Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:39

karuna schreef:
-O- p o e p dit verzin je toch niet. Mijn enige contact afgelopen tijd. Heeft sinds vanmorgen klachten. Zijn test is morgen. Hij kreeg net bericht dat er een of meerdere collega's positief getest zijn. Aangezien we elkaar nadat ik ben vrijgelaten weer wel gezien kregen we van de ggd te horen beiden in quarantaine gaan. Nu zit ik niet alleen gelukkig maar weer binnen. Pffff. Heb net drie dagen van mijn vrijheid genoten weer :P

Dit is dus( niet perse naar jou toe) een voorbeeld hoe het vaak fout gaat. Ja maar zie alleen één goede bekende.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:44

Bizar gewoon. Zou zo cru zijn. Een vast contact al die maanden en de enige die ik zie en dan loopt hij mogelijk via zijn werk op en ik dan weer van hem. -O- hij doet al die tijd ook de boodschappen voor me. Goddank heel veel ingeslagen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:57

karuna schreef:
Bizar gewoon. Zou zo cru zijn. Een vast contact al die maanden en de enige die ik zie en dan loopt hij mogelijk via zijn werk op en ik dan weer van hem. -O- hij doet al die tijd ook de boodschappen voor me. Goddank heel veel ingeslagen.

Dit is niet bizar, hij gaat dus naar zijn werk dus wel degelijk een risico. Dat je alleen hem ziet betekend niet dat hij niemand ziet en dan kun je dit soort situaties krijgen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:01

En als het echt de enige persoon is die je gezien hebt in al die maanden, zou je in elk geval altijd via hem besmet geweest zijn aangezien je jezelf al verschillende malen laten testen hebt de voorbije tijd.

Maar je komt vast zelf ook wel af en toe in de supermarkt enzo ;)

Dus het is niet bizar. En ook niet cru.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:45

karuna schreef:

Je schreef dat je naar de winkel gaat pas

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:46

Mijn test is gelukkig negatief. Had eigenlijk wel verwacht dat het alleen maar een verkoudheid was, maar je weet het maar nooit.

Voor iedereen verder heel veel beterschap

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:47

tokedri schreef:
karuna schreef:

Je schreef dat je naar de winkel gaat pas

Dat dus ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:55

5 minuten buurtsuper. Geen 15 minuten geen 1,5 m geen risico volgens de ggd. 1 keer permaand moet ik zelf. Maar spit vooral verder in mijn berichten. :j de enige keer besmet was een zieke man uit milaan. :evaw:

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:46

karuna schreef:
5 minuten buurtsuper. Geen 15 minuten geen 1,5 m geen risico volgens de ggd. 1 keer permaand moet ik zelf. Maar spit vooral verder in mijn berichten. :j de enige keer besmet was een zieke man uit milaan. :evaw:

Alsof je 15 minuten met iemand in contact moet zijn :x

Denk je nou echt dat dat virus een stopwatch bij zich heeft :')

Helaas overkomt het je, hier ook heel voorzichtig en waarschijnlijk via onze dochter die naar de VSO gaat weer enkele medewerkers besmet waren, maar waarvan ze het niet wisten.....dus zonder klachten

En hier alledrie hele verschillende klachten, dit virus gun je niemand. Ik heb het gevoel dat een bulldozer over mijn borstkas is gereden :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:21

Voor contact onderzoek kennelijk wel belangrijk. -O-

Shadow0

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:29

Ja... zal vast een van de redenen zijn dat de bron van besmetting zovaak onbekend is... -O-

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:55

karuna schreef:

Ik spit niet
Je berichten vallen op
En in de buurtsuper kan je het gewoon oplopen
Daar vliegt covid niet omheen helaas

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 01:05

In de buurtsuper kun je het juist oplopen. Best kleine ruimte en lage luchtvochtigheid.
Ik voorzie een nieuwe test..
.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:25

Popstra schreef:
Ik ken iemand die haar man een test moest doen omdat hij naar Italië voor werk moest. De man was positief getest helaas dus Italië ging niet door maar hij had dus geen enkele klacht. Voelt zich kip lekker. Puur toeval dus.

Zo is mijn vriend er ook achter gekomen dat hij COVID-19 positief is.
Het stomme is dat ik een paar dagen later getest ben, en bij mij was de uitslag negatief. Waarschijnlijk niet vaak genoeg gekust. :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:46

Volgens mij slaan de meeste virussen niet bij iedereen aan. Zo ben ik iedere jaar wel een of twee keer fiks verkouden en mijn man krijgt dat zelden tot nooit over.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar zijn geheim...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:53

Petrichor schreef:
Zijn er hier mensen die zich totaal niet ziek voelen maar verminderde reuk/smaak hebben en positief getest zijn voor Corona? Dit verhaal hoorde ik gisteren toevallig op de radio.

Mijn collega had dit. En een beetje hoofdpijn maar dat had mogelijk een andere verklaring.

Dat de griep/ influenza nu heerst en veel klachten geeft verbaasd mij niks. Doordat we zo schoon en geïsoleerd hebben geleefd hebben we op dat gebied geen anti stoffen/ weerstand opgebouwd. Normaal gesproken doen veel mensen dat wel en als je het dan te pakken hebt voel je je een paar dagen lamlendig en dan gaat het weer. Een echte griep is best heftig en kun je wel 2 weken last van hebben. Ik denk dat de gewone griep dan ook best flink kan gaan opspelen de komende tijd...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:24

Dorus schreef:
Volgens mij slaan de meeste virussen niet bij iedereen aan. Zo ben ik iedere jaar wel een of twee keer fiks verkouden en mijn man krijgt dat zelden tot nooit over.

Dat is toch ook de reden dat het griepvaccin niet altijd werkt. Daar zit 1 soort virus in, maar ander virus kan ook rond gaan. Daar wordt alleen niet iedereen ziek van.
Naar verwachting zijn wij begin dit jaar in contact geweest met een aantal mensen die corona hadden. Dat was voor het 1e geval in Nederland bekend was (net als Linda de Mol), maar zij zijn wel positief getest op antistoffen en hebben een ernstige nasleep. Het halve orkest is ziek geworden, andere helft niet. Terwijl er wel meerdere keren er week en aantal weken achter elkaar contact was. Dus ja, ik geloof er zeker in dat het niet iedereen op datzelfde moment aanslaat. Waar het in zit, geen idee.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:29

In maart heeft mijn moeder corona gekregen. Ze is nu nog herstellende. Als in ze kon helemaal niets tot ongeveer een week geleden. Ze heeft niet in het ziekenhuis gelegen en is continue samen geweest met mijn vader. Mijn vader was op dat moment 75. Hij is de hele tijd gezond gebleven. Daar verbaasde ik mij ook over. Want hij is oud, had suiker, overgewicht en een hoge bloeddruk...
Zeg het maar hoe dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:31

Daihyo schreef:
Dorus schreef:

Dat is toch ook de reden dat het griepvaccin niet altijd werkt. Daar zit 1 soort virus in, maar ander virus kan ook rond gaan. Daar wordt alleen niet iedereen ziek van.

Er zitten 3 en dit jaar zelfs 4 stammen in het griepvaccin. Niet allemaal, maar ook niet maar 1 soort.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:56

Nou niks geen dunne en flexibele wattenstok, net zo dik als de vorige keer := maar dat wist ik al want ze liggen gewoon op m'n werk
Maar goed we hebben het gehad, nu maar afwachten, nog steeds geen klachten alleen wat hoofdpijn.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:01

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd i.v.m. het niet voldoen aan de regels
Laatst bijgewerkt door Princesj op 16-10-20 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd i.v.m. het niet voldoen aan de regels

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:02

Silvia schreef:
Popstra schreef:
Ik ken iemand die haar man een test moest doen omdat hij naar Italië voor werk moest. De man was positief getest helaas dus Italië ging niet door maar hij had dus geen enkele klacht. Voelt zich kip lekker. Puur toeval dus.

Het stomme is dat ik een paar dagen later getest ben, en bij mij was de uitslag negatief. Waarschijnlijk niet vaak genoeg gekust. :D

Heeft hij helemaal geen klachten gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:33

tokedri schreef:
Silvia schreef:

Heeft hij helemaal geen klachten gehad?

En wat voor een test? Want er zijn genoeg commerciële testbureaus die niet werken met gevalideerde testen. En die op basis van een bloedtest op antistoffen beweren dat je positief bent. Ja, positief op antistoffen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:44

Zijn toch best meer verhalen over wie partners niet besmet zijn? Het is gewoon niet duidelijk wanneer je elkaar nou wel of niet besmet.
Wij hebben hele gezinnen op school bij wie vader of moeder positief getest zijn en verder niemand in het gezin. Moeten we juist blij om zijn denk ik.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:30

Ik ben gister getest, wacht nu op de uitslag. Heb elk jaar wel een licht griepje, keelpijn, verkouden, hoofdpijn, etc. maar nu denk je toch gelijk: Het zal toch niet? Mijn vriend heeft echt nooit wat en die werd gisterochtend wakker met keelpijn. Dus ben erg benieuwd.
Ik geef borstvoeding, als ik corona heb geef ik volgens mij antistoffen door aan m'n baby dus dat zou ik wel een fijn idee vinden :-) Heb me ook aangemeld voor een studie, daarvoor moet je moedermelk, bloed en een plukje haar doneren. Als je corona hebt gehad kunnen ze de hoeveelheid antistoffen in je bloed en de moedermelk vergelijken, en ik geloof iets m.b.t. het stresshormoon in het plukje haar? Moet de briefing nog eens goed doorlezen. Anyway, ik had al bedacht dat ik met een kraampje aan de weg ga staan en moedermelk ga verkopen :Y)