Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Priscilla__ schreef:@ Marinke; Komt me inderdaad ook bekend voor.. Is niet fijn! Je weet soms niet wat je ermee aan moet..
Heb morgen screening voor PDD-nos met neiging tot ADD bij de psycholoog.. Ben benieuwd.. Weten jullie misschien hoe dat zit met de uitslag etc. Krijg je die meteen of moet je daarop wachten? Misschien dat er iemand is die ook al zoiets heeft gedaan?..
Priscilla__ schreef:Priscilla__ schreef:@ Marinke; Komt me inderdaad ook bekend voor.. Is niet fijn! Je weet soms niet wat je ermee aan moet..
Heb morgen screening voor PDD-nos met neiging tot ADD bij de psycholoog.. Ben benieuwd.. Weten jullie misschien hoe dat zit met de uitslag etc. Krijg je die meteen of moet je daarop wachten? Misschien dat er iemand is die ook al zoiets heeft gedaan?..
Niemand die dit weet?..
tamary schreef:Volledig onderzoek en sluitende diagnose doen ze niet in 1 keer. Valt ook IQ test en heleboel vragenlijsten onder. Duidelijk vermoeden en dus reden om geheel onderzoek te doen kunnen ze wel in 1 gesprek doen, maar die uitslag krijg je pas in een volgend gesprek. (mijn ervaring)
Marjoow schreef:He meiden, we zitten bijna op pagina 100, en ik wil wel weer een nieuw deel maken.
Als iemand ideeën heeft voor iets in de opening, of als iemand iets wilt delen voor in de opening, stuur dit dan even op.
Ook sites zijn onwijs handig!
Ik zal proberen om het dan zo goed mogelijk in elkaar te zetten voor een nieuw deel
moonfish13 schreef:Als je autisme hebt gedraag je je anders als anderen.
Mensen zonder autisme willen soms dat je je gaat aanpassen, maar dat is iets wat je niet kunt en ook niet hoeft. een beschrijving van beeldend kunstenaar Landschip.
Een kapot vijfhoekje
In de wereld van de puntige vierkantjes werd eens een vijfhoekje geboren.
Vijfhoekjes waren jammer genoeg niet gewenst bij de vierkantjes.
De vierkantjes zeiden: ' we breken er wel een hoekje af dan is het ook een vierkantje'.
Dat ging niet zo makkelijk als ze dachten.
Ze timmerden er op los, maar het lukte niet om er een vierkantje van te maken.
Het vijfhoekje was nu flink beschadigd. De puntige vierkantjes waren teleurgesteld over het resultaat. Ze gaven het kapotte vijfhoekje toen maar een grote plank, een houten vierkant met 2 gaten er in.
Het vijfhoekje moest voortaan die plank voor zich uitdragen, om op een vierkant te lijken.
Zo kon hij zich jarenlang door de wereld van de vierkantjes bewegen. Dat vonden de vierkantjes heel aanvaardbaar.
Het vijfhoekje werd doodmoe van altijd met die grote plank zeulen.
Het bleef maar zoeken om ooit een echt vierkantje te worden.
Na lange tijd kwam het uitgeputte vijfhoekje een paar wijze afgeronde vierkantjes tegen.
Die zagen er veel vriendelijker uit dan de puntige vierkantjes.
'Hoe kan ik ooit nog een echt vierkantje worden?' vroeg het vijfhoekje.
'Jij een vierkantje? Maar je bent gewoon een vijfhoekje!' zei één van de afgeronde vierkantjes.
Leg die plank maar even neer.
De andere afgeronde vierkantjes zagen het nu ook. 'Ja! Jij bent gewoon een vijfhoekje! Jij hoeft toch niet te doen alsof je een vierkantje bent! Je hebt alleen maar een hoekje meer als wij, daar is niks mis mee. Wij kennen er nog meer zoals jij, hoor!'
Bij de afgeronde vierkantjes mocht het kapotte vijfhoekje dat zware stuk hout eindelijk weggooien.
Een paar puntige vierkantjes hadden dat van ver gezien en zeiden: 'Oei, nu gaat het heel erg slecht met het vijfhoekje, het lukte altijd zo goed met die plank!'
Maar het vijfhoekje wist wel beter.
hiphopje schreef:mijn broer, mijn vriend
mijn broertje heeft autisme
en weet je wat dat is?
dan ben je net een vlindertje
dat één voelsprietje mist
hij doet alles prima hoor,
voor rekenen heeft hij een 10
en toch heeft hij een handicap
die moeilijk is te zien
contact met and're kinderen
of spelen op het plein
gaat niet zo vlotjes als bij mij
dat schijnt moeilijk te zijn
dat komt dus door dat voelsprietje
hij voelt het niet goed aan
daarom zie ik hem vaak alleen
tegen een muurtje staan
En niemand van de kinderen
wil echt zijn vriendje zijn
Dat vind ik zielig voor mijn broer
want dat doet hem veel pijn
toen heb ik bij mezelf bedacht
Ik word zijn beste vriend
Omdat ik vind dat iedereen
een echte vriend verdiend
moonfish13 schreef:Als je autisme hebt gedraag je je anders als anderen.
Mensen zonder autisme willen soms dat je je gaat aanpassen, maar dat is iets wat je niet kunt en ook niet hoeft. een beschrijving van beeldend kunstenaar Landschip.
Een kapot vijfhoekje
In de wereld van de puntige vierkantjes werd eens een vijfhoekje geboren.
Vijfhoekjes waren jammer genoeg niet gewenst bij de vierkantjes.
De vierkantjes zeiden: ' we breken er wel een hoekje af dan is het ook een vierkantje'.
Dat ging niet zo makkelijk als ze dachten.
Ze timmerden er op los, maar het lukte niet om er een vierkantje van te maken.
Het vijfhoekje was nu flink beschadigd. De puntige vierkantjes waren teleurgesteld over het resultaat. Ze gaven het kapotte vijfhoekje toen maar een grote plank, een houten vierkant met 2 gaten er in.
Het vijfhoekje moest voortaan die plank voor zich uitdragen, om op een vierkant te lijken.
Zo kon hij zich jarenlang door de wereld van de vierkantjes bewegen. Dat vonden de vierkantjes heel aanvaardbaar.
Het vijfhoekje werd doodmoe van altijd met die grote plank zeulen.
Het bleef maar zoeken om ooit een echt vierkantje te worden.
Na lange tijd kwam het uitgeputte vijfhoekje een paar wijze afgeronde vierkantjes tegen.
Die zagen er veel vriendelijker uit dan de puntige vierkantjes.
'Hoe kan ik ooit nog een echt vierkantje worden?' vroeg het vijfhoekje.
'Jij een vierkantje? Maar je bent gewoon een vijfhoekje!' zei één van de afgeronde vierkantjes.
Leg die plank maar even neer.
De andere afgeronde vierkantjes zagen het nu ook. 'Ja! Jij bent gewoon een vijfhoekje! Jij hoeft toch niet te doen alsof je een vierkantje bent! Je hebt alleen maar een hoekje meer als wij, daar is niks mis mee. Wij kennen er nog meer zoals jij, hoor!'
Bij de afgeronde vierkantjes mocht het kapotte vijfhoekje dat zware stuk hout eindelijk weggooien.
Een paar puntige vierkantjes hadden dat van ver gezien en zeiden: 'Oei, nu gaat het heel erg slecht met het vijfhoekje, het lukte altijd zo goed met die plank!'
Maar het vijfhoekje wist wel beter.
hiphopje schreef:mijn broer, mijn vriend
mijn broertje heeft autisme
en weet je wat dat is?
dan ben je net een vlindertje
dat één voelsprietje mist
hij doet alles prima hoor,
voor rekenen heeft hij een 10
en toch heeft hij een handicap
die moeilijk is te zien
contact met and're kinderen
of spelen op het plein