[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:29

Haha ik werd zo goed niet opgevolgd hoor Haha!

AnnaBot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:33

Het past misschien niet helemaal in het topic thuis, maar ik vraag me het echt af..

Een tijdje geleden heb ik mijn vriend gepijpt, hierna maakte hij zijn penis in de badkamer een beetje schoon. Hij waste zijn handen (zonder zeep en vluchtig, hoewel er geen (zichtbare hoeveelheid) sperma op zijn handen zat). Hierna heeft hij mij nog gevingerd.
Nu is het probleem: Afgelopen maandag (het is nu woensdag) had ik ongesteld moeten worden.. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld, hoewel ik al wel de bekende buikpijnen heb.
Hoe groot is de kans dat ik zwanger kan zijn?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:40

Poeh expliciet verhaaltje zeg Haha!
Eerlijk gezegd geen idee. De kans lijkt mij erg klein maar bestaande?

AnnaBot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:45

Hehe nouja ik kan beter duidelijk zijn dan antwoorden krijgen waar ik niets aan heb toch? Haha!

Ik maak me echt grote zorgen Scheve mond

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:19

Nou meid misschien dat je juist omdat je je zo'n zorgen maakt niet ongesteld wordt?
Door stress enzo wordt je vaak ook later ongesteld..

En hij heeft zn handen toch even gewassen?
Dus die kans dat hij jou zwanger heeft gemaakt is super super super klein lijkt me.

En het was dus vlak voordat je ongsteld moest worden?
Volgens mij (weetik dus niet zeker) is de kans dat je in die periode zwanger wordt zowiezo klein..
(maar dit laatste weet ik dus niet zeker !! )

AnnaBot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:37

Het was de 15e dag van mijn cyclus.. Dus rond de eisprong.. Dus op het vruchtbaarste moment Scheve mond

Ik weet dat de kans enorm klein is, maar bestaat.. Wss maak ik me zorgen om niets..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:19

Dit is nou de reden waarom ik niet aan seks begin zonder pil of nuvaring..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:20

poes schreef:
Dit is nou de reden waarom ik niet aan seks begin zonder pil of nuvaring..

gelukkig heb ik me spiraal nog steeds Knipoog Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:24

Nouja, alles wat je continu onzwanger houdt zeg maar Lachen Ik ben een veel te grote klungel met condooms om alleen daarop te vertrouwen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:32

poes schreef:
Nouja, alles wat je continu onzwanger houdt zeg maar Lachen Ik ben een veel te grote klungel met condooms om alleen daarop te vertrouwen.

hihi, ik was de pil helemaal zat en vergat die steeds in te nemen,dus toen met me moeder overlegd en later ook met me vriend, heb nou al ruim 2 misschien alwel 3 jaar een spiraaltje erin zitten en geen last verder.
zijn er ook bokkers die wel veel lastvan hun spiraaltje hebben trouwens, ben benieuwd.
je mag me dat ook wel pb'n Knipoog Haha!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:26

AnnaBot, volgens sterft sperma af als het een klein poosje buiten het lichaam is geweest. Maar de kans lijkt me zowiezo vrij klein dat je zwanger bent. Wacht gewoon even rustig af en maak je nu niet al te druk, daardoor kan je ongesteldheid ook uitstellen. Volgende keer nog iets voorzichtiger zijn dan Knipoog

Ketaki, sinds mijn spiraaltje merk ik wel dat mijn baarmoedermond gevoeliger is rond de eisprong. Is soms wat lastiger Tong uitsteken maar over het algemeen is het niet zo erg. Ook voel ik mijn ongesteldheid aankomen, heb dan een paar dagen last van hele lichte krampjes.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:08

In aanraking met water is sperma binnen een seconde dood, dus ik denk zelfs als ie z'n handen maar even onder de kraan heeft gehouden zou het al voldoende moeten zijn Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:54

Maar ik heb altijd gehoord dat sperma moeiteloos minstens 3 dagen overleeft in de vagina, en dat is een zure en zeer vijandige omgeving... Komop, waar zitten de experts als je ze nodig hebt? Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:27

In je vagina? Geloof dat ze daar ook in recordtempo worden afgemaakt, gelukkig zitten ze al snel in je baarmoeder en verder. Maar ook daar probeert het vrouwelijk afweersysteem ze op te eten hoor! Waarom denk je dat er van die miljarden maar enkele overblijven Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:55

Spermacellen kunnen het idd 3 dagen overleven als ze eenmaal binnen zijn Nagelbijten / Gniffelen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:57

Sperma dat buiten het lichaam komt, is vrijwel direct dood.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:15

buiten het lichaam niet direct, maar in water wel en aangezien hij zijn handen heeft gewassen.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:11

Hoi,
Ik heb even een vraag voor jullie Lachen . Het gaat niet echt over de anticonceptie maar over de menstruatie zelf. Ik ben erg onregelmatig ongesteld. Vorige keer werd ik het rond 11 oktober. Normaal is het altijd precies een maand (4 weken) later, maar ik ben het nu nog niet Bloos! . Ik ben nog maagd dus zwanger kan ik niet zijn Vork . Maar ik heb het nog nooit zo erg gehad. Is er iemand die ook wel eens zo onregelmatig is geweest? En is dat normaal? Waar kan het aan liggen?
Alvast bedankt!

*Edit, ik ben 17 jaar, en al ongeveer 3 jaar ongesteld en ben niet aan de pil o.i.d*

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:37

Ach.. bij iedereen is de menstruatie wel eens later... Kan komen door stress, bijv als je je ergens heel erg druk om maakt, of door iets zeer emotioneels. Je menstruatie kan onregelmatig worden of zelfs wegblijven als je extreem veel sport (topsporters), heel erg aan het lijnen bent en daardoor ondergewicht hebt. Ik noem nu maar even wat dingen Lachen

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:27

Aha bedankt Lachen . Ik vind het nu ook wel erg lang duren. Soms heb ik het gevoel dat ik t bijna word, door krampen, maar dan is het 'er' nog steeds niet.
Opzich ben ik op dit moment wel wat 'stresserig'. Dan zou het daar wel door komen..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:52

Hoi!

Nou zit ik op de helft van mijn 2de strip Mycrogynon [Mijn 1ste pil, dus gebruik hem nu 1,5 maand ongeveer.] en ik heb nadat ik de pil in heb genomen ['s avonds rond 7 uur] altijd gemene steken in mijn buik. Dit sinds een paar dagen. Het houd in de loop van de volgende ochtend op. Pijn gaat van direct onder mijn ribbenkast naar iets onder de navel. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Bijwerking van de pil?

Ik heb mijn menstruatieschema best wel 'om gegooid'. Eerst was ik altijd eind van de maand [Rond deze tijd] ongesteld. Nu is dat dus pas over 2 weken [Vraag me niet hoe het kan, van de dokter moest het zo. Knipoog ] Misschien dat mijn lichaam NU ongesteld wil worden ofzo? Zulk soort pijnen zijn het in ieder geval wel. Lachen

Alvast bedankt!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:16

corinagirl, nog steeds niks?

Faelivrin, ik zou toch de HA eens bellen Scheve mond Klinkt mij meer als maag/darmen in plaats van ongesteld... Zeker omdat het zo hoog zit.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:25

Nee nog steeds niks Verward . Ik wacht het nog eventjes af. Gister had ik wel zo'n gevoel dat ik het was geworden, maar nog niks. Beetje vaag allemaal...
Denk dat als ik het wel word, ik de HA even bel voor evt de pil. Alleen voor de regelmatigheid, want dit is ook niks aan zo...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:29

Is idd vervelend als je onregelmatig bent! Maar als ik geweten had wat ik nu weet, had ik zo lang mogelijk gewacht met de pil beginnen nemen. Het is een gemak, zeker, maar ook gewoon een hele hoop hormonen in je lijf, en dat wrs nog tot je 50e...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:25

Paardennamen schreef:
Faelivrin, ik zou toch de HA eens bellen Scheve mond Klinkt mij meer als maag/darmen in plaats van ongesteld... Zeker omdat het zo hoog zit.

Het steekt dan voorop, aan de linker en rechterkant, iets boven mn navel.
NU is het weer over. En als ik de pil vanavond weer heb gehad begint het weer.
Als het zo nog een paar dagen aanhoud ga ik de HA bellen. Lachen