[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zeanine

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:16

wendy_x schreef:
uit belangstelling:
vanwaar een spiraaltje?
dat doet toch hartstikke zeer met inbrengen?
en wat als je kinderen wil? dan moet die er weer uit?autch?

groetjes ! Lachen

Nou omdat een spiraaltje veel minder hormonen bevat dan de pil. Bovendien hoef je er 5 jaar lang niet naar om te kijken. Het plaatsen is misschien een beetje vervelend, maar is mij heeeeel erg meegevallen en het uithalen stelt helemaal niks voor geloof ik. Voordeel van het hormoonspiraaltje(mirena) is dat je het er op elk gewenst moment uit kunt laten halen(dus als je kinderen wilt ook eerder dan 5 jaar) en je dan direct weer vruchtbaar bent.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:41

Zeanione, is dat zeker bij de mirena?
Mijn huisarts zei namelijk dat als ik een spiraaltje wilde, ik daar wel heel heel goed over na moest denken.
Namelijk omdat ik na het uithalen nog 2 jaar onvruchtbaar zou kunnen zijn.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:45

Marchador schreef:
Mijn huisarts zei namelijk dat als ik een spiraaltje wilde, ik daar wel heel heel goed over na moest denken.

Uhu Ja ... is mij ook verteld.
(wat zou er anders het nadeel ook van zijn he, zou gek zijn als ik het niet zou doen dan Clown )

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:57

Saffier schreef:
Jah.... Daarom ben ik ook zo bang helemaal wat dikker te worden.. En dat wil ik niet.....
Maar ik heb sinds kort in eens last van wat puistjes, en die leeftijd heb ik toch echt al wel gehad... Vandaar..

@ Faelivrin: Slechte ervaring met oestrogeen en je huid?

ik heb hetzelfde als jou..
daarom gaik aan de diana pil 35 en maak maandag een afspraak bij de dokter voor deze pil Lachen hoor van veelmensen dat hun huid rustig is geworden doordeze pil enbijna geen pukkels meer enz.. je kan wel dikker wordenvandeze pil maar dat hoeft niet..ik zelf wil niet dikker owrden maar ach.. ik train dat er dan welweer af..als mn puisten maar weg gaan Lachen!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:23

Ik had de Diane pil ook tegen mijn puistjes (12 jaar geleden hihihi) en het hielp heel erg goed! Ben nu gestopt en heb nu weer zo nu en dan puistjes helaas...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:37

Ik werk nu in de gehandicapte zorg, en een van de bewoners slikt de pil. Echter heeft ze gelijk door dat je haar de pil geeft en spuugd hem dan weer uit.

Nu zitten we te denken aan de prik pil, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? hoe zit het met menstruatie word die minder/korter?

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:25

ik heb een vraagje.
Ben er net weer van Tunesië en heb mijn vakantieliefde moeten achterlaten Ach gut.
Heb het wel verschillende keren met hem gedaan maar niet veilig. (weet ik, niet slim Knipoog ).
Heb het er met mijn moeder over gehad, en die vindt dat ik de morning after pil moet slikken.
Zelf vind ik dat nogal overdreven, omdat hij nooit 'in me ' is klaargekomen, om het zo maar te zeggen.
Wat vinden jullie?

Ik ben trouwens verder niet aan de pil of iets.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:32

Ik zou toch wel de morning after pil halen want in voorvocht zit ook zaad.. Clown (als dat nog zin heeft trouwens)
En laten testen op SOA's Nagelbijten / Gniffelen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:42

lekker slim meissiej, ooit na gedacht wat die jongen deed voor hij jou tegen kwam? Als hij met jou al naar bed gaat in zijn vakantie, met wie dan nog wel niet meer in zijn leven? en met jou onveilig zal dus wel met meerdere geweest zijn. Slim, snel een soa test doen en hopen dat je geen hiv hebt.

en wat betreft de morning after pil, euhh je hebt het meerdere keren gedaan zeg je, In voorvocht zitten ook zaad cellen, de kans dat je zwanger bent is dus behoorlijk groot!!!! En wanneer is de laatste keer geweest, als dat minder dan 72 uur geleden is geweest dan kun je voor die keer nog een morning after pil halen. En anders een zwangerschaps test doen, en hopen dat je geen kind in je buik hebt.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:59

de laatste keer was vrijdag.
nee weet ook dat het niet slim is. maar gebeurd is gebeurd.
had gewoon een te grote roze bril op.
Ik ga dan toch maar een morningafter halen.
dankjulliewel Lachen

edit: het was niet zijn vakantie Knipoog. Hij werkte in het animatieteam van het hotel.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:04

maakt niet uit, dan nog....als hij het zo makkelijk doet met jou met wie dan nog wel niet meer...

doe ook even een testje...

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:14

is dat gelijk al zichtbaar dan? als je een soa hebt?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:23

In het animatieteam van het hotel is eigenlijk nog erger...

Dom, dom, dom, dom maar goed het is gebeurd.

Wat ik zou doen:

- meteen de morning-afterpil halen
- je menstruatie héél goed in de gaten houden! Zodra je ook maar een dag te laat bent, meteen testen.
- onmiddelijk soa test laten doen
- over een half jaar je bloed ook testen op het aids-virus (dit heeft een incubatietijd van 6 maanden en is dan pas testbaar)

Van een soa merk je niet meteen iets, soms zelfs helemaal nooit iets. Maar je kunt er wel onvruchtbaar van worden.

Wanneer ben je voor het laatst ongesteld geweest en hoelang is je cyclus?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:25

hiv is na 3 maanden test baar....

ik heb eerst een zelf test gedaan voor hiv, en die zijn 3 maanden. En ook mijn huis arts zei dat ik het pas kon doen als ik 3 maanden verder was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:28

babe schreef:
Door Mg30 ben ik niet aangekomen.(moet er nu ineens wel meer op gaan letten, kon voorheen alles eten zonder me druk te maken) Maar heb wel grotere borsten gekregen. Van een kleine A naar een B.

Mag ik vragen hoe oud je was toen je begon met de Mg30? Dat kan ook nog wel gewoon de oorzaak zijn namelijk Tong uitsteken Ik ben er niks door aangekomen, nergens niet, dus ook niet daar (helaas..).
Overigens heb ik tegenwoordig die moeilijke lange wetenschappelijke naam pil dat ook deMg30 schijnt te zijn, maar de naam is verandert (geloof er geen zak van want hoor veel mensen die de Mg30 gewoon nog krijgen). Majah ondertussen ben ik alweer aan die gewend, maar vindt het toch belachelijk.

M_aaike schreef:
Zelf vind ik dat nogal overdreven, omdat hij nooit 'in me ' is klaargekomen, om het zo maar te zeggen. Wat vinden jullie? Ik ben trouwens verder niet aan de pil of iets.

Als je eventueel zwanger wilt zijn, dan moet je inderdaad vooral de morning after pil niet nemen, trouwens vrijdag laatste keer, morgen morning after pil halen, dan vraag ik me af of je nog een beetje op tijd bent daarmee. Laat je ook testen op eventuele SOA's, dat heb je zo opgelopen en je wilt niet gaan zitten wachten tot je het misschien eens merkt dat je het hebt, of ongemerkt andere ermee lastig vallen. HIV is niet gelijk testbaar dus dat zal je later nog een keer moeten doen.

En helaas, dat die in het animatie team zit is niet echt een verschil, dan is die er nog langer en komt die nog meer meiden tegen.. hij deed het met jou ook, dus waarom niet met andere.. grote kans dat dat dus zo is en als die het nu onveilig heeft gedaan met jou, kan je er vrijwel zeker vanuit gaan dat die het nooit veilig doet. Geen handige actie.. hopelijk heb je er niks vervelends door opgelopen.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:34

Nuage schreef:
In het animatieteam van het hotel is eigenlijk nog erger...

Dom, dom, dom, dom maar goed het is gebeurd.

Wat ik zou doen:

- meteen de morning-afterpil halen
- je menstruatie héél goed in de gaten houden! Zodra je ook maar een dag te laat bent, meteen testen.
- onmiddelijk soa test laten doen
- over een half jaar je bloed ook testen op het aids-virus (dit heeft een incubatietijd van 6 maanden en is dan pas testbaar)

Van een soa merk je niet meteen iets, soms zelfs helemaal nooit iets. Maar je kunt er wel onvruchtbaar van worden.

Wanneer ben je voor het laatst ongesteld geweest en hoelang is je cyclus?

ik ben 2 juli voor het laatst ongesteld gweest, en de eerste keer dat ik het met hem gedaan heb is 5 juli, en daarna tot en met 11 juli eigenlijk elke dag.
Mijn cyclus? geen idee, ik hou het nooit zo bij, wel een beetje regelmatig.
Ik heb echt het gevoel dat ik er veel te licht over denk, vinden jullie écht dat ik al die dingen moet gaan doen?
ik geloof nl niet dat hij het met iedereen doet, maargoed, misschien ben ik wel zo naïef Knipoog.
wil jullie wel graag bedanken voor jullie hulp. Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:37

Marchador schreef:

Uhm, mijn gyn zei vorige week nog tegen mij dat je na het uithalen van de mirena diezelfde maand nog zwanger kan worden hoor..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:48

M_aaike schreef:
ik ben 2 juli voor het laatst ongesteld gweest, en de eerste keer dat ik het met hem gedaan heb is 5 juli, en daarna tot en met 11 juli eigenlijk elke dag.
Ik heb echt het gevoel dat ik er veel te licht over denk, vinden jullie écht dat ik al die dingen moet gaan doen?
ik geloof nl niet dat hij het met iedereen doet, maargoed, misschien ben ik wel zo naïef Knipoog.

Ok wat betreft je cyclus is dat niet echt goed nieuws. Dan zit je toch echt wel rond je vruchtbare periode, je meest vruchtbare dag was 11 juli. En van voorvocht wordt je ook zwanger. Dat "voor het zingen de kerk uit" niet werkt wordt bewezen door de aanwezigheid van duizenden (of veel meer) mensen op deze aardbodem Knipoog

Ik denk echt dat je die dingen moet doen. Denk er niet te licht over alsjeblieft.
Mijn schoonzusje deed dat ook en die is nu onvruchtbaar omdat ze chlamydia bleek te hebben, al enkele jaren.

Jongens die het onveilig doen met jou doen het ook onveilig met anderen. Geloof me. Gegarandeerd!!!!!
En hij zal werkelijk waar de eerste mannelijke vakantiewerker zijn die geen misbruik maakt van alle meisjes om hem heen..

Doe alsjeblieft die soa-test en bloedtest (die laatste pas over paar maanden, las dat het tegenwoordig ook al na 3 maanden kan) én als je rond 22 juli nog niet ongesteld bent geworden dan ook nog een zwangerschapstest.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:49

M_aaike schreef:

Ik zou van het ergste uitgaan, dan kan het altijd meevallen Knipoog
Mannen van animatieteams staan nou eenmaal niet bekend als de braafste jongetjes (bekijk de film costa als voorbeeld hoe het eraan toe kán gaan). Misschien was hij wel ofwel maagd ofwel voor jou altijd veilig gedaan, maar het zou wel heel toevallig zijn Clown

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:51

@ Idinn, ik ben met 18 jaar begonnen aan de pil. (6 maanden geleden)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:53

M_aaike schreef:

Ja ik vind ECHT dat je al die dingen moet doen en waarom?

Stel he, je wilt later kinderen...maar het kan niet want je hebt een SOA op gelopen van deze jongen...en je blijkt onvruchtbaar, dan jank je sirieus de ogen uit je kop omdat je zo stom bent geweest om toen geen test te doen. Als je nu clamidia blijkt te hebben dan kan het verholpen worden en is er niks meer aan de hand. Als je niks doet kun je later geen kinds krijgen. en dan heb je spijt.

straks ben je verliefd, gaat met je vriend naar bed...hebt geen hiv test gedaan en je maakt hem ziek, met de dood tot gevolg terwijl je het had kunnen voorkomen door je zelf te laten testen en een rubbertje te gebruiken!

meid! ik spreek uit ervaring, het is mega mega mega stom dat ook ik die fout ben begaan. en doe die stomme testen t scheeld een hoop gezeik!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:00

dankjullie wel voor jullie hulp.
ik schrik hier toch wel een beetje van. Bloos
Ik ga morgen gelijk met mn moeder naar de dokter.
hartstikke bedankt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:20

wendy_x schreef:
uit belangstelling:
vanwaar een spiraaltje?
dat doet toch hartstikke zeer met inbrengen?
en wat als je kinderen wil? dan moet die er weer uit?autch?

groetjes ! Lachen

Pil moe, nuvaring moe, condooms moe, daarom dus Knipoog
Zeer; ach het is geen pretje maar dan heb je het ook gehad voor 5 jaar, heb je een excuus om extra zielig te doen tegen je lief de eerste maand, geen maandstonden meer...
Ik wil geen kids, vandaag niet, morgen niet en waarschijnlijk binnen 5 jaar ook niet Knipoog Je bent normaal sneller weer vruchtbaar dan na het stoppen met de pil....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:25

M_aaike:

Morning after pil werkt tot 72uur na de daad, hier zou die dus enkel werken tegen de laatste keer, maar het kan de moeite zijn!!

Verder zou ik langs de HA gaan met je verhaal om idd te laten testen, op SOA en zwangerschap (HA kan met een cameraatje kijken, dacht dat het dan sneller vast te stellen was?).

Ik zou ook eens nadenken wat je opties zijn als je zwanger blijkt te zijn. De eerste weken ligt weghalen eenvoudiger dan later... Dat is heftig om nu over na te denken, maar het is niet anders.

Ik ga het niet veroordelen, maar meid, ik hoop echt waar dat je hier van geleerd hebt! Condooms op zak houden dus Ja

(mijn moeder had me in een klooster opgesloten denk ik)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:07

nee, dat doet mijn mams niet... Ze keek me wel boos en kwaat aan. maar meer niet, omdat ik zelf al de weg naar de dokter gevonden had.... anders was de mijnen wel pissig geweest.