Lisitano schreef:germie schreef:
Die zag ik niet op de hardloopkalender staan. Katwijk is niet naast de deur voor mij, maar is er geen maximale eindtijd? Want dan zou ik daar evt. aan mee kunnen doen. Het is wel bijna 3 uur rijden. Dus dan zit ik bijna 6 uur in de auto. Oei. Is wel een run over de verharde weg (ik zie namelijk een stuk strand? Is dat dan de waterlijn zodat je wel lekker kunt lopen)? Want over het strand in het droge gedeelte is wel heel zwaar. Ik ben de zandvlaktes van vorige week nog niet vergeten.
Ik zie geen eindtijd op de website vermeld staan. Je zou contact op kunnen nemen voor de zekerheid.
https://halvevankatwijk.nl/hardlopen/
Ik heb deze eerder gelopen. Je gaat voornamelijk door de duinen over schelpenpad, wel veel (kort) omhoog en omlaag. Dan een stuk door het bos en weer duinen om via het strand terug naar de boulevard te lopen. Je mag aan de branding lopen natuurlijk. Je moet alleen wel net laag water hebben om daar fijn te lopenSoms is het zand heel plakkerig en zuigen je schoenen vast, of het loopt schuin af, of je hebt echt pech en je hebt hoogwater haha! Ik zal eens kijken wat de voorspelling is.
Volgens mij is het zo’n 6 km over het strand. Het is wel een uitdagende halve marathon die richting trail gaat, maar voor een trail juist weer te verhard is. Vergeet die wind niet
Ik ben dol op de duinen en het strand dus ik vind het heerlijk.
Samantha, als ik dat wilde liep ik of even door of ik ging vooraf even een lusje maken.
Wow een max van 220! Ik heb 183 geloof ik maar ik moet nog eens zo’n sportkeuring doen voor de echte. Ik geef niet zo vaak max, ik wil dat eigenlijk wel wat vaker gaan doen. Maar later
Ik kan er eens naar kijken en ja, die wind, dat had ik ook al bedacht. En natuurlijk dat strand.
Maar kun je dan beter trailschoenen aantrekken of gewoon wegschoenen (heb alleen wegschoenen, maar zoek nog een smoes om vaker trail te lopen

Hier geen sportkeuring voor hardlopen. Ik vind een duikkeuring al duur genoeg (krijg het niet vergoed). En weet dus dat ik fit ben.
Hier net overstag gegaan om eens mee te doen met de 4 mijl. Dat is er al sinds mijn kinderjaren, maar nooit de intentie gehad om mee te doen, het is zo massaal en de hele stad zit dan dicht. Nu wil ik het zelf eens ervaren. Alleen jammer dat je niet na de run een pendelbus terug kunt krijgen naar Haren. Alleen dus vooraf zo te lezen. Want het is voor mij makkelijker om daar ergens te parkeren dan in Groningen betaald. Ook moet je dan na afloop nog best wel een stuk wandelen naar P3. Een pendelbus terug naar Haren was logischer geweest en handiger. Maar goed, ik vind wel een plekje ergens voor mijn auto. Je mag er 75 minuten over doen en volgens sommigen komt er van hardlopen ook niet veel terecht omdat er dus echt te veel mensen aan meedoen. We gaan het zien. Het schijnt vooral leuk te zijn voor de sfeer.
Aanstaande zaterdag heb ik m'n neefje overgehaald om een kidsrun te doen. En ik ga als tante kijken heb ik beloofd.