Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steeph schreef:En toch krijg ik van het RIVM een beetje het gevoel alsof er laks mee omgegaan wordt. Ik vind de houding ze aannemen erg afwachtend. Pas wanneer een patiënt positief wordt getest, wordt er een contactonderzoek ingesteld. Terwijl die personen ook weer met mensen in contact zijn geweest. Het doet me denken aan een kat-en-muis-spelletje waarbij het RIVM telkens een stap achter loopt op het Coronavirus.
Ik hoop dat er snel toch wat proactiver gereageerd gaat worden, een PCR is zo gerund. PCR is een analyse methode om specifiek DNA of RNA aan te tonen, de op dit moment meest gebruikte manier om SARS-CoV-2019 aan te tonen.
safina schreef:PSvanLot schreef:Ik heb vanmiddag de regels voor thuis quarantaine zitten lezen, en kom op zeg, dat gaat toch niemand fatsoenlijk voor elkaar krijgen?
Regels voor quarantaine of isolatie?
Wat zijn die regels en wat vond je er lastig van?
N0a schreef:Heb het hele weekend een congres georganiseerd met 400 gasten, waarvan 80% uit Amsterdam en de rest uit Delft. Heb er een hoop zien snotteren.
Ik ben benieuwd hoe de olievlek zich verder gaat verspreiden, ik vind dat er nog best weinig actie ondernomen wordt. Ze komen inderdaad vrij "laks" over.
Las ook een verhaal op FB van een mevrouw die ziek is, haar dochter ook. Komt van de wintersport af.
Maar GGD wil haar niet testen ivm het feit dat ze in grensgebied woont, echt belachelijk.
Citaat:Las ook een verhaal op FB van een mevrouw die ziek is, haar dochter ook. Komt van de wintersport af.
Maar GGD wil haar niet testen ivm het feit dat ze in grensgebied woont, echt belachelijk.
Bubblewrap schreef:Steeph schreef:En toch krijg ik van het RIVM een beetje het gevoel alsof er laks mee omgegaan wordt. Ik vind de houding ze aannemen erg afwachtend. Pas wanneer een patiënt positief wordt getest, wordt er een contactonderzoek ingesteld. Terwijl die personen ook weer met mensen in contact zijn geweest. Het doet me denken aan een kat-en-muis-spelletje waarbij het RIVM telkens een stap achter loopt op het Coronavirus.
Ik hoop dat er snel toch wat proactiver gereageerd gaat worden, een PCR is zo gerund. PCR is een analyse methode om specifiek DNA of RNA aan te tonen, de op dit moment meest gebruikte manier om SARS-CoV-2019 aan te tonen.
Hoeveel kost zo'n test gemiddeld?
Blacky94 schreef:Steeph schreef:En toch krijg ik van het RIVM een beetje het gevoel alsof er laks mee omgegaan wordt. Ik vind de houding ze aannemen erg afwachtend. Pas wanneer een patiënt positief wordt getest, wordt er een contactonderzoek ingesteld. Terwijl die personen ook weer met mensen in contact zijn geweest. Het doet me denken aan een kat-en-muis-spelletje waarbij het RIVM telkens een stap achter loopt op het Coronavirus.
Maar hoe zie je het dan wel voor je? Er valt weinig contact onderzoek te doen als iemand negatief is. En preventief de gehele bevolking testen heeft niet zoveel zin. Dat is zonde van tijd, geld en resources. Plus ik denk dat tegen de tijd dat je iedereen gehad hebt je weken verder bent en dan kan je haast wel weer opnieuw beginnen. Ik kan nu nog negatief zijn maar over 3 dagen kan dat zomaar weer anders zijn. Ik denk ook niet dat het reëel is om te verwachten dat het RIVM het virus voor is. In ieder geval niet in dit stadium. En zéker niet zolang er nog geen vaccin oid beschikbaar is.
PSvanLot schreef:safina schreef:
Regels voor quarantaine of isolatie?
Wat zijn die regels en wat vond je er lastig van?
sorry, thuis isolatie.
https://lci.rivm.nl/sites/default/files ... tuatie.pdf
Hier staan de regels.
Er vanuit gaand dat iemand in thuis isolatie ziek is dan gaat ze dit toch nooit lukken?
Hoe je het allemaal organiseren als je met 4 gezinsleden in een huis woont? Ik denk dat de helft van de mensen 3/4 van de regels vergeet. Zeker omdat je in je normale situatie bent.
PSvanLot schreef:Neonlight schreef:
Bleekwater kunt u in de supermarkt kopen. Ja, hoe dan?![]()
Mag toch hopen dat ze dan alles ook aanbieden van handschoenen en zo, die hebben de meesten niet standaard in huis liggen (en gezien het protocol ook in grote hoeveelheden).
Daar moest ik idd ook om lachen!
safina schreef:PSvanLot schreef:
https://lci.rivm.nl/sites/default/files ... tuatie.pdf
Hier staan de regels.
Er vanuit gaand dat iemand in thuis isolatie ziek is dan gaat ze dit toch nooit lukken?
Hoe je het allemaal organiseren als je met 4 gezinsleden in een huis woont? Ik denk dat de helft van de mensen 3/4 van de regels vergeet. Zeker omdat je in je normale situatie bent.
Ik.vind het eigenlijk wel meevallen. Het meest lastig lijkt me vanalles schoonhouden, want de werkster mag natuurlijk niet komen.En mn man niet knuffelen.
Er is vast wel.iemand te vinden die even wat boodschappen voor mn deur wil droppen.
Amyyy schreef:Als thuisisolatie niet mogelijk is, is er op een andere locatie plek. Schoonzusje van een vriend van mij kwam terug uit Wuhan, met die evacuatie vlucht. Zij heeft ergens anders in quarantaine gezeten, ze mocht aan niemand laten weten waar. Ze krijgt begeleiding van de GGD en moest ook een contract ondertekenen
Bubblewrap schreef:Dit virus zal de geschiedenisboeken in gaanNu is het relatief onschuldig, maar de vraag 'wat gebeurd er als er wel een zeer dodelijk virus uitbreekt' zal straks meermaals gesteld worden...
AnnexUdith schreef:Amyyy schreef:Als thuisisolatie niet mogelijk is, is er op een andere locatie plek. Schoonzusje van een vriend van mij kwam terug uit Wuhan, met die evacuatie vlucht. Zij heeft ergens anders in quarantaine gezeten, ze mocht aan niemand laten weten waar. Ze krijgt begeleiding van de GGD en moest ook een contract ondertekenen
Is het dan wel een goed idee om dat op internet te zetten? Niet dat je straks opeens het GGD achter je aankrijgt met een flinke boete.... Maar bewijst wel weer dat er achter de schermen veel meer gebeurd dan dat mensen denken.
Amyyy schreef:PSvanLot schreef:Waarom mocht niemand dat weten?
Geen idee. Ik weet ook niet of iedereen op dezelfde locatie zat of dat er meerdere locaties zijn. Dus ik geloof dat de GGD er echt wel mee bezig is, veel meer dan dat wij weten.