Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:23

Gezellig Nadine :D Stuur maar een pb als je het red voor het adres.

Ik ben thuis van de fotoshoot. Heb drie verschillende dragers om gehad, twee full buckles en een mei tai. S heeft het super goed gedaan en de hele tijd geslapen!

Afbeelding

liedjuh2

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:30

Ziet er heerlijk uit Yalou! Fijn dat S zo lekker geslapen heeft .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:23

Eindelijk weer alles compleet :D

Afbeelding

Met rechts onder mijn nieuwe drager! Met glitters <3

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:06

Anoniem schreef:
Eindelijk weer alles compleet :D

[ [url=m/zuJWm3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met rechts onder mijn nieuwe drager! Met glitters <3

Yes voor mij, alles compleet! Hahaha :)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:29

Alles compleet, Yalou? Komt me op de een of andere manier zo weinig voor :+
Mooie dragers bij de shoot! Die blauwe past wel bij me. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:08

Ik heb eens gekeken wat er aan waarde hier in de kast ligt := Ruim €1800,- maar eigenlijk meer want van twee weet ik geen retail en heb ik de aankoopprijs geteld. Marktwaarde ligt zo rond de €1200,-.
Mijn man zag mijn stapel liggen en die was gewoon best trots dat het er nog maar zo weinig zijn, zelfs toen hij deze prijzen hoorde :oo
Misschien komt dat omdat hij ook ineens draagt.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:29

Ik ben blij dat mijn man nooit naar de waarde van mijn doekenstapel heeft gevraagd :Y)

Het maakte hem ook echt niet uit wat ik aan doeken uitgaf. Ik heb er nu nog een paar liggen en die zijn samen aan retail zo’n €5000,- waard (zonder de dragers). Maar ik heb alleen nog handgeweven doeken van exclusieve garens zoals Muga zijde en qiviut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:44

Ik zou ooit wel een Rainbow Frog handgeweven doek willen! Die hebben zulke gave, felle kleuren! <3

Afbeelding
Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:45

Wij hebben wel ooit losjes de retailwaarde can het totaal berekend. Dat telt wel leuk op :$
Was meer eens om te kijken wie er de laatste jaren meer had verzameld aan waarde, hij aan F1 schaalmodellen of ik aan doekjes :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:48

Wie won er? _O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:23

RF moet je toch wel een flink onder retail kunnen vinden.

Toen ik echt nog veel droeg had ik drie Mad Hatters, veel Faridehs en ander handwovens in mijn stapel. Toen ging de waarde van mijn doeken ruim over de €10.000,- heen O:)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:35

Wow!

Dan heb ik hele goedkope doekjes haha! En wij vinden ze al ‘duur’ en het banketstaaf mijn man heeft niet echt een hobby en geeft vrijwel niets uit :o O:)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:54

Wat een bedragen! En dan vind ik m'n ergobaby adapt al prijzig, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:10

Ik kreeg laatst een RF aangeboden naar die was nog steeds rond de €700,-. Dat vind ik echt too much :=

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:00

Ik ben nu te nieuwsgierig naar een HW en wil er zo graag eentje kopen. Maar pfffff wat een prijzen zeg!

En dan dacht ik al best wat gewend te zijn met AP.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:02

Ik hou me gewoon even stil denk ik _O- en ik denk dat ik dit fijntjes tegen mijn man ga vertellen, net als dat ik hem regelmatig even een stashfoto van FB laat zien O:)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:16

In een handwoven zitten zoveel uren werk, skeins maken, het verven van het garen, de warp op het getouw krijgen en dan nog het weven zelf. Als je de prijs per meter omrekent naar een uurloon voor de wever dan is het echt geen vetpot voor de wever.

Ik hield gewoon van het proces van zo’n handwoven. Het uitzoeken van een inspiratiefoto, het kiezen van het garen, de lengte en dan het hele proces volgen en uiteindelijk voelen hoe de doek is. Bij een custom heb ik zelf het garen van de weft geverfd en ook een stuk zelf geweven. Sommige doeken had een (semi) custom met draagvriendinnen en dat is echt zo ontzettend leuk. Uiteindelijk was mijn hobby meer dan alleen het dragen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:25

Dat klinkt echt superleuk Esplendido <3 is het eindresultaat ook wel eens tegengevallen? Dat het toch stugger oid was dan verwacht?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:30

Snap ik heel goed, Esplendido.

Vind ze ook lang niet allemaal mooi. Probeer nu een beetje uit te zoeken wat handig is om mee te starten.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 06-06-20 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:31

Een stugge handwoven heb ik nog nooit gehad. Wel eens dat de doek gladder was dan ik fijn vond of dat de kleuren toch niet helemaal naar mijn zin waren. Maar eigenlijk is dat maar een of twee keer voorgekomen. Meestal verkocht ik ze na een poosje weer omdat ik weer geld wilde om in een nieuwe doek te stoppen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:35

Ik heb echt zulke leuke dingen meegemaakt in de handwoven wereld. Eens had ik een custom bij Wenweave (Amerikaanse weefster) en die doek was net klaar terwijl ik een week in NYC was. Zij heeft toen de doek van mij en die van mijn vriendin naar het hotel waar ik logeerde gestuurd zodat ik niet veel verzendkosten had. In NYC heb ik ook een meet gehad met twee Amerikaanse draagvriendinnen met wie ik verschillende semi-customs had gehad. Dat was echt zo ontzettend leuk. Na die reis ben ik met wel zeven doeken in mijn bagage naar huis gegaan.
Voor mijn twee jongste kinderen zijn eigen doeken geweven door een hele lieve Nederlandse weefster.

Allemaal mooie herinneringen, die me het geld meer dan waard zijn.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:43

Wat een toffe verhalen zeg! Ik zit nu al wel in een FB groep voor HW’s. Is wel echt internationaal dus moet nog even wennen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:55

De meeste groepen zijn vrij internationaal, ik vind het wel leuk! Welk merk volg je nu? Of is het een algemene HW groep?

Ik heb eventueel nog een geweldige blauwe handwoven van Rhockett weave, maat 5, met diverse wolsoorten, die voor een redelijke prijs weg mag. Zal eens foto’s en de blend opzoeken.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:58

Zoals ik lees kan het best een gevaarlijke hobby worden :')
Maar, het begin is hier gemaakt, mn eerste ringsling is binnen gekomen vandaag *\o/* Dinsdag komen mn 2 andere doekjes pas -O-

Maar ik heb een ander vraagje ff tussendoor.... ik zie heel vaak op foto’s bij kindjes in draagdoeken een “ mutsje” op. Maar dan zo mooi rond modelletje. Waar koop je die? En zijn die er ook voor de zon? Ik kan zo snel nergens simpele zonnehoedjes voor kleine baby’s vinden? En dat lijkt me wel nodig met (langdurig) dragen op zonnige dagen...?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:59

Zijn strikmutsjes! En die heb je evt ook met kap :j
Ze zijn in de basis voor prikkelverwerking, vandaar dat ze ook meestal van wol/zijde zijn.