Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:58

Fitzroy schreef:
Ik heb nog steeds geen uitnodiging en ben 2e Kerstdag al geprikt.

Mijn vriend en ik hebben hem toevallig vandaag gekregen.

conejo

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:22

Lokatie in Arnhem papendal en locatie Ede de Rehorst kan je zonder afspraak de booster halen.

Hier ook nog geen uitnodiging gehad en 6 januari enting gehad.

Ben benieuwd hoe dat bij de kinderen gaan die zou komende week moeten komen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:03

Uit de Mermur.de --> Corona-Regeln: Verwirrung bei Johnson & Johnson um 2G-Plus - Test nötig bei Infektion zwischen Impfungen
Die 2G-Plus-Regel scheint einfach zu sein, jedoch kann man bei manchen Ausnahmefällen schnell den Überblick verlieren und einem Irrglauben über die nötigen Dokumente verfallen. So wird die Johnson & Johnson-Impfung anders als beispielsweise Biontech oder Moderna zwar komplett in nur einer Dosis ve

Corona-Regeln: Verwirrung bei Johnson & Johnson um 2G-Plus - Test nötig bei Infektion zwischen Impfungen
Die 2G-Plus-Regel scheint einfach zu sein, jedoch kann man bei manchen Ausnahmefällen schnell den Überblick verlieren und einem Irrglauben über die nötigen Dokumente verfallen. So wird die Johnson & Johnson-Impfung anders als beispielsweise Biontech oder Moderna zwar komplett in nur einer Dosis verabreicht, doch mit einer weiteren Impfung eines anderen Impfstoffs gilt man trotzdem nicht als geboostert, sondern lediglich als grundimmunisiert. Deshalb braucht man auch in diesem Fall einen Testnachweis für 2G-Plus-Bereiche sofern man keine dritte Impfung erhalten hat.

Weet iemand die in Duitsland woont of dit voor heel Duitsland geldt?
Ik heb in mei Janssen en vorige week Moderna gehad. Kom regelmatig in Duitsland voor keuringen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:34

suffie schreef:
Uit de Mermur.de --> Corona-Regeln: Verwirrung bei Johnson & Johnson um 2G-Plus - Test nötig bei Infektion zwischen Impfungen
Die 2G-Plus-Regel scheint einfach zu sein, jedoch kann man bei manchen Ausnahmefällen schnell den Überblick verlieren und einem Irrglauben über die nötigen Dokumente verfallen. So wird die Johnson & Johnson-Impfung anders als beispielsweise Biontech oder Moderna zwar komplett in nur einer Dosis ve

Corona-Regeln: Verwirrung bei Johnson & Johnson um 2G-Plus - Test nötig bei Infektion zwischen Impfungen
Die 2G-Plus-Regel scheint einfach zu sein, jedoch kann man bei manchen Ausnahmefällen schnell den Überblick verlieren und einem Irrglauben über die nötigen Dokumente verfallen. So wird die Johnson & Johnson-Impfung anders als beispielsweise Biontech oder Moderna zwar komplett in nur einer Dosis verabreicht, doch mit einer weiteren Impfung eines anderen Impfstoffs gilt man trotzdem nicht als geboostert, sondern lediglich als grundimmunisiert. Deshalb braucht man auch in diesem Fall einen Testnachweis für 2G-Plus-Bereiche sofern man keine dritte Impfung erhalten hat.

Weet iemand die in Duitsland woont of dit voor heel Duitsland geldt?
Ik heb in mei Janssen en vorige week Moderna gehad. Kom regelmatig in Duitsland voor keuringen.

Ik heb het ook gehoord! Voor zover ik weet, geldt dit voor heel DL, maar of dit nu al per direct is ingegaan, ben ik niet zeker van. Ik ga het even voor je na zoeken ;) . (Ik woon in Duitsland)

Edit: Als Geboosterte im Sinne der Corona-Schutzverordnung gelten Johnson-&-Johnson-Geimpfte aber weiterhin schon nach der zweiten Impfung. Somit sind sie vom 13. Januar an von der Test-Pflicht der 2G-plus-Regel befreit. Das teilte das NRW-Gesundheitsministerium auf WDR-Anfrage mit.
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/ ... n-100.html

In NRW geld je dus nog als geboostert op dit moment. Het is dus niet per direct

Edit 2:
In Bayern gaat dit dus al wel in:

So reicht beispielsweise in Baden-Württemberg, Niedersachsen und Rheinland-Pfalz nach einer Erstimpfung mit Johnson & Johnson eine einzelne weitere Impfung mit Biontech oder Moderna. In Bayern sind die Regeln strenger: Hier sind, wie vom RKI empfohlen, nach der Erstimpfung mit J&J zwei weitere Impfungen nötig, um als „geboostert“ zu gelten. Wer also nur eine J&J-Impfung hat, kommt nach den aktuellen 2G und 2gPlus-Regelungen nicht mehr in Gastronomie oder Kultur-Betriebe rein.
https://www.merkur.de/welt/corona-johns ... 36156.html

Conclusie: Er zijn dus al Bundesländer die het ingevoerd hebben, maar ook waar ze nog niet zo ver zijn gegaan. Ik weet dat er in NRW sprake van is dit ook te gaan veranderen, maar in welk tijdsbestek geen idee. Ik adviseer dus om kort voordat je naar DL moet te checken en dan kun je altijd in DL een gratis test doen.
Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 15-01-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:40

Dank je wel voor het nakijken!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:46

suffie schreef:
Dank je wel voor het nakijken!

Graag gedaan! Ik heb nog even aangevuld...DL zou DL niet zijn als ze niet even lastig gingen doen :')

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:21

Die test is mij bekend. Ik heb de app Chanys ook op mijn mobiel, gelukkig geen gebruik van hoeven maken. Onze school (mijn werk) staat aan de grens, dus indien nodig kan ik snel testen.
Dat het al geldt in Bayern had ik meegekregen, alleen dit bericht was nieuw voor mij. Ik controleer sowieso als ik langer de grens overga, alleen was dit even onduidelijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:34

Dat is toch eigenlijk belachelijk? Daarmee zouden ze aangeven dat Janssen dus niet als volwaardig vaccin wordt beschouwd. Dan ga ik over 3 maanden nog maar weer een booster halen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:25

Nu 2 dagen later (had m vrjjdag), stijve arm is compleet weg. Nergens geen last meer van. Niet eens een beurse plek.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:48

Ik heb gisteren morgen rond 9 uur mijn prik gehad. Hele dag tot savonds laat geen last. Ik blij want bij de 2e voelde ik me na 4 uur al niet lekker.
Tot ik naar bed ging, mijn hele lijf doet pijn, maar écht pijn. Kan me amper bewegen, heb hoofdpijn, en ben lamlendig.

Hoelang duurde dit bij jullie? Hoelang hebben jullie last gehad?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:59

Bij mijn moeder is ze er zo'n 12 uur door onderuitgeslagen geweest en dan nog 24 uur bijkomen (zoals je eigenlijk altijd moet als je stevig koorts hebt gehad).

Zij had hem 's avonds gehad (spillage) en 's ochtends was er nog niets aan de hand, tot een uur of 11 en na de koffie 's avonds knapte ze weer op. Uiteindelijk ging ze rond 1.30 liggen (jaarwisseling) en ze is de rest van de avond verder blijven opknappen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 10:23

ivy_power89 schreef:
Ik heb gisteren morgen rond 9 uur mijn prik gehad. Hele dag tot savonds laat geen last. Ik blij want bij de 2e voelde ik me na 4 uur al niet lekker.
Tot ik naar bed ging, mijn hele lijf doet pijn, maar écht pijn. Kan me amper bewegen, heb hoofdpijn, en ben lamlendig.

Ik heb 'm zondagmiddag gehad, maandag hele dag echt "uitgeschakeld" geweest en dinsdag ging 't langzaam weer beter. Woensdag weer aan het werk maar was nog niet 100 punten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 10:40

Jildau schreef:
ivy_power89 schreef:

Ik heb 'm zondagmiddag gehad, maandag hele dag echt "uitgeschakeld" geweest en dinsdag ging 't langzaam weer beter. Woensdag weer aan het werk maar was nog niet 100 punten.

Bij mij precies net zo. Ik had wel nog last van opgezette klieren in m'n oksel en boven m'n sleutelbeen. Maar die zijn nu, na een week, ook weg

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 10:52

Mijn booster zit erin. Nu ff kwartiertje wachten. Ik voelde de prik wel (had ik bij de eerste 2 niet).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:21

Hier geen pijn meer in mijn oksel, maar hij is nog steeds wat dikker. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:13

Fitzroy schreef:
Dat is toch eigenlijk belachelijk? Daarmee zouden ze aangeven dat Janssen dus niet als volwaardig vaccin wordt beschouwd. Dan ga ik over 3 maanden nog maar weer een booster halen.

Klopt, maar het is ook bewezen dat Jansen vrij snel in bescherming afneemt. Het is natuurlijk ook vreemd dat er van alle beschikbare vaccines minimaal 2 dosissen nodig zijn voor een basis behalve voor Janssen. Maar in Duitsland zijn ze al veel langer bezig met dat Janssen een 2e vaccinatie nodig heeft en in verschillende ziekenhuizen geldt je dus ook niet als gevaccineerd als je alleen Janssen hebt. Ik geloof dat er hetzelfde 'probleem' in Oostenrijk is

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:15

Dat Janssen zou verminderen is ook wel weer weerlegd. Heb de link zo even niet bij de hand.
Dus daar zijn ondertussen de meningen ook over verdeeld.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:21

DuoPenotti schreef:
Dat Janssen zou verminderen is ook wel weer weerlegd. Heb de link zo even niet bij de hand.

Heb ik ook gelezen. Zal Ibbel vast meer over kunnen vertellen, maar tijdens de studie werd altijd verteld dat de hoeveelheid antilichamen afnemen in de loop der tijd, maar dat het er vanaf hangt hoe goed je geheugen cellen werken hoe snel een afval op een later tijdstip weer kan worden ingezet.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:21

DuoPenotti schreef:

Het verandert sowieso met de dag :')
Maar het blijft een feit dat het een vreemd verhaal is.
Overigens voor de mensen die Janssen hebben gehad, wanneer je gebooster bent (of een 2e prik hebt gehad, hoe je het wil zien), de cross vaccinatie met Pfizer of Moderna geeft dan wel weer een heel hoge afweer.

Ik sprak gisteren met de kinderarts, omdat mijn zoon zijn 2e vaccinatie had gehad, over de booster bij kinderen, maar ze denken (hopen) dat dat voor die leeftijdscategorie niet nodig gaat zijn, omdat ze hopen dat Omikron een soort van laatste opleving is. En ook dat bij volwassenen nog een Omikron variant gespoten moet worden en dat we dan hopelijk het einde in zicht hebben. Ik werd voorzichtig wel blij van die info, maar gezien het drama wat het virus al gebracht heeft, ga ik niet juichen tot het daadwerkelijk zover is

Suzanne F. schreef:
Hier geen pijn meer in mijn oksel, maar hij is nog steeds wat dikker. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt.

Ik heb van sommige mensen al gehoord dat ze dat na 2 weken nog hadden. Is geen fijne bijwerking :(

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:36

Ik heb een week een dikke oksel gehad.
Ook een bult (dikke lymfeklieren) boven m’n sleutelbeen. Die was na 2 dagen weg. Ik had de Pfizer

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:24

Hier ook dik een week een dikke oksel.
Nu nog iets..

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:00

Nou, booster net gehad. Nu wachten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:05

Nee hoor, niet wachten.
Lekker jezelf verwennen, kop thee, mooi boek en eventueel met een dekentje op de bank.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:06

Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:07

Janneke2 schreef:
Nee hoor, niet wachten.
Lekker jezelf verwennen, kop thee, mooi boek en eventueel met een dekentje op de bank.

Ik bedoelde de 15 minuten wachten :D heb wel lekker chocomel *\o/*