En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:49

Ik kom alleen even wat liefde sturen hier. Pomme's pittige suikertante. Kakhoerenzooi.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:50

Woorden schieten gewoon te kort of ze zijn niet geschikt om te plaatsen. Sterkte en ik duim voor je dat er nog iets gevonden kan worden. Het is wel raak op bokt met ernstige ziektes bij jonge mensen, zo heftig.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:56

quera schreef:
[ Video ]
Kwam een onwijs mooi nummer tegen..
Blijkt dat zij gister overleden is aan borstkanker...

Een collega liet mij gisteren ook dit lied horen. Een paar uur later kwam het bericht ze gestorven was.
Ik vind het zo knap hoe krachtig ze hier nog kon zingen, terwijl ze er al zo ziek uitzag.

Heftig dat de scan zo veel slechter was dan je gevoel je zei.
Heb je nog genoeg troostvoer in huis? Stuur anders je adres even via PB, da help ik je je voorraad aan te vullen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:02

bigone schreef:
Woorden schieten gewoon te kort of ze zijn niet geschikt om te plaatsen. Sterkte en ik duim voor je dat er nog iets gevonden kan worden. Het is wel raak op bokt met ernstige ziektes bij jonge mensen, zo heftig.

Zeg dat wel bigone, het is te raak op Bokt op dit moment.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:25

Potverdorie, wat een rotnieuws.. En ik kan me voorstellen dat het zo tegenstrijdig voelt wanneer je je verder niet ziek voelt..
Heel veel sterkte TS!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:31

quera schreef:
En te veel gedaan _-:(
Nergens geen last van tot ik thuis was. Lag te rillen en had het ook weer warm. Temp gemeten 38.2. Dus weer net op het randje....
Heb den douche genomen en pcm en ibobrufen... hopelijk zakt het. Vanavond voor het slapen nog maar eens meten..

Is je koorts al gezakt?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 07:10

Gister na pcm en ibu om 22.00 nogmaals gemeten 37.2( maar die is dan niet betrouwbaar )
En net gemeten zonder pijnstilling 37.6.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:51

Fijn dat dit weer op orde is! Top.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:36

Nog wel ietsje verhoging...of zit je normaal ook rond die temp?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 09:41

Ja normaal tussen 36.8 en 37.2 ongeveer. Maar voel me een stuk beter dan gisteren...

Heb ook een rode schijf op Mn borst. Deze had ik een aantal maanden geleden ook en toen moest ik het van de Onco ook oplossen met pcm en ibu. Dus dat ga in nu ook doen. En mocht het erger worden of vrijdag niet over zijn dan meld ik dat wel.

Vandaag een hoofd/huidmassage en mijn haarwerk wordt weer in orde gemaakt.

Morgen naar het circus met de oudste en Mn zusje en in de avond naar miss Montréal. Mijn ouders hadden kaartjes en mijn vader wilde graag dat ik in de plaats ging.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:11

Wat heb je toch lieve familie ts!
Lijkt me ondanks deze vreselijke periode toch wel erg fijn te merken dat ze zo mee denken en doen. Zal denk ik ook een gerust gevoel geven voor de toekomst? :(:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 10:21

Mijn familie en vrienden zijn heel waardevol :j wonen ook bijna allemaal in de buurt.

Maar ook de mensen hier op bokt, op facebookgroepen zijn waardevol. Om Mn ei kwijt te kunnen. Maar ook om extra mogelijkheden en tips te krijgen.
Ik hoorde via Facebook bijvoorbeeld over een studie die in Amerika al gegeven wordt maar in Nederland nog niet.. maar die wel gaat starten in een ziekenhuis. Dit kan ik dan meenemen naar het gesprek.

Zelf lees ik ook enorm veel. Ik wil niet zomaar beslissingen nemen.

Van de week mijn uitvaartverzekering omgegooid. En vandaag de doktersassistente gesproken. Ik wilde weten wanneer mijn huisarts aan het werk was( zitten er meerdere). Zodat ik binnenkort af kan spreken om een euthenasieverklaring op te stellen. Mocht dit ooit nodig zijn. Dan wil ik dat alles geregeld is.

Idem met het huis. Samen met ml berekend of hij hier kan blijven wonen als het zo ver is. En gelukkig zou dit kunnen. Lang leven de levensverzekering..

Wel moeten we nog regelen waar de kinderen heen gaan stel we overlijden allebei vroeg.
Dit zou mijn zusje worden.

Heftige dingen maar ik denk wel dat het rust geeft als het geregeld is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:28

Zo jong en dan deze zaken regelen, Meis wat heftig. Ik hoop zo dat je er nog lang geen gebruik van moet maken, ik bewonder het realisme waarmee je in het leven staat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:29

Daarin lijk je op mij lieverd. Ik zou ook alles geregeld willen hebben omdat dit rust geeft en duidelijkheid. Fijn voor je en fijn dat je zoveel leest om de juiste beslissingen te kunnen nemen (zo zit ik ook in elkaar). Ik ben benieuwd naar die studie in America.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:34

Pfff m'n hart breekt als het er echt zo staat. Wat komt er dan toch veel op je af he, als je dingen moet gaan regelen die je helemaal nog niet wil regelen... Jij hebt zoveel kracht in je, bewonder ik echt!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:34

Godver zeg.. zo'n dingen wil je op jouw leeftijd nog helemaal niet regelen..
Wat ongelooflijk hard.. geen woorden voor..

Heb net die link naar dat nummer gekeken.. prachtig nummer!!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:35

Wat heftig allemaal om daar mee bezig te moeten zijn op jou leeftijd. Ik weet gewoon niet wat ik zeggen moet... :(:).
Ik begrijp wel dat je alles geregeld wilt hebben. Dat geeft inderdaad rust.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:39

Kon je nu je uitvaartverzekering nog wel omgooien?
Het zijn oneerlijke dingen dat je al zo jong hieraan moet denken. Maar ik snap dat het rust geeft. Euthanasie verklaring schijnt ook nog best gedoe te zijn, kan ik me nog herinneren van mijn vader.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:40

Inderdaad ontzettend heftig en oneerlijk. Ik wil je toch zeggen dat ik voor je bid.

Je bent heel sterk en dat zet mijn 'probleempjes' in zo'n ander daglicht. Ik neem een voorbeeld aan je positiviteit en kracht

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:44

Vind het zo erg voor je dat het na de scan geen goed nieuws is!
Ik weet niet wat ik moet zeggen, Sterkte heb je al duizenden keren gehoord en het helpt niet.
Dan wens ik maar dat je er nog heel lang mag zijn zonder pijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 10:53

Suzanne F. schreef:
Kon je nu je uitvaartverzekering nog wel omgooien?
Het zijn oneerlijke dingen dat je al zo jong hieraan moet denken. Maar ik snap dat het rust geeft. Euthanasie verklaring schijnt ook nog best gedoe te zijn, kan ik me nog herinneren van mijn vader.

Ja wel. Ik had eerst gedeelte eigen geld en gedeelte uitvaartgeld. En heb alles omgegooid naar eigen geld.
Ik kan alleen niet omhoog qua geld. Maar ben voor 8500 verzekerd. Dus dat moet voldoende zijn.
Ik hoef geen dure kist oid. Gooi mij maar in een kartonnen doos :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:04

quera schreef:
Ik hoef geen dure kist oid. Gooi mij maar in een kartonnen doos :')
:= Gisteren was er een programma bij de VPRO en Belgische journalisten reisden langs de Schotse kust. Kwamen ze bij een piep klein plaatsje aan waar ze een oude vrouw ontmoette met haar hond. Zij nam hun mee en zij had haar eigen kist al in huis gehaald. Hij was van karton en zij had hem zelf van binnen kleurrijk bekleed en van buiten prachtig geverfd en boeddhistische teksten op gezet (zij is boeddhist). Het was een hele leuke levendige vrouw die echt nog niet levensmoe was/ is. Maar ze was heel nuchter, zo van: "vroeg of laat gaan we allemaal, en ik heb deze kist al heel lang in mijn huis en natuurlijk ben ik blij dat ik oud mag worden".
Voor 8500 euro moeten ze er wel iets moois van kunnen maken hoor Quera, maar deze vrouw wilde ik je niet onthouden, want ik denk dat jij dat ook wel had kunnen waarderen.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:31

Doet me denken aan een collega van me die ongeneeslijk ziek was.
Zij heeft alles zelf geregeld en had ook de houding van stop mij maar in een kartonnen doos. Dat is dus ook gebeurd......
Ze heeft een kartonnen kist gekocht (of gekregen, wil ik even vanaf zijn) en iedereen die langs kwam en afscheid kwam nemen van haar mocht er een tekst, tekening of wat dan ook op zetten. Ze is dus met familie, vrienden en collega's naar de overkant gegaan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 11:33

Mijn neefje en mijn kinderen mogen ook de kist kleuren :j
En ouders, schoonouders, schoonzusje , zusje en man mogen teksten er op schrijven.

Ik wil gewoon de goedkoopste kist.
Aangezien ik gecremeerd wil worden en het enorm zonde vind om een kist van 5000 euro in de fik te steken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:36

quera schreef:
Mijn neefje en mijn kinderen mogen ook de kist kleuren :j
En ouders, schoonouders, schoonzusje , zusje en man mogen teksten er op schrijven.

Ik wil gewoon de goedkoopste kist.
Aangezien ik gecremeerd wil worden en het enorm zonde vind om een kist van 5000 euro in de fik te steken.

Dat vind ik een mooi idee. Ik denk dat ik dat later ook zo wil.