4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:52

Jumerenik, ik ga met de rest mee. Ik heb zelf het idee dat een tosti een appel niet echt compenseert. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe fanatiek jij je tosti belegt :D Verder zou ik dus gaan leren om gezondere keuzes te maken. Met een kcaltekort op deze manier kun je natuurlijk afvallen, maar gezond voor je lijf is het niet. 5 mariabiscuitjes zijn namelijk vrij veel kcal, terwijl het totaal niet vullend is. Net zoals de waterijsjes. Verder mis ik nog een stuk fruit, eet je dat normaal wel? Ook vraag ik me af wat je drinkt? Je kunt bijvoorbeeld voor light producten kiezen, zodat je minder kcal daarbij hebt. Om dan na dit lijstje ook nog een ijsje of een bakje chips te nemen is natuurlijk niet heel slim. Dat kun je prima bij een gezonde dag erbij pakken, maar deze dag had je al vier ijsjes op, waarom dan nog een nemen? Dit is natuurlijk niet om je aan te vallen, maar puur om je te helpen. Wel knap dat je zoveel sporten door elkaar kunt doen. Heb je trouwens je BMR wel eens uitgerekend?

Lino, dat is wel fijn ja! Oeh Giethoorn, daar wilde ik eigenlijk deze vakantie nog heengaan, maar volgens een vriendin van mijn zusje was het vrij saai daar. Nu ik dit zo lees misschien toch nog even kijken!

Leoni, is het eigenlijk Leoni of Leonie? Ik heb het idee dat ik het al tijden verkeerd schrijf namelijk :') Oeh met pulled chicken, dat klinkt ook echt heerlijk! <3 Wat tof dat crossfit zo goed gaat! Grappig dat verschil. Ik was vandaag namelijk even in Breda, omdat ik mezelf nieuwe sportschoenen had laten aanmeten en het viel me op dat de terrassen aardig vol zaten. Daar was ik ook wel verbaasd over, want ik wilde het liefst zo snel mogelijk weer naar huis haha :D

Mara, de zoete aardappel in de magnetron klinkt ideaal, dat ga ik ook eens maken! Wauw, ik vind het ook knap dat je snel genoeg hebt van schepijs! Wel heel jammer natuurlijk. Op mijn vakantie hebben we letterlijk iedere dag een ijsje gehaald bij de heerlijke ijstent in het dorp en ik kreeg er zeker geen genoeg van. Helaas lust ik geen karamel zeezout, maar geniet ervan!

Imay, ook bedankt voor jouw recept!

Dilan, heerlijk om je lichaam zo te zien veranderen, maar het lijkt me inderdaad lastig dat de weegschaal het niet laat zien.

Gisteren mijn dagje zo veel mogelijk vrij gepland. 's Ochtends wel weer naar de psychosomatische therapeut geweest. Heel interessant en ik krijg weer fijne inzichten en oefeningen mee. 's Middags kwamen mijn tante en haar gezin zwemmen en bbq'en. Mezelf goed overwonnen, want ondanks dat het lang onder mijn neus stond, geen broodjes gepakt en ook geen sausjes.
O: twee boterhammen met jonge kaas en eiersalade, rode druiven. (336)
T: sprits. (92)
L: twee tosti's van vier boterhammen met halvarine en jonge kaas, ketchup en cherrytomaatjes. (761)
T: banaan. (124)
T: een alcoholvrije mojito gemaakt van 7-up, limoen, rietsuiker en munt. (103)
T: sparkling cider 5%. (104)
A: kreeft, varkenslapje en Italiaanse pastasalade. (375)
B: 1000 stappen en 30 minuten zwemmen.
Totaal kcal: 1895.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:19

Kimmie het ligt er een beetje aan wat je verwacht. Je kan er niet een hele dag rondwandelen en continu nieuwe dingen zien, maar je kan er wel heerlijk een dag varen, tussendoor aan meer bij restaurant lunchen en gewoon genieten van het weer en de omgeving. Na de tijd op een ander terrasje langs de grachten zitten om voorbij komende mensen te bekijken. Ik hou er wel van! Zeker gisteravond was het gewoon super fijn afkoelen ook, maar ik woon zo dichtbij dat je even voor een uurtje heen kan gaan.
Fijn ook dat je sessie met therapeut weer nuttig was! Die mojito klinkt echt heerlijk.

Ik ben net toch maar wezen sporten en blij dat ik gegaan ben. Heb echt heerlijk gesport, wel egaal bekleed met zweet aan het einde. Nu lekker rustig genieten van de avond.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:49

Kimmie, net lijstje zo :j

Lino, goed dat je gegaan bent. Zweten wil wel lukken met dit weer idd :+

Gisteravond een staprondje gemaakt, vriend met Mattvey aan de hand mee. Titane was zeiknat onder zn zadel, terwijl we alleen rustig gestapt hebben. Daarna beide paarden even afgespoten. vind Titane wel fijn, Mattvey vind het eng, uiteraard :')

Heb het hardlopen verplaatst naar morgen. Moest om 8u beginnen met werken en morgen ben ik vrij. Dus iets praktischer qua indeling :)

Ben mn vocht weer kwijt geloof ik, vanochtend gaf de weegschaal 62,7 kg aan. Bij mn laatste meting 63,2 kg en vorig weekend 63,6. :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:14

Veel vragen over het ijs van de AH. Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel! De Halo Top cookie dough vind ik nog iets lekkerder, maar dit is een prima alternatief en een stuk goedkoper :)

@Linoleum, Oh heerlijk zo'n dagje Giethoorn! Met dit weer perfect om lekker op en om het water te zijn. Giethoorn staat ook nog op mijn planning binnenkort, nu het niet zo enorm druk is met toeristen. Fijn dat je alsnog lekker hebt kunnen sporten :D Geeft toch weer een voldaan gevoel de rest van de avond! Nu ook geen last meer gekregen van schouders en nek?

@Travel_me, Super fijn zeg dat je baas gewoon besluit de tent een dagje dicht te gooien! Met dit warme weer is horecawerk echt niet te doen. Hoe was de tosti? :D

@Dilan, Op de weegschaal is inderdaad vaak geen pijl te trekken en het is dus ook veel belangrijker om te kijken naar je lichaam. Bij mij is de weegschaal echt puur om in de gaten te houden dat ik niet teveel meer afval. Dit is en niet mooi meer en komt mijn doelen ook niet ten goede. Als jij jouw lichaam zo ziet veranderen dan zou ik me lekker geen zorgen maken om dat getalletje :D Zo zie je ook maar dat het nu al veel is bijgetrokken.
Zondag komt snel dichterbij, ik ga duimen voor jullie dat het weer alsnog meevalt!

@Kimmie, Voor mijzelf ook een bijzondere ervaring hoor, dat ik genoeg kreeg van schepijs :') Vind het wel interessant om te zien dat je smaak dus ook veranderd door het langdurig aanpassen van eetgewoonten. Heel fijn dat je zoveel hebt aan je therapie joh! Daar kan je echt op gaan bouwen voor de lange termijn :) En daarnaast ook heel knap dat je de broodjes hebt laten staan, dat is juist altijd zo verleidelijk bij een bbq :9

Hier gisteren mijn rondje op de racefiets naar 25km aangepast in plaats van 40km. Ik ging rond 19:00 en het was echt zo benauwd dat ik het niet goed trok. Toen ik thuis aankwam was het wel beter te doen en had ik eigenlijk nog wel een stukje gekund, maar heb het toch maar zo gelaten.

Planning voor vandaag, weer eens een dagje op kantoor:
O: 200gr optimel kwark + 10gr whey crispsy
T: Appel-kaneel-kwarkkoek en een appel
L: 1 boterham met oude kaas en 250gr optimel kwark met 15gr whey crispy
T: Stukje gezonde chocoladecake + 100gr AH gezouten karamel ijs
D: Citroen-fetataartje met gemarineerde tomaatjes
T: Body & Fit Pro bar
Totaal 1610 kcal, en dan zit ik op 15025 kcal deze week (doel: 15050), dus precies goed :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:15

Lino, dit klinkt idd heerlijk! Toch misschien eens kijken als ik aan het begin van het nieuwe schooljaar tijd heb. Toch nog een voordeel aan thuis studeren haha! Goed dat je bent gaan sporten :j

Leoni, superfijn dus dat je baas besloot om een dagje te sluiten!

Gisteren goed gegeten. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om vet en zoetigheden te mijden. Alleen de kaas was niet helemaal goed en de bonbon, maar dat bedacht ik me pas toen die al op was :+ Ook mezelf 's ochtends weer gewogen. Ik weeg nu 69.9 kilo. Weer wat aangekomen dus. In principe geen probleem, maar het moet niet veel meer worden dan dit.
O: twee boterhammen met eiersalade en philadelphia, rode druiven. (306)
L: een tosti van twee boterhammen met jonge kaas en halvarine, ketchup en cherrytomaatjes. (448)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
T: watermeloen. (44)
T: komkommer. (8)
A: salade nicoise, half stokbrood, Italiaanse pastasalade, roomboter, zeezout en kruidenboter. (883)
T: bonbon. (69)
B: 6000 stappen, 50 minuten booty workout (ik ging dood en nu nog steeds :') , was wel echt heerlijk!), 10 minuten fietsen en 35 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1855.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:57

@Dilan: Oehh spannend zondag al! Ben erg benieuwd naar je verhalen achteraf :)

@Linoleum: Nee lijkt mij ook erg gek. Giethoorn is in deze tijd normaal gewoon niet te doen XD

@Kimmie: Het is Leoni maar is luister naar alles. Nadeel van ouders die een andere schrijfwijze wel interessant vonden XD
Giethoorn is inderdaad niet heel erg veel te doen. Leuk voor een middagje en dan bijvoorbeeld combineren met de hunnebedden in Havelte.
Ah echt? Ja bij ons in de straat was het overal erg rusitg. Ook vandaag helaas/
Netjes bezig! Das weer een stap in de goede richting :)

@Linoleum: Dat bezweet herken ik. Ik had de stroompjes gister gewoon over mijn rug lopen. Maar uiteindelijk was het dan wel echt heel fijn om geweest te zijn:)

@Mara: Oh top! Ga ik het binnenkort ook eens proberen. Qua prijs is het inderdaad best een verschil.
De tosti was echt heerlijk dus vandaag weer als ontbijt genomen XD
Wel slim denk ik hoor qua fietsen. Dat benauwde gedoe is echt niet fijn. Gelukkig is het bijna voorbij.
--------------
Ik had vandaag mijn 4de Crossfit dag op rij. Gister was ik echt helemaal doodgegaan tijdens de training. Zat zoveel hardlopen in en normaal kan ik dat wel, maar gecombineerd met oa burpees en vooral de 34 graden en brandende zon waren niet fijn. Wel blij na afloop, maar ook gesloopt. Daarna nog heel gezellig met 3 anderen blijven hangen een uur, dus mijn avondeten was pas om 9 uur... Oeps XD

Vandaag was het ook wel redelijk intensief, maar ik herstelde wel een stuk beter dan gisteren. Was natuurlijk ook koeler en het regende wat, dus meer zuurstof. Morgen alleen een dagje werken en niet trainen. Even herstellen want dat is wel nodig en dan zaterdag ochtend de 5de training deze week.

Lijstje:
o: 2x tosti banaan/pindakaas
L: kwark, havermout, whey, pindakaas, blauwe bessen en appel
T: 1 maiswafel en bolletje ijs (pindakaas oreo. Oei te lekker! Nu maak ik zelf altijd deze taart, maar dacht probeer de ijssmaak ook eens).
T: whey met amandelmelk
A: 2 wraps met kip, tomaat, kidneybonen, mais en cottagecheese

Totaal: 2150 (gok ik, want qua ijs geen idee)
B: uur Crossfit, uur wandelen en 7 uur horeca werk)

Het ijsje was eigenlijk niet de bedoeling, maar we hadden vandaag maar 1 meisje met down en die mocht trakteren van der moeder. Ja dan kun je ook geen nee zeggen.
En ach met zoveel bewegen maakt die 50 calorieen extra ook echt niks uit. Ben wel benieuwd naar de weegschaal morgen. Hield afgelopen dagen echt veel vocht vast, maar nu koelt het weer wat af.

En nu ben ik gesloopt en ga ik zo maar eens richting mn bed XD

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:11

@Kimmie, Je gaat lekker zo te zien qua kcal en bewuste keuzes maken steeds! Goed bezig :D Had je een booty workout opgezocht om thuis te doen of heb je het bij de sportschool gedaan? Als je het nog goed voelt weet je in ieder geval dat je jezelf lekker hebt uitgedaagd :D

@Travel_me, Pff ik kan me voorstellen dat veel hardlopen in 34 graden er wel in hakt :oo Voor mijn gevoel heb je dan nog meer last van die drukkende lucht dan bijv. op de racefiets. En dat was al niet te doen.nDat ijsje klinkt echt fantastisch <3 Een bolletje zal inderdaad niet zoveel kwaad doen. Was de weegschaal lief?

Ik heb netjes mijn week afgemaakt met het gemiddelde zoals voorgenomen en vanochtend gewogen. Ik woog nog 0,2 minder dan woensdag (nu 60,8 kg bij 1.77). Ik wil echt voorkomen dat het afvallen doorzet, dus ga de komende week opschalen met 50 kcal per dag, dus naar 2200 kcal gemiddeld per dag (echt bizar hoog gevoelsmatig :oo ) en dan kijken wat dat doet.

Vandaag nog een beetje mager gepland, aangezien het vrijdag is zie ik wel wat er bijkomt :D
O: 250gr magere kwark met een halve wilde perzik
T: 150gr Isey skyr, een halve peer en een stuk banaan
L: Havermouttaartje van 45gr havermout, 90gr zoete aardappel, 75gr magere kwark, 1/2 ei, 10gr wheypoeder
T: Bosvruchten-kwarkkoek
D: Thaise noodlesalade met o.a. kip en komkommer
T: Body & fit pro bar & zakje smart chips (gratis gekregen om te proberen, ben benieuwd)
Tot zover 1446 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:48

Dilan, fijn dat je weer vocht kwijt bent. En inmiddels al hardgelopen? Het is hier vanochtend echt een heel stuk lekkerder.

Mara, ik heb met sporten geen last meer gehad van mijn nek en schouders, maar gisteren wel alsnog de hele dag. Nu nog beetje, maar wel minder. Dus hopen dat weer wegtrekt en ik vanavond gewoon kan sporten.
Tel jij je gemiddelde van donderdag-donderdag? Dat is eigenlijk best slim, als je weekend dan ineens toch wat meer is dan verwacht, kan je dat nog paar dagen rechttrekken. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen. Heel benieuwd ook wat je nieuwe kcaldoel gaat doen.
En ik ben heel benieuwd naar dat citroen-fetataartje!

Kimmie, jammer dat je je dat bedenkt als je het al in je mond hebt. Daar heb ik ook wel eens last van 'Oeehhh lekker chocola' *hap slik weg* 'Aaaaah dat was niet zo slim.'
Hoe gaat het nu met je spierpijn?

Leoni, super fanatiek met je crossfit! Zeker met dit weer. Ik wil als weer beetje afgekoeld is, ook naar vier keer per week sporten gaan. Toch net even wat meer en vind het ook wel erg lekker om te doen.
Je bolletje ijs klinkt echt heerlijk.

Woensdag heb ik heerlijk op terras gezeten en genoten. Verder nog even gesport ook
T: caramel macchiato met appelgebak en slagroomtruffel
L: boerenomelet op bruin brood met 2 rivella
T: mini twister ijsje, 4 kaasstengels, blokje chocola
D: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: cracotte met kaas
Totaal 2.019 kcal en 88 gram eiwit

Gisteren moest ik gewoon werken en 's avonds bij mijn vriend buiten gegeten en daarna met boek buiten gezeten ook
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: aardbeien met suiker, cracotte met kaas, wortels met hummus
A: tilapiafilet, boerensalade, stokbrood met kruidenboter
Totaal 1.841 kcal en 89 gram eiwit

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:57

Ja klopt! Mijn week start in die zin op vrijdag en eindigt dan met de donderdag. Dit werkt voor mij heel praktisch, omdat ik juist in het weekend nog wel eens flink uit de bocht schiet en het me door de weeks heel makkelijk lukt wat minder te eten. Op deze manier kan ik afwachten hoe ik het weekend doorkom en daar de rest van de week op aanpassen. Werkt voor mij super fijn :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:10

Ik heb mijn lijstje waarin ik mijn kcal bijhoudt aangepast en ga het ook eens proberen. Dus vandaag eerste dag en komende donderdag laatste. Eens zien hoe dat bevalt!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:44

@kimmie jouw mojito klinkt echt heerlijk. En echt goed dat je tijdens de BBQ je netjes hebt genoten maar niet van alles en nog wat naar binnen hebt gewerkt (wou dat ik dat van mezelf kon zeggen :') ) Moet wel lachen om je booty workout hhahaha

@linoleum ik ben benieuwd of je verschil gaat merken met de dagen verschuiven (al is het qua gevoel alleen al)

@m9ara ik kan me voorstellen dat het hoog lijkt, maar jij beweegt best intensief toch?

Ik kom (zoals vaker) weer binnenvallen, met nu het voornemen om actiever te posten. Lees wel alles mee, maar heb de afgelopen maanden of vakantie gehad/niet zo lekker in mn vel gezeten. Dus vakantie voorbij, frisse start!!
Heb het boek -hamster in je brein- gelezen, en ben fan. Ga niet zoveel anders doen, maar wel proberen de tips die erin staan wat bewuster te gebruiken en sowieso weer even terug naar normaal.

Lijstje vandaag weet ik nog niet ivm een lunch/dinner/borrel buiten de deur, maar het voornemen is er om alleen voor de dingen te kiezen die ik echt lekker vind. En om te kijken naar de magere opties (vis of vega vind ik erg lekker).

Vraagje: Hebben jullie tips hoe je je ruststofwisseling kan verhogen? Ik heb een superlage conditie (toen ik 10 jaar geleden flinke hap uit mn gezondheid gepakt en daarna nooit meer echt opgepakt met sporten tot afgelopen januari). Sinds 2 jaar wat meer bezig met afvallen, maar het lukt maar mondjesmaat en ik ben heel bang dat dat komt door te weinig eten (en kcal uit eten halen wat niks waard is).

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:39

Dilan, oeh spannend zondag al! Fijn dat je weer vocht kwijt bent.

Lino, nee lijkt mij idd ook erg gek. Dat bezweet zijn herken ik. Ik zweet sws al vrij snel en met deze hitte nog een stuk meer. Vooral mijn hoofd, altijd heel charmant. Mijn spierpijn is gelukkig al een stuk minder dan gisteren, maar helaas nog steeds flink aanwezig. Ik ben al wel de hele dag aan het bewegen, dus daardoor voel ik het gelukkig wel een stuk minder. Ik ben benieuwd of je verschil gaat merken nu je de dagen van je kcal hebt verschoven.

Mara, ik heb een booty workout in de sportschool gedaan. Ik voel het zeker nog haha! Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik na de warming up al pijn had, maar ik heb alles volgehouden en het was heerlijk! Die kcal lijken best hoog, maar ik denk dat dat goed samenwerkt met je beweging.

Leoni, goed weet ik dat nu haha! Pff ik kan me goed voorstellen dat veel hardlopen in 34 graden heel heftig is :oo Super fanatiek dus met je crossfit!

Aight, iedereen moest wel lachen toen ik zei dat ik hem ging doen en zelf vond ik het ook wel grappig. Ik moet eerlijk zeggen dat je niet alleen je billen traint, maar ook je benen en buik, waardoor het een goede workout is. Hoeveel kcal eet je nu per dag? Als dat te weinig is, is het het best om dat met ongeveer 100 kcal per week te verhogen, zodat je lichaam niet ineens een klap krijgt. Zo laat je het langzaam wennen aan meer kcal. Misschien kom je in het begin wat aan, maar dat zal vanzelf veranderen. Verder moet je natuurlijk wel goede keuzes maken, genoeg groente en fruit, zuivel, vezels, eiwitten etc.

Gisteren lekker dagje gehad. 's Ochtends voor de laatste keer bij de bekkenbodemfysio geweest. Dat fijn afgesloten, ik ben echt vooruit gegaan. Verder rugoefeningen gedaan, in de hoop dat mijn spierpijn minder zou worden, helaas dat dan weer niet haha, maar wel alles volgehouden. Ook een stukje gezwommen en mijn oefening van de psychosomatische therapie gedaan. Namelijk: een uur mezelf geen regels opleggen, maar kiezen wat ik wíl doen. Het was best lastig, maar echt wel genoten van dat uurtje. Helaas wel weer wat minder goede keuzes gemaakt. Tussendoor de dingen die ik heb gedaan te veel gegeten.
O: twee boterhammen met philadelphia en bosbessen fruitspread, rode druiven. (296)
L: haring, drie boterhammen met zalm, krabsalade en roomboter met nutella. (610)
T: chocoladepinda's. (449)
A: gebakken zeebaars, tomatensalade met basilicum, gebakken aardappels, door mijn zusje gemaakte pastasalade en knoflooksaus. (592)
T: mini classic. (170)
T: mini mentos. (39)
B: 2000 stappen, 15 minuten rugoefeningen, 25 minuten zwemmen.
Totaal kcal: 2248.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:17

Aight, ik ben zelf ook benieuwd, maar denk zelf dat wel fijn is om de vaak lastigere weekenden nu meer aan het begin te hebben.

Je vraag snap ik niet helemaal? Wil je daadwerkelijk je de kcal die je verbrand in rust verhogen, dus als je op de bank zit te Netflixen? Of wil je meer bewegen en dus verbranden zonder daadwerkelijk intensief te sporten?

In het eerste geval zal je moeten zorgen dat je meer spieren krijgt, aangezien spieren meer kcal verbruiken dan vet en vocht. Hiervoor zal je dus fanatiek moeten trainen.
In het tweede geval kan je je NEAT verhogen, door meer te bewegen, verbrand je meer. Dus meer wandelend of fietsend ergens heen gaan.

Je stofwisseling wordt normaal gezien niet trager/lager door minder te eten.

Aan de andere kant heb je het over conditie, maar dat is weer wat anders. Dat verhoog je door te sporten en dan is net waar je wensen liggen hoe je dit kan aanpakken.

Kimmie, ik heb ook net gemaild naar de bekkenbodem fysio voor mijn stuitje. Gisteren bij huisarts geweest en die adviseerde me om daar een afspraak te maken en met haar verder te kijken wat aan de hand is en hoe op te lossen.

Ik wilde vanavond sporten, maar ik ga mijn nek en schouders even rust geven. Morgenochtend even zien hoe gaat en anders volgende week maar weer.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:40

@Mara: Nee echt te heet was het en ook gewoon benauwd dus niet heel fijn.
Ijsje was echt heerlijk.
Weegschaal was nog niet heel erg lief, maar heb ook wel spierpijn, dus kijk even maandagochtend. Dan heb ik wat meer rust gehad :)
Klinkt hoog het 2200. Ik had dat zelf ook met 2100 maar weet ook dat ik het nodig heb. Even aankijken dus, want als je nu afvalt zit je wel iets te laag :)

@Linoleum: Ja heerlijk! 4x per week sporten is ook wel top. Dan heb je wel genoeg rustpunten, maar ook flink bezig.
Ik doe nu 5x, zou het liefst iedere dag, maar weet dat dat niet verstandig is.
Wel slim dat jij nu even een dagje rust neemt.

@Aight: Hou je ook bij wat je eet? Soms lijkt het namelijk of je te weinig eet, maar is het toch een stuk meer (bijvoorbeeld door olie niet mee te rekenen). Qua vraag kan ik geen antwoord op geven.

@Kimmie: Klinkt als een goede dag. Fijn dat je bekkentherapie is afgelopen :)

---------------------
Hier een lange dag gewerkt. Ging echt van 0 naar 100 in 10 sec. Dus echt keihard moeten aanpoten, maar wel een stuk beter dan normaal want nu was het opeens als 3 uur terwijl we normaal echt aan het aftellen zijn.
Daarna even gewandeld nog en nu verder niks. Morgen weer trainen en halve dag werken.
Kreeg ook een mail over de nieuwe cyclus van Crossfit. Staan mooie dingen op, dus weet nu deels wat ik iedere training ga doen

Geen lijstje vandaag, want ben wat aan het schuiven nog. Had eigenlijk weinig honger, dus deel van mijn lunch om 5 uur nog opgegeten en nu pas aan het avondeten maken

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:25

Geen bijleespost van mij, dit keer. Gisteren wel bijgelezen tussen het inpakken en huis opruimen door. :)

Zal de komende week wel wat proberen bij te lezen, maar een bijleespost maken op mijn mobiel is best lastig.

Wij vertrekken zo naar Limburg, om morgen aan etappe 1 te beginnen.
We hopen dat het weer een beetje meezit (buienrader gaat alle kanten op :') ). Met extreem veel regen of te hoge temperaturen lopen we niet door. Het moet wel leuk blijven vinden we.

Ik zal sowieso op Insta foto's plaatsen. Kan iedereen meegenieten met mijn eerste kampeerervaring :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:40

Dilan, heel veel plezier! Ben je gaan volgen op insta :D buienradar kan je niks van op aan momenteel..

Leoni, wel fijn dat je al weet wat je komende tijd beetje gaat doen met crossfit. Mijn eten gaat momenteel ook alle kanten op, heb soms paar uur geen zin in eten en daarna ineens weer honger door de warmte.

Ik ben even koffie aan het drinken en straks om 10.00 even sporten :D wil eigenlijk wandelend heen, maar gok het er maar niet op met die onverwachte buien steeds.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:24

Lino, zou ik mogen vragen aan wat voor probleem de huisarts dacht bij jou? Ik snap het ook als je dat liever niet beantwoord hoor!

Aight, oh ja, idd, goede aanvulling van Leoni. Hou je ook bij wat je eet? Pas als je weet wat je daadwerkelijk binnen krijgt, kun je stappen gaan ondernemen, welke richting dan ook op.

Dilan, heel veel plezier!

Leoni, fijn dat je ongeveer weet wat je de komende tijd gaat doen bij crossfit.

Gisteren had ik een beetje een gekke dag. Begonnen met een uur body balance, wat echt heerlijk was. Ik merk dat ik al heel goed weet wat ik aankan met mijn rug, maar dat ik nog veel leniger kan worden. Daarna naar mijn ene paard gegaan. Lekker gewerkt aan grondwerk en de opstapchallenge. En daarna ging het mis. Toen ik de snelweg op reed kwam ik in een file terecht en mijn auto besloot spontaan ermee op te houden. Zo stressvol :') 112 maar gebeld, want ik stond natuurlijk midden op de snelweg stil. Een hele lieve man heeft me de vluchtstrook op geduwd en toen gewacht op hulp. Uiteindelijk met een takelwagen naar een benzinestation gebracht en daar heeft hij even de auto bekeken. Gelukkig bleek het probleem makkelijk op te lossen en heeft hij me geholpen daar. Moet je ook net weten haha. Hij heeft de rest van de weg naar huis achter me gereden om me te kunnen helpen als mijn auto er weer mee zou stoppen, maar gelukkig bleef hij het doen.

Toen was natuurlijk wel mijn hele planning al in de soep gelopen, dus toen geluncht. Slechte keuzes gemaakt, maar ik had zo'n honger. Het was ondertussen ook weer half drie natuurlijk. Daarna snel Ivy nog even gelongeerd, die daar overigens heel blij mee was en toen was ik kapot. Ik had mijn dag toch iets anders voorgesteld haha!

Overigens nog best goed gegeten ook. Iig niet te veel. Ik kreeg 's avonds ook enorm buikpijn, dus daarom later niks meer gegeten. Ik blijk ook alweer ongesteld te zijn geworden door de pil heen, dus dat verklaart denk ik mijn vreten van eergisteren. Zo dat was mijn verhaal weer hoor _O-
O: twee boterhammen met zalm en bosbessen fruitspread, rode druiven. (294)
L: drie boterhammen met zalm, duo penotti hazelnootpasta en nutella, halfvolle melk en haring. (675)
T: cola zero. (6)
A: pasta met groente, kip en pesto. (615)
B: 9000 stappen, 60 minuten body balance en 150 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1681.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:27

Kimmie, huisarts heeft zelf niet gekeken, maar gelijk doorverwezen. Hij kan er toch niks aan doen, dus hij laat iemand met specifieke kennis ook de diagnose stellen. Dus ga een afspraak maken en dan zie ik het wel. Oorzaak is in elk geval mijn val van paard half mei.
En wat schrikken met je auto! Gelukkig viel het mee. Kwam het door de warmte?

Ik heb vanmorgen echt heerlijk gesport. Maar zoooo benauwd. Luchtvochtigheid was gigantisch en materialen binnen waren zelfs gewoon vochtig (ok, wel alle ramen en deuren open). Ik zweette me de pleuris. Wel erg lekker gesport.

Lijstje van gisteren trouwens nog
L: Skyr vanille, whey crispy, cruesli chocolade
T: cracotte met kaas, mini twister ijsje en kaasstengel
A: heel veel bloemkool met kaas (weinig honger en bloemkool moest op :') )
T: biertje, kaasstengels, 2 stukjes chocola
Totaal 1.590 kcal

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:33

@Dilan: Veel succes en vooral plezier komende dagen!

@Linoleum: Evt paraplu mee? Ik ben donderdag ook heen gegaan met paraplu want vertrouwde de terugweg niet XD

@KImmie: Oeh dat klinkt eng!!
Ik had vorig jaar dat mijn auto niet meer wou schakelen. Kwam ook in de file, kreeg hem met veel kracht nog in zijn 3, maar durfde daar niet uit te gaan. Toen laatste stuk snelweg in z'n 3 naar huis gereden. Vanaf huis later die dag naar de garage in zijn 1 (waar ik hem ook alleen met giga veel kracht inkreeg).. Zweette echt peentjes toen.

-----------------------
Ik heb vanochtend weer een uurtje Crossfit gedaan. Dit keer gericht op kracht, dus push ups (knieën wel, want normale kan ik nog niet tot helemaal de grond en ring rows. Dus wel echt wat spierpijn nu. Daarna nog een hele drukke middag op het werk en nu zit ik kapot op de bank XD

Gelukkig hierna wel 3 dagen vrij van het werk en morgen ook geen trainen. Ga met een vriendin een roadtrip richting limburg doen. Hebben elkaar sinds begin maart niet gezien door al het gezeur dus super veel zin in. We gaan sws naar Maastricht en ik wil ook naar Margraten. Verder nog geen idee, dus als iemand nog tips heeft? (Street art in Heerlen lijkt mij ook gaaf, drie landen punt vond ik paar jaar geleden mwah. Valkenburg alleen geweest op de fiets voor de Cauberg en trainingskamp wielrennen).

Lijstje: (ook vandaag had ik iets minder honger. Ik kijk nog even of ik vanavond wel nog honger heb, dan mag ik evt nog wat extra en anders laat ik het gewoon voor vandaag.
Morgen moet ik even kijken wat we doen. Vriendin van mij is ook op de gezonde tour, dus heeft salades gehaald voor onderweg en dan doen we waars als avondeten wat kleins van de mac. Maar mocht ik morgen hoger uitkomen dan normaal is dat helemaal prima

O: Eiwitshake
L: Kwark met havermout, banaan, pindakaas, lijnzaad en blauwe bessen
T: 1 maiswafel met pindakaas
A: Kip, rijst en courgette in bbq saus
T: Griekse yoghurt met gepofte tarwe

Totaal: 1787 (vind ik wel wat te weinig, dus mocht ik niet echt extra honger hebben, dan doe ik nog wel wat granola, whey of banaan door de yoghurt iig)
B: 1 uur Crossfit, 1 uur wandelen en 6 uur horeca werk

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:29

Leoni, ik ben met auto gegaan, blij toe, want was zo vies benauwd. Geen regen gehad, hele dag niet, ondanks de verschillende voorspellingen die anders vertelden.
Klinkt als heerlijke crossfit training! Super veel plezier in Limburg ook :D Wel fijn dat jullie beide op eten letten, voelt het minder awkward als jij beetje rustig aan wil doen en zij alle vlaaien wil proeven.
Wil ook graag keer naar Limburg, maar is niet te doen voor een dagje, dus misschien binnenkort eens een paar dagen samen met mijn vriend.

Ik heb gisteren heerlijk ingepland van een biertje en wat kaasstengels genoten. Vandaag gaan we vast nog wel buiten de deur eten voor lunch of diner, maar ook dat kan prima als ik de rest van de dag op let.
Lijstje gisteren:
L: 2 kaiserbroodjes met gebakken ei en kaas
T: barebells eiwitreep, stukje chocola, cracotte met kaas
A: couscous met gegrilde courgette en feta
T: blond biertje, kaasstengels
Totaal 2.023 kcal

En ik stond vanmorgen op de weegschaal en was van 74.1 kg op donderdag naar 72.2 kg vandaag gegaan *\o/* Dus toch flink vocht wat ik gelukkig weer kwijt ben. Hopelijk zet de trend nu beetje door de goede kant op

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:48

Hey allen! Jullie gaan zo hard en ik ben vrij druk, dus ik heb vaak niet de energie/tijd om regelmatig te reageren. Ik zal proberen vanaf nu weer wat consistenter mee te praten.

@Dilan: Veel plezier! Ik kijk mee via Instagram :)
@Lino: Super fijn dat je weer wat vocht kwijt bent! Weet je weer wat beter waar je staat.
@Leoni: Jij bent ook gedisciplineerd bezig! Bevalt het 5x trainen je goed? Pas wel op jezelf, want met CrossFit overtrain je vrij snel als je te veel doet. Ik plan meestal zelf wel een 4/5 tal CrossFit trainingen in per week, en dan kijk ik gedurende de week wat goed voelt. Dit vind ik veel fijner dan dat ik consistent 5x moét gaan van mezelf. Meer gaan betekent ook niet meer progressie namelijk. Veel plezier in Limburg! Altijd leuk.

Ik ga heel goed, ik zie mezelf droger en sterker worden. Mijn laatste eetbui kan ik me niet meer herinneren. Heb over het keto dieet even overleg gehad met mijn coach, die raadde het toch af bij duursport zoals CrossFit. En aangezien het nu super goed gaat met mijn dieet, moet ik daar ook niets aan willen veranderen nu. If it ain't broke, don't fix it.

Vandaag heb ik weer een progressie foto gemaakt. Ik vind het nog een beetje spannend om deze op Instagram te delen (ik weet eigenlijk ook niet zo goed waarom), maar ik vind het wel fijn om hem hier te delen. Na een aantal maanden niet echt progressie te hebben geboekt, zit er nu een goede consistente lijn in.

Afbeelding
De eerste foto is van 7 juni, de tweede van vandaag

Aangezien ik van de diëtist niet moet vergeten om 2/3 keer per week iets te eten wat ik bestempel als "ongezond", ga ik vanavond voor pizza.

Lijstje:
L: 2 gekookte eieren, een rode paprika, 100 gram cottage cheese en twee vezelrijk knäckebröd
A: Big Americans pizza Texas
T: 350 gram magere kwark met twee wilde perziken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:01

Je ziet er goed uit Jip! En fijn dat je diëtist meedenkt en keto heeft afgeraden. Moet eerlijk zeggen dat ik het in jouw geval inderdaad niet het beste idee vond. 2/3 keer per week iets 'ongezonds' eten lijkt me verstandig, maar ook juist om het niet te bestempelen als ongezond maar gewoon als onderdeel van je dieet.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:08

Hey Jip, ik miste je al! Fijn dat het goed gaat met trainen en eten :D hopelijk lukt het ook om de term ‘ongezond’ eten wat meer los te laten en gewoon te kunnen genieten.
Ik vind jouw kleed in je slaapkamer trouwens super leuk!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:12

Zo, ik ben ook weer terug van weg geweest. Ik ben van de afgelopen 3 weken er 2 op vakantie geweest. Een weekje naar mijn oom in Frankrijk, daarna een weekje thuis en toen nog een week zomerkamp. Beide vakantieweken niet de controle gehad over wat er op het menu stond en er daarom ook niet bewust mee bezig geweest. Zeker op zomerkamp stond iedere dag wel een gefrituurd aardappel product op het menu dus het was niet super gezond. Ook niet super ongezond maar toch. Vanochtend op de weegschaal gestaan en zelfs inclusief al het extra zout van de afgelopen week niet aangekomen dus al met al niet ontevreden. Ook wel een mooie conclusie dat ik niet ongemerkt ver boven onderhoud zit als ik niet oplet en niet zelf alles kan kiezen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:21

@Linoleum: Hmm ja lastig wel ja. Hier ook iedere dag. De voorspellingen kloppen gewoon iedere keer niet.
Nee vanaf daar is limburg wel ver ja. Ik heb uiteindelijk ook 380 kilometer in de auto gezeten, maar was wel erg leuk :) Dat was wel erg fijn ja. Want we hadden ook beide weinig honger XD
Zooo Das echt een heel groot verschil! Fijn!

@ Jip: Welkom terug! Ja komt goed! Ik heb eigenlijk nooit dat ik te snel te veel doe gelukkig. Kan veel aan en moet eerder opletten dat ik niet teveel extra wandelingen ga maken naast het werk nog XD
Zooo je progressie ziet er echt goed uit! Wauw!

@Imay: FIjn die conclusie!

------------------------------------
Vandaag deed ik een dagje Limburg dus met een vriendin van mij. Veel in de auto gezeten en binnendoor weggetjes gepakt. Ik hou echt van Limburg en vind het ook leuk om bekende bergjes te zien (kom natuurlijk uit het wielrennen). Ook zijn we naar Maastricht, Magraten, Valkenburg en Heerlen geweest.
Was echt een leuke dag! Alleen op de terugweg in een hoosbui terecht gekomen, dus wel echt lang onderweg geweest. Ben dus nu best gesloopt. Zo maar op tijd naar bed en morgenochtend weer trainen. Twijfelde even om mijn training naar morgenavond te verplaatsen, maar vindt de trainer van de ochtend fijner (daar train ik 4 vd 5x bij) en dan is mijn rust naar dinsdag korter. Dus beter gewoon even op tijd naar bed.
Qua eten heb ik het vandaag prima gedaan. Heb zelfs nog iets over. En dat terwijl we wel naar de Mac zijn geweest. Vriendin van mij had salades gehaald voor lunch en zat zo vol dat we de tussendoortje rest van de dag niet hebben opgegeten.

O: magere kwark met havermout, banaan en blauwe bessen
L: eiwitshake en kip/avocado salade
A: McKroket en Filet-o-fish
T: Griekse yoghurt met banaan, beetje whey en beetje granola

Totaal: 2049
B: veel gewandeld

Heb dus nog 50 over. Misschien neem ik nog 1 of 2 plakjes kipfilet maar verder vind ik het prima