[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:27

Oei, jaa daar heb ik ook wel een week of 6 flink last van gehad! Was ook zwaar vergeetachtig enzo!

Heb injecties gekregen op 4 delen van mijn littekens. Opgeteld ongeveer 15 injecties. Die in mn tepel waren te doen, maar die in de 'stugge' littekens aan de zijkant kon ik wel janken Bloos Het is nu helemaal blauw omdat er weinig ruimte was voor de vloeistof op die plaatsen, en het bloed ook nog een beetje Nagelbijten / Gniffelen Én moet nog 2 maanden Scarban houden en dan weer op controle..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:12

Jeetje Petulan klinkt ook wel pijnlijk, maar hopelijk is het voor een goede zaak Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 13:21

Petulan schreef:
Oei, jaa daar heb ik ook wel een week of 6 flink last van gehad! Was ook zwaar vergeetachtig enzo!

Heb injecties gekregen op 4 delen van mijn littekens. Opgeteld ongeveer 15 injecties. Die in mn tepel waren te doen, maar die in de 'stugge' littekens aan de zijkant kon ik wel janken Bloos Het is nu helemaal blauw omdat er weinig ruimte was voor de vloeistof op die plaatsen, en het bloed ook nog een beetje Nagelbijten / Gniffelen Én moet nog 2 maanden Scarban houden en dan weer op controle..

Scheve mond Damn, dat klinkt verdomde pijnlijk Ach gut Ach gut Ach gut

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:53

Ik denk dat bij bijna iedereen de uiteindes wel wat dikker en gevoeliger zijn. En dan een stuk of 6 prikken erin, make my day Huilen van het lachen

Ik heb echt het gevoel dat ik net ben geopereerd. Ging net met de hond lopen, en hij trok :| Oh dat was NIET grappig..

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:19

ik heb van de narcose lang last gehad, moe, duizelig. mijn littekens zijn gelaserd, waardoor het veel verminderd is. en heb nog wel plekken/stukken die gevoelloos zijn, maar vind ik niet erg. ben blij dat ik het gedaan heb( aantal jaren terug), zou het zo weer doen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:07

Even omhoog halen.
Ik mag over 2 weken. Erg spannend :j
Ik kan dus moeheid en jeuk verwachten begrijp ik.
En mag je daarna nou wel of niet autorijden? En fietsen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:42

Ik heb 2 weekjes zo goed als niks gedaan behalve slapen en stil zitten. Na die twee weken kon ik prima weer autorijden en fietsen, alleen paardrijden heb ik 2 maanden niet gedaan. Verder was ik na 2 weken alweer mobiel maar ik geloof dat dit lang niet bij iedereen zo is??

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:37

Fietsen := Omg, dat vond ik zo eng! Elke klinker voelde ik trekken in mn borsten :o Na 2 weken was ik wel weer aardig mobiel, maar na 4 weken begon ik pas weer echt te fucntioneren ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:08

Ik had ooit (10 jaar geleden ongeveer) cupmaat F.
Ik heb toen mijn borsten laten verkleinen naar cupmaat C.
Dat heb ik vergoed gekregen van de verzekering.
Ik ben afgelopen jaar ongeveer 20 kilo afgevallen wegens scheiding,en toen had ik een leeg theezakjes formaat cup B over.
Nu heb ik in Januari mijn borsten laten vergroten. (dat ik dat ooit zou doen,dat had ik echt nooit verwacht)
Maar een lege borst is ook niet alles.
Als ik voorover hing was het helemaal niks meer. (bijna alleen nog maar vel)
Nu heb ik weer volle bosten.
Cupmaat E.
Een siliconenborst cup E is echt heel anders dan een echte borst van die cupmaat.
Nu heb ik mooie volle ronde staande borsten,en geen lange hangtieten. (zoals 10 jaar geleden) :)
Ik heb van de borst verkleining net zoveel last gehad als van de vergroting.
Het zijn allebei vergelijkbare operaties qua pijn. (is mijn eigen ervaring dan he)

Ik had tegen de chirurg gezegd dat het me niet uitmaakte welke cup ik zou krijgen,als de borst maar weer mooi vol was.
En dat werd dus een E.
Je zou het niet zeggen als je me zo zou zien met kleren aan,maar als ik bloot sta zie je het wel.(dat ze zo groot zijn)
Ik heb er geen last van.
Geen pijn in mijn rug,geen snijdende bh bandjes,geen last met stofzuigen. (toen ik van nature nog grote borsten had vielen ze altijd uit mijn bh met stofzuigen)

Ik ben erg gelukkig met mijn weer volle cup. :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:02

Hoi allemaal.
Ooit heb ik me hier al eens gemeld, maar dat is tijden terug.

Op mijn 15e heb ik mijn borstverkleining gehad van cup G naar een cup C (helaas grote C). Natuurlijk nog erg gegroeid (ik was pas 15 en heb inmiddels de leeftijd van 23 jaar bereikt) en ook wat aangekomen dus nu zit ik alweer op cup F bij veel bh's. Ik ben inmiddels flink aan het afvallen (ben al 15 kilo kwijt en moet er nog eens 15), maar zelfs met die -15 van nu is het een F. En ik vind het verschrikkelijk. Ik doe ook aan Zumba en nu deden we vrijdag een dans met veel springen, nou ik heb echt moeten stoppen zo zeer deed het. En dat met sportbh. Aangezien mijn verkleining toen zo goed bevallen is heb ik besloten dat als het zo blijft ik er weer het mes in laat zetten. Het maakt me dan niet uit of het vergoed wordt of niet... Ik doe het tenslotte voor mezelf en heb het er wel voor over. Ik heb ooit even mogen ervaren hoe het is zonder dat gewicht en ik kan me herinneren hoe fijn dat was en hoe gelukkig ik was. Er viel letterlijk een grote last van mijn schouders. Ik ben toen in een privékliniek geholpen en ben me opnieuw aan het oriënteren, daar ik nu ook ergens anders woon.
Nu zag ik dat de chirurgen in de Isala kliniek in Zwolle door Elsevier hoog aangeschreven stonden (5e plaats ofzo) op het gebied van plastische chirurgie in Nederland, dus ik vroeg me af of dames hier ervaring met deze kliniek hebben.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:57

Dapper dat je het voor de 2e keer aandurft :) Ik zou het overigens ook weer opnieuw doen mocht daar een aanleiding toe zijn!

Over de Isala-kliniek kan ik je helaas niets vertellen. Ik ben destijds geopereerd in kliniek Klein Rosendael bij Velp.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:07

Draai daar mijn hand niet voor om. Toen inclusief de operatiedag maar 2 dagen pijn gehad.
Hoe is je ervaring met Velp?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:11

meld ik me ook nog maar een keer

was toen 15 en had cup maat F/G .
moet zeggen heel erge veel last heb ik niet gehad van de operatie

Ze hebben er toen een B van gemaakt , wat ik eigenlijk veel te klein vond .
nu na 3 kids , en eindelijk wat te zijn aan gekomen heb ik een C/D.
nog steeds tevreden , alleen na 20 jaar kunnen de litekens nog steeds vreselijk jeuken .

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:14

www.medinova.com Dat is de website.

Mijn ervaring daar was erg goed. Ben daar erg goed ontvangen, netjes geholpen, en ik ben vooral te spreken over de nazorg. Ik ben allergisch gebleken voor het hechtdraad waardoor ik verschillende littekenbehandeling heb ondergaan, wat allemaal onder nazorg viel (=dus vergoed door verzekering!!)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:18

Ik hoef geen vergroting/verkleining.
Maar lees hier verhalen van allemaal erg sterke en stoere vrouwen.
Iloon, balen voor je dat je er zo'n last van hebt, ook met sporten, maar het afvallen ging goed toch.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:19

Wat fijn! Ben je ook echt tevreden over hoe het er uit ziet? Ook qua vorm van gemaakte littekens etc?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:26

Ja, ik ben echt wel tevreden over de uiteindelijke vorm/grootte. Littekens zijn nu redelijk weggetrokken, de gedeeltes die niet allergisch gereageerd hebben zijn ook niet meer te zien! Heb overigens wel een anker, niet een vernieuwende techniek van sleutelgaten of zijwaartse littekens ;) Er is bij mij toen ook wel aardig was weggehaald (ruim 800 gr) en chirurg kon dit het beste uitvoeren met een anker.. Nou, be my guest hoor haha :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:31

Ik heb ook anker hoor. Zag idd laatst ook op websites de nieuwe technieken. Maar ben ook tevreden over anker techniek.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:32

hier ook een anker .

had trouwens bij alledrie de kids gewoon borstvoeding .

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:45

Polivy schreef:
Hoi allemaal.
Ooit heb ik me hier al eens gemeld, maar dat is tijden terug.

Op mijn 15e heb ik mijn borstverkleining gehad van cup G naar een cup C (helaas grote C). Natuurlijk nog erg gegroeid (ik was pas 15 en heb inmiddels de leeftijd van 23 jaar bereikt) en ook wat aangekomen dus nu zit ik alweer op cup F bij veel bh's. Ik ben inmiddels flink aan het afvallen (ben al 15 kilo kwijt en moet er nog eens 15), maar zelfs met die -15 van nu is het een F. En ik vind het verschrikkelijk. Ik doe ook aan Zumba en nu deden we vrijdag een dans met veel springen, nou ik heb echt moeten stoppen zo zeer deed het. En dat met sportbh. Aangezien mijn verkleining toen zo goed bevallen is heb ik besloten dat als het zo blijft ik er weer het mes in laat zetten. Het maakt me dan niet uit of het vergoed wordt of niet... Ik doe het tenslotte voor mezelf en heb het er wel voor over. Ik heb ooit even mogen ervaren hoe het is zonder dat gewicht en ik kan me herinneren hoe fijn dat was en hoe gelukkig ik was. Er viel letterlijk een grote last van mijn schouders. Ik ben toen in een privékliniek geholpen en ben me opnieuw aan het oriënteren, daar ik nu ook ergens anders woon.
Nu zag ik dat de chirurgen in de Isala kliniek in Zwolle door Elsevier hoog aangeschreven stonden (5e plaats ofzo) op het gebied van plastische chirurgie in Nederland, dus ik vroeg me af of dames hier ervaring met deze kliniek hebben.

Ik ken deze kliniek niet dus kan je daar niet bij helpen. Maar Zwolle ligt niet ver van Hoogeveen, en daar ben ik geholpen door dokter Molenaar (ziekenhuis bethesda) Hij staat ontzettend goed bekend om zijn borstverkleiningen en ik ben ook uitermate tevreden. Hij heeft alleen een lange wachtlijst als je van buiten Hoogeveen komt, toendertijd 3 jaar wachttijd geloof ik. Ik heb ook nauwelijks pijn gehad en 2 weken later kon ik bijna alles alweer! En ik ben er nu, 6 jaar later, nog steeds ontzettend blij mee!!! Mijn moeder is ook door hem geholpen en ook zeer tevreden. Ook een vriendin van me, die had erg ongelijke borsten en heeft er 1tje dus laten aanpassen door hem, ook prachtig staaltje chirurgie! Dus misschien een idee om hem bij je orientatie te betrekken!

Ik geef je trouwens groot gelijk dat je er weer aan zit te denken, als ik er weer last van zou krijgen zou ik het ook direct weer doen! Het is zo'n verademing...letterlijke last van je schouders af! Heel veel succes met de zoektocht en alvast heel veel sterkte voor als je het echt gaat doorzetten!

Hier ook ankertechniek trouwens, en ook zeer tevreden over het resultaat :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:05

Ah dank je voor de info. zeker moeite waard om er naar te kijken. woon zelf in de buurt van apeldoorn maar wil me breder oriënteren dan directe omgeving. alleen mijn vorige kliniek was de bergmankliniek en dat is toch echt wel stuk weg.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 15:44

Heel begrijpelijk Polivy. Ik zou het ook absoluut voor een tweede keer doen als ik weer zo'n last van mijn borsten kreeg :j

Ik heb ook een anker. Littekens zijn netjes genezen en zien er mooi uit. Ik heb er geen jeuk aan. Enige puntje is dat ik beugelbh's nog steeds vervelend vind zitten, maar dat is misschien ook wel psychisch.

Mijn borsten zijn trouwens wel weer erg gegroeid. Ik zag vorige week foto's van een jaar na de ingreep, dat was wel even schrikken := :+ Maargoed, ik heb er gelukkig geen last van.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:58

Zonder twijfel zou ik het zo weer laten doen! Voor mij is het nu 2 jaar geleden en ik heb er nog steeds geen seconde spijt van gehad, alleen dat ik het niet veel eerder heb laten doen!

Ik heb eigenlijk zo goed als geen pijn of last gehad en na een week of 4 deed ik alles weer.

Ik heb ook een anker. Als je het weet en je kijkt goed dan zie je een litteken. Ik heb er verder geen jeuk ofzo aan. BeugelBH's zijn voor mij geen probleem.

Ik ben van een G naar een C gegaan. Tegenwoordig heb ik ook wel D, maar ik moet nodig afvallen, het Zweedse leven is te goed voor mij;)

Ik ben overigens geopereerd in Leeuwarden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 13:08

Ik ben ook geopereerd in Leeuwarden. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook wel heel stevig ben aangekomen. Maar mijn borsten werden binnen een half jaar na de ingreep alweer groter, heel apart. '

Ik had toen een grote C, geen idee wat ik nu heb. Ik ben namelijk bezig met een stevig staalte struisvogelpolitiek en wil niet naar de lingeriewinkel, omdat ik niet wil weten hoe groot het inmiddels weer is :o Maar ik gok dat ik gewoon keihard weer een E cup heb :o

Grote verschil met voor de ingreep, is dat alles nu mooi stevig op zijn plek zit, waardoor er niet zoveel gewicht aan mijn nek hangt :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:33

Ik weet wel dat ik een C 'vroeg' en een grote C had gekregen. Dus nu vraag ik gewoon om een grote B :D

Vinden jullie ook dat jullie borsten een andere vorm hebben gekregen? Ronder? Mooier... Ik heb dat iig wel. Mijn cup lijkt ook kleiner op één of andere manier om te zien, dan dat het is.