Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:58

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:17

Fijn interview! Bedankt voor het delen. De reden die hij noemt om niet de politiek in te gaan is precies de reden waarom hij dat wél zou moeten doen.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:36

Hoge cijfers , en nu ook flinke toename in de opnames.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:37

Die cijfers. Vreselijk en dan op radiojournaal meteen daarna het bericht dat rotterdam winkels uitpuilen van de shoppende mensen 8)7

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:40

Ja joh. Shoppen en vreten is errrrrg belangrijk. :roll:

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:43

fuuuuuuuuuuudge. Ik ben net naar huis gegaan, kortademig, krijg moeilijk lucht maar niet ernstig benauwd. Net alsof ik niet helemaal kan ademhalen. Dus, thuis blijven en bij vererging moet ik weer terugbellen met de huisartsenpost. Als het maandag niet over is, dan moet ik mij laten testen.

Nu net mijn paard niet rat loopt, en naar de hoefsmid moet. ... een paard dat zich bij ongemak niet laat behandellen (angst voor pijn) ... gaat nog wat worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:54

Hopen dat het niks is, maar je houdt met alles rekening.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:04

Net even naar decathlon om een badmuts te halen, wegens mijn reuma is met de kou met naar haar naar buiten na zwemmen niet heel fijn. Maar was bijna enige die alleen was, rest allemaal met partner en veel met hele gezin

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:21

Benfan schreef:
fuuuuuuuuuuudge. Ik ben net naar huis gegaan, kortademig, krijg moeilijk lucht maar niet ernstig benauwd. Net alsof ik niet helemaal kan ademhalen. Dus, thuis blijven en bij vererging moet ik weer terugbellen met de huisartsenpost. Als het maandag niet over is, dan moet ik mij laten testen.

Nu net mijn paard niet rat loopt, en naar de hoefsmid moet. ... een paard dat zich bij ongemak niet laat behandellen (angst voor pijn) ... gaat nog wat worden.

Gewoon een testafspraak maken, nu en daar ben je de huisarts niet voor nodig. Dan weet je maandag waar je aan toe bent.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:40

Benfan ik zou ook laten testen. Zeker nu Emmen zo'n hotspot is

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:48

Ik zou ook laten testen. Vreemd dat dat niet is gemeld door de hap

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:58

Krijg net te horen dat vriendin van mijn moeder die vroeger vaak kwam oppassen vandaag is overleden aan corona, ze had geen onderliggende ziekte, kom zo wel ineens echt binnen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:10

Sterkte Sandra!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:12

Benfan schreef:

Waarom niet gelijk morgen testen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:16

Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst Sandra.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:18

SandravdB schreef:
Krijg net te horen dat vriendin van mijn moeder die vroeger vaak kwam oppassen vandaag is overleden aan corona, ze had geen onderliggende ziekte, kom zo wel ineens echt binnen

Gecondoleerd, dat komt zeker binnen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:19

tokedri schreef:
Benfan schreef:

Waarom niet gelijk morgen testen?

Test is toch betrouwbaarder als je niet meteen na het ontstaan van de eerste symptomen test, Wim ggd niet het liefst op dag 2 testen?
Als je te snel/vroeg test, heb je kans op vals negatief.

Als je in tussenliggende periode gewoon in vrijwillige quarantaine gaat, besmet je niet meer mensen mocht je positief blijken te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:24

Ik was naar de supermarkt. Holymoly want zijn mensen toch achterlijk. We mogen zoveel wel, als we maar 1,5 meter afstand houden. Maar jeetje dat is ingewikkeld voor de meeste mensen. Voor velen is dat enkel je karretje voor je en verder maakt het niks uit. Kreeg echt de neiging om midden in de winkel te gaan gillen uit frustratie :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:28

Bij klachten kun je meteen testen, dan hoeft er niet gewacht te worden. Alleen als je in contact geweest bent met iemand die corona heeft en je hebt geen klachten, is het wachten (tot dag 5) om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen.
Dus Benfan, ik zou een afspraak maken, ik vind het advies van de HAP heel raar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:40

Het is ook echt de tijd deze maanden om ziek te worden. Normaal is het nu de griep. Daar hoor je niet veel over....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:46

SandravdB schreef:

Knuffel, wat ruk :knuffel:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:58

Popstra schreef:
Het is ook echt de tijd deze maanden om ziek te worden. Normaal is het nu de griep. Daar hoor je niet veel over....

Ja idd. Was dat de vorige keer ook niet zo?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:07

Swah schreef:
Ja joh. Shoppen en vreten is errrrrg belangrijk. :roll:

Ongelooflijk... Neem aan dat dit de jongere generatie is, die doordeweeks werkt (want anders ga je niet vrijwillig shoppen op zaterdag, toch?). Die weten toch hoe een computer werkt en kunnen alles toch online bestellen?

Ik bestel zelfs bij de Etos tegenwoordig online.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:17

SandravdB schreef:

Ach die komt binnen
Heel heel veel sterkte ook voor je moeder

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:25

Sterkte Sandra.

Wij hebben ons vandaag ook laten testen, buren hebben corona en mijn man is een aanhanger van de buurman op aan het knappen. Staan dus regelmatig samen in de schuur, en als ze samen bezig zijn kunnen ze ook niet altijd op 1,5 meter blijven. Ook wat verkoudheidsklachten, maar we zijn negatief getest.