno :o
A: ik denk wraps met gehakt, maïs, paprika en pesto.
T: fruit, een appel of wat druifjes ofzo. Moet nog kopen.

Niet al te gezond, maar ik ben allang blij dat die zak chips 's avonds en dat pak koek overdag weg zijn. Nu nog volhouden, ook in de weekenden (dat zijn de lastigste tijden).

En! Ik ben afgestapt van de oploslimo en thee met suiker. Zit sinds gisteren lekker aan 't water. Nu nog leren thee zonder suiker te drinken.. (Ik zat eerst altijd op 3 klontjes :o Toen op 2. En nu probeer ik naar 0 te gaan.)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:43

mijn schema voor vandaag
O: dubbele boterham met slankie smeerkaas met grote kom thee
T: broodkapje met kopje thee en 2 glazen water
M: broodje met emmetaler kaas met pot thee
A: macaroni met witlof, cashewnoten,ham,knoflook,peper en veldsla met pot thee

maak het verders aan voor mijn vriend met geraspte kaas spekjes en creme freshe
met dressing over de sla

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:08

pff weet niet wat het is maar gaat eigenlijk al een hele poos niet zo lekker...

Gister wel een uur vertraging met de trein en eerst een bagel roomkaas gehaald en daarna een patatje met mayo en sate (hoe erg) en dan nog eigenlijk niet heel erg vol zitten pffff

Hardlopen wil gister en vandaag ook niet door die stomme wind en mijn weekend was ook niet al te beste want in de avonden heb ik veel te veel gedronken en overdag was ik veel te brak en dan zondig ik ook altijd, zo gaat het mij toch nooit lukken???

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:11

Oh ja die formule voor benodigde calos is als volgt:

je gewicht x 24

uitkomst x 1,4

Daar vanaf 500 calos en dan zit je op dat aantal!

Voorbeeld:
62 x 24 = 1488
1488 x 1,4 = 2083
2083 - 500 = 1580 kcal

Om dus op een goede gezonde manier af te vallen en niet te crashen moet ik dus rond de 1600 kcal eten per dag :)! Dan haal je 500 calos af van je ruststofwisseling!

Deze berekening geldt voor de dagen dat je niet sport. Per keer dat je sport mag je er nog 200 kcal per dag bij optellen!

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:16

Wow, dan mag ik 1677 caloriën hebben op een dag! :wow:
Ik vind dat best veel hoor!
Gister heb ik een account op valtaf aangemaakt en daar mijn lijstje ingezet. Ik kwam met moeite aan de 1200, en dan heb ik ook nog gesport.

Vraag me dan wel af wat ik nog meer moet eten om aan die caloriën te komen..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:17

tjemig... dan MOET ik dus op een dag 2692 calos eten... daar kom ik meestal echt niet aan hoor.. of ik moet een vreetbui hebben. Ik ben heel benieuwd of ik daarvan zou afvallen.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:41

Maar dames, loesss correct me if I'm wrong, dit is wel met het wasborddieet, wat dus ook inhoud dat je buikspieroefeningen elke dag moet doen.

Ik ben vandaag goed bezig straks even appel en halve liter water en dan vanavond buffetje, thuis eerst even halve liter water drinken voordat ik er naartoe ga, dan heb ik minder honger.

Ik zou dan ong. 1850 caloriieen moeten eten, ik kom met moeite aan 1400 ofz.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:47

juval schreef:
tjemig... dan MOET ik dus op een dag 2692 calos eten... daar kom ik meestal echt niet aan hoor.. of ik moet een vreetbui hebben. Ik ben heel benieuwd of ik daarvan zou afvallen.

Hier nog zo een.....ik zou dan bijna 2300 calorien moeten eten! :wow:

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:52

Ik zou dan ook 2700 kcal weg mogen werken, terwijl ik net voor de grap mijn dagmenu van WW heb omgerekend en dan kom ik rond de 1500 Kcal uit.
Geen wonder dat het zo goed gaat :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:54

ik zou 1818 calorieën moeten eten. ik heb geen idee of ik daaraan kom.
@kebie: ik lust geen jam en appelstroop alleen met kaas, dus dan kan ik beter alleen maar kaas eten volgens mij....
ik ga vanavond een salade eten
( van de ah --> italiaanse salde met kaas en pijnboompitten etc.) ik lust namelijk geen frieten en dat gaan ze hier vanavond eten:P

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:53

loesss:jij bent echt goed bezig! een stimulans voor mij dat ik door moet gaan want ik wil ook naar dat streefgewicht! bedankt voor de formule! hieruit blijkt dus wel dat je gewoon goed moet eten, maar wel verantwoord! ;)
ben toch wel een beetje trots op mezelf, vanochtend op de fiets naar de stad geweest met deze harde wind!! is toch 30 min. heen en 40 min. terug, ben nl meteen op de fiets naar paardje gegaan. dan vanavond 1 uur voetbaltrainen en me goed aan mn schema houden, helemaal goed!
ik heb mezelf beloofd dat als ik op mn streefgewicht zit, ik nieuwe kleren mag kopen bij! heb de catalogus van de h&m al helemaal volgekruisd met wat ik allemaal wil hebben hihi!(en er is nu een actie van 10 % korting op de gehele collectie, zo leuk!!)kan alleen niet kiezen wat ik van het aangekruisde wil....wil alles......

DK: mooie schema, ik mis alleen een tussendoor in de middag.