Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Aangetoond dat vaccins niet het gewenste resultaat hebben gegeven? Tjonge, klinkt misschien hard maar onder welke steen heb je het afgelopen jaar geleefd ?
bigone schreef:Oke, sorry van de steen. Maar vaccins hebben echt een catastrofe voorkomen. Boosteren zit nu boven de 60 procent waarvan boven de 60 meer dan 90 procent is geboosterd. En dat werkt gezien de berichten uit landen waar niet of veel minder geboosterd is.
BeFunny schreef:bigone schreef:Oke, sorry van de steen. Maar vaccins hebben echt een catastrofe voorkomen. Boosteren zit nu boven de 60 procent waarvan boven de 60 meer dan 90 procent is geboosterd. En dat werkt gezien de berichten uit landen waar niet of veel minder geboosterd is.
Daar zou je naar het totaalplaatje moeten kijken om daar een reëel beeld bij te kunnen scheppen.
Ik hou het dus bij het NL beeld.
En dat liet zien dat men massaal op de IC bleef belanden. Zowel gevaccineerd (al dan niet volledig) wat bijna onmogelijk was, want voordat iedereen goed en wel de kans kreeg was daar alweer de Booster. En zo bleven we ook met de cijfers achter de feiten aanlopen. De cijfers die ook niet altijd klopte en ook onduidelijk waren (niet volledig gevaccineerd betekend niet, niet gevaccineerd en hangt ook af van wanneer het laatste vaccin was) maar iedereen die niet geboosterd was werd als niet volledig gevaccineerd afgeschreven.
Voor mij is mede daarom aangetoond dat we het niet van de vaccins moeten hebben. Ik hoop dan ook dat Omikron blijft doen wat het doet ook na de zomer en dat de heftigere varianten alleen maar minder kans krijgen. Dat is hoop hè maar moeten we ook nog maar zien.
BeFunny schreef:bigone schreef:Be funny, ja elk vaccin of besmetting kan verkeerd uitpakken bij mensen die al zeer kwetsbaar zijn. Ook een simpele verkoudheid of een poosje koorts of diarree. Dat betekend niet dat je niet moet vaccineren.
Wat mij betreft ook niet wel vaccineren.
Ik vind dat echt ieders eigen keuze. Voor mij geeft wel aangetoond dat de vaccins niet het gewenste resultaat hebben gegeven. Ik vind dat door de komst van Omikron we beetje bij beetje omdat iedereen nu wel zo'n beetje Corona heeft gehad steeds dichter bij de immuniteit komen.
Maargoed dat is mijn gedachte hè en iemand anders die daar anders over denkt moet vooral doen waar hij/zij zich prettig bij voelt of denk juist goed mee te doen.
Uiteindelijk weet helemaal nog steeds Niemand hoe het loopt. Maar die vaccinatie gaat er hier nooit inkomen.
janderegelaa schreef:BeFunny schreef:
Daar zou je naar het totaalplaatje moeten kijken om daar een reëel beeld bij te kunnen scheppen.
Ik hou het dus bij het NL beeld.
En dat liet zien dat men massaal op de IC bleef belanden. Zowel gevaccineerd (al dan niet volledig) wat bijna onmogelijk was, want voordat iedereen goed en wel de kans kreeg was daar alweer de Booster. En zo bleven we ook met de cijfers achter de feiten aanlopen. De cijfers die ook niet altijd klopte en ook onduidelijk waren (niet volledig gevaccineerd betekend niet, niet gevaccineerd en hangt ook af van wanneer het laatste vaccin was) maar iedereen die niet geboosterd was werd als niet volledig gevaccineerd afgeschreven.
Voor mij is mede daarom aangetoond dat we het niet van de vaccins moeten hebben. Ik hoop dan ook dat Omikron blijft doen wat het doet ook na de zomer en dat de heftigere varianten alleen maar minder kans krijgen. Dat is hoop hè maar moeten we ook nog maar zien.
Je slaat de plank zo ontzettend mis. Op een gegeven moment was 85% van de bevolking gevaccineerd. 10% daarvan kwam alsnog op de IC (door onderliggend lijden!) terwijl de overige 90% van de IC opname’s werd veroorzaakt door de 15% die niet gevaccineerd was. De vaccins werken dus wel degelijk. Niet zo goed als we zouden willen maar ze voorkomen wel voor een groot gedeelte de IC opname. Zonder vaccineren hadden we echt een ramp gehad. Dat het nu zo goed gaat is niet dankzij de non-vaxxers maar ondanks de non-vaxxers.
bigone schreef:Niet vergeten dat er ook genoeg niet gevaccineerde mensen zich prima aan de regels hebben gehouden en er alles aan gedaan hebben om niet besmet te raken, dat is een kleine groep maar toch. Er zijn ongeveer 700.000 mensen die gewoon pertinent vaccins afwijzen.
BeFunny schreef:Ik heb het niet gehad over heftige bijwerkingen![]()
En ik zie nog steeds geen antwoord op mijn vraag maar dat maakt niet uit hoor.
Ik denk dat voor veel mensen vaccineren de uitkomst bood. Maar de vraag was gesteld aan de mensen die dat niet doen. Voor ons is de oplossing als je het krijgt dan gewoon uitzieken en op de langere termijn zie je nu (net als bij de Mexicaanse griep dat de mildere variant de overhand krijgt) en zo blijft er iets over wat voor mildere klachten zorgt en we niet meer massaal op de IC belanden.
Maar dit antwoord wil je vast niet lezen want gevaccineerd moet er worden.
BeFunny schreef:Ik hou het dus bij het NL beeld.
En dat liet zien dat men massaal op de IC bleef belanden. Zowel gevaccineerd (al dan niet volledig) wat bijna onmogelijk was,
Citaat:want voordat iedereen goed en wel de kans kreeg was daar alweer de Booster. En zo bleven we ook met de cijfers achter de feiten aanlopen.
Citaat:De cijfers die ook niet altijd klopte
Citaat:en ook onduidelijk waren (niet volledig gevaccineerd betekend niet, niet gevaccineerd en hangt ook af van wanneer het laatste vaccin was) maar iedereen die niet geboosterd was werd als niet volledig gevaccineerd afgeschreven.
Citaat:Voor mij is mede daarom aangetoond dat we het niet van de vaccins moeten hebben.
Citaat:Ik hoop dan ook dat Omikron blijft doen wat het doet ook na de zomer en dat de heftigere varianten alleen maar minder kans krijgen. Dat is hoop hè maar moeten we ook nog maar zien.
Babootje schreef:Twiggy2008 schreef:Cer, kijk naar jouw eigen denigrerende posts. Ik heb weinig met Jomanda('s) trouwens. Voor de goede orde. Voor ik dat hokje weer ingeduwd word.
Jan, ik héb het gehad. Goed lezen. Geen IC nodig gehad en moest zelfs mijn paarden 3x daags doen (gaat gewoon door, hè). Manlief ook, 60 plusser, dezelfde ervaring. Mijn (ons) immuunstelsel werkt dus prima. Heb jij het zelf al gehad?
Wij zien het allen van een andere kant. En benaderen het duidelijk anders. Gelukkig leef ik nog in een 'vrij' land.
Er zijn ook mensen die hun hele leven zwaar roken en daar 80 mee worden. Dan wil dat nog niet zeggen dat roken gezond is of in ieder geval geen kwaad kan omdat het in de meeste gevallen longziekten veroorzaakt en het heeft al helemaal niks te maken met je immuunsysteem.
Waarom jij net als veel anderen vrij milde symptomen hebt en waarom een ander er dood aan gaat: die vraag wordt onderzocht maar is nog niet (volledig) beantwoord. Er speelt meer mee dan alleen je immuunsysteem blijkbaar. Immuunsysteem heeft er weinig mee te maken omdat het om een nieuw virus gaat waar je nog geen immuniteit voor hebt opgebouwd. (Inmiddels wel een beetje natuurlijk).
Je hebt gewoon een risico genomen met je eigen leven (en dat van anderen door geen regels in acht te nemen). Het eerste moet je zelf weten; het is jouw lijf. Het tweede vind ik wel kwalijk. Ikke, ikke en de rest kan letterlijk stikken.
Janinevv schreef:Babootje
Even over je link, er word niks gezegd over gevaccineerden die alsnog besmet raken en Corona krijgen. Hoe zit dit?
En er hebben heel veel mensen Corona gehad voordat er überhaupt vaccins waren… Dan laten vaccineren ? Ik heb ook Corona gehad.
Hopelijk valt het mee..
BeFunny schreef:Wat klopt er volgens jou dan niet?Hoezo zou ik niet van de cijfers zijn? De cijfers klopten niet dan kun je er ook niets mee.
Citaat:En verder ja virussen muteren en er zijn meer Sars virussen dan enkel Covid 19En er ontstaan steeds weer andere virussen. Daar ontkomen we niet aan. Maar voor wat betreft dit virus zie ik het positiever in dan afgelopen jaar. Dankzij de komst van Omikron. Ik verwacht (mijn denken daarin) dat als we nu eenmaal weer terug zijn bij "het oude normaal" dat dat ook zo blijft.
Citaat:Tenzij er weer een ander heel besmettelijk virus komt en die kans is heel goed mogelijk. Maar het gaat hier nu over Covid 19 en niet over andere virussen.