Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adamootje schreef:@Jitske, wat heftig zeg! Veel sterkte!
Jolliegirl, fijn dat alles goed gaat! Morgen ben je zo te zien uitgerekend? De geboorte komt steeds dichterbij!![]()
Gistermiddag is op Internationale Vrouwendag onze Éowyn thuis geboren! Ze maakt het momenteel goed, al is ze nog wel heel misselijk van de stortbevalling. Het bevalbad heeft als decoratie in de woonkamer gediend, want tijd om 'm te vullen was er niet meer. Gelukkig had ik ook een matras in de woonkamer gelegd waarop ik kon bevallen.
De weeën begonnen eergisteravond al, maar ze werden maar niet krachtiger. Gisterenochtend belde ik daarom de verloskundige om te vragen of zij mij een handje wilde hebben door mij te strippen. Tijdens de strippoging bleek ik op 2/3 cm ontsluiting te zitten en gelukkig kon ik succesvol gestript worden. Dat extra zetje had ik net even nodig, want snel daarna werden de weeën krachtiger en konden we de verloskundige weer bellen. Een kwartier na haar aankomst werd onze kleine meid geboren. Ik kijk positief terug op de bevalervaring, onder andere omdat ik deze verloskundige kende en zij mij echt mijn ding liet doen zonder het proces te verstoren. Bovendien kwam mijn wens om thuis te bevallen uit. Er bleek zoals verwacht wel meconium in het vruchtwater te zitten en dat is denk ik, naast de stortbevalling, mede de reden dat ze nog misselijk is.
Citaat:Iselda - 4 januari - meisje - geboren
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend - geboren
Solleke_Noah - 2 februari - jongen - Hektor - geboren 27 januari
Hagelslag - 5 februari - meisje - geboren
s_v - 6 februari - meisje
Renee - 8 februari - meisje
Naomi_Jortje - 8 februari - meisje - geboren
JitkseJeldau - 9 februari - meisje
Daphx93 - 4 maart - meisje - geboren
Adamootje - 8 maart - meisje - geboren
Mylittlejoy - 10 maart - jongen
Jolliegirl - 10 maart - meisje