Diagnose BK en verder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:21

Ach jeetje BeFunny wat kunnen je gedachten dan met je op de loop gaan hè. Heb met je te doen, vooral als je het alles alleen moet doen en verwerken is dat heftig! Bedenk dat je nog precies dezelfde (mooie en krachtige) vrouw bent als gister. Het zijn je gedachten die je nu onrustig maken en uit je evenwicht gebracht hebben. Komt goed :knuffel:

BeFunny schreef:
Maarja out of the blue voor mij kwam de vraag over de AOV. Nee die heb ik niet en dat krijg ik ook nooit meer dus als ik arbeidsongeschikt wordt heb ik meteen een probleem. En ook dat weet ik. Maar toch ben ik aan het werk gegaan zodra ik kon en denk ik nu kan ik werken en ga ik ervoor en wat er later gebeurd dat heb ik serieus niet in de hand "Ik kan ook alles laten vallen op wereldreis gaan al mijn geld opmaken aan dingen die ik nog zou willen doen maar die kleine kans dat het weg blijft doet me toch braaf naar mijn werk gaan. Maar ik realiseer me nu ineens dat het niet vanzelfsprekend is de kans is echt reëel dat ik niet tot mijn 67e kan werken. En nouja daar gaat mijn mooie huisje dan en dat doet mij wel echt pijn. Het is ineens duidelijk dat wat ik ook doe uiteindelijk kom ik op dat punt. Heel mijn leven lijkt al afgepakt en ik heb het terug gepakt ofzo maar dat is van tijdelijke duur en dan ga je nadenken heeft het nut wat ik doe? Want ik kan alles weer kwijtraken en dan denk ik weer ja het heeft nut want je bent geen opgever en wie weet wat de toekomst brengt.

Wat AOV betreft: Heb je overwogen om een tijd in loondienst te gaan werken? Als je namelijk een jaar alleen in loondienst werkt en vervolgens start als zzp'er kun je wél een AOV-verzekering (zonder keuring etc.!) bij het UWV afsluiten, zie https://www.uwv.nl/nl/verzekeren/vrijwi ... erzekering

Zoals de plannen nu zijn wordt een AOV vanaf 2030 sowieso verplicht, dan is er ook geen uitsluiting.

Als je als ondernemer in de problemen komt, kun je altijd kijken of het Bbz https://ondernemersplein.overheid.nl/su ... digen-bbz/ wat voor je kan betekenen. Sowieso soms slim om keer bij ondernemersloket of zo van de gemeente over je situatie te sparren.

Mocht je onverhoopt toch in de bijstand komen, dan is dat meestal geen reden om je huis uit te moeten. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... p-bijstand Dan eet je uiteindelijk je huis deels op, maar kun je wel op die fijne plek blijven wonen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:26

Ik wil je ff een virtuele knuffel geven, kan me zo voorstellen dat dit een enorme harde confrontatie is nu je zo lekker bezig bent met van alles opbouwen. Ik gun je zo dat je gewoon ff lekker kan genieten van je hondjes en je huisje en de prachtige omgeving waar je nu woont.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 10:55

Dikke knuffel! Ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik heb soms ook dat idee maar ik heb nog wel familie en vrienden waar ik bij terecht kan… al zijn die laatste helaas ook schaars.

Dikke dikke knuffel en echt veel goede moed prachtvrouw

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 13:02

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden.

Ik heb nu bedacht. Ik kan daar wel weer allemaal bij stil blijven staan maar het lost niks op. Het zorgt alleen maar voor een neerslachtig gevoel en zo wil ik me niet voelen. Ik wil gewoon blijven doen wat ik kan doen zo lang als het kan en als dat in de toekomst niet meer kan dan heb ik iig nu niet stil gezeten ;) Gister was ik even zo van de leg dat die dingen tot me door drongen maar dat veranderd dus niks.

Dus we gaan weer gewoon vrolijk verder.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:11

Goed zo. De situatie is niet veranderd. Alleen de manier waarop je er zelf mee omgaat kun je veranderen. En dat doe je goed zo.

Wat jij benoemt heb ik ook een keer gehad. Ik moest toen naar een andere oncoloog in een ander ziekenhuis vanwege die hersenmetastasen en dat was ook zo'n 'het gaat nu goed en nu ben je stabiel, maar er komt ook een tijd dat het niet meer gaat'. Ik vond dat behoorlijk deprimerend. Alsof het er nog even goed ingewreven werd, zeg maar.
Mijn 'eigen' oncoloog vertelde dat ze dat vooral omdat er toch nog een aantal mensen zijn die denken dat de ziekte helemaal uit hun systeem is, ook als er niks te zien is op de scans. Onder het mom: niets meer te zien, dus genezen.
Was het maar zo'n feest.......
Maar dat geeft ook wel aan dat er mensen zijn die 2 keer slecht nieuws krijgen. De eerste keer omdat ze palliatief zijn, en de tweede keer omdat ze gehoopt hadden dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen. Voor ons is dat naief, maar iedereen is anders.

Anyway: probeer het maar een beetje van je te laten glijden. Het is wat het is en je/we zien wel hoe ver we gaan komen :)
Vergeet niet te genieten ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 13:29

Ja het is idd een beetje alsof ze dat even in wilde vrijven.

Ik kwam vrolijk binnen lopen. Had me een beetje opgemaakt en voelde me soort opgewekt. Nieuw ziekenhuis en dat vond ik heel fijn want bij GHZ bleven dingen gek lopen. Was wat zenuwachtig maar niet om het gesprek maar meer om hun kijk zeg maar die anders is en dan weet je niet goed wat je kan verwachten.
En dan begon het gesprek heel goed want het bot versterkend infuus zien ze voor nu geen nood in dus dat vind ik zelf wel heeel fijn en dat de optie bot scan en ct scan ook kon en dat dat mogelijk slimmer is om nu te doen ivm het bruine vet dat wist ik niet maar is ook wel fijn dat er dus naast de pet/ct iets anders is. Met wel een andere voorbereiding maar ja dat vond ik toch ook fijn.

Maar het stukje uhm over de lange termijn en daar eigenlijk wat laat ik het down praten noemen. Terwijl er iemand voor je zit die eigenlijk probeert te genieten. Dat snap ik niet zo goed. Stel dat het over 10 jaar slecht gaat en ja dat kan ook eerder maar ik heb deze weg niet bewandeld om te denken morgen kan het voorbij zijn. Dus laat ik dat even als uitgangspunt nemen. Stel dat het over 10 jaar slecht gaat. Moet ik dan nu al bezig zijn met dat dat zo kan zijn en alles laten vallen? Daar wordt een patiënt toch niet beter of gelukkiger van? Natuurlijk moeten ze wel eerlijk zijn maar dat is al zo want ik hoor nooit meer "u bent genezen" en dat het door de bloedbaan verspreid is dat is me ook al bij AVL ingepeperd. Maar ik heb voor mezelf gekozen om te gaan voor zo lang mogelijk en daarnaar te leven. Wat de toekomst brengt weet niemand zowel niet wat de kanker doet als wat er op medisch gebied allemaal weer kan.

En het privè stukje dat kwam ook wat onverwachts want ik heb dan wel geen AOV maar ik ben trots op mezelf dat ik dit in korte tijd heb opgebouwd. Ik had ook depressief thuis kunnen zitten mijn verdriet weg drinken en uiteindelijk dus van de regen in de drup belanden. Ik kan uiteindelijk zeggen ik heb er zelf alles aan gedaan om mezelf staande te houden. En ook alles aangepakt. Maar de vraag over de AOV heeft mij gister aan het denken gezet dat hoe hard ik ook bezig ben er komt een moment dat dat allemaal verdwijnt. Maar dat maakt het niet voor niks wat ik doe want als het lang duurt dan heb ik tot die tijd iig genoten van wat het leven nog bied. Dat genieten heeft nu wel een andere lading gekregen want ik sta er nu dus ineens bij stil.

Maar het veranderd niks. Ik ben wie ik ben en dat laat ik me door niets of niemand ontnemen en zeker niet door kanker.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:37

Inderdaad dat inwrijven daar had ik het over. Ik weet nog dat G vertelde dat ze gevraagd had hoe de toekomst eruit zou zijn vanwege uitzaaiingen in het hoofd. En de goede man had zijn schouders opgehaald zo van "dat weet ik ook niet" en dat hij daar helemaal niet mee bezig is en wel vaker had gezien. Hij gaf aan dat de behandeling goed aansloeg en dat ze zich beter daarop kon concentreren. Ze wist dat ze niet meer beter zou worden. Dan wordt eigenlijk hetzelfde gezegd, maar er niet ingewreven. Ik zelf zou ook echt van slag zijn van zo'n gesprek het is zo onnodig. In Frankrijk gaan ze daar echt anders mee om. De artsen benaderen het allemaal wat luchtiger en positiever.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:44

Uiteindelijk komt het er allemaal op neer dat je uiteindelijk een keer dood gaat. Hoe, waar en wanneer weet niemand. Precies zoals alle andere mensen want die weten het ook niet :))

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 13:49

Nou Oscar precies dat Amen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:41

Precies Oscar. Dat zegt ik ook zo vaak. Niemand weet het.

Weet je wat ik me ook afvraag BeFunny, maar dan zullen je prijzen omhoog moeten en ben je wellicht niet concurrerend, dat je op de pay roll gaat staan van een uitzendbureau en dan door hen betaalt en op de loonlijst voor je klanten gaat werken. Wellicht eens gaan babbelen of dit mogelijk is met Kamer van Koophandel.
Of die tip die hier eerder langs kwam. Want als je wel ziek zou worden dan zou je gewoon in je huisje moeten kunnen blijven. En ik denk dat je dat beter nu met deskundigen kunt gaan uitzoeken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 15:48

Mijn doelstelling is wel om met iemand te gaan praten hier over.

Vooral over wat als er iets gebeurd en ik werkeloos wordt.

Ik kan niet alles in het topic delen maar ik zit dan niet meteen aan de grond maar mag eerst iets opmaken.

Daarna kan ik mijn huis verkopen.

Maar dat voelt zo oneerlijk.

Ik heb met mijn accountant erover gehad en die bevestigd wel dat het helaas zo werkt.

Ik weet helaas niet welke kanalen ik kan bewandelen want nooit een uitkering of financiële problemen gehad. Nooit met uwv te maken gehad ik heb me altijd zelf staande kunnen houden al heel jong en natuurlijk ook 22 jaar in een relatie gezeten.

Het fijne is dat ik heb kunnen sparen. Dat ik in het verleden een huis goed verkocht heb waardoor ik dit heb kunnen kopen. Maar dat betekend dat het als vermogen wordt gezien en dat moet je echt eerst opmaken als je ziek thuis komt. Maar het vermogen zit in het huis. Kopen is goedkoper dan huren dus fijn dat dit kon. Maar dat is een uitzonderlijke situatie. Normaal kan iemand in mijn situatie niet zo even een huis kopen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 15:59

Kijk eens even hier en dan naar de vangnet verzekering . Ik ben aan het verhuizen en wellicht heb je dit al gelezen. Ik heb geen tijd om er dieper in te duiken.

Hoe kan ik mij als zelfstandig ondernemer verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid? | Rijksoverheid.nl https://share.google/vnZrEOIZPum1cqkpj

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 16:26

Het probleem is dat ze vaak niet uitkeren. Of dat ze maar kort bijv max twee jaar uitkeren. En als ik arbeidsongeschikt raak is het voor de rest van mijn leven. Hoe lang of kort dat ook mogen zijn. Dat is eigenlijk met een AOV ook zo. Ik heb gewoon wat dat betreft pech dat ik zelfstandig ondernemer was en geen diplomas heb verder dus voor een werkgever om een beetje inkomen te hebben moet ik 40 uur per week aan de slag (daar is mijn lichaam niet aan toe) plus dat ik dan met mijn hondjes in de knoei kom. Ik werk nu de ene week 25 uur en de andere 32 en wil dat eigenlijk uiteindelijk naar 25 hebben. Ik heb dus nog een buffer en kan mij zo met die 25 uur wel redden. Maar omdat ik zelfstandig ben heb ik gelijk niks als ik niet meer kan werken. Ja mijn eigen opgebouwde buffer en dat is wel echt fijn. Maar dat eindigd een keer en dan is er dat zwarte gat. Waar ik wel graag iets voor zou willen regelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 18:01

Wanneer heb ik met een eigen huis recht op bijstand? | Rijksoverheid.nl https://share.google/5BMbjJ4Rv6zN8SvfN

Lees eens goed. De gemeente kan jou een bijstandsuitkering geven als een soort lening en dan heb je een lening bij de gemeente en als je jouw huis ooit verkoop dam betaal je dat af. Of als je werkt weer. Het is dus niet dat je moet verkopen. Lees het eens goed. Want dit verhaal is safe voor de gemeente maar ook voor jou.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 18:09

pien_2010 schreef:
Wanneer heb ik met een eigen huis recht op bijstand? | Rijksoverheid.nl https://share.google/5BMbjJ4Rv6zN8SvfN

Lees eens goed. De gemeente kan jou een bijstandsuitkering geven als een soort lening en dan heb je een lening bij de gemeente en als je jouw huis ooit verkoop dam betaal je dat af. Of als je werkt weer. Het is dus niet dat je moet verkopen. Lees het eens goed. Want dit verhaal is safe voor de gemeente maar ook voor jou.

Heb ik al gedaan.
Maar ik heb een hypotheek vrije woning. Met overwaarde.

Het is anders als je vanaf een werkgever komt maar als ZZPer werkeloos raakt dan wordt geacht dat ze zichzelf redden en enkel als er echt niks meer is hebben ze recht op bijstand. Tenzij ze zich anders hebben verzekerd uiteraard.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 18:39

BeFunny wat ik lees is
Citaat:
Of die hoger of lager is dan € 67.500,00 in 2026. Afhankelijk daarvan kan de gemeente de bijstand uitbetalen als een gift. Of als een lening die u later moet terugbetalen.

Dus klopt je moet eerst je spaargeld opmaken en dan kun je bijstand krijgen in de vorm van een lening (of gift).en je huis is dan onderpand. Je regelt dat dan zwart op wit.
Dus je kunt in je huisje blijven, ipv een hypotheek heb je als je dan weer gaat werken een lening. Als je niet kan werken en arbeidsongeschikt wordt dan kan die lening veranderen in een gift.
Het belangrijkste is dat je in je huisje kunt blijven en volgens mij kan dat. Ik hou er nu wel over op want ik ben te moe en ga zo weg.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 21:08

Ik lees al heel lang mee in het topic en weet vaak niet de juiste woorden te vinden.
Wat ben jij een moedig en positief mens! Ik bewonder je doorzettingsvermogen en creativiteit.
Ik werk bij een gemeente en weet vrij veel over uitkeringen. De gemeente kan een ‘krediethypotheek’ op jouw woning geven, daarmee heb jij geld om je boodschappen te doen en bij verkoop wordt dat dan inderdaad terug betaald vanuit de overwaarde.
Normaal is het wel de bedoeling dat het om een tijdelijke situatie gaat. In jouw situatie ga ik er vanuit dat de gemeente maatwerk kan leveren en je ‘gewoon’ zolang het gaat er moet kunnen blijven wonen.
Mocht je ooit hulp nodig hebben in deze wondere wereld. Stuur me dan gerust een berichtje.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 10:10

pien_2010 schreef:
BeFunny wat ik lees is
Citaat:
Of die hoger of lager is dan € 67.500,00 in 2026. Afhankelijk daarvan kan de gemeente de bijstand uitbetalen als een gift. Of als een lening die u later moet terugbetalen.

Dus klopt je moet eerst je spaargeld opmaken en dan kun je bijstand krijgen in de vorm van een lening (of gift).en je huis is dan onderpand. Je regelt dat dan zwart op wit.
Dus je kunt in je huisje blijven, ipv een hypotheek heb je als je dan weer gaat werken een lening. Als je niet kan werken en arbeidsongeschikt wordt dan kan die lening veranderen in een gift.
Het belangrijkste is dat je in je huisje kunt blijven en volgens mij kan dat. Ik hou er nu wel over op want ik ben te moe en ga zo weg.

Ik hoop het zo. Maar in de realiteit is dit niet altijd mogelijk die "lening".
Ik ga er natuurlijk wel voor.
Mijn buffer gaat in de verbouwing en heb hierdoor in twijfel gezeten laat ik die verbouwing door gaan in zijn geheel maar mijn huisje moet geïsoleerd en er moet verwarming komen en de kozijnen moeten vervangen dat is geen keuze. Dan zijn de kosten voor de keuken en het bad etc de kosten niet meer om op te gaan besparen. Maar ik vind het zo oneerlijk voelen na al mijn inspanning. Dat je door ziek te worden dus in zo'n situatie kan komen je wordt gewoon dubbel gestraft. Ik huil er weer door omdat ik gewoon zo graag een beetje rust had gewenst nu rust voor mijn hoofd die nu op volle toeren draait. Ik moet gewoon wel ergens aan de bel gaan trekken om te kijken wat er wel mogelijk is. En hopen dat ik nog iets kan doen om iig wel hier te kunnen blijven mocht er wat zijn want dat is mijn grootste vrees nu.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:31

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:14

Hé BeFunny het is goed om je te informeren en broodfonds klinkt goed!
Het is ook normaal dat het druk is in je hoofd vanwege laatste bezoek. Ik begrijp dat zo goed en wij allemaal. Ik vind het allemaal niet zo handig van die arts.MASRrealiseet je wel, dat je goed gaat, dat je jezelf energiek voelt en dat voor en na het artsen bezoek met jouw gezondheid niets veranderd is!
En ja ik begrijp dat het slechte nieuws van Sansa natuurlijk extra hard binnen komt bij diegene diezelf ook kanker hebben.

Dus ik geef je een knuffel en je gaat NU gewoon goed.
Broodfonds klinkt heel erg goed!!!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 12:29

Petpa schreef:
Zou een broodfonds iets voor je zijn?
Dan kan je 2 jaar ziekte overbruggen.

https://www.broodfonds.nl

En na die twee jaar
Mijn ziekte kan jaren duren.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:35

Na die 2 jaar is er met een broodfonds idd een probleem.
Maar een beperkte oplossing is toch beter dan geen oplossing?

Nu heb je geen enkele vorm van inkomenszekerheid.
En dan duid ik niet uitsluitend op de fysieke problematiek die er al is.
Je kan morgen van een trappetje vallen en wat breken.
In dat geval zorgt het broodfonds ook voor een basisvoorziening.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 12:54

Ja dat klopt voor een tijdelijke overbrugging is het wel iets.
Ik heb echter voor die tijdelijke fase als ik iets zou breken wel een buffer. Alleen voor de lange termijn heb ik dus het probleem.

Maar na wat zoekwerk lijkt het wel mogelijk om mijn huis te kunnen behouden. Het is niet zeker maar ik kan er informatie over vragen bij de gemeente.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 17:46

pien_2010 schreef:
En ja ik begrijp dat het slechte nieuws van Sansa natuurlijk extra hard binnen komt bij diegene diezelf ook kanker hebben.

Zeker :(
En het zet extra te denken ook aan Kitty, Oscar en Brit bij ons allen en nu ook bij SanSas is het gewoon terug gekomen of nooit echt weg geweest.

:(

Het is een ongelofelijke poedersuiker ziekte wat je hele leven overneemt.

Mijn gesprek van afgelopen vrijdag valt valt compleet in het niet bij het bericht wat SanSas heeft gekregen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 17:53

Eens! Ik ben er zelf ook verdrietig over. Pffffff poedersuiker! Maar is toch anders omdat ik (nog) geen kanker heb.