Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:26

@nani: bij mij was er ook een blokje los.. die is na 3 weken vastgezet met een elastiek zodat de draad er niet uit hoefde.. Hij zit nu ook muurvast.. Gaan ze vast ook bij jou doen ;)

@eline: spannend, komt steeds dichterbij! :)

@CassieUltra, Fijn dat het meeviel met het trekken van de kies..

@Manieki: jammer dat het langer duurt, maar dan heb je wel het mooiste resultaat! Ik hoop ook dat de stand goed is en je door mag naar de KC.
~~~~
Ik ben ook heel blij met het resultaat :D Vergeet wel steeds de elastiekjes in te doen, en ben er al een paar kwijt.. Heb ook niet meer genoeg om ze tot de volgende ortho-afspraak te gebruiken, maar kom een heel eind. Bij mij gaan ze al een spalkje achter mijn ondertanden plaatsen, heeft iemand dat ook gehad? vind het een beetje raar want de beugel zit er nog gewoon in..

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:55

@Nani,

Ik heb nou wel aardig wat auwie, de zwelling valt wel mee je ziet het wel een klein beetje
En de hechting is dus een beetje te lang en zit heel dicht bij me slotje.
Ben dus bang dat alsk te hard poets en 'k kijk niet uit die hechting aan me tandenborstel blijft hangen :')
Het is nu wel te doen gelukkig

Ik merk ook dat 'k sins een week dat alsk wakker word ik onwijze pijn aan de zijkant van me tong dat'k er snags op gebeten heb ...
Herkent iemand dit ????

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:28

Die hechting komt echt niet er uit met tandenpoetsen hoor ;) Ik moest ze van de verpleging eruit poetsen, maar dat lukte dus mooi niet :+ Heb ze er uiteindelijk uit gekregen door ze door te knippen en eruit te trekken.

Daar hoef je dus niet bang voor te zijn :)

Tongbijten herken ik niet, maar het kan bij mij per dag verschillen hoe de stand van mijn kaak staat en ik op mijn wang/lip bijt snachts, zal bij jou misschien ook zo zijn?

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:34

Iehg! Eruit trekken? Doet dat geen zeer ???
Bij mij hebben ze echt heel wat gehecht, meer dan vorige keer merkte ik..
Ik weet nog van de vorige x dat me hechting loskwam en ik die hechting op me tong had dat 'k helemaal duizelig werd hahaha :')

Dat tongbijten 'k denk ook dat et door de stand van me kaken/tanden komt, heb er wel echt last van met eten vooral pff..
Me moeder dacht dat et kwam als 'k te druk had in me droom dat misschien gebeurde, dan droom ik al best een tijdje druk haha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:57

Toen ze t in t ziekenhuis eruit wilden halen, toen deed t zeer ja :P Heb ze ook maar vriendelijk verzocht (maw rot op) om te stoppen.

Ik klem heel erg met mn kaken op elkaar en bijt soms op mn wang/lip, maar als ik 'savonds bewust ga slapen, als in, bewust mn kaken ontspan en denk dat ik voorzichtig moet slapen zeg maar, dan gaat het meestal wel iets beter.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:25

Haha ja lijkt me erg zeer doen inderdaad, ik durf er echt niet aan te zitten haha :')
Maar doen ze dat niet onder verdoving dan? Want lijkt me wel dat je t weer "open" kan trekken?

Ik ga ook maar eens proberen om voorzichtig te slapen,
Maar ik merk ook als ik me kiezen bijt dat alles weg heel vaag staat rechts zit er ruimte en links dus niet en et lijkt alSof me kiezen naar binnen staan miss dat het daarom toch telkens me tong er tussen komt in me slaap!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:40

Het is stilletjes hier!

Hoe gaat het met iedereen? Herstel enzo? :)

Mijn wond geneest goed, doet nog wel wat zeer en 'k word misselijk van de hechtingen haha!
Het viel me mee dat'k geen echte zwelling had, vorige keer had 'k een bol wangetje :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:44

Dat is fijn CassieUltra, ik was net een watermeloen hahaha!!!
Zijn de hechtingen te lang dan dat je er misselijk van wordt?

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:09

@ Cassie Ultra, fijn dat je bijna geen last had van zwelling:)! Hoe kan t dan dat je misselijk wordt van de hechtingen?

Bij mij zijn de hechtingen van de getrokken verstandskiezen boven eruit gegaan.. De hechtingen van de operatie zelf zitten er nog, in mijn wangen en langs de buitenkant van de rij kiezen.. Ik heb er gelukkig niet zoveel last van! Maar zonder hechtingen is prettiger natuurlijk.. Verder gaat alles zijn gangetje, van de zwelling is niet heel veel meer te zien.. Afgezien van een blauw gedeelte onder mijn kin en naar de keel. Wel heb ik sinds eergister enorme last van een kies, diegene waar de band omheen zit waar vervolgens het elastiek aan zit bevestigd.. Echt auww.. met name 's nachts want dan moet ik dubbele elastieken dragen, overdag gelukkig enkele. Ik hoop dat die pijn snel weggaat. Wat betreft het gevoel in mijn tong,lip en kin, ik heb t idee dat het heeeel langzaamaan iets beter wordt. Tintelingen zijn nog steeds volop aanwezig in de lip en kin en in mijn tong nog het branderige gevoel. Volgens ortho en kaakchirurg een goed teken dus ik hou nog hoop.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:33

Het gaat met jou ook de goede kant op nani! Geduld houden, niet te snel willen! ;) Hoe gaat het met eten?

Hier gaat alles nog steeds goed, heb na de operatie ook geen last meer gehad van die ene kies die ontstoken was. Gapen doet wel zeer..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:35

Goede berichten hoor!!
Nani is zeker goed dat je weer wat leven in je tond e.d. krijgt, gaat helemaal goedkomen!

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:01

@ Enniee, jaa ik weet het haha.. Ik ben niet zo geduldig van aard, vooral niet als het om dit soort dingen gaat. Ik probeer het wel hoor :)! Eten gaat ook n stuk beter.. Dingen als stamppot, of ovenschotels kan ik prima eten. Dus gelukkig niet alleen van die zoete toetjes enzo! Bij mij deed gapen eerst ook zeer, vooral in mijn keel.. Maar nu niet meer gelukkig. Niezen was eerst helemaal n drama! Gelukkig dat alles bij jou ook goed gaat.. De 6 weken zijn bijna voorbij ofniet?

@ Chanicha, jaa daar hou ik mezelf ook maar aan vast :) Hoe gaat t met jou met de implantaten?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:10

Jaa die zijn bijna voorbij. Bedoel je de 6 weken van niet kauwen? Ik kauw al weer een hele tijd :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:40

Gaat goed hoor nani, eind januari wordt de implantaat die eruit is gehaald weer teruggeplaatst en dan moet ik weer 4 maanden wachten totdat ze op kunnen bouwen.

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:10

@ Enniee, na hoeveel weken kauwde jij weer dan? De chirurg heeft echt expliciet tegen mij gezegd dat t 6 weken niet mocht.. Ik zou nu niet eens kunnen kauwen, al zou ik t willen, mn kiezen raken elkaar namelijk niet eens haha :P

@ Chanicha, fijn dat t nu goed gaat.. Eind januari gaan ze dus weer verder!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:14

Mag ik me misschien ook melden?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:30

nani87 schreef:
@ Enniee, na hoeveel weken kauwde jij weer dan? De chirurg heeft echt expliciet tegen mij gezegd dat t 6 weken niet mocht.. Ik zou nu niet eens kunnen kauwen, al zou ik t willen, mn kiezen raken elkaar namelijk niet eens haha :P

@ Chanicha, fijn dat t nu goed gaat.. Eind januari gaan ze dus weer verder!

met 3 weken kauwde ik weer pannekoeken, brood.. alle zachte dingen.. Later kon ik ook al snel vegaburger, chips, pizza etc. kauwen.. Hij zei ook, zodra je weer kan kauwen mag het, maar je zult zien dat je weinig kracht heb.. Maar ik heb gewoon voldoende kracht ik mijn kaken om te kauwen, dus kauw ik er lekker op los! :)

Mijn kiezen raken elkaar ook gewoon, niet zoals het hoort, dat voel ik wel.. Maar met kauwen is het geen probleem. Heb ook nog een hele lading van die nutricia drankjes liggen, die heb ik maar 3 weken ofzo gehad..

@Chanicha, mooi dat het goed gaat met je!!
Laatst bijgewerkt door enniee op 19-12-12 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:31

SienenIvo schreef:
Mag ik me misschien ook melden?

Tuurlijk, misschien kun je wat vertellen over je operatie die je gehad hebt/gaat krijgen.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:39

Ik krijg een kaakoperatie omdat mijn voortanden of ja het bovenste deel te ver naar voren staat.Ik krijg al mijn vingers er tussen. Ik heb al een beugel gehad aan mijn onderkaak.Die stond zo in verbinding met mijn rechtse en linkse kiezen en dan langs mijn hoektanden naar mijn voortanden (onderaan wel) en dan langs de linkse kant hoektanden en dan naar mijn linkse kies. Ik denk dat jullie het wel niet gaan snappen,maar ik weet niet hoe ik het eigenlijk moet uitleggen! :D

Sorry!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:56

Ik zie in je profiel dat je 13 jaar bent? Je kaak is dus nog niet uitgegroeid, mag je dan wel geopeerd worden of over 5 jaar pas?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:00

Ik word zoals de ortho zei rond mijn 15 geopereerd.

Dat hoop ik eigenlijk wel! Ze mogen me zelfs morgen wel opereren!

Want wat word ik gepest..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:32

SienenIvo mijn dochter had dat ook maar die is er helemaal vanaf gekomen met een slotjesbeugel toendertijd.
Ze heeft een paar kiezen laten trekken en met negen maanden, jaja, kon de beugel er al uit en ze staan nu nog kaarsrecht!
Zij werd ook gepest op school door een dikkig jongetje met rood haar én sproeten, hij noemde haar hazentand, ik ben naar zijn vader gegaan en die nam het eerst niet zo serieus met zijn, ach ze pesten toch allemaal!
Ik heb toen alleen maar gevraagd wat hij ervan zou vinden als zijn zoon voor big uitgescholden zou worden en toen zag je hem nadenken!
Je hebt altijd van die popie jopies op een school maar als ze je over een paar jaar zien staan ze raar te kijken!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:23

Ik werd op het lager gepest,middelbaar en na volgend jaar moet ik naar een andere school met allemaal oudere dus ik ben bang dat ik daar ook gepest word...

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:44

Tegen mij werd er inderdaad ook wel eens wat geroepen.. Daar trek ik me niks van aan.. De pesters zelf zijn zo onzeker, dat ze anderen gaan pesten om erbij te horen.. Niks van aan trekken! ;)

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 02:27

Heeyhey!

Sorry voor mn late berichtje, internet lag der uit, en mn mobiel is kapot dus kon even niet meer reageren!

ik werd waars. gewoon misselijk met het idee dat er een touw iets geval in mn mond zit haha.

intussen is het hier veranderd, ik kreeg gisteravond ineens zo'n hellse pijn in mn kaak, waar mn kies getrokken was, ik kreeg het onwijs warm en het wondje leek wel zo'n bonkend gevoel alsof je hartslag erin zat.
ik gauw naar bed gegaan ibuprofen genomen en vanmorgen vroeg geprobeerd om de tandarts of kaakchirurg te bellen, maar ze waren dicht.
helaas...
ik heb inmiddels gekeken of het misschien aan mn hechting lag, dus ik voelde met me vinger, maar het was dus aan de zijkant en nog iets verder dan me wond.
Het rare is is dat daar een bultje zit, wat ontzettend hard is en pijn doen, ik ben bang dat het een botsplinter is, ik durf het niet te zeggen maar je weet het nooit.
super vervelend het doet ook echt wel zeer als ik wat eet dus nou met deze dagen maar aan de andere kant kauwen..
als het morgen nog zo erg is maar even het ziekenhuis bellen daar zal ook vast wel een kaakchirurg ronddwarrelen!