Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pocca_Locca schreef:Natasha wat je zegt klopt. Ik schreef ook dat hij al een broze gezondheid hàd. Maar vanaf zijn 65 ste elke keer na de griepprik, kreeg hij gewoon een keiharde opdonder.
Imandra je vergelijking gaat ook mank op het verschil tussen iets dat overvliegt en iets dat ingespoten wordt.
En, dat dit nog steeds over de griepprik gaat, lijkt mij best op zijn plaats in een topic over vaccinatie.. dat jij het zo ziet als dat ik dit onderwerp zo graag gebruik vanwege de twijfels die er al zijn over de griepprik, vind ik een beetje flauw. Dan zou ik net zo goed kunnen stellen dat er hier mensen zijn die er van balen dat ik best een goed punt heb met die griepprik.
Pocca_Locca schreef:Imandra. Ik vind dat het wel dégelijk iets uitmaakt waarméé je de reactie van mijn vader op de griepprik vergelijkt. Je maakt de vergelijking tussen iets zó belachelijk vergezocht, (haast psychotisch) en belachelijk makkelijk te debunken, en iets dat lang niet zo belachelijk is..
IMANDRA schreef:Pocca_Locca schreef:Imandra. Ik vind dat het wel dégelijk iets uitmaakt waarméé je de reactie van mijn vader op de griepprik vergelijkt. Je maakt de vergelijking tussen iets zó belachelijk vergezocht, (haast psychotisch) en belachelijk makkelijk te debunken, en iets dat lang niet zo belachelijk is..
Je snapt overduidelijk het punt niet. Dit is een van de bekendste anekdotes binnen de statistiek, waarmee je simpelweg zegt dat correlatie geen causatie is. Zo diep als jij erover nadenkt is dus niet nodig, en beledigd zijn is imo al helemaal niet nodig.
Edit: het is juist de bedoeling dat de anekdote zo onwaarschijnlijk is, om op deze manier het punt aan te tonen dat correlatie geen causatie is.
Enne... dat vaccinaties gevaarlijk zouden zijn of niet zouden werken is ook al (makkelijk) debunked, maar daar heb jij geen oor naar.
Pocca_Locca schreef:Ja, daar ben ik wel van op de hoogte. Heel vaak gaat die vlieger wel op inderdaad. Dat je dus twee gebeurtenissen ten onrechte aan elkaar koppelt vanwege het tegelijkertijd optreden. Maar ik blijf erbij dat het aanhalen van díe anekdote om het geval van reacties op vaccins weg te zetten als toeval, echt te kort door de bocht is. En dat zeg ik niet omdat ik me beledigd voel, maar omdat het zo ontzettend vaak op die manier gebruikt wordt als dooddoener. Ik bedoel, hóe veel van dat soort toevalligheden moeten er eigenlijk nog gaan gebeuren voordat het überhaupt eens serieus gaat genomen worden en écht onderzocht en aangekaart door artsen.? Hoeveel ouders ( en kinderen van ouders die bijvoorbeeld bijwerkingen van de griepprik hebben) lopen er op die manier tegen gigantische betonnen muren op van ontkenning, onwil, angst van artsen om hun nek uit te steken en hun licentie kwijt te raken etc. op? Echt, echt heel erg veel. Maar door de totale onwil en enorme arrogantie van het gevestigde medische circuit dat vooral ten dienste lijkt te staan van de farmacie, en het belachelijke gemak van een reus die de deksel van de doofpot kan lichten om er vervolgens allerlei zaken die niet zo goed uitkomen, in te flikkeren is natuurlijk zo duidelijk als wat.
Pocca_Locca schreef:Ja, daar ben ik wel van op de hoogte. Heel vaak gaat die vlieger wel op inderdaad. Dat je dus twee gebeurtenissen ten onrechte aan elkaar koppelt vanwege het tegelijkertijd optreden. Maar ik blijf erbij dat het aanhalen van díe anekdote om het geval van reacties op vaccins weg te zetten als toeval, echt te kort door de bocht is. En dat zeg ik niet omdat ik me beledigd voel, maar omdat het zo ontzettend vaak op die manier gebruikt wordt als dooddoener. Ik bedoel, hóe veel van dat soort toevalligheden moeten er eigenlijk nog gaan gebeuren voordat het überhaupt eens serieus gaat genomen worden en écht onderzocht en aangekaart door artsen.? Hoeveel ouders ( en kinderen van ouders die bijvoorbeeld bijwerkingen van de griepprik hebben) lopen er op die manier tegen gigantische betonnen muren op van ontkenning, onwil, angst van artsen om hun nek uit te steken en hun licentie kwijt te raken etc. op? Echt, echt heel erg veel. Maar door de totale onwil en enorme arrogantie van het gevestigde medische circuit dat vooral ten dienste lijkt te staan van de farmacie, en het belachelijke gemak van een reus die de deksel van de doofpot kan lichten om er vervolgens allerlei zaken die niet zo goed uitkomen, in te flikkeren is natuurlijk zo duidelijk als wat.
Pocca_Locca schreef:Verootjoo nee, ik zeg niet dat vaccinaties niet onderzocht zijn, ik heb het over het gebrek aan onderzoek naar bijwerkingen en zelfs verdachte sterfgevallen of handicaps die mogelijk zijn ontstaan na vaccinaties. Over de dikke muur die er voor zorgt dat ouders of artsen al niet eens zover komen dat hun geval überhaupt serieus onderzocht gaat worden.
Nikita_1995 schreef:Vaccinaties
Wel of niet goed voor jezelf, je paard, hond of ander huisdier?
Maken wij andere mensen of dieren daar juist ZIEK mee door het inenten van onszelf, onze paarden, honden of andere huisdieren? Waardoor we juist deze ziektekiemen verspreiden en anderen aansteken die hiervoor NIET zijn ingeënt?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties
IMANDRA schreef:Kom je niet uit je beargumentatie Pocca, waardoor je het over een andere boeg moet gooien?
Karl66 schreef:Nee, dat is het percentage van de Nederlanders dat hun kinderen laten inenten. Zorgpersoneel is wat dat betreft een redelijke afspiegeling van de samenleving, net als de bokkers. Dus nee, het aantal antivaxxers op Bokt is uiteindelijk ook maar een klein percentage.
Pocca_Locca schreef:IMANDRA schreef:Kom je niet uit je beargumentatie Pocca, waardoor je het over een andere boeg moet gooien?
Over een andere boeg gooien??? De Provaxx- hooligans zijn hier degenen die dit topic “gekaapt” hebben, en daarover ontvang ik regelmatig privé berichten van bokkers die dat spuug en spuugzat zijn en om die reden dus niet meer willen meediscussieren hier. Dat jullie “ provaxxers” vooràl niet moeten denken dat er maar weinig genuanceerd- denkende bokkers zijn als het gaat over vaccineren...
P.s. over wèlke beargumentatie heb je het?
En nog een: ik had eerder om info gevraagd wat betreft de percentages van het zorgpersoneel dat zijn kinderen al dan niet inent, of was die 95% gewoon een gokje uit de losse pols?