Wat ik persoonlijk wel doe op de dag van bijvoorbeeld een etentje, is dat ik overdag anders eet. Normaal zorg ik er altijd voor dat iedere maaltijd is opgebouwd uit koolhydraten, vetten en eiwitten. Op de dag van een etentje focus ik me overdag meer op de eiwitten en groente (volume). Ik sla geen maaltijden over, ik deel ze alleen wat anders in. Zo was mijn ontbijt gisterenochtend een omelet van 4 eieren, 200 gram Huttenkase en 100 gram spinazie. Lunch was een kipfilet en 200 gram komkommer. Einde van de middag nog 250 gram kwark. ‘S avonds ben ik uit eten geweest waar ik een voor- en hoofdgerecht heb gegeten en wijn heb gedronken. Zo kom ik de dag door zonder cravings en kom ik redelijk aan mijn eiwitdoel. ‘S avonds eet ik genoeg koolhydraten. En ik zou qua calorieën ongeveer op onderhoud gegeten hebben (normaal zit ik op een tekort van 500 kcal per dag). Vandaar weer verder zoals normaal.

Afvallen is keuzes maken, maar ik heb absoluut niet het gevoel dat ik dingen moet inleveren. Eerder het tegenovergestelde. Ik voel me zó goed, fysiek en mentaal. En op de momenten dat ik bijvoorbeeld uit eten ga geniet ik er zo veel meer van dan dat ik voorheen deed. Het is bij mij echt een levensstijl geworden, ik tel dagelijks mijn calorieën en macro’s en weeg al mijn eten af. Maar ik wil niet anders meer (had je me dit een jaar geleden gezegd, had ik het ook niet geloofd hoor
) 
doen er meer mensen hier full body krachttraining? Hoe vaak doe je dit dan? Ik doe nu 2x in de week en laat ChatGPT een schema maken. Voor nu lijkt dit prima. 
Dat deed ik toen ik maar 1 paard hoefde te rijden en thuis woonde wel. Ik heb 2 paarden te rijden, ik vind 2x in de week full body op de dagen dat zij vrij zijn een mooie aanvulling. Als ik meer van mezelf zou moeten gaat het me waarschijnlijk niet lukken en haak ik af, mezelf kennende
ik heb denk ik 2 jaar geleden voor het laatst sportkleding gekocht en dat was ondertussen toch wel echt aan vervanging toe. Nu nog geduld hebben tot het binnenkomt, wat ben ik daar toch slecht in