Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:21

raar dat ze dat achter je rug om doen indd.
Maar ja met zo'n onderzoek weet je wel wat er aan de hand is en kun je er wellicht iets aan doen, dat zou dan wel fijn zijn toch?

Iedereen een gezond 2011 toegewenst, nu mag ik van mezelf nog zondigen :)
Maar in het nieuwe jaar ga ik weer verder met koolhydraatarm eten, moet zeggen dat mn suikers dan makkelijker binnen de perken te houden zijn!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:22

Fijn dat ik niet de enige ben die er dan zo over denkt !
Dat zou best kunnen dat het dezelfde is hoor, grappig! Oh okee, wat is de wereld toch klein dan! Ik werk inderdaad bij Johan, leuk joh!

Ja ik hoop dat er iets uit gaat komen!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:27

jeetje britt wat een poedersuiker actie van je ouders zeg!
ik ben best blij dat mijn ouders me er vrij in laten, tja het gaat niet altijd even goed maar ooit moet je het ook allemaal zelf doen en dan heb je ook niet meer je ouders die er om gaan denken. Het moet uit je zelf komen en niet omdat je zowat gedwongen wordt.

ik ga zondag een weekje naar Oostenrijk skieen met school dus ben benieuwd hoe mijn bloedsuiker het doet :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:02

nou meid bekijk t zo; ze willent beste voor jou, en schijnbaar sta je r niet zo voor open, daar kan je nu misschien niet zo'n hinder van hebben, maar op latere leeftijd wel, ik heb altijd netjes ja en amen gezegd tegen allles wat me werd voorgelegd ed, maar hield me r nooit aan, nu heb ik daar wel s spijt van

je hebt maar 1 lichaam en 1 kans om t goed te blijven doen, meerdere kansen om t te verknallen maar die rekening krijg je pas achteraf

zo,n sensor valt wel mee hoor

ik kruip nu nog even lekekr mijn bedje in, iedereen veel plezier vannacht en tot volgend jaar xx

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:56

Ik wil iedereen vanuit hier ook een goed en gezond 2011 toewensen, hopen op een goed jaar met mooie suikers! Veel plezier vanavond! :D

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:30

ik wil iedereen alvast een knallend en een spetterend 2011 met goeie suikers uiteraard.! het oude jaar sluit ik af met een hypo van 1,3. hopelijk het nieuwe jaar met een normale suikers!

hebben jullie trouwens al gelezen over de stamceltherapie bij diabetespatienten?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:55

happy new year allemaal, ja tijdje terug maar ik vind dal die onderzoeken ed nog te ver van mijn bed af, al lijkt een alvleeskliertransplantatie me wel wat

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:20

Nee ik heb nog niets gelezen over die stamceltherapie.
Iedereen nog een gezond en gelukkig 2011

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:15

@t Carolinef het grootste nadeel van een alvleesklier transplantatie is toch dat je weer opnieuw diabetes kan krijgen, ook al ben je er even vanaf?dat heeft mijn internist mij verteld. als diabetes in de familie zit, dus erfelijk is, is de kans groot dat als je een alvleeskliertransplantatie laat doen de diabetes terugkeert. kan een aantal jaren duren maar het kan terugkeren.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:30

ik heb onlangs in ik meen n nr van diabete& leven een verhaal gelezen over een man van ik meen 36 die dat had ondergaan, herstel duurt wel n jaar en hij was nog erg moe, maar genoot erg van het niet hoeven spuiten ed, ok heeft wel medicijnen nodig tegen afstoten maar ik zou de stap ook maken denk ik als ik ind e positie zou staan

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:07

Een vriendin van me heeft een gecombineerde nier-alvleeskliertransplantie ondergaan. Zij had geen keus: de nier was zo slecht dat ze aan dialyse toe was. En zonder nieuwe alvleesklier zou een nieuwe nier ook weinig kans hebben in de toekomst, de nierproblemen waren een direct gevolg van de diabetes.

Ze heeft dik twee jaar op de transplantatielijst gestaan, heel zwaar, ze mocht niet verder dan twee uur van huis vandaan bijvoorbeeld. Dat lijkt ver, maar niet als je in Maastricht woont en de rest van Nederland dus wel kan vergeten. Je leeft ook twee jaar lang in de wetenschap dat je elk moment opgeroepen kan worden voor een hele zware operatie

Uiteindelijk is alles wel goed gekomen, ze heeft 11 weken in het ziekenhuis gelegen met complicaties, maar is nu twee jaar verder en het gaat prima met haar. Wel moet je na zo'n operatie allerlei medicijnen slikken tegen afstoting, heb je een behoorlijk dieet en een veel grotere kans op kwaardaardige tumoren. Onderschat dat soort dingen dus niet!

Ze is dit jaar 40 geworden en ze heeft nooit gedacht dat ze het zou halen, maar dankzij de nieuwe organen is ze er nog!

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:49

Maar een donor orgaan gaat toch ook maar een jaar of 10-15 mee?
+ alle afstotingsmedicijnen. Ik geloof dat ik dan toch liever blijf spuiten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:43

Ja, een donororgaan is zeker niet zaligmakend. Maar als je zoáls mijn vriendin geen keus hebt, grijp je wel alles aan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:11

Valeria schreef:
@t suikermeisje wat voor meter heb je? ik kan namelijk mijn bloedsuikers uitlezen op de pc erg makkelijk! ik had nl een hekel aan het eeuwig opschrijven van de suikers in het boekje! heb overigens een nieuwe meter gekregen deze week een heel klein ding de freestyle lite.

ohja iedereen een goed 2011 toegewenst!

ik heb de one touch ultra easy, wel een heel fijn ding en mensen denken dat het een mp3 spelen is xD

ik heb al heleboel meters gehad (verschillende) heb nu mijn 10e meter ofzo en heb nu 5 verschillende gehad, en toch vind ik deze het fijnst :)

x_tico: jammer dat je ouders dat zo voor je regelen, ze wilden bij mij ook een sensor plaatsen in het begin maar ik wilde het echt niet en toen stond mijn moeder ook wel achter mijn keuze (ik was net een maand uit het ziekenhuis, kon nog niet naar school, maar tussen de middag werd ik heel moe en moest ik even een uur slapen, heel raar en dat wilden ze onderzoeken...)
leuke beestjes rijdt je btw :o

als ik geen keus heb voor transplantatie okee, maar al die dingen eromheen zou ik niet graag uit mezelf willen hoor, dan maar spuiten zo'n ramp vind ik het nou ook weer niet.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:58

Hier weer een update van mij.

Inmiddels ben ik met mijn voet uit het gips maar omdat ik dus drie maanden met een gebroken voet hebt gelopen zit er nu mega veel botweefsel omheen waar ik last van heb .. :( dus het krijgt nog een staartje..

Ben net terug van de dvpk en zij gaat proberen dat ik mijn cozmo pomp ga inruilen voor een ander pomp ik zie dat wizard gebeuren niet zitten helmaal na de horrorverhalen van hier ;) ( krijg te horen dat de mensen die er slechte ervaringen mee hebben er dan helemaal niet achter stonden ..ja hoor dat kan je zo weten :roll: )en gelukkig gaan we er dus niet mee door _/-\o_ ..ik heb mijn zinnen gezet op de pomp van farmadomo de dana pomp .

Ik hoop zo dat ze er mee akkoord gaan.. :):)

Nog even afwachten dus !

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:36

nou goed van je dat ej t toch aankaart, ik duim voor je mee

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:23

Ik gebruik de bolus wizard al jaren zonder problemen hoor. Je moet twee dingen in orde hebben. Koolhydraten tellen en uitvinden wat je insuline-koolhydratenverhouding is. En die boluswizard zit ook op de Dana-pomp.

Ben benieuwd naar die pomp trouwens, in de folder ziet de pomp met de mogelijkheden er erg goed uit!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 09:49

Ik zal eerlijk bekennen dat ik (met de Cozmo) nog nooit gebruikt gemaakt heb van de bolus wizard. Misschien dat ik er toch eens voor ga zitten, klinkt wel interessant allemaal :o

Gisteren heb ik mijn zorgverzekering gebeld (Zilveren Kruis/Achmea) en ik heb pas over anderhalf jaar recht op een nieuwe pomp...... |( Ik dacht dit jaar.......maar zij houden een looptijd van 6 jaar aan voor die Cozmo's...Opzich niet zo erg, ben best tevreden, maar ben ook wel erg geintresseerd in dat omnipad systeem. 8-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:42

Amulet, je zou het eens via je dvk moeten vragen. Ik weet dat in elk geval Roche en Medtronic vorig jaar álle Cozmogebruikers een pomp van hun merk aanboden, ongeacht hoe lang je nog met je Cozmo moest doen. Gewoon een kwestie van proberen die klanten aan zich te binden.

Hoe ze het me de verzekeraars oplosten weet ik niet, ik was toevallig toch begin 2010 aan een nieuwe pomp toe. CZ hanteerde overigens vier jaar destijds.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:27

bij mij zou ik na 4 jaar ook een nieuwe pomp kunnen krijgen
maar met mijn suikers gaat het wel weer beter, zit nu alleen steeds weer te laag terwijl ik niets anders eet of spuit oid, heel vreemd, maar alles beter dan steeds te hoog :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:39

MoniqueT schreef:
@ Kentaro: Frederike heeft na de glasvochtoperaties (beide ogen) nog een staaroperatie gehad, maar is nu al een aantal jaren helemaal vrij van laseren, operaties of wat dan ook op ooggebied. Zelfs haar zwangerschap heeft geen problemen opgeleverd.

Dank je!!!
Weet jij misschien of ze veel last van de operatie heeft gehad en of je nog even 'uit de running' bent, of zeg maar de volgende dag weer kunt gaan werken??

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:12

dat lijkt me toch niet dat je een dag later weer aan d eslag kunt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:59

Ik weet écht niet wat ik me erbij voor moet stellen..... (als je het de oogarts vraagt, kun je wel merken dat het voor hem dagelijkse kost is................)
Van het laseren had ik zo goed als geen last, alleen wel erg slecht zicht met computeren :P :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:20

Volgens mij mag je na zo'n glasvochtoperatie een aantal dingen niet, zoals bukken, tillen en dergelijke. Ik wil je haar mailadres wel per pb sturen als je dat soort vragen wilt stellen?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:12

ff wat anders maar we moeten bijna het volgende topic openen ! zie dat we de 100 gaan halen !