Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:58

Aangetoond dat vaccins niet het gewenste resultaat hebben gegeven? Tjonge, klinkt misschien hard maar onder welke steen heb je het afgelopen jaar geleefd ?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:02

bigone schreef:
Aangetoond dat vaccins niet het gewenste resultaat hebben gegeven? Tjonge, klinkt misschien hard maar onder welke steen heb je het afgelopen jaar geleefd ?

Vast onder een eenzame.
De IC opnames bleven toenemen.
Pas sinds Omikron neemt dat af terwijl de besmettingen al maar oplopen. En een minder hoog persentage is geboosterd ;)

Daarbij zeg ik "voor mij" en dat heeft denk ik puur te maken met mijn eigen kijk erop.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:26

Oke, sorry van de steen. Maar vaccins hebben echt een catastrofe voorkomen. Boosteren zit nu boven de 60 procent waarvan boven de 60 meer dan 90 procent is geboosterd. En dat werkt gezien de berichten uit landen waar niet of veel minder geboosterd is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:44

bigone schreef:
Oke, sorry van de steen. Maar vaccins hebben echt een catastrofe voorkomen. Boosteren zit nu boven de 60 procent waarvan boven de 60 meer dan 90 procent is geboosterd. En dat werkt gezien de berichten uit landen waar niet of veel minder geboosterd is.

Daar zou je naar het totaalplaatje moeten kijken om daar een reëel beeld bij te kunnen scheppen.
Ik hou het dus bij het NL beeld.
En dat liet zien dat men massaal op de IC bleef belanden. Zowel gevaccineerd (al dan niet volledig) wat bijna onmogelijk was, want voordat iedereen goed en wel de kans kreeg was daar alweer de Booster. En zo bleven we ook met de cijfers achter de feiten aanlopen. De cijfers die ook niet altijd klopte en ook onduidelijk waren (niet volledig gevaccineerd betekend niet, niet gevaccineerd en hangt ook af van wanneer het laatste vaccin was) maar iedereen die niet geboosterd was werd als niet volledig gevaccineerd afgeschreven.

Voor mij is mede daarom aangetoond dat we het niet van de vaccins moeten hebben. Ik hoop dan ook dat Omikron blijft doen wat het doet ook na de zomer en dat de heftigere varianten alleen maar minder kans krijgen. Dat is hoop hè maar moeten we ook nog maar zien.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:00

BeFunny schreef:
bigone schreef:

Daar zou je naar het totaalplaatje moeten kijken om daar een reëel beeld bij te kunnen scheppen.
En dat liet zien dat men massaal op de IC bleef belanden. Zowel gevaccineerd (al dan niet volledig) wat bijna onmogelijk was, want voordat iedereen goed en wel de kans kreeg was daar alweer de Booster. En zo bleven we ook met de cijfers achter de feiten aanlopen. De cijfers die ook niet altijd klopte en ook onduidelijk waren (niet volledig gevaccineerd betekend niet, niet gevaccineerd en hangt ook af van wanneer het laatste vaccin was) maar iedereen die niet geboosterd was werd als niet volledig gevaccineerd afgeschreven.

Voor mij is mede daarom aangetoond dat we het niet van de vaccins moeten hebben. Ik hoop dan ook dat Omikron blijft doen wat het doet ook na de zomer en dat de heftigere varianten alleen maar minder kans krijgen. Dat is hoop hè maar moeten we ook nog maar zien.

Je slaat de plank zo ontzettend mis. Op een gegeven moment was 85% van de bevolking gevaccineerd. 10% daarvan kwam alsnog op de IC (door onderliggend lijden!) terwijl de overige 90% van de IC opname’s werd veroorzaakt door de 15% die niet gevaccineerd was. De vaccins werken dus wel degelijk. Niet zo goed als we zouden willen maar ze voorkomen wel voor een groot gedeelte de IC opname. Zonder vaccineren hadden we echt een ramp gehad. Dat het nu zo goed gaat is niet dankzij de non-vaxxers maar ondanks de non-vaxxers.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:12

Er zal altijd een groep blijven waarbij het lichaam niks met het vaccin doet of waarbij het vaccin niet het gewenste resultaat geeft. Tel daar bij op dat het in januari 2020 nog wel onduidelijk was hoelang de vaccinatie zou werken. Maar toen was echt al wel bekend dat je gewoon het virus nog kon krijgen. De kans op een ziekenhuisopname is zwaar verminderd. Maar bij bepaalde groepen is er altijd nog kans. En dat is heel sneu en triest maar dat betekend niet dat dat voor iedereen geld.

De booster zijn we gewoon te laat mee begonnen hier in Nederland. Dat is zeker wel een feit. Ik denk als we daarmee eerder waren geweest het wel wat gescheeld heeft.

De vaccinaties hebben mij al meedere keren beschermd tegen een besmetting.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:16

BeFunny schreef:
bigone schreef:
Be funny, ja elk vaccin of besmetting kan verkeerd uitpakken bij mensen die al zeer kwetsbaar zijn. Ook een simpele verkoudheid of een poosje koorts of diarree. Dat betekend niet dat je niet moet vaccineren.

Wat mij betreft ook niet wel vaccineren.
Ik vind dat echt ieders eigen keuze. Voor mij geeft wel aangetoond dat de vaccins niet het gewenste resultaat hebben gegeven. Ik vind dat door de komst van Omikron we beetje bij beetje omdat iedereen nu wel zo'n beetje Corona heeft gehad steeds dichter bij de immuniteit komen.

Maargoed dat is mijn gedachte hè en iemand anders die daar anders over denkt moet vooral doen waar hij/zij zich prettig bij voelt of denk juist goed mee te doen.

Uiteindelijk weet helemaal nog steeds Niemand hoe het loopt. Maar die vaccinatie gaat er hier nooit inkomen.

Misschien moet je het toch eens overwegen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aatziekten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:17

janderegelaa schreef:
BeFunny schreef:

Je slaat de plank zo ontzettend mis. Op een gegeven moment was 85% van de bevolking gevaccineerd. 10% daarvan kwam alsnog op de IC (door onderliggend lijden!) terwijl de overige 90% van de IC opname’s werd veroorzaakt door de 15% die niet gevaccineerd was. De vaccins werken dus wel degelijk. Niet zo goed als we zouden willen maar ze voorkomen wel voor een groot gedeelte de IC opname. Zonder vaccineren hadden we echt een ramp gehad. Dat het nu zo goed gaat is niet dankzij de non-vaxxers maar ondanks de non-vaxxers.

Precies !
Hoe zou het zijn gegaan zonder vaccinaties en andere maatregelen?

Dankzij de gevaccineerden is een grotere ramp voorkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:38

Niet vergeten dat er ook genoeg niet gevaccineerde mensen zich prima aan de regels hebben gehouden en er alles aan gedaan hebben om niet besmet te raken, dat is een kleine groep maar toch. Er zijn ongeveer 700.000 mensen die gewoon pertinent vaccins afwijzen. En ongeveer 500.000 die of niet durven of nog steeds twijfelen . Omdat ze zwanger willen worden of zijn of denken dat ze er zeer ernstige bijwerkingen van krijgen. De laatste groep is wel een stuk kleiner geworden door gerichte voorlichting. Die was eerst ook ong 700.000 mensen geoot
Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-02-22 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:39

bigone schreef:
Niet vergeten dat er ook genoeg niet gevaccineerde mensen zich prima aan de regels hebben gehouden en er alles aan gedaan hebben om niet besmet te raken, dat is een kleine groep maar toch. Er zijn ongeveer 700.000 mensen die gewoon pertinent vaccins afwijzen.

Klopt.

Maar sommigen suggereren dat vaccineren geen nut heeft (gehad).

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:41

BeFunny schreef:
Ik heb het niet gehad over heftige bijwerkingen :')

En ik zie nog steeds geen antwoord op mijn vraag maar dat maakt niet uit hoor.

Ik denk dat voor veel mensen vaccineren de uitkomst bood. Maar de vraag was gesteld aan de mensen die dat niet doen. Voor ons is de oplossing als je het krijgt dan gewoon uitzieken en op de langere termijn zie je nu (net als bij de Mexicaanse griep dat de mildere variant de overhand krijgt) en zo blijft er iets over wat voor mildere klachten zorgt en we niet meer massaal op de IC belanden.

Maar dit antwoord wil je vast niet lezen want gevaccineerd moet er worden.

Dan moet je misschien terug lezen. Mijn eerste reactie was namelijk op iemand, die aan gaf dat er heftige bijwerkingen op vaccins zijn. Waarop ik gevraagd heb naar het wetenschappelijke bewijs hiervan. Als jij je dan aangesproken voelt te reageren. Reageer dan op de juiste persoon, op het juiste onderwerp. Dat maakt een discussie voeren dan ook zinvol.

Ik vind het bizar en egoïstisch te lezen, om maar te roepen. Het is een kwestie van uitzieken |o Prima als je de zorg daarmee niet belast. Dat iemand begrijpt wat de gevolgen zijn van je niet aan de regels houden, van niet vaccineren. En de gevolgen van die keus dan ook accepteren. Doel zou ten alle tijden moeten zijn, voorkomen dat je ziek gaat worden. Daarmee onnodig de druk in de zorg laat oplopen en je daarmee automatisch bij draagt, aan uitgestelde zorg. Voor mensen die het eigenlijk ook hard nodig hebben. Als mensen zich aan de regels zouden houden, was het misschien wel eerder uitgedoofd dan was vaccineren misschien helemaal niet nodig. Laten we wel wezen, de overheid is niet de verspreider. Dat zijn de mensen. Die moedwillig er op uit gaan als ze klachten hebben, positief getest zijn maar niet in quarantaine gaan. Die na 2 jaar nog steeds ontkennen en ga zo maar door. Het is een maatschappelijk probleem. Dit zouden we met z'n allen op moeten pakken. En niet een select groepje, om daarna een stok te pakken om die groep die zijn verantwoordelijkheden wel nemen, mee te slaan. Van mij had Covid wat selectiever mogen wezen. Er zijn daardoor teveel mooie mensen weg genomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:42

Tja, mensen die denken dat vaccins geen nut hebben en daarom niet vaccineren ondanks alle bewijzen dat ze dat zeker doen, ik weet niet waar je die onder moet scharen.
Stond vandaag ook in de krant dat 1 op de 3 werknemers ondanks klachten toch naar het werk ging, dan zakt je de broek ook af. Dan liever een niet gevaccineerde die zich erg goed aan de regels houd.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-02-22 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:43

bigone schreef:
Tja, mensen die denken dat vaccins geen nut hebben en daarom niet vaccineren ondanks alle bewijzen dat ze dat zeker doen, ik weet niet waar je die onder moet scharen.

Daar is toch een woord voor :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 01:21

Babootje
Even over je link, er word niks gezegd over gevaccineerden die alsnog besmet raken en Corona krijgen. Hoe zit dit?

En er hebben heel veel mensen Corona gehad voordat er überhaupt vaccins waren… Dan laten vaccineren ? Ik heb ook Corona gehad.

Hopelijk valt het mee..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 01:33

Mensen die de delta variant hebben gehad kunnen net zo goed omikron krijgen, delta infectie beschermd niet tegen Omikron, helaas.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:02

BeFunny schreef:
En dat liet zien dat men massaal op de IC bleef belanden. Zowel gevaccineerd (al dan niet volledig) wat bijna onmogelijk was,

Geen cijfers, wel verwijten...?
Citaat:
want voordat iedereen goed en wel de kans kreeg was daar alweer de Booster. En zo bleven we ook met de cijfers achter de feiten aanlopen.

Welke cijfers...?
Ik kreeg de indruk dat je niet van de cijfers was.
Dat mag.
Citaat:
De cijfers die ook niet altijd klopte

???
Citaat:
en ook onduidelijk waren (niet volledig gevaccineerd betekend niet, niet gevaccineerd en hangt ook af van wanneer het laatste vaccin was) maar iedereen die niet geboosterd was werd als niet volledig gevaccineerd afgeschreven.

... ik zal eerlijk bekennen dat ik statistiek een vervelend vak vond.
Maar vervelend of niet : het kan gaan over subtiele verschillen.
Citaat:
Voor mij is mede daarom aangetoond dat we het niet van de vaccins moeten hebben.

Wat precies acht jij aangetoond?
Op basis waarvan?
(... volgens mij heeft niemand in de mainstream media dit ooit beweerd: het is meer de optelsom van handen wassen, ventilatie, mondmaskers, prikken en gezond verstand.)
Citaat:
Ik hoop dan ook dat Omikron blijft doen wat het doet ook na de zomer en dat de heftigere varianten alleen maar minder kans krijgen. Dat is hoop hè maar moeten we ook nog maar zien.

Ik hoop dat ook...
EN ik geef het je op een briefje dat het zo niet gaat. Virussen muteren nu eenmaal altijd, dus dat we van nu tot in eeuwigheid met de milde o-mikron te maken hebben - helaas, nee.

Het voordeel is, dat iedereen met de milde o-mikron in contact is geweest.
Wat maakt dat icm de bovenstaande maatregelen - allemaal, ook de vaccins - de volgende golf van de volgende 'variant die succesvol is' beter kunnen handelen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:10

Hoezo zou ik niet van de cijfers zijn? De cijfers klopten niet dan kun je er ook niets mee.

En verder ja virussen muteren en er zijn meer Sars virussen dan enkel Covid 19 ;) En er ontstaan steeds weer andere virussen. Daar ontkomen we niet aan. Maar voor wat betreft dit virus zie ik het positiever in dan afgelopen jaar. Dankzij de komst van Omikron. Ik verwacht (mijn denken daarin) dat als we nu eenmaal weer terug zijn bij "het oude normaal" dat dat ook zo blijft.

Tenzij er weer een ander heel besmettelijk virus komt en die kans is heel goed mogelijk. Maar het gaat hier nu over Covid 19 en niet over andere virussen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:36

Vind je "de cijfers klopten niet", niet heel erg kort door de bocht en ongenuanceerd?
Gezien er eigenlijk pas t.t.v. omicron grotere groepen "met corona" ipv "door corona" in het ziekenhuis kwamen? En deze daarvoor eigenlijk in de foutmarge/betrouwbaarheidsinterval vielen omdat ze zo klein waren en dus vrijwel verwaarloosbaar?

COVID-19 kan overigens ook weer muteren naar een nog besmettelijker én dodelijkere variant.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:48

Zebrastreep schreef:
De vaccinaties hebben mij al meedere keren beschermd tegen een besmetting.

Iedereen leest hier blijkbaar overheen.

Zal ik dan maar de vraag stellen, op welke manier de vaccinaties beschermd zouden hebben tegen een besmetting?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:12

Babootje schreef:
Twiggy2008 schreef:
Cer, kijk naar jouw eigen denigrerende posts. Ik heb weinig met Jomanda('s) trouwens. Voor de goede orde. Voor ik dat hokje weer ingeduwd word.

Jan, ik héb het gehad. Goed lezen. Geen IC nodig gehad en moest zelfs mijn paarden 3x daags doen (gaat gewoon door, hè). Manlief ook, 60 plusser, dezelfde ervaring. Mijn (ons) immuunstelsel werkt dus prima. Heb jij het zelf al gehad?

Wij zien het allen van een andere kant. En benaderen het duidelijk anders. Gelukkig leef ik nog in een 'vrij' land.

Er zijn ook mensen die hun hele leven zwaar roken en daar 80 mee worden. Dan wil dat nog niet zeggen dat roken gezond is of in ieder geval geen kwaad kan omdat het in de meeste gevallen longziekten veroorzaakt en het heeft al helemaal niks te maken met je immuunsysteem.
Waarom jij net als veel anderen vrij milde symptomen hebt en waarom een ander er dood aan gaat: die vraag wordt onderzocht maar is nog niet (volledig) beantwoord. Er speelt meer mee dan alleen je immuunsysteem blijkbaar. Immuunsysteem heeft er weinig mee te maken omdat het om een nieuw virus gaat waar je nog geen immuniteit voor hebt opgebouwd. (Inmiddels wel een beetje natuurlijk).
Je hebt gewoon een risico genomen met je eigen leven (en dat van anderen door geen regels in acht te nemen). Het eerste moet je zelf weten; het is jouw lijf. Het tweede vind ik wel kwalijk. Ikke, ikke en de rest kan letterlijk stikken.

Wauw, wat een valse post. Hoezo heb ik geen regels nageleefd? Je kunt goed invullen voor een ander. Dat is nou precies het probleem. Bepalen en invullen voor een ander.

Ben wel benieuwd hoe jij straks leeft, als de regels nog meer versoepeld gaan worden....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:13

Het was toch bekend dat je ondanks vaccinatie toch wel besmet kon raken, enkel is de kans om op de IC te landen, kleiner.

Die post zou dan meer op mij slaan. Ik leef geen regels na. Jippie ben een rebel en heb beslist al heel wat levens op mijn geweten. Dat kreeg ik destijds te horen toen ik zei de mazelen een onzinnige inenting is.
En deze groep groeit met de dag, die de regels eindelijk onzinnig gaan vinden.

Maar er is voortschrijdend inzicht,, althans hier in Duitsland. Een man had de cijfers en de besmettingen goed geanalyseerd en is natuurlijk volledig gevaccineerd. Zijn inzicht was dan ook, stel dat de mensen die zich niet laten inenten, gelijk hebben en de inenting niets verhinderd. Hoe verantwoorden we onze omgang met hun?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:32

Kun jij nu voor de verandering wel een link naar het artikel van deze man geven dan?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:38

Janinevv schreef:
Babootje
Even over je link, er word niks gezegd over gevaccineerden die alsnog besmet raken en Corona krijgen. Hoe zit dit?

En er hebben heel veel mensen Corona gehad voordat er überhaupt vaccins waren… Dan laten vaccineren ? Ik heb ook Corona gehad.

Hopelijk valt het mee..

Dat staat in het artikel. Het onderzoek gaat over de eerste coronagolf. Het vaccin werkt echter wel tegen de mate van ziek worden door Corona en ik kan me voorstellen dat dat ook van invloed is op de uiteindelijke gevolgen.
Maar zeker is dat dus pas over ongeveer 2 jaar. Dan probeer ik liever de risico's te beperken door toch maar te vaccineren.

Onderzoek gaat over de eerste coronagolf

Voor het onderzoek, gepubliceerd in Nature Medicine, analyseerden de wetenschappers geanonimiseerde medische dossiers in een database die wordt bijgehouden door het Amerikaanse Department of Veterans Affairs. De onderzoekers creëerden een dataset met gezondheidsinformatie van 153.760 mensen die tussen 1 maart 2020 tot 15 januari 2021 positief waren getest op corona en die de eerste 30 dagen van de ziekte hadden overleefd. Zeer weinig van de mensen in de studie waren gevaccineerd voordat ze corona ontwikkelden, omdat vaccins op het moment van inschrijving nog niet algemeen beschikbaar waren.

"Deze data zijn dus verzameld in de tijd voor de vaccinatiecampagne, aan het begin van de pandemie", zegt Jorstad. "We weten niet welke variant hier speelde. We kunnen dit ook niet direct vertalen naar omikron. We zitten allemaal te wachten op positief nieuws, maar of omikron en de vaccinatie ervoor zorgen dat de problemen nu minder groot zijn, dat weten we pas over pakweg twee jaar."

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:48

Bigone dat is een artikeltje in de krant en in het Duits. Je hebt eerder aangegeven dat je niet van plan bent Duits te lezen. Een artikeltje in de krant zou ik dan moeten gaan scannen en op een hele ingewikkelde manier dan hier kunnen plaatsen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:53

BeFunny schreef:
Hoezo zou ik niet van de cijfers zijn? De cijfers klopten niet dan kun je er ook niets mee.
Wat klopt er volgens jou dan niet?
Citaat:
En verder ja virussen muteren en er zijn meer Sars virussen dan enkel Covid 19 ;) En er ontstaan steeds weer andere virussen. Daar ontkomen we niet aan. Maar voor wat betreft dit virus zie ik het positiever in dan afgelopen jaar. Dankzij de komst van Omikron. Ik verwacht (mijn denken daarin) dat als we nu eenmaal weer terug zijn bij "het oude normaal" dat dat ook zo blijft.

Ik hoop dat we het ergste hebben gehad mbt SARS-CoV-2 aka covid-19.

Maar ik zit niet te wachten op terug naar het oude normaal, er zijn meer crises dan covid-19 alleen.
(Schoon zoet water, oprukkende woestijnen, klimaatverandering en alle oorlogen en vluchtelingenstromen die daarbij horen.
Als de Nijl opdroogt, moeten we voor 80 miljoen Egyptenaren een nieuw heenkomen vinden.)
Citaat:
Tenzij er weer een ander heel besmettelijk virus komt en die kans is heel goed mogelijk. Maar het gaat hier nu over Covid 19 en niet over andere virussen.

Dat komt, dat andere besmettelijke virus.

De waarschuwing voor 'the big one' waren er al tientallen jaren.
Big: zoals in 1919.
... Sars in 2002 werd het niet, Mers in 2006 werd het niet, SARS-CoV-2 in 2019 dus wel.
En de oorzaken liggen rond bio-industrie, wereldwijd vliegverkeer, verlies van bio-diversiteit en nog zo het één en ander.

Garantie dat de volgende pandemie pas in 2121 komt hebben we niet, dat het onding eerder komt is zeer waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-02-22 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt