Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:49

Wat voor beroep heeft Peter? En hij woont toevallig niet in Friesland? :P

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:23

Pinacolada schreef:
Wat voor beroep heeft Peter? En hij woont toevallig niet in Friesland? :P

peter woont ook in overijssel en werkt in almelo bij kpn mobiel pre-paid...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:01

Hallo allemaal weer!

Pieteritus
, wat balen zo'n aanval als je net onderweg bent! Dan is paardrijden niet echt lekker, gelukkig toch weer opgeknapt.

Lammie, helemaal lekker gemasseerd!

Hier helaas weer minder dan een half hoofd, hele weekend al ... vrijdag toch weer te druk geweest (gewoon met leuke dingen nota bene), en zaterdagochtend was het weer raak. En ik wilde juist graag dit weekend op familiebezoek waar we al heel lang niet zijn geweest, en dan loop ik me daar zo over op te n**ien dat ik niet kan, dat de hoofdpijn alleen maar erger wordt en de imigran ook niet goed werkt, omdat er een deel spanning bij zit .... pffff. ;( Nu wel aan het werk, maar lekker is het niet. Hopelijk knap ik vanmiddag op stal in de buitenlucht wat op.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:27

:(:) voor iedereen die hem nodig heeft
(en evt. een digitaal imigrannetje)

Pieteritus, Rocymax en Simodi slechte timing van de halve hoofden, bah, dan kun je het echt niet gebruiken.

Lammie, jouw Peter kan er nog een bijbaantje van maken. Is hij al langs de KvK geweest voor een starterspakket?

Hier gaat het nog lekker :j .

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:28

Laurabram schreef:
:(:) voor iedereen die hem nodig heeft
(en evt. een digitaal imigrannetje)

Pieteritus, Rocymax en Simodi slechte timing van de halve hoofden, bah, dan kun je het echt niet gebruiken.

Lammie, jouw Peter kan er nog een bijbaantje van maken. Is hij al langs de KvK geweest voor een starterspakket?

Hier gaat het nog lekker :j .

hahaha nee, dat doet ie niet...hij wil het puur als hobby houden...dus nee geen kvk starterspakket...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 14:09

Helaas had ik zaterdag weer een migraine aanval. Gister op 3 ibus wel een dagje uit geweest... Heb gewoon mijn imigrain spuitdingen laten verlopen dus moet maar iets anders gaan aanvragen want blijkbaar durf ik die toch niet goed te gebruiken..

Whaaha annemiek die peter van jou kan inderdaad wellangs de kvk!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:11

eroslover schreef:
Helaas had ik zaterdag weer een migraine aanval. Gister op 3 ibus wel een dagje uit geweest... Heb gewoon mijn imigrain spuitdingen laten verlopen dus moet maar iets anders gaan aanvragen want blijkbaar durf ik die toch niet goed te gebruiken..

Whaaha annemiek die peter van jou kan inderdaad wellangs de kvk!

kan die misschien wel, maar wil hij niet...hij wil het exclusief voor mij houden...

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:13

Sterkte voor de halve hoofdjes hier...

Vandaag weer eentje die blij was. Ik ben hier in Zweden de apotheek binnengelopen op zoek naar Perdolan, maar die bleken ze niet te hebben, en de dame in kwestie kwam dus met enkele alternatieven aanzetten. Ik vertelde haar dat ik soms last van migraine had, en dat ik niet wist of dit sterk genoeg zou zijn hiervoor of niet, en toen toonde ze me de tabletjes Sumatriptan.

Blijkt dat ze hier in Zweden een redelijke selectie aan Sumatriptan hebben die je zonder voorschrift kan krijgen! Er huppelde er eentje vrolijk de apotheek weer uit :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:18

ben nog steeds neit helemaal goed, idd slechte timing, sterkte voor de andere halve of minder dan halve hoofdjes

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:43

@Sneeuwelfje: Bizar zeg! Maar wel makkelijk, even sumatriptannetje halen ;)

@Rocy: Balen dat het nog niet lekker gaat zeg!

Hier vandaag ff een dipje, het zet niet door als migraine, maar het is wel heftiger dan gewone hoofdpijn. Dus heb lekker op de bank liggen slapen vanmiddag (jammer, want had liever andere dingen gedaan op mn vrije middag. Maarja, zijn we inmiddels gewend he, hahah).

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:00

Mag ik me melden? :'(
Waarsch. heb ik ook migraine.

Begon gister enorm vaag:
Eerst hoofdpijn, aan 1 kant. Rond 3 uur ben ik op bed gegaan, en rond 5 uur werd ik wakker, en zag ik met 1 oog enorm wazig. Als of er een vliesje ofzo omheen zat. Maar niks te zien. Ik raakte lichtelijk in paniek, en heb de huisarts gebeld.

Gelukkig kon ik terrecht, en hij denkt aan oog-migraine. Vandaag moest ik aankijken. En na 3 paracetemol, binnen 2 uur, heb ik iets minder hoofdpijn, maar enorme last van mijn been. Eerst werd ie ijskoud, toen heel warm, en vervolgens voelde het als of ie sliep.

Morgen weer naar huisarts, want het zit me niet lekker, en ik vind het ergens wel eng...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:10

EngeltjeS, welkom en :(:) .
Dat slecht zien is wel herkenbaar, een slapend been eigenlijk niet, maar misschien voor anderen hier wel ....?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:12

Oei engeltjes, dat klinkt idd niet erg goed
sneeuwelfje, wat bizar maar toch ook fijn dat je even een sumatriptanetje kan halen in Zweden, hier in Spanje zijn ze echt dol op ibuprofen.
Met mij gaat het wel weer beter gelukkig, misschien had het met het weer te maken, nu regent het erg, maar er heeft aldoor onweer in de lucht gezeten
Joyce,als je dan nu toch weer hoofdpijn of erger dan hoofdpijn hebt is het toch waarschijnlijk iets anders dan vitamine D tekort????

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:51

Naja, dat vitamine D tekort heb ik zowieso en blijkbaar is het mogelijk, dat door het vitamine D tekort, ik ook meer aanvallen heb gekregen. Migraine heb ik zowieso al 8 jaar, dus ik geloof niet dat het ooit nog helemaal over gaat. Maarja, afgelopen jaar heb ik periodes gehad dat ik in 1 maand, maar 10 dagen hoofdpijn vrij ben geweest en dat ik soms 3 migraine aanvallen in een week had. Dus wat dat betreft ben ik nu al heel lang hoofdpijn & aanvalsvrij, al ruim een maand geen medicijnen gebruikt en dat is voor mij echt uitzonderlijk!

Daarbij komt ook nog, dat ik het een half jaar de tijd moest geven met mn pilletjes, om het vitamine D tekort een beetje in te dammen en ik slik pas ruim een maand pilletjes.

Het kan nog steeds allemaal toeval zijn hoor, maar al zouden de aanvallen en de hoofdpijn zo blijven als het nu is, dan mag ik al in mn handjes knijpen!

@Engeltje: Dat slapende been en dat warm/koud klinkt als een zenuwbeknelling, maar dat moet dan ergens vanuit je onderrug komen... Voor zover ik weet heeft dat niets met migraine te maken, aan de andere kant, ik durf het eigenlijk niet meer zo te zeggen, migraine uit zich op zoveel verschillende manieren! Misschien heb jij wel weer een variant die hier in het topic nog niet ter sprake is gekomen! Morgen gewoon naar de huisarts gaan, het is zo vervelend om je bang te voelen over je lichaam...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:27

Bedankt lieve bokkers :) voel me hier nu echt welkom :P

Kom net terug van de HA, en die zei dat ik inderdaad migraine heb, en mijn been, is waarsch. een reactie op de paracetemol.
Heb nu nog een beetje last, maar ach. Ik ga gewoon werken en zie vanavond wel weer hoe ik me voel.

Vinden jullie migraine ook vervelend? En denk je dan ook dat je je niet zo moet aanstellen?
Dat heb ik nu namelijk. Ik denk echt van: Ach, stel je niet zo aan...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:32

EngeltjeS schreef:
Bedankt lieve bokkers :) voel me hier nu echt welkom :P

Kom net terug van de HA, en die zei dat ik inderdaad migraine heb, en mijn been, is waarsch. een reactie op de paracetemol.
Heb nu nog een beetje last, maar ach. Ik ga gewoon werken en zie vanavond wel weer hoe ik me voel.

Vinden jullie migraine ook vervelend? En denk je dan ook dat je je niet zo moet aanstellen?

welkom...dat wazige oog heb ik ook tijdens een aanval...
en dat been heb ik in een periode met heel veel aanvallen wel gehad, net als slapende handen enz. maar ja ik slikte ook zoveel toen dat ik gewoon half stoned was van de medicijnen...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:20

Ik werd al wakker met een vaag oog, het trekt erachter en mn oog jeukt. Na paracetamol is hoofdpijn wel weg, maar erg moe vaag doen hoofd nu. Pff...vandaag mn dag ook niet zo geloof ik :P.

Wat vaag van dat been enzo.nooit van gehoord!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:09

Echt, omdat het zo nieuw is, vind ik alles raar.

De hoofdpijn is niet weg te slikken (paracetemol ;) ) en ik was groot gedeelte van de dag misselijk. Ogen waren normaal (gelukkig!) Maar ik ben er zo mee bezig :P
Wil weten hoe alles werkt, hoe het gaat enzo.

Maar hoe lang hebben jullie het al als ik vragen mag?

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:22

Is bij mij op mn 12e begonnen, maar heb het sinds een jaar ongeveer wekelijks

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:31

Ik heb migraine sinds mn 16e (ben nu 24)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:31

Okee, dat is wel jong nog :oo

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:38

ik heb het ook ongeveer vanaf mijn 16e maar in tussen tijd 3 jaar lang heel heftig ivm stress/burnout.... en dat verdoofde/lamme gevoel in mijn ledematen kwam bij mij denk ik door de grote hoeveelheid pijnstillers...

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:38

Men, als ik dat zo lees dan mag ik van 'geluk' spreken dat het bij mij op mijn 33e begonnen is na de mislukte ruggeprik....

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:29

EngeltjeS schreef:
En denk je dan ook dat je je niet zo moet aanstellen?

Nee, inmiddels denk ik dat niet meer .... maar ik zou willen dat anderen in mijn omgeving dat ook niet zouden denken!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:30

Ik heb het ook al jaaaaren ... het schijnt wel over te kunnen gaan als je in de overgang raakt, maar ja, dat duurt dan weer nog zo lang he! ;)