Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:50

Angela_ schreef:
Netjuh6: super herkenbaar, ik ben nu gewoon bang om zwanger te worden. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt namelijk. Ook na 4 maanden weer raak, en meteen weer mis. Mijn cyclus was de eerste maand ook een puinhoop met tussentijds bloedverlies, weet je wanneer je ovulatie is geweest? Mijn LF was wel redelijk gelijk. We zijn nu 3 maanden verder en nu is de cyclus weer normaal.

Ja ik weet mijn ovulatie, ik test omdat ik dus de eerste 2-3 maanden de vorige keer een late eisprong had. Dat is nu weer geweest. Dus bloed nu kan ook van innestelen zijn. Alleen ik merk gewoon dat ik denk test maar niet word je ook niet weer opnieuw zo teleurgesteld.. En dan is teleurgesteld eigenlijk helemaal niet een goede benaming.

Ik hoop dat het voor jullie snel weer zo mag zijn. Het is zo klote die miskramen, maakt je zo onzeker, helemaal vertrouwen in mn lijf kwijt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:50

Primavera schreef:
Voor mij is iedereen welkom in elk stadium van proberen. Maar het zou fijn zijn dat we in elk geval weten van ieders aanwezigheid zodat we ook oprecht kunnen feliciteren als je zwanger bent - ook als dat binnen 1 maand al is en het eigenlijk onverwacht komt. We kennen iemand dan.

Ik denk dat er nu voornamelijk over gevallen wordt dat we de persoon ik kwestie nog nooit gehoord of gezien hadden in dit topic en dan voelt het wellicht niet zo fijn om zo'n aankondiging 'ineens' te krijgen.

Ik persoonlijk hield een felicitatie ook af met die reden, niet omdat ik het jullie niet gun! Maar omdat het wrang voelt dat iemand 'ineens' 8 weken zwanger is. Dat is iets waar ik alleen maar op kan hopen en dan geef ik eerlijk toe dat ik groen zie van jaloezie. Als dat zou gebeuren bij iemand uit het topic die we spreken/erbij hoort zou ik juist blij zijn omdat de gunfactor bij hun hoger ligt.

Oneerlijk? Ja wellicht, maar zo werken mijn hersenen helaas na onze rollercoaster... En veel rollercoasters hier met mij vrees ik.
Dat maakt niet dat iemand hier niet welkom is - maar even voorstellen is dan wel op zijn plek denk ik.

Dit jij verwoord het veel beter als dat ik dat deed.

Maar lieve schatten iedereen is welkom ookal zit je pas in ronde 1 of 4! Dat maakt echt niet uit klets vooral lekker mee :knuffel:

@netjuh heftig, ik hoop echt dat het deze keer wel goed mag gaan :knuffel:

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:01

Ik heb hier en daar gereageerd, maar mijzelf nog niet voorgesteld O:)

Ik ben Anneloes, 31 jaar en vorig jaar april getrouwd met mijn man. Wij hadden altijd gezegd dat we na het trouwens onze kinderwens groen licht zouden geven. Inmiddels al wat maanden verder, maar vanaf september door andere redenen overspannen geraakt. Dat helpt natuurlijk ook niet echt, ondanks dat de stress hormonen mijn cyclus niet veel lijken te beïnvloeden. Ik heb een aardig regelmatige cyclus en merk aan mij lijf wanneer de ovulatie eraan komt. Om die reden ook nog niet veel met ovulatietesten bezig geweest. De eerste maanden vond ik het echt een verschrikkelijke domper om weer ongesteld te worden. Inmiddels kan ik er realistischer tegenaan kijken. We oefenen gewoon rustig verder.

linn1502

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:25

Fijn om zo van iedereen even wat te lezen. Het is ook gewoon een erg gevoelig onderwerp, we willen allemaal gewoon graag een kleon gezond baby'tje.

Ik had mezelf al wel voorgesteld maar voor iedereen die nu net instapt.

Wij zijn inmiddels 9.5 jaar samen. Al vaak kwam onze kinderwens naar voren maar waren niet heel actief. Meer als het komt dan komt het.

In november vorig jaar begonnen met ovulatietesten om te zien hoe ik er echt voor sta. Ik heb een vrij korte cyclus en mijn eisprong komt " laat" als je de lengte van mijn cyclus daarbij meeneemt.

Vanmorgen getest met de early. Helaas leeg. Het was natuurlijk vroeg dus kan nog anders worden maar Ik bereid mezelf gewoon voor op mn menstruatie en dat we naar ronde 5 gaan.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:28

Leuk om van iedereen te horen :)

Annepaardoes ik herken het wel dat van het stresshormoon. Denk dat dat bij mij ook een hele grote factor is waardoor het niet lukt. Terwijl mijn cyclus, net als die van jou, niet echt veranderd is.

Jammer Linn. Wanneer zou je ongesteld moeten worden?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:44

Maandag.. dus kan wel nog hoor. Mijn cyclus is maar 26 dagen.. en heb op dag 13 14 altijd mn pie

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:48

Herkenbaar Linn, hier ook 26 dagen en op 14 mijn piek. Hier heb me laatst laten vertellen dat je bij zo'n korte cyclus niet uit gaat van dagen voor nod met early maar dagen na ovulatie. Op zijn vroegst 10e dag erna testen met early. Hier heeft early dus geen zin aangezien ik een dag erna zwanger zou moeten worden. Klonk ergens wel logisch omdat je natuurlijk niet sneller innestelt dan iemand met een langere cyclus.

Jasia hoe gaat het nu met jou nu het op gang is gekomen?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:22

Bellex schreef:
Herkenbaar Linn, hier ook 26 dagen en op 14 mijn piek. Hier heb me laatst laten vertellen dat je bij zo'n korte cyclus niet uit gaat van dagen voor nod met early maar dagen na ovulatie. Op zijn vroegst 10e dag erna testen met early. Hier heeft early dus geen zin aangezien ik een dag erna zwanger zou moeten worden. Klonk ergens wel logisch omdat je natuurlijk niet sneller innestelt dan iemand met een langere cyclus.

Jasia hoe gaat het nu met jou nu het op gang is gekomen?

Bedankt, dit vroeg ik mezelf indd ql al af ( als het goed begrijp zou dan pas morgen op zn vroegst kunnen... of is dat dan pas zondag?) Of heeft dit sws geen zin voor maandag?
Laatst bijgewerkt door linn1502 op 17-02-23 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:26

Ik zal mij ook even voorstellen.
Wij zijn nu een half jaar bezig om zwanger te worden. Nog niet heel lang dus, maar voor je gevoel duurt het al te lang.

Vorige maand waren we heel blij toen ik positief teste. Helaas ging dit gelijk mis en werd ik ongesteld.

Nu heb ik het idee dat mijn lichaam best van slag is. Deze cyclus het gevoel gehad dat ik twee keer een eisprong had, krijg dan altijd een vrij heftige pijnsteek. Daarna veel last van mijn buik blijven houden. Veel steekjes, menstruatie achtige klachten enzo. Werd ook twee dagen later dan normaal ongesteld en heb nog steeds wat vage steekjes in mijn buik.
Dit maakt mij zo onzeker, werkt alles wel. Waarom heb ik elke cyclus zoveel klachten.

Daarom vind ik het fijn te lezen dat ik niet de enigste ben met al die onzekerheden.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:04

Ik ook maar dan: in oktober gestopt met anticonceptie, nog niet gelijk met de intentie om het heel serieus te proberen maar ik bleek al snel zwanger. De hele tijd al een slecht gevoel er bij gehad en met 9 weken geëindigd in een miskraam.

Ik ben vooral bang dat het niet voor ons weg gelegd blijkt te zijn en mijn lichaam dit helemaal niet kan. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar soms valt dat niet mee. Als iedereen opeens zwanger blijkt bijvoorbeeld, ik gun het ze hoor, maar je denkt dan toch ook even aan jezelf.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:56

Het is zo herkenbaar om je lichaam niet te vertrouwen. Ik heb precies hetzelfde, elk krampje of dingetje zorgt voor paniek of toch een beetje voor onzekerheid. Ik ben ook onwijs bang dat t nooit goed komt. Maar ik hoop echt dat we over 2 jaar hier allemaal kunnen zeggen dat we mama of papa zijn.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:16

Ik weet eigelijk niet meer op ik me voorgesteld heb.. ik ook ongeveer oktober gestopt met de pil, als ik het zo bekijk nog niet zo lang bezig maar merk ook dat ik er geen focus op moet leggen, anders word de teleurstelling maandelijks zo groot als je toch weer ongesteld word. Deze week is mn vriend op wintersport, dat is ook de week met de piek, dus deze maand verwacht ik zowiezo niks. Hoop echt dat iedereen gauw goed nieuws heeft!

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:33

Hier zojuist ongesteld geworden. FML. Op naar de volgende ronde, ik duim voor jullie dames!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:36

Balen zeg!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:40

Balen netjuh!

Ik moet over een goeie week ongesteld worden. Ik verwacht er deze maand niets van. Was niet echt in de mood zullen we maar zeggen :')

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:56

Balen Netjuh! Vol goede moed naar de volgende ronde :knuffel:

Annepaardoes alles kan nog he. Er moet er maar eentje op tijd bij zijn :D

Mijn vriend had afgelopen maand koorts, ik een urineweginfectie en zoals verwacht dus niks geworden.
Nu zit ik (ergens) in de tweede week van mijn cyclus en voor t eerst dat ik dus echt ffkes niks wil bijhouden.
Geen idee ook dus welke dag ik nu zit, of ik mijn ovulatie al voorbij ben of dat die nog moet komen.
We zijn vandaag nog in de Franse alpen, en deze week meer dan genoeg actief geweest (in elk opzicht ;) ). Morgen weer 12u in de auto dus wellicht zondag nog aan de slag en anders de normale werkweek weer in.

Aangezien ze altijd zeggen dat koorts tot drie maanden erna effect kan hebben verwacht ik voorlopig niks.

Ik wil, als we in april nog niet zwanger zijn, terug naar de gynaecoloog. Dat is de geboorte en sterfmaand van mijn zoontje en als ik dan nog niet zwanger ben wil ik hulp inschakelen. Ik acht de kansen klein... Maar he, ooit moet t raak zijn toch? :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:52

Goed dat je het even helemaal los kunt laten Primavera, geniet van jullie vakantie!

Welkom alle "nieuwe" mensen. Fijn dat jullie mee durven te praten, hopelijk is het niet al te lang nodig..... maar tot die tijd hoop ik dat jullie hier steun vinden!

Bellex: lief dat je het vraagt! Op zich voel ik me goed, nog wel wat "menstruatiepijn", wisselend bloedverlies (ene moment bijna niks, dan denk ik dat het afneemt en ophoudt.. dan ineens toch weer veel met behoorlijke stolsels..). Weet iemand of dat "normaal" is?
Op internet lees ik alleen dat de pijn weg moet zijn als het eruit is en dat het bloedverlies steeds minder moet worden...

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:58

Ik hoop uiteraard dat we alle dames mogen feliciteren in de toekomst!

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:12

Jasia schreef:
Goed dat je het even helemaal los kunt laten Primavera, geniet van jullie vakantie!

Welkom alle "nieuwe" mensen. Fijn dat jullie mee durven te praten, hopelijk is het niet al te lang nodig..... maar tot die tijd hoop ik dat jullie hier steun vinden!

Bellex: lief dat je het vraagt! Op zich voel ik me goed, nog wel wat "menstruatiepijn", wisselend bloedverlies (ene moment bijna niks, dan denk ik dat het afneemt en ophoudt.. dan ineens toch weer veel met behoorlijke stolsels..). Weet iemand of dat "normaal" is?
Op internet lees ik alleen dat de pijn weg moet zijn als het eruit is en dat het bloedverlies steeds minder moet worden...

Ik heb 6 weken zo gebloed. Ben tussendoor niet naar de arts geweest. Misschien kun je even overleggen?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:20

@Linn: Maandag verwacht je hem toch? Dan zou ik zondag zeggen. Vind het zo ingewikkeld als je dus aan de achterkant van de cyclus een kortere periode hebt -O-

@Anieke: Vervelend dat je lijf een beetje van slag lijkt! Heb je al een keer getest met ovulatietesten tijdens je cyclus?

@Kiwi wat verdrietig van jullie miskraam! Kan me je angsten goed voorstellen, ik duim dan het ook voor jullie gegund mag zijn!

@Netjuh: Wat vervelend meid, houdt hoop voor de volgende ronde!

@Primavera: Geniet van jullie laatste dagje! Hoe staat je vriend nu in het hulp zoeken? Herinner in me goed dat hij dat eerder nog niet zo zag zitten?

@Jasia: Ik heb zelf geen ervaringen, maar heb van mijn nicht ooit begrepen dat het tot 6 weken kan duren voor het bloeden over is. Kan je verloskundige je hier meer info over geven misschien? Die was bij haar toen van hulp en hebben ook na 2 weken nog een echo gemaakt of ze leeg was. Fijn dat je je op zich goed voelt!

Voor mijn voorstel verwijs ik even makkelijk naar mijn 1e bericht :o hier nu aan het begin van ronde 6.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:33

Klopt Bellex, goed onthouden! Nog altijd hetzelfde wel en het liefst blijft hij afwachten. Maar ik kan niet langer afwachten en heb gezegd dat hij zichzelf vast mentaal moet voorbereiden :Y)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:33

Lijkt me lastig als je daar beide anders in staat, maar kan me jouw gevoel en insteek goed voorstellen. Hopelijk gaat het niet nodig zijn!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:23

Meelezer valt nog eens binnen.
Aangezien we nu al bijna 14 maanden (en meer dan 14 rondes door mijn korte cyclus) aan het proberen zijn., is er een cyclus gemonitord.
Voorlopig is alles normaal maar gezien mijn leeftijd zit ik momenteel in wachtzaal van de gyn. 1 dezer gaan ze een IUI doen := Ik begin wat stress te krijgen, al vermoed ik dat het geen pijn zal doen?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:55

Farjen als je anders ook goed kan ontspannen bij de HAP of Gyn tijdens een onderzoek zou het niet pijnlijk moeten zijn lees ik. Maar kan mij voorstellen dat je het toch spannend vind.

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:13

Farjen schreef:
Meelezer valt nog eens binnen.
Aangezien we nu al bijna 14 maanden (en meer dan 14 rondes door mijn korte cyclus) aan het proberen zijn., is er een cyclus gemonitord.
Voorlopig is alles normaal maar gezien mijn leeftijd zit ik momenteel in wachtzaal van de gyn. 1 dezer gaan ze een IUI doen := Ik begin wat stress te krijgen, al vermoed ik dat het geen pijn zal doen?

Ik heb ook IUI gehad, ik vond alleen het vloeistof (waar de cellen mee worden gemengd) een beetje gek voelen. Absoluut geen pijn gehad maar voelde het even kort licht branden zeg maar. Verder helemaal geen last gehad.