Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:00

Ik snap dat het heel erg is om je vader te verliezen - al kan ik er misschien niets over zeggen want ik heb beide ouders nog. Maar het is gewoon niet zinvol om een schuldige aan te wijzen als je daar eigenlijk niet zoveel op kan baseren. Het menselijk lichaam is complex, het zou zomaar kunnen dat in het zeer specifieke geval van jouw vader het beter was geweest om geen griepprik te halen maar dat neemt niet weg dat over het grotere geheel het wel beter is als ouderen / zieken / zwakkeren hem halen. Ik zou hem eigenlijk ook moeten halen, als ik griep krijg ben ik er echt enorm ziek van en kan ik mijn medicijnen niet nemen waardoor ik nog zieker word :o Helaas ben ik een vreselijke chaoot en biedt mijn praktijk de prikken maar kort aan dus ik vergeet het al jaren. Gelukkig werk ik niet in de zorg dus ik heb hem tot nu toe ook wel weten te ontwijken maar ik vind het wel stom van mezelf altijd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:11

Ik ben dus iemand die hem wel haalt, zonder zou ik al gauw nog meer en vaker longontstekingen hebben dan met.
Een echte zware griep de Hong Kong of de A griep zouden voor mij funest zijn.

NatasjavE

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:16

Ik haal hem ook ieder jaar. Sinds vierjaar nu. Merk er niet heel veel van. Beetje spierpijn op de injectieplaats.

Mazelen injectie heb ik me wel een paar dagen lamlendig van gevoelt.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:21

Natasha wat je zegt klopt. Ik schreef ook dat hij al een broze gezondheid hàd. Maar vanaf zijn 65 ste elke keer na de griepprik, kreeg hij gewoon een keiharde opdonder.

Imandra je vergelijking gaat ook mank op het verschil tussen iets dat overvliegt en iets dat ingespoten wordt.
En, dat dit nog steeds over de griepprik gaat, lijkt mij best op zijn plaats in een topic over vaccinatie.. dat jij het zo ziet als dat ik dit onderwerp zo graag gebruik vanwege de twijfels die er al zijn over de griepprik, vind ik een beetje flauw. Dan zou ik net zo goed kunnen stellen dat er hier mensen zijn die er van balen dat ik best een goed punt heb met die griepprik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:38

Pocca_Locca schreef:
Natasha wat je zegt klopt. Ik schreef ook dat hij al een broze gezondheid hàd. Maar vanaf zijn 65 ste elke keer na de griepprik, kreeg hij gewoon een keiharde opdonder.

Imandra je vergelijking gaat ook mank op het verschil tussen iets dat overvliegt en iets dat ingespoten wordt.
En, dat dit nog steeds over de griepprik gaat, lijkt mij best op zijn plaats in een topic over vaccinatie.. dat jij het zo ziet als dat ik dit onderwerp zo graag gebruik vanwege de twijfels die er al zijn over de griepprik, vind ik een beetje flauw. Dan zou ik net zo goed kunnen stellen dat er hier mensen zijn die er van balen dat ik best een goed punt heb met die griepprik.

Ook dat maakt niet uit. Mijn anekdote slaat op de conclusie ('als x dan y') die gemaakt wordt die op het oog zo lijkt maar natuurlijk niet zo is, niet wat voor iets inhoudelijk er bij x of y is.

En het komt zo op mij over ja, maar ik nodig je uit om anders te laten zien.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:51

Imandra. Ik vind dat het wel dégelijk iets uitmaakt waarméé je de reactie van mijn vader op de griepprik vergelijkt. Je maakt de vergelijking tussen iets zó belachelijk vergezocht, (haast psychotisch) en belachelijk makkelijk te debunken, en iets dat lang niet zo belachelijk is..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:04

Pocca_Locca schreef:
Imandra. Ik vind dat het wel dégelijk iets uitmaakt waarméé je de reactie van mijn vader op de griepprik vergelijkt. Je maakt de vergelijking tussen iets zó belachelijk vergezocht, (haast psychotisch) en belachelijk makkelijk te debunken, en iets dat lang niet zo belachelijk is..

Je snapt overduidelijk het punt niet. Dit is een van de bekendste anekdotes binnen de statistiek, waarmee je simpelweg zegt dat correlatie geen causatie is. Zo diep als jij erover nadenkt is dus niet nodig, en beledigd zijn is imo al helemaal niet nodig.

Edit: het is juist de bedoeling dat de anekdote zo onwaarschijnlijk is, om op deze manier het punt aan te tonen dat correlatie geen causatie is.

Enne... dat vaccinaties gevaarlijk zouden zijn of niet zouden werken is ook al (makkelijk) debunked, maar daar heb jij geen oor naar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:25

IMANDRA schreef:
Pocca_Locca schreef:

Je snapt overduidelijk het punt niet. Dit is een van de bekendste anekdotes binnen de statistiek, waarmee je simpelweg zegt dat correlatie geen causatie is. Zo diep als jij erover nadenkt is dus niet nodig, en beledigd zijn is imo al helemaal niet nodig.

Edit: het is juist de bedoeling dat de anekdote zo onwaarschijnlijk is, om op deze manier het punt aan te tonen dat correlatie geen causatie is.

Enne... dat vaccinaties gevaarlijk zouden zijn of niet zouden werken is ook al (makkelijk) debunked, maar daar heb jij geen oor naar.

Het is als ik me niet vergis namelijk daadwerkelijk zo dat er meer ooievaars te zien zijn in tijden dat er meer babys geboren worden :) (namelijk augustus(?)) Dat is het moment dat baby-ooievaars gaan uitvliegen. Er is dus daadwerkelijk een correlatie tussen het aantal geboren babys en het aantal ooievaars. Dat dat verder niets met elkaar te maken heeft hoef ik niemand uit te leggen, maar dat is nu net het punt. Twee zaken kunnen tegelijkertijd voorkomen ( = correlatie) zonder dat ze iets met elkaar te maken hebben ( = causatie )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:45

Precies dat inderdaad :j

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:26

Ja, daar ben ik wel van op de hoogte. Heel vaak gaat die vlieger wel op inderdaad. Dat je dus twee gebeurtenissen ten onrechte aan elkaar koppelt vanwege het tegelijkertijd optreden. Maar ik blijf erbij dat het aanhalen van díe anekdote om het geval van reacties op vaccins weg te zetten als toeval, echt te kort door de bocht is. En dat zeg ik niet omdat ik me beledigd voel, maar omdat het zo ontzettend vaak op die manier gebruikt wordt als dooddoener. Ik bedoel, hóe veel van dat soort toevalligheden moeten er eigenlijk nog gaan gebeuren voordat het überhaupt eens serieus gaat genomen worden en écht onderzocht en aangekaart door artsen.? Hoeveel ouders ( en kinderen van ouders die bijvoorbeeld bijwerkingen van de griepprik hebben) lopen er op die manier tegen gigantische betonnen muren op van ontkenning, onwil, angst van artsen om hun nek uit te steken en hun licentie kwijt te raken etc. op? Echt, echt heel erg veel. Maar door de totale onwil en enorme arrogantie van het gevestigde medische circuit dat vooral ten dienste lijkt te staan van de farmacie, en het belachelijke gemak van een reus die de deksel van de doofpot kan lichten om er vervolgens allerlei zaken die niet zo goed uitkomen, in te flikkeren is natuurlijk zo duidelijk als wat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:30

Pocca_Locca schreef:
Ja, daar ben ik wel van op de hoogte. Heel vaak gaat die vlieger wel op inderdaad. Dat je dus twee gebeurtenissen ten onrechte aan elkaar koppelt vanwege het tegelijkertijd optreden. Maar ik blijf erbij dat het aanhalen van díe anekdote om het geval van reacties op vaccins weg te zetten als toeval, echt te kort door de bocht is. En dat zeg ik niet omdat ik me beledigd voel, maar omdat het zo ontzettend vaak op die manier gebruikt wordt als dooddoener. Ik bedoel, hóe veel van dat soort toevalligheden moeten er eigenlijk nog gaan gebeuren voordat het überhaupt eens serieus gaat genomen worden en écht onderzocht en aangekaart door artsen.? Hoeveel ouders ( en kinderen van ouders die bijvoorbeeld bijwerkingen van de griepprik hebben) lopen er op die manier tegen gigantische betonnen muren op van ontkenning, onwil, angst van artsen om hun nek uit te steken en hun licentie kwijt te raken etc. op? Echt, echt heel erg veel. Maar door de totale onwil en enorme arrogantie van het gevestigde medische circuit dat vooral ten dienste lijkt te staan van de farmacie, en het belachelijke gemak van een reus die de deksel van de doofpot kan lichten om er vervolgens allerlei zaken die niet zo goed uitkomen, in te flikkeren is natuurlijk zo duidelijk als wat.

Maar eerlijk pocca_locca? Er IS al heel veel onderzoek naar gedaan en geen causaliteit aangetoond. Maar dat wordt afgedaan als beïnvloedde wetenschap.
Wanneer komt dan het punt dat een volgens anti-vaxxers betrouwbare club die causaliteit wél aan gaat tonen?

Je kan blijven roepen dat bakkabouters bestaan, want dat paard blijft schrikken in hoek X, dat KAN niet anders. En dan kan een ander 100x die hoek onderzoeken, maar als je dan blijft roepen dat de onderzoeker niet betrouwbaar is houdt het een keertje op. Dan lijkt het me verstandig dat je zelf van je paard komt en onderzoek gaat doen, in plaats van naar de ander blijven wijzen...
Laatst bijgewerkt door secricible op 12-01-20 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:33

Pocca_Locca schreef:

Zeg je nu dat vaccins niet onderzocht zijn? := En dat het medische circuit arrogant is?
Wat een ironie :7

Vaccins zijn volgens mij het meest onderzochte medicijn. :))

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:50

Verootjoo nee, ik zeg niet dat vaccinaties niet onderzocht zijn, ik heb het over het gebrek aan onderzoek naar bijwerkingen en zelfs verdachte sterfgevallen of handicaps die mogelijk zijn ontstaan na vaccinaties. Over de dikke muur die er voor zorgt dat ouders of artsen al niet eens zover komen dat hun geval überhaupt serieus onderzocht gaat worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:52

Daar is een hele speciale onafhankelijke instantie voor.
Hoewel je dat misschien weer niet als onafhankelijk wil zien.
Maar het Lareb houdt dus zeer nauwkeurig de gemelde bijwerkingen bij en onderzoekt deze.

https://www.lareb.nl/nl/pages/wat-is-bi ... rum-lareb/

Wordt gefinanceerd door het ministerie. Of zijn die ook corrupt enzo :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:59

Pocca_Locca schreef:
Verootjoo nee, ik zeg niet dat vaccinaties niet onderzocht zijn, ik heb het over het gebrek aan onderzoek naar bijwerkingen en zelfs verdachte sterfgevallen of handicaps die mogelijk zijn ontstaan na vaccinaties. Over de dikke muur die er voor zorgt dat ouders of artsen al niet eens zover komen dat hun geval überhaupt serieus onderzocht gaat worden.

Bijwerken en mogelijke gevolgen zijn ook gewoon onderzocht? Om alleen autisme nog maar te noemen, die is zo veel onderzocht....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:02

PoccaLocca, gaat het nu specifiek over je vader die is overleden en jaarlijks de griepprik kreeg of smokkel je hier toch weer inentingen in het algemeen de discussie in?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:07

Shadow0 schreef:
PoccaLocca, gaat het nu specifiek over je vader die is overleden en jaarlijks de griepprik kreeg of smokkel je hier toch weer inentingen in het algemeen de discussie in?

Zou tijd worden..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:44

Als je gaat kijken naar de antivaxxers en de kans op het krijgen van een ernstige bijwerking van vaccineren, dan is er een duidelijke correlatie tussen kennis zijn van een antivaxxer en de kans op ernstige bijwerkingen. Mijn advies zou dan ook zijn om geen antivaxxers in je kenniskring toe te laten :D

Maar gelukkig is correlatie nog geen causaliteit :D

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:55

Nikita_1995 schreef:
Vaccinaties

Wel of niet goed voor jezelf, je paard, hond of ander huisdier?

Maken wij andere mensen of dieren daar juist ZIEK mee door het inenten van onszelf, onze paarden, honden of andere huisdieren? Waardoor we juist deze ziektekiemen verspreiden en anderen aansteken die hiervoor NIET zijn ingeënt?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties :)

Even ter herinnering voor jullie, de openings post door de topic starter. Dit is waar het topic over ZOU moeten gaan. Dus graag een wat respectvollere manier van reageren als je de behoefte voelt om je mening als absolute waarheid voor te schotelen. Het is een topic waar meningen, ervaringen en zienswijzen gedeeld ZOUDEN MOETEN KUNNEN WORDEN, óók door mensen die twijfelen en minder positief over vaccineren denken, zonder dat ze zich keihard aangevallen voelen hier en dus weggejaagd worden... en wel wat betreft mensen EN DIEREN! Dus even ter herinnering, dit topic gaat niet over het rijksvaccinatie programma, maar ook over ervaringen en meningen w.b. Inenting bij je dieren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:01

Kom je niet uit je beargumentatie Pocca, waardoor je het over een andere boeg moet gooien?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:13

IMANDRA schreef:
Kom je niet uit je beargumentatie Pocca, waardoor je het over een andere boeg moet gooien?

Over een andere boeg gooien??? De Provaxx- hooligans zijn hier degenen die dit topic “gekaapt” hebben, en daarover ontvang ik regelmatig privé berichten van bokkers die dat spuug en spuugzat zijn en om die reden dus niet meer willen meediscussieren hier. Dat jullie “ provaxxers” vooràl niet moeten denken dat er maar weinig genuanceerd- denkende bokkers zijn als het gaat over vaccineren...

P.s. over wèlke beargumentatie heb je het?
En nog een: ik had eerder om info gevraagd wat betreft de percentages van het zorgpersoneel dat zijn kinderen al dan niet inent, of was die 95% gewoon een gokje uit de losse pols?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:17

Nee, dat is het percentage van de Nederlanders dat hun kinderen laten inenten. Zorgpersoneel is wat dat betreft een redelijke afspiegeling van de samenleving, net als de bokkers. Dus nee, het aantal antivaxxers op Bokt is uiteindelijk ook maar een klein percentage.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:21

Karl66 schreef:
Nee, dat is het percentage van de Nederlanders dat hun kinderen laten inenten. Zorgpersoneel is wat dat betreft een redelijke afspiegeling van de samenleving, net als de bokkers. Dus nee, het aantal antivaxxers op Bokt is uiteindelijk ook maar een klein percentage.

Dankjewel voor het geven van JOUW mening.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:22

Pocca_Locca schreef:
IMANDRA schreef:

Over een andere boeg gooien??? De Provaxx- hooligans zijn hier degenen die dit topic “gekaapt” hebben, en daarover ontvang ik regelmatig privé berichten van bokkers die dat spuug en spuugzat zijn en om die reden dus niet meer willen meediscussieren hier. Dat jullie “ provaxxers” vooràl niet moeten denken dat er maar weinig genuanceerd- denkende bokkers zijn als het gaat over vaccineren...

P.s. over wèlke beargumentatie heb je het?
En nog een: ik had eerder om info gevraagd wat betreft de percentages van het zorgpersoneel dat zijn kinderen al dan niet inent, of was die 95% gewoon een gokje uit de losse pols?

Gekaapt? Het is een discussietopic, wij zijn vrij hier te reageren. Feit is dat er alleen veel meer pro- dan anti-vaxxers zijn. Dat heeft gelukkig een reden, die ‘absolute waarheid’ waar je het over hebt kunnen wij goed onderbouwen met wetenschappelijke literatuur.

En jij denkt dat je de enige bent die pb’tjes krijgt? Ik heb er ook al talloze gehad die aangeven hoe knap het van mij is dat ik keer op keer dezelfde argumenten kan aanhalen, het geduld heb om weer met oa jou in discussie te gaan en hoe (relatief) netjes ik blijf. De pro’s zijn continu argumenten aan het herhalen omdat er steeds een andere anti-vaxxer of kritische prikker tevoorschijn komt.
Feit is dat het overgrote merendeel pro-Vaxx is dus heel veel anti-vaxx pb’s zal je niet gehad hebben. Bovendien zegt het krijgen van pb’s niet zo veel, in jouw situatie niet maar ook de mijne niet.

Wij reageren met degelijke argumentatie op jouw Posts en vervolgens ben jij of beledigd, of gaat op een detail in wat er niet toe doet, of gooit het over een andere boeg. Dat zorgpersoneel argument is al heel diepgaand op ingegaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:29

Ga je mij nou verwijten dat ik op 1 vraag van jou niet meteen reageer, terwijl jij mega selectief leest en ik soms wel 3x moet vragen om een antwoord? :+
Maar mijn 95% had ik idd beredeneert vanuit wat dingen die ik gelezen heb en obv de 95% dekkingsgraad. Maar aangezien onderbouwen tijd kost had ik daar nog niet de tijd voor gehad om het netjes op papier te zetten. Op de telefoon is dat lastig.

Je andere berichten vind ik ineens apart. Er is hier niks gekaapt en iedereen heeft recht hier te posten. Volgens mij verbied niemand hier iemand wat. Maar je wordt aangesproken op je discussie-wijze en slechte argumentaties worden gewoon weerlegd. Daar lijkt me toch niks mis mee...

En als underdog zul je toch extra goed je best moeten doen aangezien je een meerderheid moet overreden.
Het topic gaat precies over wat de TS noemde: vaccinaties wel of niet goed? Wij zeggen van wel. Jij van niet.

Dat het af en toe teveel op de man gespeeld is is waar maar dat is van beide kanten en komt ook doordat je door je wijze van discussiëren soms de boel aardig aan het frustreren bent.